Jump to content

Revizie (Touareg 7P)


Xenomorf
 Share

Postare recomandată

Toporul ala e precum costumul de karatist, da curaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am luat masina acasa

- s-a dat jos puntea fata si s-au schimbat cele 4 bucse cu OE

- mi s-a spus ca daca aveau sculele potrivite nu trebuia data puntea jos ... ha !

- directia apoi

- am schimbat si uleiul la cutia de transfer si diferentiale - OE

- am insistat si au demontat clapetele si supapa EGR - super imbacsite , mizerie la greu adunata , au fost curatate bine

- am fost aburit la revizie ca sunt surprizantor de curate = lenea , masina tremura 2-3 secunde dimineata

- lucrare impartita = bucsele la Toyota iar directia + clapete la Audi - sunt una langa alta cele doua reprezentante

- din nou am aflat ca sunt primul la care schimba acolo bucsele la 7P - anterior am fost primul la VW care curata galeria de admisie - yoy mama ... nu am mai fost primul din clasa I cand m-au pacalit toti ca trebuie sa iau premiu , apoi am inteles despre ce e vorba la scoala si mi-am vazut de ale mele

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti un adevarat pionier !

Cum adica " daca aveau sculele potrivite " ? Deci service-ul mult laudat e de fapt un atelier cu ciocane si dalti.... ? N-as mai calca pe la aia veci .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti mecanicii buni au plecat sa isi faca service-urile lor , sunt platiti prost si raman acolo doar cei care accepta

Si accepta cei care nu fac fata prin propriile puteri ptr ca au limite

E o realitate dura in toate domeniile

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In reprezentate si service-urile de marca autorizate au rămas toti tantalaii, cel putin in bucuresti.

cei care sunt la inceput si mai au ceva in cap ramân pana prin niste specializări pe marca respectiva, le trece embargoul si pleacă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circula o vorba-n popor: “In reprezentante lucreaza doar cei care nu sunt in stare sa isi faca propriul service”. 

 

cc @tavitara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa imi gasesc un service bun in zona , o sa ma intersez , nici eu nu mai vreau sa merg acolo , s-a umplut paharul

Foarte foarte scump si nu suport sa merg undeva sa spun eu ce trebuie facut , vreau sa mi se spuna de catre ei ce trebuie , eu sunt client si ei trebuie sa fie profesionisti

Odata la o revizie trebuie sa fac o minivacanta sa duc masina la Catalin , tot nu am fost niciodata la Bacau

Cand vad ce lucrari ordonate , curate si ca la carte face , cum sa nu ma oftic cand arunc cu banii pe reprezentanta si plec mereu nemultumit de ceva

Nu au vazut acum un an ca bucsele sunt terminate cand am lasat o saptamana masina ptr distributie ?

Nu trebuiau ei sa imi spuna sa schimb uleiul la cutie si diferentiele de atunci , ca nu a fost schimbat la nicio revizie , daca tot au tinut atat masina si au afcut si revizia ?

Trebuie sa aflu de aici de pe forum sa le spun eu ?

Nu trebuiau sa imi curete si atunci clapetele si EGR-ul daca au desfacut tot motorul ?

Nu puteau sa spuna sa mai dau cativa lei sa iau saibele tur retur pe toate injectoarele sa mi le schimbe daca tot au demontat tot motorul ?

Nu puteau sa spuna ca e recomandat sa schimb bujiile tot atunci daca nu le-am schimbat niciodata ?

Nu ...

O bujie pe cilindrul 1 pe tester e arsa , si aia a fost tot , trebuie sa aflu eu de aici de pe forum ca se schimba toate ...

