Jump to content

segmenti aliniati


SOLAR
 Share

Recommended Posts

GABI nu voi face sute de km cu uleiul asta. A fost pus sa spal motorul pentru ca am avut span de la suurubul de chiulasa. Asta este singurul motov ptr care am pus uleiul asta. Astept acuma pe cineva sa imi aduca uleiul care o sa ramana in motor.

Multumesc pentru implicare emotionala. Trebuie sa-ti dau o bere sa te linistesc :).

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SOLAR

    37

  • BLiTZ

    7

  • GABIVVX

    7

  • Muraru Dan

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Masina merge la fel de prost si mai mult consuma apa multa. Deci ori am fisuri in motor ori am pus prost garnitura de chiulasa. Bineinteles ca nu am planat chiulasa pentru ca am platit planarea acum 5000 de km si e aproape imposibil sa fie pb acolo DACA a fost planata pentru la cum atrata nu am vazut urme de prelucrare. sa vedem cat costa niste scule de masura si daca o verificare a fisurilor merita facuta.

Link to comment
Share on other sites

M-am mai odihnit putin dupa munca la masina si incet incet cred ca o iau de la capat.

Vreua sa va intreb cum se testeaza chiulasele de fisuri? Ce aparatura se foloseste? Cum masina reputat prima victorie asupra mea am de gand sa o desfac iar si sa verific chiulasa daca are fisuri. Inainte de asta trebuie sa stiu ce aparatura e necesara si sa ma asigur ca rezolv chiulasa. aca e cineva din Constanta cu micrometru si comparator pentru masurarea si a cilindrilor . Daca e cineva sa-mi dea pm sa discutam.

Link to comment
Share on other sites

scuza-ma... dar in prima poza cu blocu vad o fisura pe camasa??? e adevarat?

Link to comment
Share on other sites

Nu am observat o fisura. Toti cilindrii aveau pata respectiva. Daca avea blocul fisura sau intra apa in ulei sau ulei in apa insa inainte sa desfac chiulasa nu aveam pb asta si deci fisura in bloc cade. Eventual camasa sa nu mai fie in parametrii si sa piarda ulei dar in cazul asta toate camasile sunt la fel de problematice. Totusi sa existe atatea pb simultan la un motor mi se pare mai rar posibil si mai ales la AL MEU :). Una e suficienta sa fie prea scumpa repararea...

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

Dane, vad eu bine si ai camasi demotabile/detasabile? Daca da, ai verificat garniturile dintre acestea si bloc? Ai curatat f.f. bine suprafetele inainte de a monta garnitura de chiulasa? Intreb si eu, na :blah_: .

Link to comment
Share on other sites

As cam vrea eu sa am camasile detasabile...nu par sa fie asa. E o delimitare dar nu e cazul de camasi detasabile. Am curatat de curatat si am mers pe premisa ca a fost planata chiulasa acum 5000 de km dar se pare ca nu. Cand am timp o sa incercsa gasesc niste fisuri in chiulasa care cred ca s-au marit de la cele 4 ore de tras de bucsa care nu se dadea batuta. E tot ce pot presupune ca s-a intamplat. Au aparut alte pb, cum apar mereu, si mai dureaza pana mai desfac.

Link to comment
Share on other sites

C o s m i n

Am mai zis eu ca aici se va ajunge... Eu as fi schimbat demult motorul.

Experimentul asta merita doar de amorul artei. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Pai Cosmin nu era nici un alt amor decat cel al artei. Daca era dupa mine schimb am de mult masina...:)

Eu inca locuiesc la bloc si nu aveam o curte sa ma ocup dar asta se va schimba curand. Cum dau de prima curte cu tot ce am nevoie schimb si motoru ca nu e o asa mare pb.

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

Iti bolborosea in vasul de expansiune sau crestea nivelul antigelului?Vezi ca sunt garnituri de chiulasa de reparatie,in functie de cum iese chiulasa la facut iei mai groasa.Unde se ducea apa?pe toba?

Link to comment
Share on other sites

Direct pe toba. In vas nu e nimic in neregula iar in ulei nu vad absolut nimic.

Link to comment
Share on other sites

Ori ai pus prost garnitura, ori ai pus o garnitura proasta, ori n-ai pus suruburi noi de chiulasa, ori n-ai respectat ordinea si cuplul de strangere intocmai, ori s-a deformat chiulasa, ori mai multe din cele de mai sus combinate. Apa in evacuare numai de la garnitura de chiulasa. Posibil si fisuri in chiulasa dar ma indoiesc.

Link to comment
Share on other sites

apa in evacuare din cauza garniturii este imposibil.... daca intra apa in cilindru sigur intra presiune in sistemul de racire.

