Jump to content

Intrebari Superb 2


nsm
 Share

Postare recomandată

Pe frigul asta temperatura uleiului oscileaza in jurul valorii de 75 grade.

Constructiv, circuitul de ungere are si rol de racire al motorului: preia din caldura in exces degajata de cilindri (in urma arderii) si chiulasa (in urma evacuarii gazelor arse) si o degaja in exterior. Daca motorul nu se incalzeste suficient (din cauza temperaturii exterioare scazute si a caldurii transferate in habitaclu prin circuitul de climatizare), atunci uleiul nu mai are de unde sa preia caldura in exces si ca urmare nu-i mai creste temperatura pana la 95 grade (in conditiile in care el se raceste oricum la trecerea prin baia de ulei).

Multumesc pentru raspunsuri referitoare la temperatura uleiului.

 

Inca o intrebare: in MFD apare intr-un meniu optiunea de autolock. Cand optiunea este bifata, nu ar trebui ca masina sa se incuie singura dupa x secunde daca iesi din ea si inchizi toate usile? (fara sa apesi pe lock din telecomanda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, din ce stiu eu, autolock e cand pleci de pe loc si cand treci de 20 km/h se blocheaza usile si/sau cand deschizi masina din cheie dar nu deschizi nicio usa timp de 1-2 minute(parca) se inchide singura la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autolock si Autounlock se refera la incuierea usilor cand pleci de pe loc ( si treci de 20km/h)  si la descuierea lor cand scoti cheia din contact. Totul fiind automat.

 

Masina se incuie singura la loc daca o deschizi accidental din telecomanda si nu intrii in ea, fara sa aiba legatura cu Autolock.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca poti incuia masina apasand pe oricare din butoanele lock sau unlock, singura diferenta fiind ca incuierea se intampla instantaneu/ sau dupa 1 minut (la mine e 30 sec) A testat cineva?

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia explica mai clar ca nu inteleg ce vrei sa zici

 

usile se incuie doar de pe Lock.  

usile se incuie singure la loc, daca in interval de 30 de secunde de la descuierea din unlock de pe telecomanda, nu deschizi o usa sau portbagajul.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ce a vrut el sa intrebe este ceva de genul: dupa ce opresti, cobori din masina, inchizi toate usile si apesi unlock pe cheie, asteptandu.te ca dupa 30 de secunde masina sa se inchida singura. Nu cred asa ceva din moment ce conditia primordiala este ca masina sa fie initial inchisa.

Nsm, ce nebun si tu sa gandesti lucrurile asa din unghiul asta:)))

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, totusi mai exista si manualul de utilizator care explica bine problemele astea...... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi cum stiti ca se regenereaza filtrul de particule? la ce interval de timp sau km se intampla asta?

eu am observat la cateva zile dupa ce am cumparat masina ca dupa oprirea motorului, ventilatorul de racire inca mergea. lucrul asta s-a intampat la temperaturi de maxim 10 grade de vreo 2 ori. tin minte ca am fost intr-o dimineata la Brady pt niste hartii, am oprit motorul dupa maxim 7km de trafic lejer si ventilatorul de sub capota mergea. asta se intampla in noiembrie si erau mai putin de 10 grade.

ultima data am observat weekendul trecut in parcare la Unirea. temperaturile de afara le stiti si voi. in acelasi timp am simtit si un miros de incins care m-a dus cu gandul la filtrul de particule avand experienta Opel la care regenerarea era evidenta (oscila turatia usor, consumul crestea f mult, undeva spre 4-5l la relanti, mirosea a incins de sub masina si venea si o oarecare caldura din aceeasi zona).

alarmat oarecum de aceste fenomene, la vizita de la Brady de anul trecut am povestit si am fost intrebat daca foloseam clima, ventilatia pe maxim, etc. raspunsul fiind negativ. am facut programare cateva zile mai tarziu si bineinteles ca n-au gasit nimic in neregula. cu toate astea problema apare inexplicabil din pctul meu de vedere.

masina are aproape 8 mii km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea se face aleator cind filtrul e aproape de colmatare, semnul cel mai evident este ralantiul marit chiar cu motorul cald si consum in gol de 1,1-1,2 l/h ... Nu are relevanta kilometrajul ci modul de folosire a masinii, daca mergi mai mult in oras poate incerca regenerarea si de doua-trei ori pe saptamina ...

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles daca mergi mai sportiv nu se mai porneste regenerarea iar cand mergi mai la consum atunci porneste mai des.

Dar nu stiu daca are vreo treaba regenerarea cu mersul ventilatorului dupa oprire.

Eu am observat ca daca o calc si cand ma opresc si inchid imediat ventilatorul de la motor va functiona inca cateva minute... dar daca merg normal nu se intampla nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am observat acum trei saptamani dupa un drum de de 130 km noaptea pe ceata, ca dupa ce am oprit motorul, ventilatorul montat pe radiator mai mergea si in afara masinii se simtea un miros de metal incins. Este prima data cand observ acest lucru(masina are 87000 km). In bord nu sa aprins niciodata martorul de filtru de particule, nu am observat niciodata ca fluctueaza turatia la relanti.Nu conduc subturat sau la consum. Mi s-a parut ciudat faptul ca ventilatorul a mai functionat cam 2 min dupa oprirea motorului cand afara temperatura era in jur de 0 grade celsius. Am verificat daca mirosul venea de la roti, dar discurile erau aproape reci am putut pune degetul pe ele. Sa fi fost oare regenerarea filtrului de particule ?

