Jump to content

Octavia 3


PTDA
 Share

Postare recomandată

10CP/cm3 sau mai mult

Cred ca era invers 1CP/10CM3 :D

Spre diferenta de 1.8 TSI care are 180 CP ... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut 1.8 TSI (cel de 160 CP insa, o varianta mai veche a celui de acum) pe un A4 timp de cca 3 ani si pot spune ca intr-adevar motorul iti da o anumita senzatie de sportivitate. Suna frumos, urca excelent in ture, te ajuta in depasiri, pe serpentine, este frumos de condus. Asa ca daca intra in buget merita cumparat fara niciun regret... si eu am stat in dubiu la achizitia noii O3 intre 1.4 si 1.8, insa gandindu-ma de cate ori am folosit cu adevarat puterea motorului si care este diferenta de pret, am optat pentru 1.4 TSI si mai degraba am pus ceva optionale extra. Cuplu destul, consum decent, putere suficienta, oricum nu ai unde folosi cu adevarat pe drumurile patriei nici macar aia 140 CP la cate gropi si cati bizoni intalnesti pe kilometru... :tuktuk:

Cat despre puntea spate multilink, asa zisa mare diferenta, stau sa ma gandesc cum am avut toti pe Daciile vechi suspensii multilink si cum nu putem trai acum fara asa ceva pe o Skoda Octavia, intr-adevar cumplit. :icon_geek:

In alta ordine de idei, cei de la Brady au fost de nota 20 si am reusit sa modific configuratia atunci cand au aparut noile liste de pret si am reusit sa includ si pachetele Tehnic si Confort in echipare (am avut totusi noroc ca era comanda data de numai o saptamana). Termen de livrare penultima saptamana din iulie, numai bine sa o inmatriculez pentru o plimbare de cca 3.000 km prin concediu... :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spunea cineva sa ma uit si la cutie manuala pe 1.8 TSI, exista la O3 ? Parca nu am vazut decat cu DSG...

 

 

Cat despre DSG, inainte sa comanzi arunca un ochi si aici. Pe mine topicul m-a facut sa iau manuala :)

 

Problema nu este cu DSG-ul in general ci cu DSG7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 1.8TSI M6 , in echipare Elegance costa 20.435 Euro.

Probleme cu DSG7 au fost. Ma astept sa fi invatat si din greseli.

Modificat de rempha
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zorro00 Nici n-am zis asa ceva. Eu sunt mare fan DSG dar avand in vedere ca pe 1.8TSI (fara 4x4) se pune DSG7 am renuntat.

 

Spunea cineva sa ma uit si la cutie manuala pe 1.8 TSI, exista la O3 ? Parca nu am vazut decat cu DSG...

 

 

Cat despre DSG, inainte sa comanzi arunca un ochi si aici. Pe mine topicul m-a facut sa iau manuala :)

 

Problema nu este cu DSG-ul in general ci cu DSG7.

 

Nici n-am zis ca e problema generala pe DSG. Tocmai de aia l-am trimis pe om la topicul DSG7, cutie care se pune si pe 1.4 si pe 1.8TSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mai bine de 95-98% din cazuri DSG-urile(6 si 7) nu au nicio problema, deci grijile eu spun ca se pot numi ignorabile.

Sunt atatea cutii manuale cu ambreiaj sau volant schimbate in cateva mii de km sau putine zeci de mii de km, dar nu vad lumea sa fuga de manuale. Masinile mele au ambele >20000km si DSG-urile nu fac nicio figura.

Cat despre sportivitatea unei cutii manuale, eu zic sa nu mai exageram, ca nu e Octavia masina sport si chiar daca era, tot nu manuala facea marea diferenta. N-or fi chiar tampiti aia de la Porsche ca pun acum numai PDK chiar si pe GT3. Haideti sa nu ne dam piloti daca nu suntem!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Start stop este cu adevarat util cand se stationeaza mai mult de 3minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JUG: nu cred ca ai neaparat dreptate si treaba asta n-o spun nici fiindca sunt unul dintre cei carora li s-a schimbat cutia (ma rog, matzele) la 28.000 km., desi am condus masina exclusiv pe drumuri bune si am purtat-o ca pe palme, si nici fiindca-s Gica-contra. Eu in locul tau m-as feri sa dau cifre, atata vreme cat cele "95-98%" sunt doar propria ta estimare bazata pe, umm... nimic. Pe forumurile de aici din Germania (motor-talk fiind cam cel mai cunoscut dintre ele) se discuta intens problema, se pune chiar de o initiativa pentru determinarea VW sa faca rechemari in masa, fie si doar pentru verificare si poti fi sigur ca astia intreprind un asemenea demers doar daca numarul celor afectati de problema este considerabil.

