Jump to content

Circuit radiator incalzire


reva
 Share

Postare recomandată

si io am aceeasi problema.. doar la treptele inferioare... :P.. da' decat sa ma apuc sa o desfac pe vremea asta.. mai bine traiesc cu ideea ca am greierashi in masina... :P

Modificat de All-X
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrry

    20

  • Viorel C

    14

  • reva

    12

  • taz21

    9

Top Posters In This Topic

daca se poate si pe mine sa ma ajute cineva cu o mica piesa de la aeroterma(se vede in poza ce ma intereseaza)

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Si eu am probleme cu caldura. Dupa ce pornesc motorul si se incalzeste apa am caldura vreo 5 min (aer caldut) dup acare in mers normal se raceste de imi baga in habitaclu aer de afara. In forja sau daca ii mia dau cateva sprituri incepe iar sa se incalzeasca. Mi s-a pus asta vara un praf in radiator si cred k e infundat caloriferul. Am luat unul nou si urmeaza sa-l schimb. Am vazut la mai multi k si-au schimbat paletele. Cu ce material le-ati inlocuit pe cele vechi. Ati putea sa-mi dati o marime k sa le pregatesc dinainte si sa-mi spuneti si cate sunt?

2. O alta intrebare ar fi adresata celor care au facut asta aks. Nu este suficient sa fie desfacuta doar jumatatea de jos a bordului (partea de sub torpedou, consola dintre partea stanga si dreapta si cutia de sub volan)?

3. Stie cineva cat m-ar putea costa un termostat nou? Dar unu sh?

4.STie cineva cat lichid de racire intra in toata instalatie si cum se pune (la dacie se pune cu borcanu desfacut si cu motoru pornit, da' asta e masina si vasul de expansiune functioneaza sub presiune)?

Modificat de Micutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Si eu am probleme cu caldura. Dupa ce pornesc motorul si se incalzeste apa am caldura vreo 5 min (aer caldut) dup acare in mers normal se raceste de imi baga in habitaclu aer de afara. In forja sau daca ii mia dau cateva sprituri incepe iar sa se incalzeasca. Mi s-a pus asta vara un praf in radiator si cred k e infundat caloriferul. Am luat unul nou si urmeaza sa-l schimb. Am vazut la mai multi k si-au schimbat paletele. Cu ce material le-ati inlocuit pe cele vechi. Ati putea sa-mi dati o marime k sa le pregatesc dinainte si sa-mi spuneti si cate sunt?

2. O alta intrebare ar fi adresata celor care au facut asta aks. Nu este suficient sa fie desfacuta doar jumatatea de jos a bordului (partea de sub torpedou, consola dintre partea stanga si dreapta si cutia de sub volan)?

3. Stie cineva cat m-ar putea costa un termostat nou? Dar unu sh?

4.STie cineva cat lichid de racire intra in toata instalatie si cum se pune (la dacie se pune cu borcanu desfacut si cu motoru pornit, da' asta e masina si vasul de expansiune functioneaza sub presiune)?

1. ... (e posibil sa fie infundat) :Driver: cat despre palete.. eu zilele trecute le-am imbracat (am acoperit gaurile din ele) cu un inlocuitor de piele (l-am incercat pe un calorifer de apartament si ar parea sa fie ok).. sper sa fie bun.

2. daca vrei sa desfaci caloriferul, e suficient sa desfaci partile de care ai pomenit (asta in cazul in care te-ai gandit sa dai jos tot bordul!)

