Jump to content

Intrebari Superb 2


nsm
 Share

Postare recomandată

Mihai, pune exact ce este pe masina. Nu are rost sa schimbi cu alta varianta, acest bec nu este asa important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus pana la urma (la revizia de 30000mk) bec Phillips cu aceleasi specificatii ca cel original (care era Osram). M-a costat 52RON vs ~140RON cel original. Mi se pare mare diferenta, avand in vedere ca producatorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut

 

Trebuie sa schimb volant (masa dubla / DSG) si am doua intrebari

1. Trebuie sa iau si kit de ambreiaj? Sunt unii care zic da, altii zic nu. Si mi se pare tare ciudat

2. Merita facuta operatiunea in reprezentanta? Mi se pare o chestie mai sensibila si ma tenteaza sa merg la reprezentanta. Dar in Baia Mare am primit o cotatie de vreo 8000 de lei, in Cluj can 6000 si la un service altul decat reprezentanta, tot in Cluj, doar 3500 (volant + manopera la toate). Merita diferenta de pret?

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.I

 

1. Vesnica dilema la ambreiaje: daca schimb volantul/placa si tot se desface cutia de viteze, nu schimb si discul ? Sau vice-versa, dupa caz. Intreaba cat costa pachetul de discuri si pune in balanta cu costul manoperei de inlocuire. Data viitoare, pentru inlocuirea pachetului de discuri va trebui achitata separat manopera. La demontarea cutiei pentru volant, ar putea fi doar o mica diferenta in plus (si asta trebuie aflata).

2. Parere personala: pentru o diferenta de 2500 ron si luand in calcul faptul ca este DSG eu as opta pentru reprezentanta. Volantul la DSG nu difera cu mult fata de cel de la manuala, dar cine stie ce nu va merge bine si apoi te vei intreba de ce nu ai ales un dealer Skoda/VW. Zic si eu, poate ca si in alta parte s-ar face acelasi montaj, dar atunci cand esti reprezentanta ai mecanici specializati in anumite operatiuni specifice grupului (VAG in acest caz), altfel decat intr-un service multi-marca, unde se mai face si "pe incercate". Daca ratiunea economica primeaza, atunci alege varianta a 2-a, s-ar putea sa fie la fel.

 

Mai aduna cateva pareri de la colegi :study:  si apoi iei o decizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o curiozitate personală.

Se impune a fi schimbat din cauza uzurii sau are vreun defect? Câti km are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude o bataie la oprirea motorului. Dupa investigatii pare ca ar fi volant (uzura). Din cate stiu nu a fost schimbata si de apropie de 200.000

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru acest "defect" a fost schimbat si volantul meu la cutie 6M la numai 7.000 km. A fost schimbat degeaba, problema era de la clapeta de acceleratie. Functia shut-off nu mai functiona corect si ca urmare nu mai obtura admisia la oprirea motorului. Din aceasta cauza, la fiecare oprire, volantul era fortat pana la capat de cursa si evident ca producea zgomotul specific metalic. Dar nu din cauza lui, ci din cauza detonatiilor motorului cauzate de oprire necorespunzatoare. Obs: la diagnoza nu a iesit nici un cod de eroare la clapeta. S-a rezolvat prin rescriere/reinitializare clapeta (nu stiu exact ce s-a facut).

Nu zic ca la tine este aceeasi problema, dar ar fi bine sa se verifice.

Este important ca verificarea, diagnosticarea si inlocuirea sa se faca in acelasi service. In caz ca nu se remediaza, sa-i obligi sa-si asume constatarea si sa nu platesti volantul. Din aceste motive este bine sa mergi la reprezentanta: pentru a avea totul la un loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.I Nu intotdeauna la reprezentante au acei oameni specializati. Asa ar trebui, dar de cand cu criza, oameni noi, platiti putin, fara specializari, ca de, costa...Eu personal am o problema cu reprezentanta Skoda din Cluj, mai multe prostii facute de ei pe masina personala, luata de noua de la ei, asa ca nu am mai calcat la ei in service (in afara de ITP) de vreo 7 ani. As prefera si eu reprezentanta, sincer, pentru siguranta, ai o garantie pe lucrare, programare si altele, dar nu e asa din pacate.

Sunt mecanici buni in Cluj, care au service sau garaj, cu scule adecvate si dau si garantie, si fac si programari - detalii pe PM daca vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.I Nu intotdeauna la reprezentante au acei oameni specializati. Asa ar trebui, dar de cand cu criza, oameni noi, platiti putin, fara specializari, ca de, costa...Eu personal am o problema cu reprezentanta Skoda din Cluj, mai multe prostii facute de ei pe masina personala, luata de noua de la ei, asa ca nu am mai calcat la ei in service (in afara de ITP) de vreo 7 ani. As prefera si eu reprezentanta, sincer, pentru siguranta, ai o garantie pe lucrare, programare si altele, dar nu e asa din pacate.

Sunt mecanici buni in Cluj, care au service sau garaj, cu scule adecvate si dau si garantie, si fac si programari - detalii pe PM daca vrei.

 

Da-mi un PM te rog. Is deschis la sugestii. Am mai testat service-uri prin cluj cu lucrari usoare, sa vad ce pot. Nu toate mi-au placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude o bataie la oprirea motorului. Dupa investigatii pare ca ar fi volant (uzura). Din cate stiu nu a fost schimbata si de apropie de 200.000

 

Pentru cei curiosi, am mai cerut o parere legat de bataia / zgomotul de la oprire. Cica ar fi un zgomot produs in ciclul de curatare la sistemul de admisie (ceva clapete pe undeva). Altfel spus, ar fi perfect normal. Dar bazat pe comportamentul masinii nu e ce credeam initial (si mi s-a spus la reprezentanta). Interesant oricum. Ma gandesc daca sa mai cer (inca) o parere :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee daca si cum se pot regla jeturile duzelor care arunca lichid pe parbriz ? 