Nu am stiut ca trebuie sa fiu eu mecanic specialist si sa merg sa dau bani la altii sa invarta chei asa cum le spun eu ... inacceptabil

 

@zidanne , asa e si la service-urile care tin garantii la electronice , schimbatori de module , infigatori de conectoare

Mai sunt baieti destepti prin tara care tin garantii ca ii stiu pe toti , dar sunt pasari rare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavitara mi-am gasit deja. Chiar am  de unde sa cer si a doua parere ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tavitara, totusi esti prea vehement legat de unele afirmatii. Legat de reprezentante(Piatra Neamt):

-la mine de acum vreo 4 ani mi-au recomandat schimb de bucse si pe fata si pe spate(cica ar fi imbatranite) si nu le-am schimbat

-uleiurile la cutie si la diferentiale nu o sa ti le schimbe nici o reprezentanta VW din Europa, decat la cerere si atunci e posibil sa te refuze ca n-au echipamente

-clapetele si EGR-ul nu o sa ti le desfaca sa le verifice daca n-ai erori pe tester. Apropo, admisia am facut-o si eu la Catalin acum vreo 3ani si au fost bani aruncati(1100lei pret cu manopera), chiar si el a fost mirat ca era destul de curata. Cand mergi sa obtii consumuri de 6-7% la aceasta masina, e clar, trebuie verificate la cativa ani.

-nicaieri nu e specificat sa schimbi toate bujiile daca ti se arde una.

In rest da, incompetenta si cu ochii pe ei. De-ale mele: de 2 ori scutul metalic cutie distrus, protectie termica evacuare distrusa, uitat capac desfacut langa vasul de expansiune etc. Iar daca apare ceva defect se cam scarpina in cap. La un moment dat, cand masina mai era in garantie, pierdeam freonul instant. Si ma abureau ca trebuie schimbat racitorul, dar pe banii mei, ca era un pic sifonat intr-un colt, de la o vrabie ceva. Si le-am spus, ok, dar daca pierderea ramane, ce se intampla? Apoi ca sa le las masina cateva zile sa investigheze. Apoi le-am spus, va aduc masina dimineata, iar seara sa o iau facuta, daca nu, masina la schimb. Si era o teava pe undeva pe la carenaj spate pana la urma, a durat 2 zile, mi-au lasat o masina sa ma plimb. Capac mi-a pus treaba cu etrierii fata, ca ar fi fost blocati. Am zis ok si ce trebuie sa facem? Schimbati cu totul, pret 5000lei fara manopera. I-am intrebat atunci, de ce in ELSA este prezentata procedura de reparare a etrierilor: curatare chimica, schimbare pistonase si garnituri? Au spus ca ei nu fac asta. Iar i-am intrebat : sunteti service autorizat VW sau nu? Si n-au mai raspuns. Culmea e ca n-am gasit pe nimeni in zona sa faca treaba asta. Asa ca am luat 2 etrieri SH, pistonase si garnituri si i-am pregatit singur. M-au costat 1200lei piesele. Si multe altele pe la celelalte VW-uri pe care le-am avut.

PS: am renuntat si eu de vreo 2 ani la reprezentante.

Modificat de SVMLG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok , nu prea vad ce argumente ai ca sa imi arati ca sunt prea vehement

- ca nu vrei sa schimbi bucsele uzate ?

- ca nu iti dai seama ca odata ce se arde o bujie si celelalte sunt la limita mai ales daca nu au fost schimbate de f mult timp ?

- ca nu ai avut tu galeria de admisie murdara ( poate nu ai CRCA ) in timp ce toti cu CRCA care au postat au gasit murdarie la greu ?

- ca desi se recomanda schimbarea la 60k la uleiul de la diferentiale , e ok ca nimeni nu iti recomanda asta cand faci revizia la ei de 85k , mai ales cand e vorba de o masina cu 300k

- si ce vad ca deranjeaza pe multi , consumurile scrise de mine - sunt consumuri pe care un om cu bun simt care conduce legal le obtine cu aceasta masina in anumite conditii de trafic si drum - acum ce ai vrea ? sa scriu consumul cand merg la Pitesti si prind jumate de drum bara la bara ? sau cand mut masina de acasa la firma si am 20 / 100 consum afisat pe cateva sute de m ? ce relevanta ar avea ? cand o pornesc afiseaza 40 / 100 .. sa fac poza sa postez ?

