Jump to content

Circuit radiator incalzire


reva
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare ca sa nu mai deschid un topic nou:

Voi aveti vreun robinet la furtunele care intra in caloriferul din masina?

La mine cand misc tijele acelea ca sa dau drumul la caldura, acestea actioneaza tabla din inauntru tulumbei de plastic, dirijand aerul rece pe dupa calorifer, asta insemnand ca in calorifer e tot timpul apa calda.

Intreb asta, pt ca stiu ca la dacia era un robinet care nu lasa sa intre apa prin calorifer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrry

    20

  • Viorel C

    14

  • reva

    12

  • taz21

    9

Top Posters In This Topic

In motor, pina la trecerea in interior, eu nu am nici un robinet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf I am mai vazut, la Golf II nu exista robinet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@reva

Am reusit sa-mi fac timp pentru incercarea de reanimare a caloriferului. Am incercat cu Bref Power ( pentru scos rugina, piatra, etc. ). Am scos cele doua furtune si am turnat pe ele solutie. Am lasat de doua ori cca 15min, mai mult decit era trecut in instructiuni - o data, 2min. Dupa care am clatit bine si am completat lichidul pierdut ( tot pierzi ceva chiar daca te chinui sa recuperezi ).

Ce-am constatat : initial la suflare mergea f greu. Dupa, mergea mai usor - nu f usor dar mai usor. La verificare am observat ca se incalzeste mult mai repede - dupa 2-3 min de la pornirea motorului. Totusi cred ca mai este o problema pentru ca mai mult ca inainte nu se incalzeste inauntru.

Stind acum si judecind la rece cred ca metoda asta este cam hazardata : poti pati ceva mult mai urit gen gaurire - un por iti va face viata mult mai palpitanta ! De aceea n-am insistat - puteam sa incerc si a treia oara dar mi-a fost teama.

Pina la urma eu o vad ca pe o solutie pentru cazuri disperate, provizorii, pentru pina iti cumperi unul nou si ai si dispozitie o zi sa-l inlocuiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina la urma eu o vad ca pe o solutie pentru cazuri disperate, provizorii, pentru pina iti cumperi unul nou si ai si dispozitie o zi sa-l inlocuiesti.

Te contrazic cumnatul meu a schimbat caloriferul de caldura la masina lui eugen_zim si i-a luat cam o ora deci se poate si fara sa dai bordul jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel, dar cu paletii de dirijare ai aerului cum stai? Intreb, ca si eu l-am dat jos si am bagat mr. muscolo in el de i-au sarit capacele si tot nu baga cald, pana nu am astupat gaurile din paletii aia nenorociti si numai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel, dar cu paletii de dirijare ai aerului cum stai? Intreb, ca si eu l-am dat jos si am bagat mr. muscolo in el de i-au sarit capacele si tot nu baga cald, pana nu am astupat gaurile din paletii aia nenorociti si numai am probleme.

Poti sa astupi cailea alea de dirijare a aerului pana nu mai poti .Daca radiatorul e infundat poti sa ii faci ce vrei ,pana nu il schimbi nu o sa ai caldura.Al meu la fel baga doar cand se incalzea motorul f tare si chiar asa imi inghetau picioarele.Dupa ce l-am schimbat te scoate din masina de cald.

PS:Pt cei care zic ca trebuie sa dai bordul jos vreau sa le zic ca se inseala.Nu trebuie sa dai decat partea aia de sub bord.E ceva munca dar daca il schimba cineva care a mai facut-o nu e foarte greu.Si neaparat trebuie sa fie 2 persoane ca singur e intradevar greu.Mie mi-a luat 2 ore.M-a ajutat un prieten care il schimbase pe al lui si stia despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c-a venit vorba.... cine poate sa-mi spuna de ce imi gaba aer cald numai pe la parbriz??? prin restul aerisirilor nu vine decat aer rece..

de la ce, ce se-i fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c-a venit vorba.... cine poate sa-mi spuna de ce imi gaba aer cald numai pe la parbriz??? prin restul aerisirilor nu vine decat aer rece..

de la ce, ce se-i fac?

La tine e posibil sa fie problema paletilor.

John, normal ca daca e infundat caloriferul nu iti baga caldura, dar am zis ca e bine de verificat si chestia asta, si da, nu este nevoie deloc sa dai bordul jos pt. a scoate caloriferul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine e posibil sa fie problema paletilor.

