Jump to content

Circuit radiator incalzire


reva
 Share

Postare recomandată

Sorin Golf 3 cabrio

Salutare,

Procedati in felul urmator:

-porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana ajunge la 60-70 grade

-porniti aeroterma pe viteza a-2-a

Daca la inceput baga aer cald iar treptat incepe sa se raceasca, verificati fara sa opriti motorul si aeroterma la treapta a-2-a daca ambele furtune ale caloriferului, cele care fac legatura intre motor si caloriferul din interior se incalzesc ambele la fel.

Daca unul este fierbinte iar celalalt este aproape rece, sistemul trebuie aerisit!

Aceasta aerisire trebuie facuta cand caloriferul din masina se goleste (indiferent de cauza golirii!). Pompa de apa functioneaza este pe principiul "trage apa din motor prin caloriferul din interior si o impinge inapoi in motor", iar astfel de pompe nu lucreaza decat amorsate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrry

    20

  • Viorel C

    14

  • reva

    12

  • taz21

    9

Top Posters In This Topic

chiar nu inteleg de ce :D... nu mi se pare normal! in circuitul pt parbriz ar fi trebuit sa intre aer cald (nu e ca la cele din fata care au paletele alea de dirijare... :)

Exista o paleta si pentru dezaburire. Asa ca ... eu suspectez izolatia de burete de pe ea coapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie si cu aburii scosi de la un calorifer spart !! dupa cum stiti antigelul este toxic !! deci vorba lui adrry, mai bine chemi un prieten sa te tracteze decat sa inhalezi aburii aia :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sorin golf 3 cabrio eu stiu k instalatia de racire, la golf 2, se face singura. Asta stiam pana ai postata tu k trebuie aerisita instalatia k sa fie caldura. Spune-ne si noua te rog cum se realizeaza aceasta aerisire pt k e iarna si nu cred k numai mie mi-e frig si as incerca sa fac cum spui tu decat sa imi schimb caloriferul (poate e bun asta si-l schimb de geaba).

O alta problema ar fi k si ime imi scade nivelul lichidului de racire usor dar sigur. Nu imi scapa apa pe nicaieri (pe nici unde vizibil cel putin.)daca e caloriferul cu pori ar trebui sa gasesc apa, sau din cauza temperaturii se evapora si din cauza asta nu o vad (nu am abur in masina)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceiasi problema de vreo 2 ani! Refacut paletele(flapsurile) atunci, o mica imbunatatire dar temporara! Aerul isi schimba sunetul cand se modifica paleta cald/rece. Am incercat sa spal radiatorul cu furtun cu apa si curge prin el fara probleme. Am tras concluzia ca nu trebuie schimbat. Am 2 ipoteze: ori nu se aeriseste!?(cum s-ar putea aerisi?) ori are depunere si desi circula apa fierbinte prin el, este inrautatit transferul termic din cauza depunerii(e plauzibil?) Sa incerc si eu faza cu spalatul chimic! La centrale termice se folosesc detrartanti pe baza de acid(f bun este "Nufar" produs de farmec cj- similar cu cillit sau cif dar mult mai eficient)

Alte idei?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta si pe mine cineva sa-mi spuna cum pot desface cutia de plastic a aerotermei ca sa pot scoate flapsurile afara.am pus o poza ca sa se vada exact ce vreau.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta si pe mine cineva sa-mi spuna cum pot desface cutia de plastic a aerotermei ca sa pot scoate flapsurile afara.am pus o poza ca sa se vada exact ce vreau.Multumesc

:lol: Foarte simplu!

