Jump to content

segmenti aliniati


SOLAR
 Share

Postare recomandată

ia sa ne spui tu Gabi cat e jocul admis la supape in ghiduri la solenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SOLAR

    37

  • BLiTZ

    7

  • GABIVVX

    7

  • Muraru Dan

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca un motor consuma ulei de nou pentru ca asa e fabricat, inseamna ca asta e pentru o lubrifiere cat mai buna, caz gandit pentru situatiile in care se scoate untul din motoare.

Daca in schimb incepe sa consume ulei cu timpul, inseamna ca au aparut probleme interne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altii se descurca fara atata "lubrefiere" doar ca vw are nevoie de mult ulei. Dar asta este alta discutie nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te la motoarele pe benzina de la BMW si ai sa vezi ca nu se descurca nici altii fara atata lubrifiere. Pot sa-ti dau ca exemplu motoarele de 2500 si 4500 de cmc, ultimul din urma stiu ca in 10.000 de km, pe langa plinurile de benzina halite, a mai halit si 3,5-4 litri de ulei-iar raspunsul de la Bavaria e ca asa e facut motorul sa functioneze.

Eu la 1,6 16v de la VW n-am nicio treaba cu consumul de ulei. Cred ca apare cu timpul datorita uleiurilor nepotrivite folosite si consumul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu comparam 2500 cmc cu 1400-1600. La BMW accept oricum ca alea chiar tin si sunt "alta " mancare de peste. Exista si masini care consuma aproape ca nu mai faci schimbul...Era o completare la Solenta si Loganuri si VW. Pentru mine calitatea VW este la baie in privinta benziunarelor dar poate sunt subiectiv si chiar vreau sa fiu. Majoritatea pe care ii cunosc cu golfuri , benzinare, cutiile sunt la pamant si multe...

Totusi trebuie s ane gandim ca una este sa folosesti masina in Germania dupa normle lor cu uleiurile lor si sa le aducem aici si sa bagam turcisme peste tot.

Modificat de SOLAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca motoarele pe benzina de la VW nu halesc ulei, ci doar Tdi-urile. Asta e unul din motivele care erau mai jos in lista pentru ca mi-am dorit benzinar. Nu mi se pare sanatos pentru un motor sa arda ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe motoare pe benzina care papa ulei, doar ca nu zice nimeni....aici suntem o mica comunitate in care ne impartasim ofurile.Daca la persoanele care au benzinare si nu consuma ulei atunci sa se simta fericiti, pentru ca eu m-am obisnuit sa umblu cu bidonul de 5 litri in portabagj. Eu cu motorul de 1.4 am peste 80 mii parcursi si completatul cu ulei este ca si apa la parbriz...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal fishu chiar asa...Daca nu desfaci motorul, sa-l rezolvi, o sa se ovlaizeze camasile...ele trebuie rezolvate cat se poate de curand daca vrem sa cheltuim cat mai putin. Una e ce spune VW ca sa nu ii poata cere nimeni toata ziua buna ziua garantie si alta este ce este nescris. 100-150 grame la mie este ok...apoi trebuie rezolvat. Oficial e un litru la mie dar rare sunt masinile care considera acets consum de ulei in regla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la VW considera ca peste 500 ml / la 1000 km este cam mult si doar atunci recomanda desfacerea motorului...si stim cu totii ca repararea lui poate fi foarte costisitoare si de multe ori nu renteaza ca poate ajunge pana la jumatate din valoarea masinii sau peste...eu de 4 ani ma folosesc asa de masina, nu vad rostul sa ajung la nota de plata de 3-4000 Ron sau mai mult si nu exista garantia ca poate o sa se rezolve problema...consumul la mine in regim de autostrada 120-140/h la 1200km este cam 500 ml, in rest 2-300 ml la 1000km..si in curand o sa si vand masina...eu unul sunt dezamagit de VW... :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fishu este timpul sa rezolvi problema. Daca stai mai mult risti sa schimbi motorul. Treaba cu vandutul nu o respect la nici un roman asa ca nu o sa recomand un furt chiar daca furtul este ceva normal aici (plaiul mioritic)..

Traba cu dezamagitul...sper sa nu ai un soc ca toate "este la fel" dar piesele costa enorm acest W aici sunt pe aceeasi lungime de unda.

Modificat de SOLAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solar, spunene te rog cum se masoara jocurile in ghidurile supapelor. Cu ce anume si daca e o prpcedura speciala.

Legat de motoarele benzinare.

