Jump to content
ByZ

Trepidatii in mers

Recommended Posts

ticutabel

Buna, se intampla ceva ciudat cu masina mea ;am schimbat toata suspensia triunghiuri , amortizoare, architecture pivoti bielete totul nou lemforder dar cand iau curbele spre dreapta si accelerez incepe sa trepideze ,daca nu mai accelerez isi revine. Am crezut ca e planetara asa ca am schimbat-o dar trepidatiile au ramas ,a mai intalnit cineva aceasta problema ,stiti cumva unde sa mai caut ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
VladSeat

Ai schimbat toata planetara ? Sau dau capul de la  roata ? Ce marca ai pus ?

Edited by VladSeat

Share this post


Link to post
Share on other sites
ticutabel

Salut, Vlad planetara am cumparat-o nouă toată nu necondiționată si este ceva fabricat in Franța cred că PSA dacă nu mă insel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NicuP60

Buna seara ,

De ceva timp am avut probleme cu zgomot la roata dreapta fata . Am schimbat rulmentul si pot spune ca au disparut simptomele descrise , dar nu total . Am dat vina pe tobele de esapament , stiam ca trebuie schimbate . Am facut si asta , dar am realizat ca acel zgomot e din alta parte . Este o bataie ,dar nu zgomot metalic , ceva infundat ,  care se simte in podeaua din partea dreapta . La viteza mica 30-40 de km/ora nu se simte .
Ce credeti , este posibil sa fie planetara ? Mentionez ca nu se simte in volan .
Multumesc anticipat .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius_BC

Salutare lume,

Inainte de a face aceasta postare am citit cam tot ce cred ca ar putea explica problema cu care ma confrunt la un Sharan TDI 1.9 (85kw/115cp) 2001. Mai mult, am cautat si pe alte forumuri/siteuri si ajung la concluzia ca in multe cazuri aceasta "stiinta a mecanicii auto" este una probabila unde rezolvarile ori sunt "babesti - ia totul la rand", la plesneala sau "cate bordee atatea obicee" . Spun asta fiind si nou in alea masinilor sau auto-mecanicii si probabil nu mi-a spus nimeni "buna dimineata" pana acum.

Bun ..revin la problema mea tehnica, o problema care s-a mai discutat de cateva ori dar cu riscul de a fi mustrat de moderatori ... ma regasesc cu cate o bucata din fiecare caz..un puzzle si vreau cat de cat sa-l inteleg.

Detin un Sharan TDI 1.9 (85kw/115cp) 2001 care pt mine cel putin "a mers brici" pana ieri cand dupa un drum de cca 600 ( o singura oprire pt alimentare) din 1000 km total, pe autostrada fiind a inceput sa scoata din zona motorului , doar la accelerare la peste 100km / 2200rpm, un zgomot similar unei tobe sparte combinat cu unul ca atunci cand treci peste liniile de marcaj cu avertizare  pe sosele. (cele striate). Accelerand masina incepe sa trepideze/vibreze stanga dreapta de genul "cernut faina".Vibratiile le simt doar in caroseria masini si in schimbatorul de viteza. Volanul ma rog el vibra si inainte dar nu incat sa-mi atraga atentia. Eliberata acceleratia totul revine la normal. Am tras intr-o parcare cca 15min m-am uitat pe sub ea, vizual am verificat rotile, cauciucurie..cat ma pricep, la plecare dupa cca 2km a reinceput showul. Dupa 100 km am mai facut o oprire de cca 10 min, am observat ca in zona balonului cu antigel este umed. Pare a fi chiar antigel..mai ales ca lipseste lichid. Sub masina pe scut la fel urme de umezeala .. uleios.. cred ca e antigel. Singura chestia care am facut a fost repozitionarea balonului de vaccum, pe care eu nu il am fixat ci doar asezat peste cabluri/furtune. Asa a fost de cand am luat masina..tin minte ca era pus cu partea acoperita cu folia de aluminiu in sus. Ieri era invers..l-am reasezat mai mult de teama ca plasticul sa nu se topeasca la contact cu ceva fierbinte. Dupa ultima oprire am mers cca 150 km fara probleme, trepidatii, zgomote .. dupa care iar au aparut dar la intervale de cca 10min.. mi-a dat impresia ca doar in rampe si pante. In paranoia mea ... am crezut ca a fost de la pozitia globului. Totusi astazi la verificare l-am gasit tot resucit..de la vibratii.

