Jump to content

Revizie (Touareg 7P)


Xenomorf
 Share

Postare recomandată

Am facut azi un .. drum VL-SB-VL de 200 km , ca sa nu il numesc altfel

Dupa curatare supapa EGR / clapete masina e alta

Cand sunt infundate e ca atunci cand te trezesti dimineata obosit ca nu ai dormit bine si de abia duci ziua in spate , parca totul merge cu frana pusa

Acum cu ele curate e ca atunci cand te trezesti odihnit si faci totul fluierand

Deci recomand sa faca aceasta curatare tuturor celor care le tremura putin masina dimineata , merita toti banii

 

Si ca sa impacam pe cei suparati ca masina consuma putin

Azi am facut 3 ore si jumatate de la Valcea la Sibiu , cred ca am prins semaforul ala de asfaltari de 5 ori

10.8 consumul , ha ! ...

Si la intoarcere nu mai era semafor dar am mers de la Boita bara la bara pana acasa , groaznica zi ....

9.1 consum total , aproape 5 ore jumate 200 km ... yoy ... uitati ce viteza medie pe Valea Oltului ...

vl-sb.jpg

vl-sb-vl.jpg

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 21 ore, EEXCALADE a scris:

Pe ideea ca se schimba cand se ard o sa ai surpriza ca nu se mai desfac :D

Atat la PD cat si la CR (dar si la TSI) am avut motoare cu lipsa compresie pe un cilindru din cauza varfului bujiei care a plecat prin motor .

Acum te las pe tine sa faci calculele .

Ce spui tu acolo, pare a fi fost un defect de fabricatie a vreunei bujii sau montaj incorect. Se mai intampla uneori ''tragedii'' cu motoarele si nu numai in legatura cu bujiile. Am spus anterior, primul rand de bujii l-am schimbat la 140k km aproximativ(8ani vechime) si s-au desfacut toate fara probleme si varfurile erau la locul lor. Ca asa, hai sa facem alta recomandare, toti care ne luam masini diesel(noi sau sh) sa schimbam bujiile imediat. Totusi, parerea mea, sa lasam deoparte unele exagerari si sa nu ne speriem unii pe altii. Iar strict pe acest model de masina cu motor CRCA, ca posesor de peste 11 ani(de noua), numai Romanica (vorba unora) a facut, n-am avut niciodata probleme pe partea de motor, admisia a fost curata dupa 160k km, n-am schimbat uleiul la cutie, n-am schimbat uleiul la diferentiale (am modelul cu blocabil), n-am umblat inca la bucse. Singurele investitii facute au fost facute pt reviziile regulate si sistemul de franare. Si, bineinteles, impozite si motorina(doar OMV Maxx Motion). Si diverse retrofituri... Iar masina ''zboara'', nu ma lasa sufletul sa renunt la ea, va ramane la mine pana isi va da ''duhul'' sau daca ne vor interzice europenii astia. Bineinteles, pe viitor, am in plan unele actiuni, schimb ulei cutie si diferentiale, sunt total de acord, dupa peste 11 ani, uleiurile si-au schimbat mult (nu in bine) proprietatile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, SVMLG said:

defect de fabricatie a vreunei bujii sau montaj incorect

La cel putin 5 din 10 masini nu se desfac bujiile (poate am eu ghinion de imi vin astfel de cazuri)

Saptamana trecuta ,CDUD 2013 ,din 6 bujii ,4 blocate in chiulasa.

Aprox 4 motoare cu bujii topite/cazute in motor intalnite in ultimii 5 ani.

Nu stiu ce procent din intretinerea masinii reprezinta un schimb de bujii …dar la mine ,la Bacau ,o bujie costa aprox 55 lei .

La banii astia merita sa-ti asumi vreun risc ? 
 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident nu merita niciun risc la cat costa bujiile , nu discutam de masinile care costa 1000 euro cu totul

Eu va sfatuiesc pe toti sa ascultati ce spune un om care face asta zi de zi , realitatea e total diferita de ce se scrie si se spune unde fiecare isi da cu parerea in functie de ce considera ca e corect

Sfatul unui specialist care spune lucruri intalnite in practica face mai mult decat teorii din pdf-uri

Stiu asta din experienta si mai stiu ca exista putini care va pot da asemenea sfaturi , asa ca nu e mare lucru sa inregistram informatiile astea acolo in creieras si sa le accesam cand avem nevoie

 

Eu de ce m-am ingrozit si am zis ca schimb singur bujiile ?

Pai s-a apucat sa imi povesteasca mecanicul cum se rup bujiile in motoarele diesel , asa cu o nonsalanta ... uite aia are deja 2 rupte , etc

Si cum cei din reprezentanta nu folosesc cheie dinamometrica nici macar la strans prezoane , am luat aceasta hotarare

 

@SVMLG , cati km are masina ta acum ?