Acum ceva timp in urma, la mijlocul anilor 90 cand au aparut intervalele extinse de service multi producatori printre care vw/audi, toyota, bmw etc au avut probleme cu oil sludgeul. Desigur datorita calitatii slabe a uleiurilor sau neschimbarii lui la timp in fctie de regimul de exploatare. De atunci sau dezvoltat si formulele producatorilor de ulei insa producatorii auto au emis atentionari cu privire la stresul suplimentar la care este supus un ulei intrun motor de generatie noua. Acest stres este datorat si din cauza cresterii temperaturii in camera de ardere, crestere cauzata de obligativitatea producatorilor de a adopta norme de mediu tot mai stricte.

Desigur acesta e una din cauzele gasite pentru fenomenul de oil sludge, care in acel timp a facut ravagii. De aceea un ulei bun calitativ si schimbat la timp e obligatoriu, altfel consecintele pot fi dezastruoase si desigur satisfactia noastra a utilizatorului are de suferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le masori cam asa:

Insert new valve in guide. End of valve stem must be at same height as guide. Due to differences in stem diameters, use only an inlet valve in inlet guide and an exhaust valve in exhaust guide. Determine rock. Wear limit: inlet valve guide = 1.0 mm; exhaust valve guide = 1.3 mm

O sa ai nevoie de un comparator. Iar ca sa scoti arcul de la supapa de inca o scula, presa de arcuri, artizanala sau nu. Ca sa ajungi in faza asta o sa ai nevoie de mai multe scule ca sa desfaci motorul. Apoi de inca ceva chei ca sa il si montezi la loc.

Masina e cumparata de la un "taran" si deci este foarte posibil ca uleiul sa fie de tractor, neschimbat niciodata. Problema este ca am la varsta ei, are interventii cam la toate componentele si taranul respectiv nu putea face asta. Pana in 2008, cand a intrat in Romania, s-au reparat cam multe la ea si deci masina nu a rezistat prea bine chiar in Germania.

post-48099-0-04427300-1345427944_thumb.j

Modificat de SOLAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de info, Solar

Acum sa nu crezi ca nemtii nu au si ei taranii lor.

Intradevar, imi mentin parerea ca ne suparam degeaba pe aceste motoare si le clasificam drept proaste.

O mentenanta necorespunzatoare e daunatoare si nu trebuie nu stiu cate schimburi de ulei de proasta calitate sa capete uzura.

Plus, nici nu pot spune ca sunt motoare facute sa le alergi de sa le sara pistoanele, pt asta sunt motoarele mai puternice.

Desigur, aceste senzibilitati mai mari la calitatea uleiului se datoreaza si introducerii aluminiului in constructia motorului desi cele 1.6 au blocul din fonta, doar cele de 1,4 avandu-l din aluminiu. Insa, pistoanele sunt din aluminiu.

Imi amintesc cum primele bmw-uri ce au avut aluminiu in loc de fonta au avut mari probleme cu deteriorarea tratamentului ce se aplica aluminiului pt a rezista la uzura. Si desigur, lumea vorbea ca sunt proaste, ulterior constatandu-se ca datorita benzinei proaste, care mai continea inca sulf in proportie mare, deteriora acest tratament cu consecinde nefaste.

Toate aceste informatii le-am citit pe wikipedia, deci nu pe nu stiu ce forumuri unde se discuta probleme mai izolate, deci fenomenul de oil sludge precum si sensibilitatea marita a motoarelor cu componente de aluminiu, in special blocul motor, se stiau de la inceputul anilor 90.

Dar, pun pariu ca multi mecanici nu stiu si probabil ca multi au ingnorat atentionarile producatorilor din acea vreme, de aceea si atatea probleme ce inca si in ziua de astazi se mai regasesc.

Pentru ca, daca nu imi era dat sa vad un benzainar AZD cu 600.000 km la bord fara interventii la motor, probabil ca gandeam altfel acum despre motoarele pe benzina ale vw. Si inca utiliza 5w40, consuma maxim 1l de ulei intre schimburi si din ce mi-a spus proprietarul numia mobil 1 a folosit.

Dar, dupa cum se prezenta masina aceea fusese servisata exemplar, nu de propretar, mi-a spus ca un service agreat vw s-a ocupat de ea, el neavand mare habar in ale mecanicii.

Fie vorba intre noi, precum spunea si Solar, veti fi neplacut surprinsi sa constatati ca nu doar vw are aceste pbme si putem generaliza si la alti producatori, putand spune ca "toate fac asa".

De aceea, filtre bune, schimbate la timp, benzina buna, filtrul de benzina schimbat si el ( eu personal il schimb la max 3 schimburi de ulei), ulei de calitate, schimbat pentru siguranta la 10.000km si aveti mila de motor mai ales cand e rece.

Desigur, cei ce faceti taximetrie, la max 7500 schimbati uleiul si filtrul.

Lasati mai ales in anotimpul rece macar 30 de sec motorul la ralanti, sa se unga cum trebuie si apoi porniti la drum. Astfel, teoretic motorul ar trebui sa se mentina curat si sa mearga ceas.