In final am ajuns la destinatie, consumul de motorina a crescut iar la viteze mici ..trepidatiile sunt foarte mari.

 

Cauze , din ce am citit si intrebat :

1. roti neechilibrate, lovite sau anvelope cu galme, sarme etc  - totusi de ce doar la accelerare ?

2. probleme legate de planetara cu componentele ei - ceva probleme aveam cu aia de pe dreapta.

3. probleme cu injectoarele si motorina de proasta calitate

4. probleme cu volant

5. Intercooler infundat, inundat

Bineinteles .. multi imi vor recomnda serviceul auto .. fiind in Slovacia nu este chiar ieftin si mai ales daca ne apucam sa schimbam orice piesa "julita". Daca este o situatie intalnita si la altii iar costurile sunt acceptabile.. ok platim.. dar daca nu isi au rostul pt o masina de 15 ani vechime..atunci mai usor e sa renunt la ea.

Bine eu am facut o descriere in linii mari a problemei mele , daca sutn si alte intrebari , detalii ..discutia poate continua.

Sa auzim de bine

 

Edited by Marius_BC
completare informatie

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Pai incepe prin a verifica planetara intermediara din dreapta,partea dinspre cutie."Balonul" ala de vacum nu are voie sa stea acolo asa peste furtune.Cauta un service bun si incearca sa o pui la "punct",asta daca mai vrei sa circuli cu ea in siguranta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius_BC

Fiind un subiect fierbinte.. mai intreb pe la altii care imi vin cu o alta posibila cauza si care pare sa se potriveasca scenariului : tamburii motorului. Sa-i inlocuiesc ... si sa evit deplasarile pt ca vibratiile pot deteriora volant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius_BC

Revin cu vechea si inca actuala problema..a trepidatiilor. Am fost la un service iar primul lucru pe care l-a facut mecanicul ridicand masina pe elevator... a inceput sa tragă de rotile din fata. Joc destul de mare sus la flansele care tin telescoapele. Bun..  am cerut sa-mi schimbe tot ce crede el ca nu e ok, si a inceput : capete de bara, stabilizatoare, flanse noi cu rulmenti, niste chestii ce sincer nu stiu ce sunt dar erau foarte uzate, bucse. Dupa ce a schimbat tot si a pus masjna la punct...îmi spune ca era bine sa schimb si telescoapele. Draci ! Sa-mi fi spus inainte ! Am pus anvelope de iarna sa le am deja , am echilibrat rotile care spre rusinea mea... or fi ele aratoase dar nici sa mergi pe post de cerc cu ele nu-s bune. Ma rog le-a mai îndreptat..2-3 ciocane..plumbi..a iesit treaba. Cum era si de asteptat..un sac de bani dar cel putin am maj pus la punct cateceva la ea. 

Astazi am facut un drum dus-intors de vreo 200 km.  La dus am mers pe national..dealuri..serpentine.. viteza relativ mica..50..70 km. Rar a fost xxxxx km. Doar in treapa 5 la peste xxx km/h ...2000-2400 rpm ... au reaparut vechile vibratii, miscari laterale dar usoare.. acceptabile. La intoarcere , pe autosrada de data aceasta, unde viteza minima 100 km vibratiile au reaparut , puternice, zgomotoase... ca si cum ceea ce am schimbat a fost degeaba. Dezamagire mare. 

