Jump to content

segmenti aliniati


SOLAR
 Share

Recommended Posts

Am desfacut dupa multa vreme de asteptare motorul. Am avut o peripetie interesanta cu un surub de la chiulasa care s-a stricat si a trebuiet sa apelez la un suport sudat sa pot burgia surubul. In final dupa indelulngi cautari cred ca am gasit cauza pentru care motorul e plin de calamina neagra si poroasa si anume segmenti asezati in linie. Bineinteles ca nu am avut cu ce sa masor ovalitatea cilindrilor dar am desfacut motorul sa vad si ce au facut altii la chiulasa in urma cu un an cand se presupunea ca au planat chiulasa. La urmele de pe chiulasa imi este clar ca nu au planat nimic.

Ce parere aveti despre segmentii asezati in linie? Motorul are aproximativ 270k de km, 1,6, 8 valve. Sunt doar doua solutii si anume alezarea blocului dar implica costuri mari ptr ca segmentii la alta cota sunt f scumpi sau inlcuirea segmentilor in speranta ca acesti segmenti sunt cu elasticitatea pierduta. Fantele lor au ajuns perpendicular pe bolt iar deshiderea lor este de maxim 0,5.

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SOLAR

    37

  • BLiTZ

    7

  • GABIVVX

    7

  • Muraru Dan

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stai putin da' cu blocul ce-ai de vrei sa-l alezezi? Si blocul nu se alezeaza, se reface doar honuirea. Da tot n-am inteles din postul tau ce-ai cu blocul? Se vad urme pe el? Te-ai uitat atent pe camasi, se mai vede honuirea?

Link to comment
Share on other sites

Uite!.Ce am cu blocul? De ce sunt segmentii aliniati?

post-48099-0-08860600-1307382707_thumb.j

post-48099-0-23410200-1307383301_thumb.j

post-48099-0-69218100-1307383326_thumb.j

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

nu prea arata bine blocul... fa rost de un micrometru de interior si un comparator si vezi ovalitate si cotele.....

Link to comment
Share on other sites

Segmentii sunt aliniati pentru ca in general asa au tendinta, sa se alinieze. Dar lucrul asta se intampla dupa sute de mii de km. Ori al tau e ceva mai batraior.

Si da, exact cum banuiam, urma de uzura este exact in zona de basculare a pistonului.

Parerea si sfatul meu:

1. pune segmenti noi (eu ti-as recomanda sa fie originali dar ramane decizia ta)

2. curata FOARTE bine canalele segmentilor de pe pistoane, probabil e calamina acolo, multa

3. schimba NEAPARAT simmeringurile de supapa daca tot ai demolat chiulasa

4. curatenie generala in chiulasa, supape etc

5. Neaparat gasit un liniar bun si vazut cum stai cu chiulasa, cat de stramba e.

Cuzinetii de fus maneton arata bine in opinia mea.

Poti sa cauti direct la un mecanic sau la un atelier o scula care se cheama INTO, cu aia vezi cel mai bine cum stai la cilindri. Dar repet, camasile arata foarte bine la kilometrii astia.

Edited by BLiTZ
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca cel mai mult ma intereseaza sa inteleg ce se intampla am sa urmaresc sa repar cat mai putin. Daca inlocuiesc toate piesele probabil ca am sanse mai mari sa rezolv, daca nu este ovalizat blocul, insa as vrea sa detectez exact cauza. Problema care m-a determinat sa-l desfac se manifesta in felul urmator: dupa ce motorul se incalzea incepea sa scoata mult fum alb. Daca mergeam la drum lung consumul de ulei era greu de detectat, sa spunem maxim 50 grame/mie. La mersul motorului la relanti se consuma cam300 ml /la suta asta insemnand mers prin oras si stagnari la stopuri.

In concluzie ma gandesc sa schimb cuzinetii, care sunt deja comandati, semeringurile de supape , care au fost de fapt cauza la care ma gandeam initial, sa curat camerele de ardere si depunerile. Daca nu se rezolva dupa ce realiniez vechii segmenti la 180 de grade cel mai probabil, si nu sunt modificari vizibile o sa defac iar pacientul si am sa schimb segmentii. Nu e o pb de cate ori desfac.

Daca tu spui ca arata bine camasa Blitz iar Swat spune ca e cam uzata trebuie sa aleg pe careva dintre voi. Blocul motor are 270k de km dupa niste estimari personale. s-a mers cam 25 de mii de km pe an cu aceasta masina din 98 si pana in 2008.

Poate mai e cineva care sa ma ajute la pariul asta. Mai astept pareri mai pun si poze daca este nevoie.

Am atasat si poza unui piston.

:)

post-48099-0-89813700-1307428510_thumb.j

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

C o s m i n

Si parerea mea e ca blocul ala nu arata bine deloc.

