Jump to content

Octavia 3


PTDA
 Share

Postare recomandată

Nu. N-am avut probleme cu masina in sine dar fac parte dintr-o alta categorie de cumparatori. Nu ma impresioneaza o masina fara probleme ci una care imi ofera mai mult decat consider eu ca trebuia sa primesc cand am platit. Si O2 nu face parte din categoria asta. Poate O3 va fi asa, nu stiu. Dincolo de sigla, VW se achita de sarcina asta, nu vorbesc de Jetta (o detest). Dar cine stie poate tocmai eu sunt exceptia care intareste regula ca O2 e aceeasi masina cu Golf dar alta sigla.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca masina este un subansamblu de piese montate, plus finisaje interioare si exterioare (caroseria), O3 are componente de Golf (de fapt de orice VW, Audi, Seat - daca te uiti pe piese asa scrie Audi/VW/Skoda/Seat), montajul este facut in Mlada Boleslav (Cehia) nu Germania sau Mexic (motoarele oricum sunt fabricate in China), iar interiorul si caroseria sunt diferite tocmai ca sa diferentieze marcile in cadrul unui concern, putem spune ca O3 este si nu este un Golf. Dar este mult mai aproape de Golf decat este de exemplu de Ford Focus, sau cam cum este i30 fata de Ceed, sau Logan fata de Symbol, sunt rude apropiate, gene comune, aspect diferit, pozitionare de marketing diferita. Skoda si-a facut un renume in fiabilitate, posibil din cauza grijei cehilor la montaj, fata de problemele de fiabilitate care au aparut la VW (in topurile de satisfactie privind fiabilitatea Skoda bate VW).


Deci cine e primul care comanda O3? Si ce motorizare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand cu MQB O3 s-a apropiat si mai mult de Golf... Asta a fost si planul sa faca masini cu componente comune cat mai multe...

Singurele diferente sunt create de departamentele de marketing care au hotarat combinatiile motoare-cutii-suspensii astfel incat sa nu se concureze...

De acum inainte mai mult ca niciiodata vei plati sigla...

Fiabilitatea unui Golf facut ptr Europa de Est este cel mult egala cu a unei Octavii..

Eu la Octavia 2 a mea, am mers 71000 km fara sa schimb macar un bec de pozitie, o placuta de frana, un stergator, nimic... Volanul era impecabil (adevarat ca era de piele), tapiteria ca noua. Iar legat de ravanzare, am luat pe epava (a fost dauna totala) 5000 EUR!!! + inca 7500 de la casco... Iar acum masina e reparata si noul prop e multumit...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ceea ce priveste devalorizarea si vinzarea masinii eu va recomand sa nu va agitati cu pornostickurile pentru ca asa am facut si eu cu niste ani in urma (2006-2007) inainte de a-mi lua Golful: cum configuram Octaviana - varianta de echipare + optionale, ma tot invirteam in jurul a 23-25k euro; cu leasing/rate asigurare in 5 ani ajungeam parca pe la vreo 32-34k platiti. Dupa aia am stat si am judecat la rece ce fac cu masina peste 5 ani, cu preturile de atunci si rationamentul a fost asa: atunci un B5,5 spre full costa la vreo 14-15k euro; eu vinzind o skoda nu iau atit dar undeva la 11-12k poate poate...

 

si acum cred ca vedeti cu cit se vinde o octavia din 2006-2007, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8-9.000 una buna pana in 100k km dar din punctul meu de vedere rationamentul e clar : Octavia manuala n-ai de ce sa o cumperi la peste 20k, cum n-ai sa cumperi nici o Octavia SH de 5 ani peste 10k. Oricum o dai in 5 ani, Octavia se devalorizeaza cu 10k euro. Eu le vad ca pe niste praguri clar definite.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce oricum e bine. Alte masini pierd 50% in 3 ani, nu in 5.

Dar asta nu inseamna ca 5 ani trebuie sa traiesti cu o masina sub-par fata de ce ti-ai dori doar ca sa nu pierzi cateva mii de euro la revanzare.

