Jump to content

Octavia 3


PTDA
 Share

Postare recomandată

O sa faca asta doar daca nu sari de 80 in afara si de 50 in oras. Real, in Bucuresti, ar trebui sa te cam obisnuiesti cu 9 prin aglomeratie. Afara un 6 e mai real desi m-as astepta la un 6.5 daca mergi cat de cat normal.

Motorul o sa consume din ce in ce mai putin, al meu s-a stabilizat abia pe la 10.000 Km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Interesant postul lui Aditu si are dreptate... Conteaza mult si in cate ture o schimbi.

Si mai am o intrebare. Am vazut la un prieten ca are staging pe o octavia 3. Vine stock sau o poti activa cu vag-coml?

Modificat de Kantzer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu trebuie activat din vag-com, la mine nu e activ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stai in Bucuresti si sa te astepti la consumuri urbane de 7-7,5 mi se pare o usoara naivitate. Tu ce masina ai avut inainte de O3? Eu n-am obtinut un asemenea consum nici cand am mers noaptea si era pustiu orasul prin simplul fapt ca ai o mie de semafoare, iar o masina consuma cel mai mult cand accelereaza. Adica exact ce faci in continuu intr-un oras ca Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merge la cele cu echipari de baza, merge si la RS... cred ca merge la toate. Cum merge la toate O2FL.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O3 1.4TSI am consum de 7.5% in Bucuresti exclusiv in weekend sau seara tarziu/noaptea. In rest 8.5-9%, oricum sunt super-multumit de valorile in cauza, mai ales ca la drum lung am avut si 5% fix, mergand ceva mai linistit.

Imi pare rau ca am "reusit" sa imi resetez computerul de bord pentru long-term, aveam ~5000km cu 6.2% medie. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TudorM am avut un opel astra si un passat ambele diesel si nici una din ele fie ca era vorba de 1.7 cdi ( opel) sau 1.9 ( tdi) nu trecea de 7.5 in oras. Hai sa zicem 8 maxim, iar in afara aveam si 4.7. (Am avut si un audi tt 2009 motor 1.8 tfsi pentru 2 luni si acolo aveam consumul de 9.5-10 in oras, dar in mers vioi cu turatii destul de mari. Dar la motorul de 1.8 mi se pare decent). Si ma asteptam la consum asemanator motoarelor diesel ( sau cu putin mai ridicat, ca nu sunt atat de absurd sa cred ca o sa ia sub 5 in afara ) din cauza laudelor aduse de toata lumea motoarelor acestea tsi, unul din avantajele lui dorind sa fie consumul. Inclusiv datele tehnice pe care skoda ti le da te face sa visezi. Macar sa fie consumul mai mare, dar sa nu am probleme cu ea per-ansamblu. Va multumesc pentru informatii.

Modificat de Kantzer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In aglomeratie de bara la bara e aproape normal, o sa fie ceva mai mic multumita start-stop-ului dar nu te astepta sa vezi vreodata sub 8. Mai ales in Bucuresti!

Eu in aceleasi conditii am peste 9 si aproape de 10 asa ca este mai mic consumul la generatia noua de motoare.

 

Cand e mai liber poti sa te astepti la un 7, 7 si ceva. E un motor turbo pe benzina totusi. Per total, cand se stabilizeaza consumul, ar trebui sa te astepti la cam un litru sub motoarele 1.2 TSI vechi, si media lor e cam de 8 - 9 in Bucuresti in functie de modul de condus si trafic. Asta pune consumul foarte aproape de diesel-urile pe care le-ai avut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Kantzer, ai ales bine 1.2tsi, consumul in oras este mai mic cu cca 1l/100 decat la 1.4tsi, insa dupa cum spune si Rave si TudorM, un consum de 8,5 in oras in conditii normale si chiar 7,5 in conditii de trafic redus este foarte bun pentru un motor pe benzina .. in oras conteaza foarte mult si cum mergi dar mai ales cat mergi .. daca mergi sub 5km consumul va fi peste 10, daca mergi peste 10km va fi spre 8 pe medie

 

Afara o sa ai intre 5-6 daca mergi pe nationale sub 110kmph (ceea ce din nou este ff bine pentru benzina), de vazut cat o sa ia la viteze de autostrada (probabil in jur de 7 la 130kmph), una peste alta e benzina nu e diesel, consuma mai mult decat un diesel dar si diferenta de pret de achizitie dintre 1.2tsi si un tdi este mult mai mare decat diferenta de consum pe 3-4 ani la o utilizare normala

 

LE: datele oficiale de consum (si marketingul dealerului) sunt povesti, oricat de nou model ar fi tsi-ul nu are consum de diesel, poate motoarele superdownsized de 1 litru sau in 3 cilindri , dar acelea consuma putin pentru ca nici nu trag :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codz, ca sa nu spun ca in provincie(aici ma refer la Galati) chiar daca mergi sub 5 km(munca-casa=3-4km) media este in jur 8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt setat pe Bucuresti, si mai bine daca stai intr-un oras unde nu e aglomeratia de aici. Dar si voi aveti destule pante de urcat pe acolo ;)

 