3. termostat frontuzescu cu toate garniturile (luat acum 3 zile), nou - 27 lei

4. la mine au intrat vreo 5,5 L. din care stiu eu, ar trebui sa se aeriseasca singura (cum ai spus, capacul de la vasul de expansiune functioneaza sub presiune)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Paletele au fost cu success reconditionate, la masina mea, folosind aracet (nasol ca miroase 3 zile masina dupa) si folie de parchet de 3 mm. :P Folia decupata dupa dimensiunile paletelor si lipita acolo, pe partea dinspre care sufla aerul... cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. Dar tot nu am intes de ce @addry ai spus k asta daca vreau sa dau jos tot bordul. Care din cele 3 poate fi evitata de a fi demontata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. Dar tot nu am intes de ce @addry ai spus k asta daca vreau sa dau jos tot bordul. Care din cele 3 poate fi evitata de a fi demontata?
Am crezut ca vrei sa dai tot bordul jos ("coaja" cum ii spune @nadir)... da, demonteaza ce e sub bord (practit, fiecare surub pe care-l scoti e din aeroterma.. nu are legatura nu nimic altceva)

nu stiu la ce te referi .. "care din cele 3 poate fi evitata de a fi demontata?" ??!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sub coaja sunt trei parti: 1.partea de sub volan (bloc sigurante si cutie pt sofer); 2.consola centrala(scruimiera, si buzunarul mare de sub scrumiera); 3.buzunarul de sub torpedou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sub coaja sunt trei parti: 1.partea de sub volan (bloc sigurante si cutie pt sofer); 2.consola centrala(scruimiera, si buzunarul mare de sub scrumiera); 3.buzunarul de sub torpedou

Toate tre demontate ca sa ai acces usor la aeroterma. Cel putin eu asa am facut de 2 ori pana am prins smecheria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta problema, la fel de dragutza dar mai rar petrecuta, este perforarea caloriferului - reversul infundarii.

Simptome:

- ceva gen grasime depusa pe interiorul geamurilor - este antigel scapat din calorifer.

- apa scade in vasul de expansiune, incet dar sigur.

Ideea am preluat-o dintr-o alta discutie, deja am uitat cine si in ce context a pus-o, dar parind destul de importanta am zis s-o contorizez aici inainte de-a uita complet !

PS Inca n-am inlocuit caloriferul din lipsa de timp plus alte bubitze aparute intre timp. Daca inca face caldutz a cazut in coada listei.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta problema, la fel de dragutza dar mai rar petrecuta, este perforarea caloriferului - reversul infundarii.

Simptome:

- ceva gen grasime depusa pe interiorul geamurilor - este antigel scapat din calorifer.

- apa scade in vasul de expansiune, incet dar sigur.

Ideea am preluat-o dintr-o alta discutie, deja am uitat cine si in ce context a pus-o, dar parind destul de importanta am zis s-o contorizez aici inainte de-a uita complet !

PS Inca n-am inlocuit caloriferul din lipsa de timp plus alte bubitze aparute intre timp. Daca inca face caldutz a cazut in coada listei.

asa e, eu am patit asta ;)....

"fum pe instalatia de aerisire" ...

P.S. daca mai pateste cineva asa (doamne fereste), sa nu va speriati si sa stati sa vina cineva sa va tracteze (cum a facut eu ) ;) ... deschideti geamul sa nu va umpleti de abur, si mergeti in continuare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrry

Inseamna ca la tine n-a fost un por ci o gaura-n toata regula !

Fenomenul s-a petrecut brusc ? Ti-a mai ramas lichid prin circuit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrry

Inseamna ca la tine n-a fost un por ci o gaura-n toata regula !

Fenomenul s-a petrecut brusc ? Ti-a mai ramas lichid prin circuit ?

pot spune ca brusc... dimineatza am plecat cu masina la servici si intr-o jumatate de ora nu s-a intamplat nimc. seara, am plecat spre casa... din zona cotroceni si pana la Unirii, s-a umplut masina de abur (nu mai vedeam nimic). ;)

sincer, n-am stiut ce se intampla, am crezut ca e vre-un scurt, cu toate ca mi se parea mie ca iese de la ventilatie... seara fiind, nu prea a reusit sa-i fac nimic, asa k am chemat pe cineva sa ma traga pana acasa..

cand am schimbat caloriferul de caldura, abia atunci mi-am dat seama ca a fost intr-adevar abur (multumesc celor care m-au indrumat sa schimb caloriferul.. scuze dar nu-i mai tin minte ;) ).

lichid nu stiu cat mai avea ca nu m-am uitat..