Fac acel drum saptamanal si nici vara nu ramanea ventilatorul pornit dupa oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MRaduS : tocmai atunci incepuse procesul de curatare - regenerare DPF , indicat era sa nu opresti motorul ci sa-l lasi sa faca ciclul complet .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am observat acum trei saptamani dupa un drum de de 130 km noaptea pe ceata, ca dupa ce am oprit motorul, ventilatorul montat pe radiator mai mergea si in afara masinii se simtea un miros de metal incins. Este prima data cand observ acest lucru(masina are 87000 km). In bord nu sa aprins niciodata martorul de filtru de particule, nu am observat niciodata ca fluctueaza turatia la relanti.Nu conduc subturat sau la consum. Mi s-a parut ciudat faptul ca ventilatorul a mai functionat cam 2 min dupa oprirea motorului cand afara temperatura era in jur de 0 grade celsius. Am verificat daca mirosul venea de la roti, dar discurile erau aproape reci am putut pune degetul pe ele. Sa fi fost oare regenerarea filtrului de particule ?

Fac acel drum saptamanal si nici vara nu ramanea ventilatorul pornit dupa oprirea motorului.

ai descris exact aceleasi simptome reclamate de mine.

din cate stiu filtrul se colmateaza la aproximativ 1000km de mers inafara localitatilor si undeva la aproape jumatate exclusiv traseu urban. regenerarea/colmatarea este direct influentata de stilul de mers, turatii si de nr de opriri. cel putin acestea au fost criteriile identificate de mine la Opel. totodata regenerarea pornea daca mergeam cu viteza constanta o distanta mai lunga de 1-2km.

la Skoda mi s-a parut suspect factul ca evenimentele s-au succedat mult mai repede, la cel mult cateva sute de km. singura explicatie pe care o vad este ca s-au intrerupt regenerarile anterioare si o lua de la capat cand se intruneau iarasi conditiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inclin sa cred ca era vorba de un proces de regenerare. Am patit-o si eu de vreo 2-3 ori, prima data ma speriasem, sincer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face asa, mai ales daca am un drum mai scurt prin oras. Prima data mi s-a parut suspect, mai ales ca nu era canicula afara, dar ulterior si eu am dat vina pe regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul ramane in functiune si dupa oprirea motorului in functie de temperatura din circuitul de racire. Daca aceasta se duce spre fierbere, porneste ventilatorul. E ceva normal si nu are legatura cu regenerarea filtrului de particule. Dealtfel acest fenomen se intampla si la masinile pe benzina, chiar mai pronuntat din observatiile mele.

 

Legat de regenerare, cum se poate recunoaste cand porneste? Apare un mesaj pe maxidot? Se aprinde un martor?

La mine nu am observat asa ceva in 3 ani de zile/56000 km... E drept ca eu conduc rar in oras, si imi place sa o turez/ conduc sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu era temperatura de fierbere dupa mers 3 km in trafic lejer si arpoximativ 3 grade afara.

Nu mi s-a aprins niciodata un martor in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de regenerare, cum se poate recunoaste cand porneste?

creste turatia motorului , la relanti , la cca 1.000 ; in mers , se pierde putin din putere

 

Daca regenerarea se face corect si complet , nu apare nici un martor in bord . Daca nu , apare martorul DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem ceva in manual ca la INCEPEREA Regenerarii clipoceste martorul galben de filtru de particule si ca nu e bine sa opresti motorul. Daca nu se face regenerarea complet martorul galben ramane aprins.

 

Am patit si eu asta cu mersul ventilatorului dupa oprirea motorului in 2 ocazii si nu avea legatura cu mersul sportiv. Singura chestie pe care o fac e ca dupa mers sportiv sa o las 1 min la ralanti ca sa scada temp uleiului sub 97grade si abia atunci o opresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot dezbateam subiectul, dimineata s-a intamplat iarasi, dupa un drum de maxim 4km. inainte de a opri motorulam mai ramas vreun minut in masina si tin minte ca am vazut consumul la relanti de 0,7l, deci unul normal. cand am oprit si am coborat am observat acelasi zgomot de ventilator in functiune insotit de un miros de incins asemanator cu cel de la Opel cand se regenera filtrul.

din habitaclu nu am vazut niciun semn sau martor sa indice ceva: nici turatie crescuta, nici consum marit, nici pierdere de putere, nimic altceva...

destul de ciudat as spune si usor ingrijorator pt ca mi se intampla cam des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac zilnic 30km, din care 10urban, restul pe drum national.

Circul dimineata si seara, deci in D, nu am cum sa trec de 80km/h, deci merg in turatii scazute.

 

Ca sa nu am probleme cu filtrul, 1-2 dati pe luna fac un extraurban in S, o tin in turatii mari. Cateva zile dupa acest exercitiu, simt motorul parca e mai vioi si urca mai usor in ture.

Cand stau prost cu timpul ma multumesc cu un BV-Predeal in Sport...

 

Niciodata nu s-a aprins martorul galben de regenerare filtru de particule

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee cum se poate coda cu VCDS a.i. portbagajul sa se deschida din start la mxim fara a fi nevoie sa mai apas pe clapeta aditionala ?

 

  

post-4041-0-98678500-1392639813_thumb.pn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica tu vrei ca la fiecare deschidere de portbagaj sa se deschida "cu tot cu sticla" - ca la Octavia de exemplu ?

 

Incarci bagaje multe de fiecare data ? Intreb si eu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu folosesc destul de mult functia in cauza. Si atata timp cat se poate coda, daca constat ca ma "incurca" revin la setarea initiala.

 

Are cineva idee cum se poate face cu VCDS ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate.

asa e facut sistemul, implementarea este hardware pentru deschiderea separata. Ar trebui ca articulariile de la jumatea hayonului sa ramana permanent cuplate.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!