Nici la mine , sunt absolut sigur , nimeni in DE nu a curatat galeria si clapetele pana 215k cand am adus-o

Si nici eu  nu am simtit nevoia pana pe la 270k

Dar uite ca acum la 300k , dupa doar 30k mers preponderent in afara , erau murdare si influentau starea masinii

O masina noua nu e veche si invers , de la o varsta si noi mergem mai des la medic desi nu ne dorim

Poza reala de ce am gasit prima data cand am curatat la 270k

 

prima data.jpg

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are aproape 190k km. De vreo 3 ani e folosita strict pe extraurban. Ti-am mai spus, admisia am curatat-o pe la 160k km acum vreo 3 ani, mai mult din curiozitate, citind pe forum. Aceasta curiozitate m-a costat 1100ron. Clar, daca simti simptome, daca masina ruleaza mult urban, iar pe extraurban pe drumuri aglomerate cu multe blocaje, daca stilul de condus este unul f. linisitit, cu turatia motorului sub cea de cuplu maxim, atunci, da, la anumit timp, eu stiu, la 3-4 ani macar, e recomandata verificarea admisiei si clapetelor.

Legat de bujii, nu mai comentez, nu sunt eu specialistul, fiecare face cum vrea. Doar am prezentat exemplul personal, cand le-am schimbat pe toate la 140k km(cedase una), n-au fost blocate, operatiunea de schimbare a fost usoara, fara absolut nici un risc. Si am pus bujii originale, a fost mai mult de 100ron bucata. In rest, cati sunt care se trezesc cu eroarea pe motor cand cedeaza o bujie si zic ''da-o naibii'', n-am timp acum. Porneste? Merge si fara una. Pai normal ca sansele sa se topeasca saraca bujie din momentul ala sunt mari. Am vazut atatea masini cu beculete galbene pe instrumentar, iar proprietarii erau relaxati, fara stres. Aici suntem o comunitate de oameni interesati, carora ne pasa. Si nu suntem multi. Si clar, ai vazut eroarea, ai vazut bujia, schimbata cat mai repede, pt a evita alte incidente.

In rest, bucurati-va de masini. Cel mai important pt motor, schimbul de ulei(bun) la timp, filtre de calitate. Motorul este construit din metale si aliaje care se dilata se contracta, . Oricate masuri de precautie, oricate piese am schimba preventiv, intotdeauna va fi un risc sa se intample ceva. Mai bine nu va mai ganditi la chestii de astea si relaxati-va, sunt altele mai importante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.06.2023 at 14:49, andrei_221 a scris:

 

 

la motoarele pe benzina e alta treaba, alea se schimba regulat

Iridium 120k km garantate , la 100 k km le schimbi preventiv .

în urmă cu 3 ore, EEXCALADE a scris:

La cel putin 5 din 10 masini nu se desfac bujiile (poate am eu ghinion de imi vin astfel de cazuri)

Saptamana trecuta ,CDUD 2013 ,din 6 bujii ,4 blocate in chiulasa.

Aprox 4 motoare cu bujii topite/cazute in motor intalnite in ultimii 5 ani.

Nu stiu ce procent din intretinerea masinii reprezinta un schimb de bujii …dar la mine ,la Bacau ,o bujie costa aprox 55 lei .

La banii astia merita sa-ti asumi vreun risc ? 
 

 

Recomanzi o firma anume de bujii ? Multu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch / Beru (astea sunt echipare OE)…vezi ce rezulta din seria VIN

VAG nu face bujii

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine intereseaza , costul curatarii clapetelor si EGR + schimbat bucsele + directia + ulei cutie transfer si diferentiale

Vad ca e schimbat si uleiul de servo

La cat timp trebuie schimbat ?

Nu imi aduc aminte sa il fi schimbat pana acum si nici nu am cerut asta ptr ca nu am stiut

Dar intreb ca sa stiu pe viitor

directie.jpg

deviz.jpg

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic se schimba la fiecare 2 ani ca si lichidul de frane, practic unii il tin pana se face Coca Cola :)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa tin cont

Mi-am facut o baza de date cu istoricul dupa toate facturile ca sa stiu ce si cand trebuie sa schimb / verific

La cati km , in ce an si ce am schimbat / facut la masina

Am gasit notat pe o factura - lichid frana = 2 ani dar nu stiam ce inseamna - completare sau inlocuire

Nici nu stiu unde se verifica nivelul la lichidul de frana , o sa caut sa vad maine cand imi vine masina de la vopsit

 

Masina mea luata din DE de la reprezentanta , " fara accident " , a fost busita pe dreapta pe ambele usi si reparata de amatori - s-a jupuit tot pe ambele usi si bandouri in 5 ani

Mentenanta Touareg 7P.pdf

a1.jpg

IMG-20230628-WA0009.jpg

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/24/2023 at 9:20 AM, EEXCALADE said:

Inteleg eu bine, se masoara bujiile fara a le demonta? Ca spune acolo ca pui multimetru pe engine housing (ground) si pe glow plug connector