 

Banii se castiga, timpul pierdut dorindu-ti dotarea X sau Y... nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici tin sa te completez si Skoda pierde cea mare parte din cei 10k in primii 3 ani. Problema e ca aceleasi optiuni scumpe pe Skoda (bixenon, piele, DSG, trapa etc..) nu contribuie la valoarea de revanzare in aceeasi masura ca pe VW. Cred ca O3 va fi o achizitie buna in varianta Ambiente 1.6 TDI plus vreo 2-3 optionale de bun simt.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moneywise daca te gandesti la valoarea de revanzare e bine sa nu iti iei dotarea de top si sa nu pui optionale scumpe, pentru ca la sh se cauta un pret / model / an / km si nu intereseaza ca este Elegance, piele, navi, xenon (bine, xenon poate fi o dorinta si daca nu are xenon sa treaca la alta), dar cine cauta sh are un buget, sa zicem 10000€, nu il intereseaza ca tu ai luat masina de noua cu 18, 20 sau 25 mii, asta a fost treaba ta:)

Dar daca iti iei masina gandindu-te la revanzare atunci cat o folosesti o sa-ti doresti poate mai milte dotari, asa ca mai bine le pui, confortul costa, iar masina e un cost major, daca faci % din salariu cat dai pe masina (cost initial plus costuri anuale) .. poti avea palpitatii :)

 

Totul tine de bani, iar in Romania desi e saracie omul vrea si el altceva decat Logan, desi daca e vorba de utilitate, un Logan MCV 1.5dci acopera cam toate necesitatile unei masini (de familie sau de mica afacere), de aceea in Germania se vand MCV-uri. Insa daca ai bani suficienti, daca salariul anual depaseste valoarea unei masini noi, atunci iti permiti sa iei un Golf/Passat nou la 3-4 ani, sau la clasa premium daca ai noroc. O3 este un compromis ideal pentru Romania, de aceea este si va fi nr.1 la modele de import cativa ani buni, desi este mai scumpa, decat un Logan - dar nu cu mult, stiti ca un Logan 1.5dci Laureate cu ceva optiuni este 12000EUR, iar MCV-ul nou probabil va fi 13000EUR?

 

+1 iulianb2007 - ca utilitate si moneywise, un O3/1.6TDI/Ambiente plus 2-3 optiuni de bun simt ar fi best buy, desi un 1.2tsi ar fi chiar si mai ieftin (17000 fata de 19000)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 1.6 tdi in echiparea de mijloc + vopsea metalizata + climatronic isi va mentine valoarea cel mai bine.

Orice optionale adaugi pe ea, nu ii vei mai recupera la revanzare ...

Eu stiu ca la Octavia mea 1.9 70k km Elegance, impecabila (vopseam la ea la 3 luni) mi se ofereau 8000 EUR dupa 3 ani in conditille in care platisem 19000...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci eu am calculat ca pierd la masina vreo 20mii euro si chiar nu merita efortul pentru a trage eu primul pirtz in scaun; la preturile de azi pierderea era ceva mai mare, spre 23-24k cel putin si la naiba, de banii astia iau o garsoniera care imi poate aduce niste cash pa presh.

Fiind la tirg cu polo, am pus la misto anunt si pe skoda :) poate se agata careva: unul nu a fost curios de DSG iar celalalt a zis ca are multi km (140k/5 ani)

 

Sincer nu cred ca acum se mai pune problema in a-ti cumpara o masina ce sa ramina mostenire la nepoti, dar daca vrei sa ai masina cu dotari le platesti, pentru ca nu e ca atunci cind iei SH si alegi o varianta cit mai aproape de dorinte, cum am facut eu, cumparind cutia nicidecum xenon, stream si ce mai are masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dincolo de calcule, singura constanta care se deduce este ca masina noua este o pierdere, din oricare unghi ai privi problema.

Plus "cantitatea de bani" pe care o bagi in masina este mai mult sau mai putin aceasi.