John, normal ca daca e infundat caloriferul nu iti baga caldura, dar am zis ca e bine de verificat si chestia asta, si da, nu este nevoie deloc sa dai bordul jos pt. a scoate caloriferul.

poti sa-mi detaliezi cum pot remedia aceasta probleme?? (mi-e frig :P ) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt acei paleti metalici care dirijeaza aerul cand tu tragi de tijele de la climatizare. Acestia se afla in aceaiasi "cutie cu caloriferul", deci ar trebui sa dai totul jos. Problema cu ei, este ca se duce cartonul si carpa lipita de pe ei si raman niste gauri mari, care numai dirijeaza aerul rece prin spatele caloriferului pt. a-l incalzi, ci ti-l baga direct inauntru. Acum te intreb ce se intampla cand dai sa-ti vina aerul prin alta parte? Daca nu vine aer deloc, sa nu fi iesit vreun furtun din cutia aia, care duce aerul spre zona respectiva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt acei paleti metalici care dirijeaza aerul cand tu tragi de tijele de la climatizare. Acestia se afla in aceaiasi "cutie cu caloriferul", deci ar trebui sa dai totul jos. Problema cu ei, este ca se duce cartonul si carpa lipita de pe ei si raman niste gauri mari, care numai dirijeaza aerul rece prin spatele caloriferului pt. a-l incalzi, ci ti-l baga direct inauntru. Acum te intreb ce se intampla cand dai sa-ti vina aerul prin alta parte? Daca nu vine aer deloc, sa nu fi iesit vreun furtun din cutia aia, care duce aerul spre zona respectiva

"sa-ti vina aerul prin alta parte".... nu prea inteleg ce vrei sa spui...

dar, dirijare aerului as zice ca se face bine. vreau la geam, gaba la geam (la picioare nu prea simt nici o miscare).

"sa-ti vina aerul prin alta parte".... nu prea inteleg ce vrei sa spui...

dar, dirijare aerului as zice ca se face bine. vreau la geam, gaba la geam (la picioare nu prea simt nici o miscare).

am uitat sa specific ceva...

cu toate cele spuse mai sus, sunt momente cand simt un "miros" de caldura si pe celelalte aerisiri dar foarte putin si.. rar (cand are el chef)

si inca ceva si poate reusesti sa-ti dai seama...

ai spus k ar fi din cauza acelor paleti.... daca dau drumul la ventilator, de ce pe la geam imi baga aer cald si nu baga tot rece??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Viorel C

E bine ca ai reusit sa-l desfunzi. Cat l-ai desfundat o sa vezi la -20gr. :)

Asa am facut si eu acu 2 ani, l-am desfundat toamna si am crezut ca baga bine.

Paletele sunt foarte importante, toata lumea care le-a reparat incearca sa explice asta.

Eu am facut singur toata operatiunea: imbracat palete, izolat aeroterma cu silicon, schimbat radiator.

Oricum pe frigu asta si fara garaj trebuie sa fii cu adevarat pasionat :)

Momentan merg cu caldura doar la jumatate ca nu am aer daca bag full.

Eu zic sa-ti iei inima-n dinti, surubelnita-n mana, si sambata sa te apuci de treaba, daca vrei sa te plimbi cu masina iarna asta. Pana nu vine zapada. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"sa-ti vina aerul prin alta parte".... nu prea inteleg ce vrei sa spui...

dar, dirijare aerului as zice ca se face bine. vreau la geam, gaba la geam (la picioare nu prea simt nici o miscare).

am uitat sa specific ceva...

cu toate cele spuse mai sus, sunt momente cand simt un "miros" de caldura si pe celelalte aerisiri dar foarte putin si.. rar (cand are el chef)

si inca ceva si poate reusesti sa-ti dai seama...

ai spus k ar fi din cauza acelor paleti.... daca dau drumul la ventilator, de ce pe la geam imi baga aer cald si nu baga tot rece??

Cel mai bine incepi sa desfaci, si atunci vezi si situatia paletilor si a caloriferului (eventual ii tragi o spalare), si daca cablurile de la tijele climatizarii sunt legate bine la paleti (adica daca actioneaza ce trebuie).

Si eu mai as vrea sa-l dau odata jos pt, ca nu imi baga cu putere aer cald pe la picioare din cauza ca nu am astupat toate gaurile din paleti. Eu am astupat acele gauri din paleti cu o tabla la fel de groasa ca a lor ca sa fiu sigur ca nu se mai mananca niciodata.