Dupa ce ai dat jos cutia in care este caloriferul de incalzire, il scoti afara, prin demontarea a 2 suruburi, dupa care desfaci cele doua parti ale cutiei care sunt prinse printr-un sistem de cleme de plastic ( atentie sa nu le rupi ) iar paletele de tabla le scoti afara. Au niste sigurante in partea superioara pe care le desfaci cu grija iar paletele le poti extrage afara. Eu am folosit pentru izolare burete subtire de 3-4 mm cu adeziv pe o parte pe care-l gasesti in general la pantofari ( pentru repararea captuselii ), sau la fabricile de incaltaminte care lucreaza cu astfel de material. Oricum, eu am reusit dupa ce am demontat de 2 ori aeroterma, intrucat avea pori si nu stiam de ce imi scade antigelul, asfel ca am luat un calorifer nou sa nu mai am probleme. Daca il demontezi odata, o sa sti cum sa-l montezi inapoi pentru ca nemtii sunt cei mai buni la masini, nu ai cum sa le incurci, se potrivesc singure la locul lor. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am scris postul de mai sus am reusit imediat sa deschid aeroterma.Intradevar nemtii sunt si vor ramane oameni cu mintea cea mai stralucita legat de masini.aaahhh......la mesteri nu ma mai duc niciodata,mai bine stau si citesc documentatia si ma pun eu sa-mi rezolv problemele la masina.Asa cum neamtu a asamblat aeroterma cu mana asa pot si eu sa o fac :(

p.s. botcrstn71 mersi ptr raspuns :( si mai ales ptr ideia cu buretele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Totusi suntem mai mult care am ramas fara raspuns. Un forumist spusese mia devreme k instalatia de incalzire nu merge decat amorsata. Dar nu ne-a mai dat nici un raspuns. In concluzie tind sa cred k ideea k aerisirea la aceasta masina se face singura est ecea mai plauzibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi suntem mai mult care am ramas fara raspuns. Un forumist spusese mia devreme k instalatia de incalzire nu merge decat amorsata. Dar nu ne-a mai dat nici un raspuns. In concluzie tind sa cred k ideea k aerisirea la aceasta masina se face singura est ecea mai plauzibila.

Aerisirea se face sigur, singura. A-ti vazut voi vreun robinet ca la dacie, ca sa-i faci aerisirea?

Oricum ca sa ai caldura calumea, trebuia neaparat sa-ti mearga bine termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerisirea se face sigur, singura. A-ti vazut voi vreun robinet ca la dacie, ca sa-i faci aerisirea?

Oricum ca sa ai caldura calumea, trebuia neaparat sa-ti mearga bine termostatul.

Salut! pe frigurile din zilele trecute, mie mi se ridica foarte putin temperatura apei numai dupa vreo 15 min de mers :(( cand deja ajungeam la servici.. Si chiar si cand e mai caldut afara, temperatura apei este in general foarte scazuta (in primul sfert al scalei) cu toate ca motorul e turat.. Ce ar fi de schimbat ca sa se incalzeasca mai repede motorul ? este acest termostat de care zici mai sus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! pe frigurile din zilele trecute, mie mi se ridica foarte putin temperatura apei numai dupa vreo 15 min de mers :(( cand deja ajungeam la servici.. Si chiar si cand e mai caldut afara, temperatura apei este in general foarte scazuta (in primul sfert al scalei) cu toate ca motorul e turat.. Ce ar fi de schimbat ca sa se incalzeasca mai repede motorul ? este acest termostat de care zici mai sus ?

repede schimba-l ca termostatul ii devina..........am avut aceeasi problema la inceputul iernii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi iarna folositi vreun carton, dosar, ceva in fata radiatorului? daca da, cat de mult trebuie el sa ocupe din suprafata radiatorului? La mine, cu tot cu carton se ridica temperatura motorului, in primult sfert al scalei din bord si termostatul e schimbat in vara.

Modificat de Micutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi iarna folositi vreun carton, dosar, ceva in fata radiatorului? daca da, cat de mult trebuie el sa ocupe din suprafata radiatorului? La mine, cu tot cu carton se ridica temperatura motorului, in primult sfert al scalei din bord si termostatul e schimbat in vara.

Cartonul se pune astfel incat sa nu acoperi ventilatorul care raceste radiatorul.Altfel el nu-l va mai putea raci cand creste temperatura.