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie demontate pentru a verifica impedanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat prima bujie

Cea de langa capacul de ulei , cum stai in fata masinii in dreapta prima din fata

Probabil nr 4 , era prea murdar inelul galben sa se mai vada

S-a desfacut usor la 12 Nm

Motor cald la relanti 20 min

Desfacut mufa apoi suflat bine de tot cu aer comprimat

Desfacut usor bujia - intai desfacere 2 ture apoi insurubat o tura usor pana am simtit ca merge de la sine

Alezor cu vaselina de asta :

https://www.emag.ro/vaselina-universal-250-ml-nigrin-74145/pd/DGB6CJBBM/

Am scos ceva mizerie , poza e la tura a doua

Suflat cu aer in mufa externa sa fie curata

Bujie noua , valselina anti-seize cupru pe filet , insurubat la 12 Nm , click , mufa si gata

bujie.jpg

bujie perfecta.jpg

alezor - tura a doua.jpg

4.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si bujia de pe cilindrul 1 - cea arsa

Si apoi bujia de pe cilindrul 5

Mai am 3 de schimbat cand imi fac timp , doua din ele sunt mai in spate , acolo o sa ma chinui putin

Nu au fost probleme , inainte sa las masina sa mearga am dat cu spray degripant

Toate bujiile aratau cam la fel , mizerie am scos cam la fel la toate

Nu par probleme de extragere a bujiilor din fericire

Poze de la bujia de pe cilindrul 1

1.jpg

11.jpg

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate 6 schimbate , totul ok fara probleme

Multumesc pentru indrumare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sylverbozvaci
On 25.06.2023 at 15:57, Baxxon a scris:

Iridium 120k km garantate , la 100 k km le schimbi preventiv .

Recomanzi o firma anume de bujii ? Multu.

Baxxon, dupa masina/motorizare bagi pe site la Denso in configurator si vezi codul de bujie compatibil. Sunt cei mai ok, dpmdv, pe masina personala testat, peste ngk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, cum ai determinat ca bujiile Denso sunt superioare din punct de vedere calitativ comparativ cu alți producători? Cum argumentezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei_72 le-a pus pe stand si a verificat in cat timp ajunge bujia la temperatura specificata de producator :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, ca o conclzie, care ar fi cele mai bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, adidas00 said:

Deci, ca o conclzie, care ar fi cele mai bune?

Daca vrei sa nu ai aceasta dilema folosește-le pe cele OE, altfel poti încerca cu Beru. Cel putin la motorul CRTC cele OE sunt Beru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat costa un set , nici nu merita sa iti faci probleme

Pui Beru si peste 80.000 km le schimbi preventiv

Joaca de copii daca respecti procedura si faci asta preventiv , ptr ca se vor desface usor

Eu sunt multumit ca le-am schimbat pe toate , dorm mai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, am o problema cu sistemul AdBlue la al meu Touareg 7P 2015, nu am gasit topicul pentru adblue asa ca postez aici, cu scuzele de rigoare. 
Cand eram in vacanta mi-a aparut mesajul obisnuit de completare lichid adblue, am completat prima data cu 10L, cum faceam de fiecare data, dar mesajul nu a disparut din pacate. Am mai completat a doua zi cu inca 5L si tot nu a disparut mesajul. Am incercat resetarea cu contactul 30 secunde, 5 minute, 10.. tot degeaba, mesajul este activ iar nr de km a scazut pana la 130 cat are acum, fiind pe drum spre Romania, am continuat sa merg cu gandul ca poate se reseteaza in mers pe masura ce merg,dar tot nu a disparut nici pana in momentul de fata. De consumat, consuma lichidul, pentru ca pe drum am zis sa incerc sa mai completez putin si au mai intrat 1-2 L dupa plinul facut anterior, semn ca lichidul se consuma, deci tind sa cred ca n-ar fi vreo problema cu pompa, injector .. cred. Ma tot gandesc sa nu fie acel senzor NoX care am vazut ca se strica la foarte multi colegi cu touareg 7P, dar inca nu stiu. Maine am programat o diagnoza momentan iar sapt viitoare la service, dar pana una alta as vrea sa-mi fac o idee, daca cineva a avut o problema asemanatoare. Deci este mesajul care apare in mod obisnuit la completare, nu este mesajul cu cheita de repair/fault/error.. ceea ce mi se pare ciudat. Cumva a ramas blocat si nu vede ca ii completez lichidul. Mentionez ca si acum, ca de fiecare data, am completat cu lichid original VW.

Modificat de crucifixio99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa nu ii convină calitatea lichidului. Ai completat cu original?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regulamentul VW Forum interzice citarea postarii anterioare!

 

absolut de fiecare data doar original, luat din reprezentante VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Update: senzor de nivel defect, înlocuit modul încălzire adblue care conține și acest senzor. Cost: 800 euro reprezentanta Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!