PS. vezi ca nu se da foarte greu jos. Trebuie putina atentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK baieti. Sa vedem cum va fi vremea in weekend-ul de peste o saptamina. Pina atunci trebuie sa ma uit si la circuit per ansamblu - la aeroterma am umblat de exemplu de doua ori si n-am dat importanta cuvenita izolarii. E posibil sa traga aer rece pe undeva pe traseu. Inainte de a inlocui caloriferul vreau sa verific toate celelalte posibile cauze.

Cu paletele nu cred ca-i vreo neregula : aerul vine uniform pe toate partile, functie de orientarea clapetei de comanda. "Sistemul" lucreaza ! :)

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- la aeroterma am umblat de exemplu de doua ori si n-am dat importanta cuvenita izolarii. E posibil sa traga aer rece pe undeva pe traseu.

Viorel, aerul oricum il trage de afara, ca nu cred ca ai recirculare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la posibile neetanseitati. Daca intra aer rece pe undeva "pe linga" atunci caloriferul s-ar putea sa lucreze perfect dar degeaba. Poate intra aer rece fals si pe la aeroterma. E valabil si pentru chedere, etc. pe unde ar mai putea fi neetanseitati.

Scuze pentru ambiguitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... din toate cele spuse pana acum... cine ar putea sa-mi dea si mie o explicatie ca eu nu o gasesc :D

cablurile sunt prinse bine, se regleaza bine (cu exceptia caldurii), aerul este dat uniform peste tot...

cu toate astea, intra cald doar pe la pargriz! de ce??? :P

p.s. daca nu ar fi izolatiile bune, de ce totusi baga aer cald pe la geam?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca paleta care dirijeaza aerul catre parbriz si inauntru trebuie sa aiba gauri !!! pentru a permite aerului sa mearga totodata pe parbriz si inauntru. Paleta aia nu trebuie sa o imbraci. Are niste gauri cat nuca. Tu ai vazut cu ochii tai cum se inchid/deschid paletele din aeroterma ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca paleta care dirijeaza aerul catre parbriz si inauntru trebuie sa aiba gauri !!! pentru a permite aerului sa mearga totodata pe parbriz si inauntru. Paleta aia nu trebuie sa o imbraci. Are niste gauri cat nuca. Tu ai vazut cu ochii tai cum se inchid/deschid paletele din aeroterma ta?

sincer, nu am desfacut-o ca ma ia durerea de cap... am vazut-o doar pe cea de langa schimbator!

(nu stiu daca si cate mai sunt!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Pentru ca paleta care dirijeaza aerul catre parbriz si inauntru trebuie sa aiba gauri !!! pentru a permite aerului sa mearga totodata pe parbriz si inauntru. Paleta aia nu trebuie sa o imbraci. Are niste gauri cat nuca. Tu ai vazut cu ochii tai cum se inchid/deschid paletele din aeroterma ta?

am desfacut bordul si am ajuns la paletele despre care vorbesti!

problema e ca ele erau astupate din fabrica!!! au acelasi materal ca si la celelalte palete...

ce sa mai cred, pana la urma cum e??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am astupat amandoua paletele. Ce-i drept, la drum lung trebuie sa mai fac pe climatronicul manual, schimba de parbriz, schimba pe inauntru, baga rece, baga cald. Dar functioneaza.

Apropo, faza naspa. Dupa o demontare si montare la locul ei aeroterma a inceput sa scartaie ingrozitor. A demontat cineva aeroterma pe bucati? De dat jos am dat-o, am testat-o, functioneaza dar ... scartaie... se poate face ceva? Nu m-am prins cum s-ar putea da jos paletele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am astupat amandoua paletele. Ce-i drept, la drum lung trebuie sa mai fac pe climatronicul manual, schimba de parbriz, schimba pe inauntru, baga rece, baga cald. Dar functioneaza.

Apropo, faza naspa. Dupa o demontare si montare la locul ei aeroterma a inceput sa scartaie ingrozitor. A demontat cineva aeroterma pe bucati? De dat jos am dat-o, am testat-o, functioneaza dar ... scartaie... se poate face ceva? Nu m-am prins cum s-ar putea da jos paletele.

paletele se pot da jos dupa ce cesfaci toata aeroterma... mai precis, "carcasa" unde este situat caloriferul de caldura!

daca scartaie.... incearca sa pui niste silicon!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de aeroterma care scartaie si ma intrebam daca a desfacut cineva pe bucati aeroterma. Nu ma refeream la paletele din cutia cu calorifer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!