8.2 / 100 e consumul mediu pe ultimii 20-30k de km mixt - 90% extern si 10% oras - consum real , merg normal , nu sunt cocalar lipit de masina din fata cu flash-uri si 2 roti pe contrasens , deci nu vad care e problema ... sa pun non stop frana si sa accelerez ca prostul cand pot pastra distanta fata de masina din fata si sa ma bucur de drum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi sari in cap, pare ca m-ai inteles gresit.

-legat de bucse, ideea e ca la tine n-au vazut cu vreo cateva luni in urma ca sunt cu probleme, pe cand la mine ma puneau sa le schimb de acum vreo 4-5ani ca ar fi ''imbatranite'', iar eu n-am umblat nici pana in ziua de azi la ele. Deci ''mecanici'' si ''mecanici'' de reprezentante.

-durata de viata a unei bujii nu o poate stabili nimeni. Iar schimbul unei bujii nu e chiar dificil si nici periculos daca se respecta niste pasi, care au fost deja prezentati.

-am CRCA si e la mine de la inceput(11ani). Parca in 2019 am verificat galeria si masina avea pe la 160k km.

-discutia e veche, conform VW, uleiurile din cutie si diferentiale sunt long-life. Se schimba doar la cererea clientului.

-nu e vorba de cocalarie aici (sunt inginer mecanic), e vorba de filozofia condusului unui diesel turbo. Masina aceasta cu asemenea motor nu este recomandata transportului de acasa la servici sau la supermarket. De aceea mai am o batranica pt treburile astea, cu toate ca am gresit un pic de-am luat-o tot diesel, dar deh, nostalgia PD-ului (am inceput s-o folosesc si in extraurban, rade inima in mine cand vad sub 5% consum) si imi asum eventualele investitii de a o tine perfect functionala. Pt obtinerea unui consum de 6-7% turatia motorului va trebuii sa fie undeva pe la 1200-1300rpm in oricare treapta de viteza. M-am jucat si eu pe distante scurte si am scos 6.2%, dar masina a mers exact cu 80km/h in treapta a 8a constant. Ori cuplul maxim al motorului e intre 1750 si 2750rpm din ce imi amintesc eu. Concluzia? O tragi tu. Ai trafic, mai circuli in oras? Avem mod sport, tine motorul in turatii mai ridicate. Si mie imi place sa ma bucur de drum la 100km/h(deja sunt aproape 2000rpm la motor si e in cuplu maxim) si sa am liber in fata, decat sa stau dupa unii care circula cu 80km/h si le palpaie in continuu stopurile de frana.

Modificat de SVMLG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunt sau nu imbatranite bucsele la tine ? Se vad .... daca arata bine , ce sa ai cu ele ? La mine erau horror , acum 9 luni cand au dat jos motorul , nu le-au vazut ?

De cativa ani conduc in general in modul Sport la 2000rpm pentru ca nu suport micile vibratii si greierasii aferenti care au aparut in modul Drive cu motorul subturat , la 200k de Germania nu avea nicio lacusta , acum are stol de greieri dupa ce a emigrat aici

Am mentionat ca aceste consumuri le fac pe Valea Oltului care permite asa ceva , sincer daca e drum liber e greu sa ajungi de la Rm-Valcea la Boita la intrarea pe autostrada cu un consum mai mare de 7

Fac saptamanal drumul doar in weekend , de placere , si e o realitate , primavara cand AC-ul e adormit aproape si drumul e foarte liber , masina pluteste pe drumul asta , atunci am scos si 6

Nu discutam de zilele cu semafoare , lucrari , trafic si canicula , irelevant consumul atunci

Referitor la bujii , se recomanda schimbarea lor la 100.000 km ptr a preveni problemele care pot sa apara prin colmatare si rupere - poti recomanda deci cuiva cu o masina de 300k sa le schimbe pe toate , daca esti mecanic bun si bine intentionat , cand ai gasit deja o bujie arsa