 

Or, la cat de mare e piata auto germana, la cate Polo-uri/Golfuri/Fabii/Octavii/Ibize/Leonuri/A1 se vand aici, imi vine greu sa cred ca o mana de oameni, din care si mai putini activeaza pe forumuri, reusesc sa determine o reactie de amploare (AutoBild, AMS, comunitatea forumistica, etc), capabila sa genereze un comunicat oficial din partea VW. Da, de acord, proportia celor care nu au probleme e mai mare decat cea a celor care nu au, insa n-as merge pana acolo incat sa afirm ca doar doua masini din o suta vandute cu cutia asta au probleme si ma surprinde siguranta cu care tu faci acest lucru :)

 

@rempha: poti fi sigur ca daca au invatat din greseli, or sa faca "phase out" la cutia asta si fie n-o s-o mai ofere, fie o sa ofere o alta cutie, complet reproiectata, asa cum s-a intamplat cu reproiectarea motorului minune 1.2TSI cu distributie pe lant. N-au ce sa modifice, fiindca trebuie regandita intreaga structura/intregul concept. Aici nu e vorba de un subansamblu defectuos, ci de un concept flaw.

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rifflections - Am inteles foarte bine ce ai zis. Te-am citat pentru colegul cu dubii asupra transmisiei manuale vs DSG7 (poate a sarit peste postul tau anterior).

 

Referitor la DSG7: eu unul nu as risca in conditiile in care destul de multa lume se vaita de fiabilitatea acestei cutii.

Modificat de zorro00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma deranjeaza altceva. Hai sa lasam la o parte problemele expuse in topicul de mai sus.

 

In teorie cutia DSG7 este proiectata pentru motoare cu maxim 250Nm cuplu. Asta o zic nemtii nu eu. Iar avand in vedere ca eu mi-am luat masina de 180CP (250Nm) ca sa-i folosesc, nu pot sa ma simt foarte confortabil stiind ca atunci cand trag de ea (pe circuit de exemplu) sa stiu ca, cel putin in teorie, cutia este solicitata la maxim.

 

Pe langa motivele 'clasice' si cele expuse mai sus, un alt motiv pentru care eu am renuntat la DSG7 este acela ca masina cu siguranta va fi resoftata dupa prima revizie iar cuplul va creste semnificativ si direct proportional cu riscul  :))

 

Cat despre pierderea din sportivitate daca-ti iei DSG pot sa va zic ca din punctul meu de vedere este fix invers. Am avut placerea sa conduc un GTI Mk5 cu DSG pe niste serpentine si a fost EXCEPTIONAL si extrem de sportiv! :D

 

Imi cer scuze pentru offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bwwlan: Eu inteleg ca intotdeauna Stan Patitul tinde sa creada ca situatia nefasta prin care a trecut e mai serioasa decat este. E oarecum in natura umana, dar eu sunt deschis la orice si accept sa imi demonstreze cineva ca nu ma bazez pe nimic atunci cand fac o afirmatie.

Iti propun sa facem un poll pe topicul dedicat si sa vedem cati posesori de DSG7 din total au avut probleme si sa vedem ce iese. Imi asum si factorul placebo, de genul: "Aaa, ia uite ca unii au probleme. Parca si mie imi "zdrangane", acu' ca ma gandesc mai bine...", care sigur va influenta rezultatul.

 

Imi cer scuze pentru off-topic(fie el si partial).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bwwlan: 

Iti propun sa facem un poll pe topicul dedicat si sa vedem cati posesori de DSG7 din total au avut probleme si sa vedem ce iese. Imi asum si factorul placebo, de genul: "Aaa, ia uite ca unii au probleme. Parca si mie imi "zdrangane", acu' ca ma gandesc mai bine...", care sigur va influenta rezultatul.

 

Imi cer scuze pentru off-topic(fie el si partial).

 

Pai de pe forum destul de multi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal, am cochetat foarte mult cu ideea unui DSG pe next car, Octavia 3.

Si am luat in calcul si renuntarea la optionale in favoarea acesteia, deoarece confortul oferit este de neegalat.

Insa cred ca problema colegilor (cat si potentiala problema la care ma gandesc si eu) consta in potentiala reparatie costisitoare care ar putea aparea.

Si la asta nu ma refer in garantie...etc.

De acord ca si la manuale se schimba/strica kit volant (eu l-am schimbat pe O2) insa costurile de reparatie la DSG 6/7 sunt de 2 ori daca nu si mai mult, fata de kit volant pe manuala.

Plus ca la manuala o mai poti pacali cu piese NONOEM.