Modificat de adrry
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

"P.S. daca mai pateste cineva asa (doamne fereste), sa nu va speriati si sa stati sa vina cineva sa va tracteze (cum a facut eu ) :P ... deschideti geamul sa nu va umpleti de abur, si mergeti in continuare :P

"

Dragi colegi de forum si in special tu @adrry,

Va asigur eu ca va merge asa cu propriul ei motor netractata "foarte mult timp", pana va ramane fara lichid de racire si de aici incolo cred ca te duce capul si pe tine ce urmeaza!

Sa inteleg ca te pricepi bine la sistemul de racire al vw-urilor!

Bafta in continuare, multi Km fara probleme si modifica-ti tu sau un moderator P.S.-ul de mai sus, e complet eronat!

Modificat de Sorin Golf 3 cabrio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"P.S. daca mai pateste cineva asa (doamne fereste), sa nu va speriati si sa stati sa vina cineva sa va tracteze (cum a facut eu ) :( ... deschideti geamul sa nu va umpleti de abur, si mergeti in continuare :D

"

Dragi colegi de forum si in special tu @adrry,

Va asigur eu ca va merge asa cu propriul ei motor netractata "foarte mult timp", pana va ramane fara lichid de racire si de aici incolo cred ca te duce capul si pe tine ce urmeaza!

Sa inteleg ca te pricepi bine la sistemul de racire al vw-urilor!

Bafta in continuare, multi Km fara probleme si modifica-ti tu sau un moderator P.S.-ul de mai sus, e complet eronat!

Cred ca s-a referit la faptul ca poti merge pana acasa sau la un service "in continuare"(nu chiar la nesfarsit)/si ca nu trebuie sa asteptati sa va tracteze cineva de la locul cu pricina.

As mai adauga sa verificati nivelul apei intre deschiderea geamului si plecare spre service si completare daca e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate a fost greseala mea ca nu am spus... am rezolvat-o cu caloriferul, l-am schimbat!

@Sorin Golf 3 cabrio, problema nu e tractarea, ci .. cum am mai spus, initial am crezut ca am vre-un scurt si iese fum. noapte fiind, nu am reusit sa vad nimic, asa ca am apelal la cea mai sigura varianta, sa vina cineva sa ma tracteze pana acasa!

... lichidul de racire l-am completat dupa ce am chimbat caloriferul (daca asta te nemultumeste/nelinisteste)

Cred ca s-a referit la faptul ca poti merge pana acasa sau la un service "in continuare"(nu chiar la nesfarsit)/si ca nu trebuie sa asteptati sa va tracteze cineva de la locul cu pricina.

As mai adauga sa verificati nivelul apei intre deschiderea geamului si plecare spre service si completare daca e cazul.

da, tocmai asta am spus si eu, ca se poate merge in continuare.. pana unde vrei, nu numai pana la service, numai sa stati cu geamul deschis sa nu va umpleti de abur si sa nu mai vedeti nimic...

Modificat de adrry
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Ok, am inteles, insa concluzia dupa ce am citit intamplarea ta nefericita a fost ca se poate merge (nu conteaza ce distanta, asta depinde de cat de repede se pierde lichidul de racire) cu geamul deschis fara nici o problema!

Corect ar fi fost sa spui ca: "nu e musai sa o tractezi atata timp cat te opresti foarte des si verifici ca in vasul de expansiune sa fie mereu apa!"

Totodata, pentru a evita formarea presiunii in sistemul de racire se poate lasa ( PROVIZORIU ! ! ! ) busonul de la vasul de expansiune slabit putin, dar, ATENTIE ! verificati des nivelul apei sa nu dispara complet din vasul de expansiune!

Si inca un amanunt foarte important de stiut: indicatorul de temperatura de pe bord indica temperatura apei din sistemul de racire, ori daca apa nu mai ajunge la senzorul de pe chiulasa, nici temperatura indicata de indicatorul de pe bord nu mai e reala!

Deci, in concluzie, nu va jucati cu sistemul de racire, riscati astfel sa distrugeti unele componente principale ale motorului!