Eu nu am bagat nimic in Skoda, 4 ani de zile si 200.000 KM, insa la fix 205.000 km, mi-au cazut pe rand: rulment stanga spate, ax cu came, pompa tandem si..putin mai devreme de km de mai inainte..volant;

Total: 3000 EUR inclusiv TVA.

 

So..decat sa imi fac calcule ca nu stiu pe ce echipare nu mai imi iau banii, mai bine imi cumpar masina pentru care am buget, more or less, si ma bucur de echiparile pe care le pun pe masina si....end of story!

 

De pierdut oricum pierzi!

 

Romanul s-a invatat ca in anii ~90, imi iau masina din Germania, o tin putin si apoi o vand cu mai mult. Si asta din dorinta de a nu pierde bani.

Nimeni nu se gandeste ca neamtul o vinde la 2-3 ani cu jumatate sau chiar mai putin din suma initiala de achizitie.

Daca el pierde bani, noi suntem mai cu motz sa nu pierdem?

 

Ontopic: O3, 1.6TDI, clima + 2-3 optiuni, cu siguranta va fi best buy! :lol:

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noi nu ne comparam cu nemtii nici la salarii nici la facilitati, incepind de la dobinzi scazute, asigurari ieftine, samd.

LE: nici macar la programul rabla, unde si sarantocii lor isi permit masini noi mai de buget asa...



Eu nu am bagat nimic in Skoda, 4 ani de zile si 200.000 KM, insa la fix 205.000 km, mi-au cazut pe rand: rulment stanga spate, ax cu came, pompa tandem si..putin mai devreme de km de mai inainte..volant;

Total: 3000 EUR inclusiv TVA.

esti un fericit!

eu as imbatrini prematur sa patesc chestii de genul asta la masina noua, in garantie si sa zica ca nu e viciu de fabricatie...

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DragosR - pai nu a platit la masina nou.. ci dupa 200000 km. Acum ce vrei? daca o iei de noua, sa te tina forever?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ce a scris

eu ma refeream la ceilalti care au patit chestii de genul asta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap...nu avem salariile din Germania, insa ne dorim masinile lor si.... subconstient, nivelul de viata al lor! :lol:

 

Meanwhile in Romania... :lol:

 

@nsm - nu ma asteptam sa ma tine ever...insa nici sa bag deodata 2500 EUR, nici la asta nu ma asteptam! :soothe[1]:

 

Sper ca noile 2.0 TDI CR sa fie dracu` mai fiabile! :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E si chestie de noroc. Nu numai motorul trebuie sa fie fiabil si restul componentelor. Eu la a mea Octaiva Tour, cica etalon de fiabilitate am schimbat asa:

 - distributie al 47 mii km, la o luna dupa ce a iesit din garantia de 2 ani

 - la 80 mii volant, batea de la 40 mii - acestea doua prematur zic eu

 - ventilator radiator la 80 mii

 - ambii rulmenti de directie al 100 mii si apoi dupa 17 mii si un an si un pic iarasi cel de pe stanga. Toate piesele de mai sus schimbate cu originale.

 

In garantie, am schimbat pompa servo si maneta de semnalizare. Asa ca e o chestiune de noroc, cand schimbi si in ce ordine/frecventa vin. :)

Masini similare, octavia tour la firma sotiei, conduse de agenti de vanzari, n-au schimbat volante si rulmenti de directie etc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distrugatorul

claudiu fara suparare...eu ti-am spus k esti pretentios :))))

asta e piata auto e asha cum e :P

pai la 200.000 eu as fi super multumit... pe bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De calitatea interiorului si indeosebi a plasticelor bord+fete usi fata spate ne poate spune cineva ceva?

Ati vazut-o? Cum e fata de un Golf VII care are fete usi plastic pe spate??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca si la octavia se inchide greu usa. Exact ca la golf VII.

LE: Are manete exact ca la golf .

Ma duc si eu in weekend sa o vad . 