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsele ori sunt duse sau nu, punct. Se vad pe la suprafata niste firicele de fisuri, dar acestea apar dupa cateva luni. Imbatraniti sunt creierii lor de tantalai, cum ii numea ANdi B mai sus. Ideea e ca i-am pus sa-mi faca si calcul la lucrare si piesele erau vreo 4000lei. Deci? Hai sa facem bani pe spatele prostilor. Vezi si treaba cu etrierii mai sus. Legat de consum, eu nu-l mai bag in seama demult, pe long range am peste 9% mereu. Contra eventualilor greierasi, folosesc nivelul volumului un pic mai sus, nu f. mult ca am si eu o varsta. Oricum, aceasta masina cu motorul 3.0tdi indiferent de codul sau, dpmdv se simte cel mai bine intre 100-140km/h. Din pacate mai greu in Romania (mai ales zona Moldovei) cu vitezele astea, doar daca iti permiti sa cotizezi la bugetul statului.

Modificat de SVMLG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca e reprezentanta, nu sunt obligati sa faca tot ce cere clientul si exista in ELSA.  

 

Nici service-urile mici nu mai prea repara etrieri, e bataie de cap si trebuie sa dai garantie la lucrare si e usor sa gresesti. Deci... sunt de acord cu ei la treaba cu etrieri. si eu am cumparat seturi de garnituri si pistonase si le-am reparat singur. 

 

iar bucsele chiar daca tu nu le vezi crapate, e cauciucul imbatranit si nu mai are aceleasi performante. Se schimab mult comportamentul masinii cu bucse noi. bucsele care depasesc 100.000 km deja sunt uzate din punctul meu de vedere. si la brate si la cadru motor sau suport antibalans, e doar un banal cauciuc care se duce....

 

Bujiile incandescente ... recomand si sa fie inlocuie la maxim 100.000 km, iar cele cu senzor de presiune macar demontate si curatate / unse cu ceramica si puse la loc. Nimic nu iti strica ziua mai rau decat o bujie blocata sau chiar rupta.  Iar procedura e simpla... daca mecanicul simte ca nu se desface, cere acordul clientului pentru o eventuala rupere. Daca clientul nu e de acord, ura si la gara,. Daca e de acord si se rupe... e bun de plata clientul (in cel mai bun caz se desface cu set special, in cel mai rau caz cu demontare chiulasa. ) VAG e mai putin faimos pe tema asta.. dar PSA, FOrd, etc e jale cu ele...

 

deci ai si argumente, fara se se supere nimeni.

 

Noi recomandam pe forum cum e mai bine... fiecare alege ce vrea. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucurile sunt mai complicate decat par la prima vedere, pe de o parte pentru ca uzura unor piese e greu de determinat (si mai ales de cuantificat) iar pe de alta parte pentru ca majoritate clientilor vor sa "bage" cat mai putini bani in masinile lor vechi (aici ma includ inclusiv pe mine). Daca cineva iti inspecteaza masina cap/coada la cele mai stricte standarde (care sunt in anumite parti subiective) si iti spune ca trebuie sa schimbi jumate din piesele de pe masina, o sa zici ca e nebun si ca vrea sa te jupoaie. La polul opus, daca trece cu vederea anumite uzuri (pe care poate chiar le-a vazut), iar nu e bine. Majoritatea celor cu masini vechi sunt in general multumiti daca se "invarte roata" si fericiti daca "baga" cat mai putini bani in ele pentru asta. Dupa o anumita varsta, devine o lupta din ce in ce mai grea ca sa tii o masina (mai ales complicata) in stare buna. Si aici, lucrurile incep prost din fasa, pentru ca un autovehicul e in medie proiectat pentru 8 - 10 ani de utilizare. Asa ca, ori dai banul si iti ie o masina noua si in general te bucuri de ea fara giji o perioada buna de timp, ori iti iei una SH, ramai cu niste bani, dar traiesti cu celelalte dezavantaje (mai ales daca e una mai veche care a fost scumpa de noua). E un compromis ... ca aprope orice in viata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitasem o chestie

Intrebare - ce face reprezentanta cand tremura masina pentru ca ai clapeta murdara ?