Cresterea temperaturii depinde si de distanta parcursa.Pe distante mici n-are cand sa se incalzeasca,dar daca problema apare si pe distante mari si avand cartonul atunci este o defectiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cartonul se pune doar daca nu-ti merge termostatul. Altfel se pune degeaba, pt. ca nu circula apa prin radiator cand termostatul este inchis :banghead:

Pe frigul asta si mie imi urca pe la sfert dupa vreo 4 km de mers in afara orasului.

Oricum daca va schimbati termostatul , parerea mea este sa va luati unul mai bun. Eu am luat unul frantuzesc la 28ron in toamna 2004 si in vara nu a mai deschis si mi-a fiert. In toamna 2005 mi-am luat

un behr la 600ron, la fel cu cel original, si deocamdata apa urca repede la jumatate. Sper sa nu am probleme la vara.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus un termostat global facut in spania (28 ron) si mi se urca apa pana la un sfert si sta acolo . daca forjez masina se mai urc aacul putin, pana la a doua ***. Si pot spuna k asa, cand este acul la prima *** subtire nici aerul care vine din aeroterma nu este f cald. mai bine dar nu semnificativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema de incalzire, si ca sa nu maid eshid un nou topic, va intreb pe voi aici!

deci:

cand masina (G2 1.6 TD din semnatura) merge prin oras, totul e ok, merge incalzirea.

cum am iesit din oras, de fapt cum am dat a cincea, sau merg mai tare un pic, masina nu mai baga caldura. fara sa ating un buton, ceva, masina baga aer rece sau la temperatura de afara.

ce sa ii mai fac?

am verificat circuitul de incalzire si apa intra calda in radiatorul de incalzire, si iese rece... ;)

am scos antigelul, am suflat pe el..si nimic. la fel face.

cat merg prin oras, totul e ok, dar daca fac un drum la Buc, tre sa imi iau geaca pe mine... :P

aveti ceva idei? va rog!!

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe topic ceva mai sus. Eu zic ca paletele de dirijare a aerului (cele de selectie aer rece cald) sunt de vina. S-a copt buretele de pe ele si nu mai dirijeaza aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci mult. dar aerul merge...dar baga rece. adica daca dirijez inspre parbriz, merge, baga aer la puterea normala, numai ca fiind pe rosu la temperatura baga aer rece.

oricum, o sa citesc pe topic. meric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai dupa ce am citit aici, e o diferenta la mine. :rolleyes:

adica mie imi baga cald o perioada, si dupa aia inceteaza sa mai bage..baga doar aer la temperatura mica.

prin oras daca merg, imi baga ok. daca am iesit si merg mai tare nu mai baga. eventual, cand a mai mers tatal meu cu ea, a zis ca daca o mai lasa 10 minute, iar mai baga aer cald la pornirea motorului...dar iar ceda inapoi!!

ca sa-i mai fac ca ma ia durerea de cap?!

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai normal, cum statea mereu. la jumate. deci masina merge normal. altceva nu stiuc e sa mai zic.

nici temperatura pe care o are aerul care il baga inauntru nu e cea de afara, dar nici calda nu e. e ceva de primavara..asa..cam pe la 10-15 grade..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci inseamna ca paletele sunt devina,exact cum spunea litza.sigurat buretele de pe palete s-a distrus complect,iar cand iesi afara din oras la viteza mai mare fluxul de aer este mai mare si cum buretele numai este pe palete atunci aerul numai trece tot prin radiator ci pe langa si direct inauntru masini.eu am desfacut aeroterma mea si aceeasi problema am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In special trebuie sa verifici paleta responsabila cu comutarea rece / cald.Se poate ca cele de impartire sus/jos sa fie inca ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. multumesc de sfaturi. pai in uichend il iau pe tata de mana si stam de ea. sper sa ii gasesc de cap. daca nu eu, macar el..ca se pricepe. :D

va anunt rezultatul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!