Daca era dupa mine, alegerea era simpla deja: alt motor. Sau cel putin alt bloc echipat cu pistoane, biele si arbore.

La varsta asta multe motoare inca au urme de honuiri in camasi (bloc).

O sa constati ca dupa ce ai bagat o groaza de bani in el, tot obosit o sa fie.

Cu un alt motor (caruia sa-i cunosti cat de cat istoricul sau macar sa-l auzi mergand), scapi de o gramada de batai de cap.

Link to comment
Share on other sites

AKL sigur nu mai gaseste care sa aiba si istoric cunoscut. Singura varianta buna ar fi de vazut daca motorul scurt care vine ca si generatie dupa AKL, si anume BFQ, este acelasi (in fond si la urma urmei n-ar avea de ce sa fie altfel motorul in sine, doar admisie/evacuare/egr imbunatatite, adica accesoriile). Pe hartie alezajul/cursa e lafel.

Dar parerea vis-a-vis de bloc mi-o mentin: mai merge. Conditia esentiala insa este segmenti noi. Segmentii sunt uzati cu siguranta. Imi pare nespus de rau ca nu ai luat motorului o compresie sa vezi unde stai exact. Dar repet, daca nu pui segmenti noi poti sa pui ca l-ai desfacut degeaba, sincer. Trebuia sa fi luat segmenti in loc de cuzineti.

Consumul de ulei n-are legatura cu cuzinetii, are mare legatura cu segmentii si cu simmeringurile de supapa la motoarele aspirate in general.

post-2063-0-64173600-1307434743_thumb.jp

Edited by BLiTZ
Link to comment
Share on other sites

C o s m i n
Consumul de ulei n-are legatura cu cuzinetii, are mare legatura cu segmentii si cu simmeringurile de supapa

Confirm si eu asta.

Semicuzinetul ala din imagine e murdar sau are lovituri/ciobituri? Ca zgarieturile sunt cat se poate de evidente. Nu stiu cum arata vibrochenul, dar cuzinetii clar trebuiau inlocuiti.

Asta e parerea mea de perfectionist. Daca tot refaci motorul, macar inlocuiesti tot ce-i necesar.

Link to comment
Share on other sites

Mda, acum vad ca e ceva mai dubios in zona in care e gaura de ungere. Din poza pare ca s-a consumat detot materialul moale al cuzinetului si a ramas doar suportul. Cred ca astea sunt urmele alea 2. Eu am crezut ca-s altceva. Deci retrag afirmatia ca nu trebuiau comandati cuzinetii :D

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca nu am pus niste poze mai multe si mai exacte dar nu am avut timp. O sa pus si aceste poze sa fie mai clare si sa vedem ce se intampla in urma repartiilor. Azi am avut timp sa bucsez chiulasa la o bujie si cu ocazia asta am gasit pe cineva bun in cta la prelucrari de genul asta. O sa pun feedbacklul de la acel atelier in zona servicurilor .

Revin cu poze mai tarziu.

Link to comment
Share on other sites

Pozele.

post-48099-0-05528500-1307485590_thumb.j

post-48099-0-82755500-1307485603_thumb.j

post-48099-0-53858800-1307485672_thumb.j

post-48099-0-32531300-1307485713_thumb.j

post-48099-0-52341300-1307485721_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Sigur nu vrei sa iei si-un rand nou de segmenti? :D

Link to comment
Share on other sites

Problema mea nu este daca iau sau nu segmenti ci este daca mai este buna camasa. Daca chiar vreau sa fac ceva la motorul asta se lasa cel putin cu o honuire daca nu si cu o alezare asa ca segentii sunt cam putin. I-am dat destule la motor pentru moment si vreau sa vad ce se intampla. Cuzinetii am avut noroc sa fie standard pentru ca pe ei era data 02.98 deci erau cei originali. Pe moment il inchid asa iar apoi daca iar sunt pb o sa caut si scule de masura sa stiu clar ce si cum. Am prins o curte libera si m-am bagat la desfacut desi nu prea aveam timp de asta si nici buget alocat. Teoretic ma astept ca macar 40% sa apara o schimbare dupa cele cateva modificari, sa vedem cat noroc am. Daca nu se intampla nimic pozitiv o sa ma pregatesc sa vad care e mai ieftina alternativa fie motor sh fie o reparatie la un atelier la blocul motor, de fapt cam stiu care e mai ieftina. Baia de ulei e atat de imbatranita incat se vad multe crapaturi dntr-o parte in alta. Bine ca nu am sprijinit motorul pe ea ca eram fortat sa cresc bugetul dar asta e o alta pb... Astazi o sa-i dau o cheie mai pe dupamiaza.

Trebuia sa fac un pool cu pariuri sa vad ce cota am :).