Raspuns - pune una noua , nu o curata

Probabil schimba si galeria cu una noua , asta nu am mai intrebat

Peste o saptamana cand o sa am masina dupa vopsit , o sa ma apuc de schimbat bujiile exact cum am primit aici informatii si am sa va spun ce am rezolvat

Dar batraneste , cate una pe zi daca prind ceva umbra , o sa incep cu clindrul 1 unde e cea arsa ca sa imi fac antrenamentul

Am tot ce imi trebuie , mai rau stau cu timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, SVMLG a scris:

De-ale mele: de 2 ori scutul metalic cutie distrus,

Apropo de scuturi metalice si eu am vrut sa le montez datorita faptului ca am destule drumuri prin locuri fara asfalt insa mecanicul meu mi-a spus un vehement NU = a zis ca a montat la cativa care ulterior s-au plans ca incep sa zdrangane si nu stii de unde ai sunete ciudate... , plus ca masina are suficienta garda la sol si daca nu birjelesti masina pe forestier ( eu am grija de masina nu-mi bat joc de ea ) pur si simplu e inutil si o greutate in plus.

 @tavitara

La curatare egr nu-ti zice nici un mecanic ca sa o faci preventiv -  ca ai putea sa percepi un abuz din partea lui ca vrea sa te jecmanesca cumva - astea le ceri tu expres daca crezi ca e necesar si o faci pe barba ta.

 

M-ati inebunit cu bucsele alea , o sa merg si io la mecanicul meu ( unicul in care am incredere 100% de peste 20 de ani ) sa le verifice 

acum o oră, adrian001 a scris:

 Asa ca, ori dai banul si iti ie o masina noua si in general te bucuri de ea fara giji o perioada buna de timp

Prea putine cazuri fericite in ultima vreme . La ce probleme au unii cu masini noi si nu ieftine, te apuca tremuriciu.

41 minute în urmă, tavitara a scris:

, o sa ma apuc de schimbat bujiile 

Dar batraneste , cate una pe zi daca prind ceva umbra , o sa incep cu clindrul 1 unde e cea arsa ca sa imi fac antrenamentul

Am tot ce imi trebuie , mai rau stau cu timpul

N-ai un garaj pe nicaieri , unde sa te desfasori relaxat la racoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, andrei_221 a scris:

si daca e reprezentanta, nu sunt obligati sa faca tot ce cere clientul si exista in ELSA.  

 

Nici service-urile mici nu mai prea repara etrieri, e bataie de cap si trebuie sa dai garantie la lucrare si e usor sa gresesti. Deci... sunt de acord cu ei la treaba cu etrieri. si eu am cumparat seturi de garnituri si pistonase si le-am reparat singur. 

 

iar bucsele chiar daca tu nu le vezi crapate, e cauciucul imbatranit si nu mai are aceleasi performante. Se schimab mult comportamentul masinii cu bucse noi. bucsele care depasesc 100.000 km deja sunt uzate din punctul meu de vedere. si la brate si la cadru motor sau suport antibalans, e doar un banal cauciuc care se duce....

 

Bujiile incandescente ... recomand si sa fie inlocuie la maxim 100.000 km, iar cele cu senzor de presiune macar demontate si curatate / unse cu ceramica si puse la loc. Nimic nu iti strica ziua mai rau decat o bujie blocata sau chiar rupta.  Iar procedura e simpla... daca mecanicul simte ca nu se desface, cere acordul clientului pentru o eventuala rupere. Daca clientul nu e de acord, ura si la gara,. Daca e de acord si se rupe... e bun de plata clientul (in cel mai bun caz se desface cu set special, in cel mai rau caz cu demontare chiulasa. ) VAG e mai putin faimos pe tema asta.. dar PSA, FOrd, etc e jale cu ele...

 

deci ai si argumente, fara se se supere nimeni.

 

Noi recomandam pe forum cum e mai bine... fiecare alege ce vrea. 