Link to comment
Share on other sites

Am respectat si cuplul si prezoane noi si ordinea de strangere de pe garnitura care diferea de cea din elsa dar nu fundamental. Eu banuiesc fisura in chiulasa sau chiulasa neplanata sau...bloc neplan dar asta e cam rar. Mai astept 100-200 de km sa se amplifice defectiunea.

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ca tot am avut o discutie contradictorie undeva am zis sa mai scriu si aici ceva. am parcurs de la reparatie vreo 500 de km.

Problemele persista dar fara consumul de apa care a fost datorat unei rupturi a tubulaturii de apa. Apa se prelingea pe blocul motor incins si se evapora. Practic singurele cauze care au ramas de studiat sunt ovalizarea camasilor, segmentii cu elasticitate pierduta si supape si ghiduri uzate.

Cand o sa mai am timp si o sa gasesc ceva scule de masurat camasile o sa desfac iar si o sa termin treaba. In ritmul asta poate termin la anul dar am sa va anunt ce si cum.

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Am schimbat segmentii. Cauza probabila a fost blocarea segmentilor de ungere. Dimensiunile segmentilor erau ok dar cei de ungere fiind blocati nu reuseau sa ia stratul de ulei in exces. Ghidurile de supape nu u fost schimbate . Masurand am vazut ca jocul ghidurilor de supape la masinile VAG este enorm fata de alti producatori. Nu ma mir ca VAG consuma mult ulei... Dupa o ora de mers la relanti fumul nu a mai aparut. Nu am decat 30 de kilometri cu noii segmenti dar deocamdata nu am mai avut probleme. La desfacerea motorului, data trecuta, dupa 10 miute fumul a reaparut in toate splendoarea lui. O sa va anunt ce se mai intampla.

Dupa toate discutiile si parerile am ajuns la concluzia ca segmentii se murdaresc dupa un numar de kilometri si se blocheaza in canale(cei de ungere), iar uleiul din cilindrii misca segmentii si ii aliniaza si dupa 10 minute de la inchiderea motorului.. Compresia masurata inainte de segmentare era de 13 pe fiecare pisotn cu 0.5 diferenta. Asa ca, concluzia era ca motorul este si un ceas pe care se depune calamina.

Va mai anunt in timp rezultatele cercetarilor mele.

Blitz ai fost cel mai aproape de adevar pana acum dar nu ai explicat neaparat cauza fumului...ori stiai explicatia si era secreta ori nu stiai amanunte ci doar reparatii capitale unde nu se inteleg exact amanuntele...parerea mea.

Edited by SOLAR
Link to comment
Share on other sites

Da, explicatia ai gasit-o bine legata de blocarea segmentilor datorita depunerilor pe piston. Dar trebuie gasita explicatia si pentru depunerile de acolo ca nu e normal si nu cred ca a mai patit multa lume asa ceva. Cel mai ciudat e totusi ca s-a rotit segmentul pe piston, cred ca materialul din care a fost confectionat pistonul si-a pierdut proprietatile din diferite cauze, a permis o dilatare prea mare si astfel segmentii s-au aliniat si dupa ce s-a racit materialul i-a fixat pe pozitia respectiva...

Oricum, e bine de stiut ca se poate intampla si asa ceva. Ai tot respectul din partea mea ca dupa banii si timpul investit, ai gasit si motivatia necesara sa postezi rezolvarea pe forum. Multi nu ar face asta si am vazut cazuri concrete pe forum unde oamenii si-au rezolvat probleme si n-au mai postat rezolvarea din motive stiute de ei. Probabil pentru ca nimeni nu le daduse raspunsul corect, cine stie.

Link to comment
Share on other sites

segmentii sunt in continua miscare.din cauza ca se gripeaza se aliniaza.se gripeaza din cauza calitatii indoielnice a uleiurilor dar si a intervalurilor prelungite de service.

Link to comment
Share on other sites

Vroiam sa invat si acest forum a fost de un real ajutor. Sa stiti insa ca treaba cu segmentii de ungere blocati am gasit-o pe un alt forum (marca germana dar mai ieftina) si acolo baietii stiau de aceste blocari ale segmentilor de ungere si ca e ceva uzual. Am gasit solutia cu o zi inainte sa segmentez pentru ca am cautat special asta. Postarile gasite au fost anemice, ceva pe un forum de scuteristi, ceva pe la un forum al unui producator francez dar extrem de documentat pe forumul de care vorbeam. Acolo se explica ca o mare vina apartine uleiurilor care se depun. Locul din piston in care era segmentul de ungere nu avea cum sa se dilateze asa cum spui tu. Depunerile erau intre cei 3 segmenti care alcatuiesc segmentul de ungere si cred ca daca ii curatam puteam sa-i refolosesc. Depunerile fortau cele 3 inele sa apese in canal si nici cu o surubelnita nu reuseam sa misc segmentul de ungere. Masurarea mea, cu segmenti noi au aratat 0.10 mm ceea ce este ok. Toate masurarile la motor, in afara de ovalitate blocului ptr ca nu am avut sculele, erau foarte bune. Segmentii noi ar avea 0,5 deschidere, cei de compresie, iar eu aveam 0,55 si admis era pana la 0,8. Compresia era foarte buna, chiar un pic mai mare decat normal din cauza depunerilor din camera de ardere.