 

Dupa 42k km m-am prins ca bat cam jos si de asta mi-am zgariat partea superioara a parbrizului: stergatoarele baleiaza pe uscat pe ultimii 2cm de lamela, caci nu ajunge apa pana acolo.  :tuktuk:

 

Avand in vedere ca o sa schimb parbrizul in curand, as vrea sa nu repet zgarieturile de la lipsa apei... :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cred ca au niste stelute( gen torx sau imbus) cu care le poti regla in imediata vecinatate a duzei. La Jetta  asa erau. Sper ca si aici la fel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista update de soft pentru motor( 2.0 CBBB ) sau DSG?

post-111896-14270422955638_thumb.jpg

post-111896-1427042343677_thumb.jpg

Modificat de czsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am urmatoarea intrebare : avand in vedere ca la Superb am fost nevoit sa schimb toate cele 4 jante Al + cauciucuri noi vara , este necesar sa fac geometrie roti sau alte reglaje suplimentare  ? precizez ca toate cele 4  jante noi sant OEM , luate de la dealer Skoda , identice cu cele cu care a venit masina initial

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi buna o geometrie, mai ales ca ai cauciucuri noi si nu vrei sa risti uzura 'inegala', nush daca am ales cel mai bun cuvant dar atat mi-a venit la ora asta, ideea e ca poti toci aiurea cauciucurile, pe marigini mai mult, daca rotile nu ruleaza corect si fac priza aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am urmatoarea intrebare : avand in vedere ca la Superb am fost nevoit sa schimb toate cele 4 jante Al + cauciucuri noi vara , este necesar sa fac geometrie roti sau alte reglaje suplimentare  ? precizez ca toate cele 4  jante noi sant OEM , luate de la dealer Skoda , identice cu cele cu care a venit masina initial

Stai asa si nu misca :)

 

Deci: daca ai inlocuit 4 jante cu alte 4 jante dimensiune OEM (16,17,18 si ET conform OEM) nu trebuie sa faci geometria.

 

Atat timp cat volanul sta perfect drept la mers in aliniament, nu trage in niciun fel intr-o parte SI gumele pe care le-ai dat jos de pe masina (vara/iarna - nu conteaza) nu sunt tocite pe extremitati, NU e nevoie de o geometrie. 

 

Aceeasi dilema am avut-o si eu, daca sa fac geometria, avand in vedere ca masina are aprox 42k km si 2 ani. Baietii mi-au verificat uzura gumelor, m-au intrebat daca "sta volanul drept", iar ca urmare a confirmarii mele, mi-au spus ca arunc banii pe fereastra, caci nu e cazul.

Atat timp cat la echilibrari, nu ti-a cerut pe roata mai mult de 30gr max, nu ai de ce sa suspectezi o problema provenita din gropi - iarasi semn ca nu ai nevoie de geometrie

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75NOR : exact ; am inlocuit 4 jante OEM Al 17 ( cele cu care a venit masina echipata de la mama ei ) cu 4 jante tot OEM , tot Al , tot 17 , acelasi model cu cele initiale .

Gumele de vara sant exact dimensiunile cu care a venit masina : 225 45 17 , 94 Y , XL ; bine , masina a venit cu 94 W , acum am 94 Y

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, nicio grija.

Fa doar un "sanity check" si uita-te la gumele cu care ai circulat in ultima perioada pe masina ca sa te asiguri ca nu au uzura neuniforma, mai ales pe extremitati. Ala ar fi un semn al unei probleme la unghiul de cadere al rotii.

Daca sunt ok - lasa geometria asa cum e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O posibila cauza a uzurii neuniforme a anvelopelor este si starea amortizoarelor, asa cum am patit-o eu.

Am facut 2 geometrii (in reprezentanta vw-audi) pana sa imi spuna un 'nea de la un service "de cartier" ca e posibil sa fie de la amortizoare si mi-a facut un test. concluzia: amortizorul stanga spate dupa ce era apasat doar cu mana il mai trageam la forma initiala. chiar acum "navighez" cu o batrana vw bora ce e in familie de 12 ani in timp de barca e la inlocuit amortizoare, placute frana si bineinteles trecem la set-up-ul de vara cu cauciucurile toyo proxes cf2 225.55.r17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Quino: cati km ai cu amortizoarele OEM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sarbul - Eu stiu ca geometria este recomandata cel putin o data pe an si mai ales daca schimbi jantele. Daca pentru 120 de lei risti un rand de cauciucuri noi, e fix problema ta. Eu fac geometria dupa ce dau jantele de iarna jos si le pun pe cele de vara. Mereu e ceva de corectat desi imi sta volanul perfect drept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica atunci cand trec de la jantele de iarna la cele de vara : sa fac geometria iar atunci cand trec de la cele de vara la cele de iarna : sa fac , iar , geometria ? adica , de doua ori pe an ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FAci geometria doar daca trage intr-o parte sau toceste cauciucurile sau ai luat vreo groapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus noile jante OEM + gumele de vara de cca 36 h ; nu am simtit sa traga intr-o parte , nu am luat nici o groapa ; in aceste 36 h nu cred ca se pune problema de vazut daca toceste pe vreo parte .

Modificat de sarbul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Quino: cati km ai cu amortizoarele OEM?

 

110.000   +/- si tot atat m-au tinut si placutele de frana, cele din fabrica.

 

si da.. mi-a fost invatatura de mine, de acum inainte echilibrez jantele si fac geometria la fiecare schimbare de set iarna/vara

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!