Multumesc Domnului, personal nu am probleme, imi papa ulei, insa 200-300 gr la un schimb (10-12.000km). Dar, ceea ce am spus despre intretinere, personal respect cu sfintenie.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

700 de kiometri fara fum. Vedem la 1000 cat a consumat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu sesizez vreun consum de ulei. Sa asteptam 5000 sau 10000.

Adaug o poza cu calamina de pe segmentii de ungere (cei din laterale care blocau invartirea ansamblului).

post-48099-0-84818100-1347289596_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur sa aud ca nu-ti mai papa ulei. Sincer nu mi se pare f multa mizerie pe segmenti. Insa e posibil ca resperctiva calamina sa fi sudat efectiv segemntul de cilindru. Bine nici nu sunt un mare cunoscator in ale depunerilor, insa cred ca nu ar trebui sa se depuna nimic pe segmenti, cel putin daca uleiul isi face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa incerc sa explic. Segmentul de ungere este format din 3 inele de metal. Unul care arata ca niste dinti patrati iar in lateralele lui doua inele metalice. Acele inele din lateral impingeau in segmentul propriuzis, de ungere, si cele 3 inele devenisera atat de groase, din cauza calaminei DINTRE ele, incat toate cele 3 inele stateau pe loc. Cu o surubelnita nu am reusit sa le misc.

In afara de astia 3 mai sunt alti doi segmenti situati in alte doua canale. Avem 3 canalesi 5 inele. Odata cu studiul meu concluzia este ca multe motoare nici macar nu au segmentii uzati ci doar depuneri de calamina care daca se curata si se asambleaz la loc motorul merge mai departe.

Asta etse un motor de 275 de mii de km.

post-48099-0-34008500-1347388835_thumb.j

post-48099-0-34212300-1347388840_thumb.j

post-48099-0-59383900-1347388844_thumb.j

Modificat de SOLAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la ce se depune calamina respectiva?Se poate si din cauza uleiului sau a intervalelor de schimb sau......?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca citeai o pagina in urma gaseai raspuns.calamina se depune din cauza calitatii indoielnice a uleiurilor si intervalelor prelungite de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Nu am decat 1030 de km si nu sesizez un consum pe joja.Ori uleiul se dilueaza cu timpul si ii creste nivelul ori nu am idee dar nu vad sa fi consumat ceva ulei.

Am niste accelerari cu trepidatii aproape si nu stiu de ce sa ma apuc...initial credeam ca are jos vreun ax si din cauza ast merge aiurea dar cred ca e sua ceva cu bobina de la bujii sau vreo tubulatura de aer ceva...

Intr-o seara ploua si iesea abur pe teava si m-am speriat...dar nu era ulei desi o seara am fost suparat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e rece a normal sa ai abur la o benzinara. Aburul trebuie sa fie ca un abur obisnuit, fara nici o altfel de nuanta.

Trepidatiile iti apar in timpul mersului sau la plecarea de pe loc? Poti avea trepidatii de la aprindere in cazul in care nu ai bujiile, respectiv bobinele in stare buna, insa e posibil sa fie si de la ambreiaj.

Verifica mai in amanuntit, pt ca pot fi multe cauzele, precum ai spus tu vre-un furtun fisurat.

Iar referitor la ulei, eu am 167.000 km si pana in 5000 de km nu observ sa scada nivelul uleiului.

Dupa, se observa putin.

Iar la 10.000 km cand schimb uleiul, nu stiu daca ar trebui completat 2-300 ml, hai sa zic pana in 400 daca fac multe drumuri externe unde o forjez mai tare.

Deci, in 1030 km nu are voie sa-ti consume deloc vizibil.

Si motorul nu a fost desfacut niciodata, deci in cazul tau pt un motor revizuit cap coada nu ar trebui sa consume mai deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat tot ce spui doar ca motorul asta nu se stie daca mai este bun si din acest motiv sunt atent sa vad consumul. Poate sa fie ovalizat, pistoane uzate etc...Daca pui la socoteala ca , catalizatorul, a fost distrus de depunerile de ulei intelegi de ce apar aburi mult mai multi decat la o masina cu catalizator. Bobina mea este si ea crapata iar trepidatiile apa mai mereu dar mai ales la acceleratie. Consumul de ulei fiind eliminat, si deci bujiile nu se mai uda, trebuie sa cercetez mai departe. Cum este motor din 98 nu voi avea pe diagnoza missfire asa ca nu pot sa testez decat cu o alta bobina.

Este un motor cu peste 275 k si banuiesc, dupa reparatia asta, daca este un succes, ca motorul a fost fiert sau schimbul de ulei nu a fost facut la timp.

Modificat de SOLAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!