Am vazut numai oameni multumiti de O3 cu 1.2/1.4/1.8 tsi nu am prea auzit de 1.6tdi si 2.0tdi, poate nu am prins eu posturile, dar probabil ca si ei sunt super multumiti de consum si de cum merge masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Kantzer, dupa cum bine stii, in Bucuresti conteaza f mult si ce trasee ai (lungime, ora, trafic, semafoare etc). Tu vad ca ai avut experiente chiar ok in ale consumului, deci daca iti pastrezi traseele si obiceiurile legate de condus ar trebui sa fii f multumit si de motorul 1.2. Eu zic ca nu ai de ce sa-ti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Bucuresti am 8 km de acasa pana la birou si ii fac in 45 min. Start-stop activ cred ca va fi absolut necesar. Nu stiu insa ce se intampla cu aerul conditionat, vara, cand se opreste motorul. Continua sa raceasca sau se opreste si el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se opreste motorul din start/stop a/c continua sa functioneze, intr-un regim mai scazut. Daca nu este suficient pentru a aduce temperatura la valoarea setata start/stop este dezactivat (sunt mai multe conditii pentru ca start/stop sa fie activ, una din ele este legata de temperatura interioara vs. cea setata).

 

O sa observi ca la plecarea de pe loc atunci cand este foarte cald afara start/stop va fi dezactivat. Dupa ce se mai raceste in masina se activeaza. Citeste in manual care sunt conditiile pentru start/stop activ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc baieti pentru informatii. Pun toate aceste intrebari pentru ca 3 zile pe saptamana voi face bucuresti- ploiesti dus/intors si imi calculam cam ce ar insemna drumul acesta. Oricum abia astept sa ajunga si sa vad ce poate. Voi cam cat ati mers cu ea in rodaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rodaj = nu ar trebui sa treci peste doua treimi din turatia maxima si doua treimi din viteza maxima. Adica sa nu sari de 4.000 RPM in nicio viteza si 120-130 Km/h, asta nu e foarte greu pentru cineva care conduce decent...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si km, Rave ? Cartea spune 1500, altii spun 3000...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se opreste motorul din start/stop a/c continua sa functioneze, intr-un regim mai scazut. Daca nu este suficient pentru a aduce temperatura la valoarea setata start/stop este dezactivat (sunt mai multe conditii pentru ca start/stop sa fie activ, una din ele este legata de temperatura interioara vs. cea setata).

 

O sa observi ca la plecarea de pe loc atunci cand este foarte cald afara start/stop va fi dezactivat. Dupa ce se mai raceste in masina se activeaza. Citeste in manual care sunt conditiile pentru start/stop activ.

 

Multumesc mult. Ma voi uita in manual. Nu stiam ca sunt mai multe conditii puse la activarea/dezactivarea start-stop-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cartea spune 1500, altii spun 3000...

 

Si altii ii dau 220 Km/h cum ies cu ea de pe poarta reprezentantei... Fiecare cum vrea / crede ca e mai bine...

 

Daca scrie in carte 1.500 Km lasa 1.500 Km. Daca vrei sa faci 3.000 Km nu te opreste nimeni! Eu am facut vreo 2.500 Km, parca, pana am vazut ce poate masina cu adevarat, dar in majoritatea timpului oricum conduc de parca as fi in rodaj asa ca nu inseamna foarte mult...

Daca ai de gand sa mergi des mai tare de 120-130 Km/h sau peste 4.000 RPM atunci ti-ai ales motorul gresit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1500km sunt suficienti in conditiile amintite. Apoi se creste progresiv turatia pe masura ce inaintezi spre 2000.

Recomandat este ca rodajul sa presupuna "plimbarea" motorului prin plaja de turatii, nu mersul la turatie constanta. Bineinteles, asta nu inseamna "frecat" prin oras si nici ca o sa se supere neaparat daca faci rodajul strict pe autostrada.

Apoi, fiecare dupa nevoi! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba ca principiu, nu ca as fi un maniac cu viteza. Si nu imi spune ca dupa ce i-ai facut rodajul nu ai incercat sa vezi ce poate din toate punctele de vedere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-aia am scris "des"... Motorul, de altfel, poate si poate bine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc baieti pentru informatii. Pun toate aceste intrebari pentru ca 3 zile pe saptamana voi face bucuresti- ploiesti dus/intors si imi calculam cam ce ar insemna drumul acesta. Oricum abia astept sa ajunga si sa vad ce poate. Voi cam cat ati mers cu ea in rodaj?

Am bagat un mic calcul pe distante.ro :) Bucuresti-Ploiesti sunt doua variante, pe DN1 (61km) si pe A3 (78km). In functie de ceea ce te intereseaza, cost mai mic sau sa ajungi mai repede, costul unui drum este intre 20 lei si 36 lei (deci aproape dublu daca te grabesti pe A3), cu benzina de 95.

 

Daca faci 3 dus-intors pe saptamana adica 12 pe luna iese intre 480 lei si 864 lei .. diferenta este de 384 lei

 

DN1/61 km

70kmph=52min=5,5/100=3,4l=20lei

80mkph=46min=6/100=3,7l=22lei

90kmph=41min=6,5/100=4l=24lei

 

A3/78km

100kmph=47min=6/100=4,7l=28lei

110kmph=39min=6,5/100=5,1l=31lei

120kmph=36min=7/100=5,4l=33lei

130kmph=33min=7,5/100=5,8l=36lei

 

PS: eu as merge pe A3 anyway pentru ca e mai relaxant decat pe DN1, dar o sa cam adormi la 100kmph pe cruise si te depasesc toti, asa ca eu deobicei merg exact pe ultima varianta

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!