 

Cu alte cuvinte este vorba de un potential cost pe care unii dintre noi (printre care si eu) nu vreau sa mi-l asum pentru un plus de confort. (>10.000 RON)

 

Eu imi fac probleme pentru noile motoare care sunt puse pe Octavii 3 si Golf 7, pentru ca si acestea nu si-au aratat inca bolile copilariei...(eu am luat special 1.9 TDI nou, pt ca era motor arhitestat si tot am schimbat Ax cu cam & pompa tandem :)))

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta nu e bine să faci eforturi financiare pentru o mașină. Dacă 2-3k e o sumă foarte importantă pe o perioadă oarecare, poate că e o idee bună o mașină ceva mai ieftină din start.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Este vorba de stricta raportare la ceea ce poti intretine cu piese OEM in reprezentanta.

Scuze de offtopic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta nu e bine să faci eforturi financiare pentru o mașină. Dacă 2-3k e o sumă foarte importantă pe o perioadă oarecare, poate că e o idee bună o mașină ceva mai ieftină din start.

Cel mai destept lucru pe care l-am auzit de foarte multa vreme!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt totusi curios care e diferenta de constructie intre 1.8 tsi de 160 si 180cp !? daca aceasta exista !? desi nu as crede ca scot astia motoare noi la 3 ani diferenta.

@c6t9 MARE DREPTATE AI , dar se pare ca in romania este exact invers... lumea nu mananca cu saptamanile sa isi ia un bemveu (a se citi ursulet din paşpa cu numere de bulgaria evident). ps. imi plac masinile tale la nebunie. as inlocui x3-ul cu ceva mai mare pentru confort in concedii/vacante.

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca diferenta principala este ca cel de 180 CP are si injectie directa, si indirecta ... ca sa optimizeze emisiile la sarcini partiale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e cu adevarat ciudat este ca motorul de 1.4 cu DSG este trecut in brosuri ca fiind Euro 2! Prima dat am crezut ca e eroare de tipar, dar asa e in mai multe versiuni de brosuri si e mentionat in vreo 4-5 locuri diferite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod sigur e o eroare de scriere, cineva a luat cu copy-paste peste tot. Nu ai cum sa vinzi Euro 2, te omoara normele UE... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa m-am gandit si eu initial, dar copy-paste dupa ce? Eu nu stiu sa mai aiba VAG vreun motor Euro 2 de vanzare pe niciun model de masina. Plus ca prea apare in o gramada de locuri si se vede ca e formatat tabelul special ca sa scrie Euro 2 pentru combinatia asta motor-cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt totusi curios care e diferenta de constructie intre 1.8 tsi de 160 si 180cp !? daca aceasta exista !? desi nu as crede ca scot astia motoare noi la 3 ani diferenta.

@c6t9 MARE DREPTATE AI , dar se pare ca in romania este exact invers... lumea nu mananca cu saptamanile sa isi ia un bemveu (a se citi ursulet din paşpa cu numere de bulgaria evident). ps. imi plac masinile tale la nebunie. as inlocui x3-ul cu ceva mai mare pentru confort in concedii/vacante.

 

Mulțumesc. Nu-mi plac mașinile mari. Și cel mai probabil voi vinde X3-ul tocmai pentru că nu se mai anunță concedii în viitorul apropiat (nici în ultimii doi ani n-au mai fost). E păcat să stea. Cei aproape 70k km câți are mașina sunt făcuți în proporți de 90% în concediu.

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În urmă cu o lună am drivetest un O3 1.6 tdi, astăzi am avut pe mână un 1.2 tsi.

 

Comparativ, 1.6 este un motor decent, chiar cumințel aș putea spune, dar suficient pentru a satisface orice necesitate mai puțin veleitățile de racer - dacă mai era nevoie să amintesc asta.

1.2 tsi este la fel, un motor decent care însă, spre deosebire de 1.6 tdi, dacă te dai la el răspunde prompt. Motorul 1.6 tdi, oricât ai mârâi la el, nu-l scoți din ale lui, pare așa...mai ardelean din fire. Nici nu consumă dar nici nu fuge.

 

Ținuta de drum nu diferă de O2. Am aceeași observație, ca și la O2 unde 1.9 tdi se așează mai bine la drum întins față de 1.6 mpi al meu, similar și 1.6 tdi de la O3 e mai așezat decât 1.2 tsi. Probabil masele sunt altfel repartizate...nu știu ce să zic.

 

Fedbackul direcției este excelent, superprecis. Ziariștii de pe net care spun că ˝direcția este ușor imprecisă˝ mănâncă ciuperci!

 

Personal, dat fiind prețul tdiului, nu mă coafează această motorizare. Prea scumpă pentru modul meu de exploatare.

1.2 tsi are un preț excelent pentru ce oferă. Dacă ar fi avut și dsg și dacă aș fi în pragul unei achiziții, l-aș lua fără rezerve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directia e buna fata de Hyundai sau Kia, dar daca o compari cu Focus sau, mai rau, BMW, e slaba...

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!