Modificat de Sorin Golf 3 cabrio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric nu se poate circula astfel. Eram curios daca @adrry n-a avut semne prevestitoare, inainte de ziua respectiva.

Eu am pus aspectul asta pe tapet, pentru ca acum o saptamina, facind curat prin masina, m-am apucat de sters geamurile pe interior. Atunci am avut surpriza sa constat ca nu vrea sa se curete cu una cu doua. Apoi la o plecare dimineata s-a aprins led-ul de nivel apa. In vas era pauza totala. M-am uitat pe sub masina, nimic umed. Rumegind eu, mi-am adus aminte ca am citit eu ceva pe undeva pe forum ceva care s-ar potrivi.

Banui un por, mai ales ca acum un timp am incercat curatarea caloriferului cu o solutie chimica. Se pare ca am reusit peste asteptari !

Avind in vedere problema vroiam si sa atentionez asupra riscului de a incerca curatarea caloriferului ( si poate a circuitului de racire in general) cu solutii chimice. Sunt cu dus si-ntors.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric nu se poate circula astfel. Eram curios daca @adrry n-a avut semne prevestitoare, inainte de ziua respectiva.

Eu am pus aspectul asta pe tapet, pentru ca acum o saptamina, facind curat prin masina, m-am apucat de sters geamurile pe interior. Atunci am avut surpriza sa constat ca nu vrea sa se curete cu una cu doua. Apoi la o plecare dimineata s-a aprins led-ul de nivel apa. In vas era pauza totala. M-am uitat pe sub masina, nimic umed. Rumegind eu, mi-am adus aminte ca am citit eu ceva pe undeva pe forum ceva care s-ar potrivi.

Banui un por, mai ales ca acum un timp am incercat curatarea caloriferului cu o solutie chimica. Se pare ca am reusit peste asteptari !

Avind in vedere problema vroiam si sa atentionez asupra riscului de a incerca curatarea caloriferului ( si poate a circuitului de racire in general) cu solutii chimice. Sunt cu dus si-ntors.

Nu, n-am avut semne prevestitoare :D... s-a intamplat brusc!

acum am o noua problema :D

la o saptamana / doua dupa ce am montat noul calorifer, dupa ce zaceam de caldura in masina, acum nu mai baga si nu stiu de ce :D...

cand am l-am schimbat, am reconditionat si paletele, tot.

ce ar mai putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a mers o perioada, verifica montajul. sa nu fi sarit ceva de la locul lui.

La actionarea comenzii rece - cald se aude o modificare a zgomotului facut de aer ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a mers o perioada, verifica montajul. sa nu fi sarit ceva de la locul lui.

La actionarea comenzii rece - cald se aude o modificare a zgomotului facut de aer ?

da, se aude! am desfacut aseara "cutia" de sub aeroterma si am inceput sa misca de clapite.. :( nu stiu ce sa mai cred / zic :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare:

- mi se incalzeste motorul, sunt dat pe cald si pe pozitia caldura-parbriz

- aerul care intra in masina este cam rece, dar pe gurile de aer dinspre pasageri vine un pic de aer cald.

Care este problema? E ceva infundat...flapsurile...ce naiba? Practic nu imi baga aer cald in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare:

- mi se incalzeste motorul, sunt dat pe cald si pe pozitia caldura-parbriz

- aerul care intra in masina este cam rece, dar pe gurile de aer dinspre pasageri vine un pic de aer cald.

Care este problema? E ceva infundat...flapsurile...ce naiba? Practic nu imi baga aer cald in masina.

pe la parbriz, iti baga caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. cand e pe pozitia parbriz, imi da aer (mai mult sau mai putin) rece.....dar pe la admisiile de aer de pe bord simt aer cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. cand e pe pozitia parbriz, imi da aer (mai mult sau mai putin) rece.....dar pe la admisiile de aer de pe bord simt aer cald.

chiar nu inteleg de ce :(... nu mi se pare normal! in circuitul pt parbriz ar fi trebuit sa intre aer cald (nu e ca la cele din fata care au paletele alea de dirijare... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!