 

 

Cauciucul de la bucse nu e chiar un cauciuc banal. Intr-adevar, dupa un timp, isi mai pierde din proprietati. ''Imbatranirea'' sa apare si dupa cateva mii de km in functie de mediul in care este utilizata masina.

Bujiile, la fel procedez si eu(cum am facut si la masina), s-a ars una, le schimb pe toate, clar ca pe rand, urmeaza si celelalte, chiar daca a 6a poate ceda dupa inca 10 ani poate. Pur si simplu, iau in considerare faptul ca pt o bujie iar trebuie sa o cumpar, iar pus mana pe cheie sau iar trebuie mers la service, timp pierdut. Le schimbi pe toate si cel putin cativa ani ai uitat de ele. O bujie se poate rupe oricand daca nu a fost montata corect, stransa la cuplu si nu s-a aplicat pasta pe filet in prealabil. Dar oficial, nu este specificat interval de schimb pt bujii. Si, tot oficial, nu este specificat a se schimba toate daca se arde una, se inlocuieste doar cea defecta. La fel ca tine, eu recomand a se schimba toate bujiile in momentul in care s-a ars una. La mine, pe la 140k km a cedat prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Baxxon said:

 @tavitara

La curatare egr nu-ti zice nici un mecanic ca sa o faci preventiv -  ca ai putea sa percepi un abuz din partea lui ca vrea sa te jecmanesca cumva - astea le ceri tu expres daca crezi ca e necesar si o faci pe barba ta.

N-ai un garaj pe nicaieri , unde sa te desfasori relaxat la racoare ?

E vorba ca eu am cerut la revizie si curatare pentru ca simteam masina la pornire ca o barca pret de cateva secunde

Si la revizia de acum o saptamana a concluzionat ca e totul curat doar desfacand prima clapeta si verificand cu lanterna

Iar ieri la Audi au gasit in realitate murdarie cu lopata dupa ce am inisistat a doua oara sa fie curatate

 

Nu , nu am garaj nicaieri , o sa ma descurc eu ca nu am graba , incet incet le rezolv pe toate

 

Deci la mine bucsa asta de exemplu arata bine sau groaznic ?

Are mici fisuri sau e jerpelita toata ?

Trebuiau schimbate sau nu ?

 

b.jpg

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE, ok. Si spune sa se schimbe la 80-100k km? Din ce observ se recomanda masurarea rezistentei lor, iar in functie de rezultate se schimba sau nu. Din manual VW, ai ceva? Nici macar nu merita deranjul masuratorilor, in momentul in care se duce una se aprinde martorul pe instrumentarul de bord, iar apoi la diagnoza afli si ce cilindru e. Sincer, prea multe discutii de la niste bujii, care sunt niste consumabile. In proportie de 99.99% (sa nu fie 100), la acest motor se schimba f. usor daca, repet, sunt respectate indicatiile(se gasesc si pe ELSA).

Modificat de SVMLG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat costa ar fi chiar culmea sa te apuci sa le masori anual dupa 80k

Daca tot le desfaci , le schimbi pe toate si gata

Ideea e ca dupa 80k poti sa iti faci griji , asta inseamna toate recomandarile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, SVMLG said:

Din manual VW, ai ceva?

Pe ideea ca se schimba cand se ard o sa ai surpriza ca nu se mai desfac :D

Atat la PD cat si la CR (dar si la TSI) am avut motoare cu lipsa compresie pe un cilindru din cauza varfului bujiei care a plecat prin motor .

Acum te las pe tine sa faci calculele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa vin cu un exemplu la BMW, motorul B48O, turbo benzina, injecție directa, bujiile se schimba conform planului servis o data la doi ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici se vorbea despre bujiile incandescente la TDI

 

la motoarele pe benzina e alta treaba, alea se schimba regulat, chiar daca nu dau semene de oboseala (rateuri)... si la astea pe benzina, multa lume zice.. merg, nu le schimb,.... dar in timp le creste rezistenta, se mareste distanta intre electrozi, si incepe sa lucreze mai greu bobina sa genereze curent pentru scanteie.. si asa se duc si bobinele de inductie.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!