Modificat de Bogdan VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu fara suparare...eu ti-am spus k esti pretentios :))))

asta e piata auto e asha cum e :P

pai la 200.000 eu as fi super multumit... pe bune

 

Dap...poate ca sunt, desi totusi e o Skoda! :lol:

 

Pana la urma, daca ne ataca Coreea de Nord, poate imi iau si o O3. :icon_thumleft:

Dupa cum am mai spus si aici, imi place foarte mult designul, am fost foarte incantat cand am vazut-o in poze/filmulete/live.

Pacat de interior si puntea spate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai exagerati si voi cu puntea spate, eu am avut multi ani golf 4 si statea in curbe de rupea astfaltul. In fond octavia nu e ferrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu o fi ferrari, ca nu are nimeni pretentiile astea dar pina sa schimb 2brate si bielete antiruliu spate am capatat sechele incit si acum simt ca mai da usor din buci, de am mers inca o data la verificat de bucse pe spate.

 

si la vremea respectiva toti ziceau ca golful e de rahat fata de focus pe partea de suspensie spate.



Skoda e Skoda, are segmentul ei definit pe piata si nu poate sa ofere calitate de haudi cum nici loganul diesel la 12mii nu se apropie de un rinou mai dichisit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicati-mi va rog, ce reprezinta ultima pozitie DSG, acel triunghi intors si de asemeni cum se comuta in  D/S si manual,  din aceiasi pozitie impingand maneta succesiv spre dreapta, in 3 pasi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focus-ul 2 e dezastru in ceea ce prievste stabilitatea spatelui. S-a mai spus si in alte randuri, confirm si eu. Decat multilink instabil, mai bine punte comuna...nu vad sa se planga nimeni cu G4/O1 de puntea spate.

Mie imi place f mult noua Octavia, nu as ezita sa-mi iau una...insa nu as merge cu dotarile de top, probabil un elegance cu 1-2 extraoptiuni ar fi arhisufucient pentru mine....ceea ce n-ar duce pretul dincolo de 24-25k.

Scuze pentru posesorii de golf, insa eu prefer sa car dupa mine un portbagaj mare si gol decat sa stau,la nevoie, cu bagaje in brate! Plus ca la revanzare octavia sta la fel, daca nu chiar mai bine decat golful.

 

Am condus in acelasi timp un Focus 2 1.8TDCI 115CP cu vreo 40.000km si o Octavia 2 cu facelift de noua 1.6 TDI 105 CP. Pret de mai multe mii de kilometri.

Octavia era suverana ca spatiu interior, consum si materiale, dar pe sosea intre masinile astea doua nu e nicio legatura. Dar absolut niciuna. Modul in care se manevra Focusul 2 si fac referire la directia care putea fi setata in 3 moduri, sasiul superb, acuratetea si feedback-ul directiei (fata de feeling-ul mort pe care il ai la orice Vw/Skoda), suspensia independenta si franele (mi-a fost frica sa merg repede cu Octavia intrucat franele erau slabe)toate astea ma faceau mereu sa zambesc.

Sa spui ca Focus 2 e dezastru inseamna ca nu ai mers cu unul, rezervele puntii spate sunt infinit mai departe decat la Octavia, care la cat de lunga e avea ampatamentul mai mic decat la Focus, iar consolele lungi nu puteau decat sa o faca si mai greoaie.

 

Golf 4/Octavia 1 sunt masini stabile in linie dreapta si la mers cuminte pe curbe.

 

Revenind la Octavia 3, consider ca o alegere financiara inteleapta ar fi motorizarea 1.6Tdi, desi puntea rigida spate in conditii de incarcare va altera tinuta de drum.

Va fi un best seller chiar si in aceste conditii, pentru ca ofera mult spatiu si va fi si pe placul celor cu flote auto.

 

Personal as merge pe un 2.0 Tdi din motive de dinamica si suspensie, nu inteleg cum ai putea da 20.000 euro pe o masina cu suspensie de utilitara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!