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

Trebuia sa fac un pool cu pariuri sa vad ce cota am :).

33% imbunatatiri dar, pe termen scurt :blah: .

Link to comment
Share on other sites

Cata exactitate! 33%. Oricum e posibil sa fie prea mult :). Optimistule!

:icon_thumright:

Link to comment
Share on other sites

Trage un ochi la poza postata de mine cu o camasa de set motor.Dupa cum vezi tu la tine in bloc inca se mai vad urmele de slefuire facute de fabricant.Sunt de parere ca blocul nu are mai nimic(totusi dupa o masuratoare concludenta iti poti da seama).Ce e cu petele maro de pe cuzinetii de biela?De la ce provin?

Link to comment
Share on other sites

E distrus tratamentul de la cuzinet si materialul. La pistonul 3 cu petele cele mai mari cuzinetul este cel mai putin uzat. Restul cuzinetilor sunt uzati pe ambele margini.A existat un joc cel mai probabil dar inca nu stiu cauza lui.

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

ciudat rau :huh: Am senzatia ca de la ulei prost sau ceva in lagatura cu ungerea lor.Cred ca trebuie schimbati si cuzineti de biela si ceei de palier si cei axiali. :( UITEiti las niste coduri si niste coste de secmenti de motor pt akl;GOETZE ENGINE 08-105900-00 Dimensiune standard (STD),08-105907-00 Cota marita: 0,5 mm.Sper sa nu fie si vibrochenul ciugulit sa poti scapa fara rectificarea lui.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Gabi insa nu pot sa schimb acuma cuzinetii de palier ptr ca e mai greu sa-i desfac. Ca sa pot face asta trebuie sa pun motorul pe banc si momentan asta e tot ce pot face. Cu siguranta daca nu am inteles cauza sa apara aceleasi uzuri in scurta vreme la cuzinetii de biela dar o sa vedem.

Link to comment
Share on other sites

Ai grija mare la montaj si sfatul meu e sa iti inchida motorul un mecanic bun si priceput,sa nu risti peste 2 luni sa iti iasa bielele prin bloc. ;) Spor la treaba.

Link to comment
Share on other sites

Daca sare biela din bloc o sa o consider sacrificiu in folosul stiintei :). Mecanici buni auto inca nu am cunoscut desi am dat vreo 40 de milioane pe diverse reparatii la masina asta asa ca o sa fiu ultimul mecanic care il va avea masina asta chiar daca ma pricep doar la motoare navale.

Oricum de cand a intrat in tara masina a fost alergata de catre niste oameni de la tara si tratata ca atare. Nici nu m-as mira sa aiba doar ulei de dacie in anul cat a fost la un roman.

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

Mda, poate o honuire ar merge. Tot n-am inteles insa exact ce anume reparatii te-ai gandit sa faci exact la motor pentru ca mi se pare putin absurd sa desfaci motorul si sa nu ii pui la loc tot ce trebuie. In fine, nu stau eu sa judec ce-i in buzunarul tau (ce-ti permiti) dar.... nah. Ideea e ca daca tot l-ai desfacut fa-i cam tot ce e necesar.

Sau lasa-l in pace si cauta motor BFQ.

Link to comment
Share on other sites

Am inchis motoru si i-am dat cheie de 15 minute. Am dat cateva chei cu bobina scoasa si apoi a pornit de la prima cheie. Tachetii au batut cam 10-15 minute pana am uitat de ei...uneori imi mai reaminteste sunetul ca inca mai bat. Urmeaza sa ies cu ea pe drum dar mai dureaza cateva ore. Am niste mici explozii pe evacuare niste fum dar in principiu sunt in grafic pana acuma. Va mai anunt dupa ce ies pe strada cu ea. Momentan are ulei de dacie pe care urmeaza sa-l schimb impreuna cu filtrul peste 2-3 zile.

Deci in concluzie am schimbat cuzinetii de biela, am bucsat chiulasa, semeringurile de supapa, garnitura de chiulasa, prezoanele de chiulasa. Data viitoare daca mai desfac o sa ma pregatesc intai cu scule de masura si daca merita o sa il si segmentez. Bugetul alocat in jur de 6 mil incluzand bucsarea bujiei.

Edited by divinewind
Link to comment
Share on other sites

Mamaaaaaaaaaaaaa..cine draq ti-a spus sa bagi ulei de dacie ieftin de 8 lei litru? :blink: TREBUIA SA-I BAGI UN ULEI MAI BUN...DACA AI POSIBILITATEA SCHIMBAL REPEDE ,,,CONTEAZA MULT DE TOT PRIMA UNGERE.OF..ce draq luai un ulei mai ieftin un manol 10w40 la 60 lei.Nu mai merge cum se facea ca la dacie sa bagi in primii 300km ulei de 24 lei 3 litri.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!