Cele doua interventii m-au costat prima 7 milioane (prima oara am cumparat si prezoane de chiulasa a doua oara nu...e pe riscul vostru daca nu cumparati), cu cateva scule cumparate(incluse in pret), iar a doua vreo 6 milioane( unde a intrat si 1 milion curatarea si verificarea chiulasei la un service). In costruri a intrat tot chiar si pretul uleiului. Segmentii i-am introdus in piston iar apoi in bloc cu carlige de rufe. Daca vine cineva si imi spune ca a reusit cu informatii exclusiv de pe net si la preturile astea o sa vreau sa-i strang mana. Nu am sa fac la cineva asa ceva pentru ca nu pot sa ofer garantie dar e vorba doar de incapatanare si energie depusa(MULTA energie depusa mai ales cand toti iti spun ca e blocul dus iti pierzi speranta).

Poate ca cineva nu va aprecia ca a durat atata dar vroiam sa vad exact care este problema si nu am circulat cu masina mai mult de 5000 de km in 2 ani.

Deci, este vorba de iun motor AKL cu 8 supape dupa aproximativ 270k de km, benzinar. Daca cineva are ceva intrebari ii stau la dispozitie.

Succes baieti si va asigur ca se poate...daca sunteti frati cu sisif ca mine.

O sa mai comentez dupa o vreme pentru ca la 3 zile de la segmnentare inca nu se poate trage o concluzie finala...

Edited by SOLAR
Link to comment
Share on other sites

Tu stiai cam tot despre fenomen. Da, pe forumul unde am aflat de asta se spunea de uleiuri de curatare.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire:

Am un azd 2002 170000 km si imi consuma ulei.

pe toate pistoanele am compresie 14.5 si nu scoate deloc fum.Multi zic ca ar fi de la simeringurile de la supape alti zic ca daca ar fi de la simeringurile de la supape ar trebui sa scoata fum.Apa nu pierd din vasul de expansiune.Si mi se pare si cam lesinata masina,Nu prea are demaraj,Sa fie pe duca motorul?prea uzat?

Link to comment
Share on other sites

Pai, motor uzat, poate sa insemne multe, cu siguranta vei afla doar daca desfaci motorul. Toata lumea o da cu semeringurile ca sa se simta bine desi ale mele dupa 270k de km erau ok. Poate sa fie si de la semeringuri, de la ghiduri (daca schimbi doar semerigurile si sunt si ghidurile, te va tine cateva zeci de mii de km), de la segmenti, de la bloc sau pistoane sau amandoua. Dupa experienta mea, poate sa fie si doar depuneri de calamina si motorul sa fie vechi dar in regula. La testul de compresie nu vei afla daca este segmentul de ungere blocat si nici daca ghidurile sau semeringurile sunt de vina.

Singura elucidare este daca desfaci motorul si masori...In privinta "lesinatului" daca ai compresie buna atunci lesinatul e de la altceva decat de la motor(la mine uzura insemna bloc uzat si pistoane ceea ce repari cu costuri mari), debitmetru, bujii(sistem aprindere si amestec) etc.

Edited by SOLAR
Link to comment
Share on other sites

mikemaniack...

Salut , si eu am un AZD in familie si sa sti ca asa sunt ele ,"mai obosite" chiar daca au 105 CP, seat-ul din semnatura de 75 CP este mai nervos la demaraj, diferenta se vede doar la deal, AZD-ul urca mai bine in ture...

Legat de consumul de ulei amandoua "papa" ulei, dar nu o sa desfac motorul doar daca ajung sa pun un 1L la 1000km...daca o sa ajungi la un service VW din afara tari noastre o sa afli ca 500 ml la 1000 km este normal, doar la noi in tara daca ai un consum de 200 ml/1000km ...gata, motorul este praf si trebuie reparat...

Edited by fishu26
Link to comment
Share on other sites

Of ma gandesc cu consternare ca sunt Loganuri si Solente cu peste 200.000km si nu papa gram de ulei.Din punctul meu de vedere 1.4 si 1.6 16valve au fost un fiasco de motoare.Parca sunt facute motoarele din kkt. :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!