Acum ma pun sa refac filmul, pe logica si poate voi nimerii cauza. Tind sa cred ca vibratiile au reaparut cand s-a incalzit ceva. Oricul ele se simt doar cand accelerez. Fara piciorul pe pedaka nu am probleme. Pe autostrada 120 km e viteza casei... si din ce am observat nu au apatut vibratii imediat ce am pus "piciorul" pe autostrada ci dupa ceva km buni.  Mai mult mi -a urcat  apa la cca 120 grade dar a revenit repede la 90.  Pe ce am parcurs mai multi km la "foc automat" vibratiile ss simteau ca la ele acasă : puternice, zgomotoase, si chiar la viteze mai mici..80..90. Si un alt detaliu... clima nu baga caldura in habitaclu. Cu toate ca la dus..cu viteza redusa...a bagat..mai slabut dar a bagat. Eu unul m-am cam jucat cu antigelul... prea am completat ..destul de des. Cu toate ca am folosit G12 (roz) nu bag mana pt calitatea lui. L-am mai si distilat.

Acum intreb.. cu riscul de a mi se recomanda o bicicleta decat auto dar..intreb : Proasta functionare a sistemului de racire poate favoriza aparitia acestor trepidatii ? Proasta calitate a antigelului poate fi de vina ? Daca ma gândesc mai bine.. trepidatiile, urcari rare a temperaturii apei, lipsa caldurii in habitaclu... au aparut dupa ce am completat lipsa antigelului cu altul chiad daca g12.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Marius_BC , care a fost in final cauza?

Ieri cand veneam din concediu, am patit acelasi lucru , in afara leganatului ce il am de ceva vreme ,  au aparut si acele batai si trepidatii  care se manifestau si cand acceleram , si cand cand luam piciorul de pe acceleratie

Share this post


Link to post
Share on other sites
laurentiug

Buna ziua !

Doresc sa va cer parerea cu privire la o problema pe care o am cu Sharan-ul meu (2001 an gabricatie, diesel), care, de vreo luna incoace, in orice treapta de viteza, CAND ACCELEREZ incepe sa trepideze ... se scutura toata masina, nu foarte tare, dar destul de deranjant ...

La un drum de 2-300 km, nu face mereu, dar in proportie de 75% din timpul de deplasare, incepe sa scuture.

Daca ridic piciorul de pe acceleratie sau o scot din viteza si accelerez, nu mai trepideaza ...

Mecanicii nu prea ii dau de cap ... eu nici atat.

Precizez ca NU MA PRICEP deloc la mecanica, astfel ca daca m-am exprimat gresit, imi cer scuze.

Multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Vezi daca merge pompa din rezervor

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Verifica planetarale,mai ales cea din dreapta,partea spre cutie.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ungurul

Buna . Poate careva dintre voi ma poate ajuta , la treapta 5-6 se aude un huruit ca si de rulment dar nu cred ca este vreun rulment ar face si in alte trepte , oare poate fi din planetara ? Dreapta imi pacana dar foarte putin .mrs

Share this post


Link to post
Share on other sites
carlosito81

Bună eu am mai multe probleme cu sharanul din 2007 BRT,in orice viteză de la 1600 până la 2000 de ture scutură mașina trepidează de cred că se rupe în bucăți,apoi când pornesc clima in relantiu se oprește motorul și dacă merg cu clima pornită nu trage deloc motorul abia pot sa urc cu a doua pe pantă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dani3lxxl

salutare. aceeasi problema o am si eu, am schimbat ambele planetare, inclusive cea intermediara, insa la fel face, am schimbat si kitul de ambreiaj cu in kit nou, inclusive volant, si tot am acele vibratii la accelerare si la viteze mari, si niste smuncituri la schimbarea treptelor de viteza, am schimbat 3 seturi de roti, si la fel, aceleasi probleme, oare unde sa fie problema? sa nu fi centrat ambreiajul cum trebuie cand l-a montat, sa fi facut vreo marlanie si sa fi montat volant cu masa simpla?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andreivasile

Salut sunt nou pe grup!ar cineva idei de îmi tremură volanul de la 30km/h in sus și se simte ceva in parte dreapta că ar fi ceva și nu găsesc cauza!Am tot citit ce ați scris!Am fost cu jantele la echilibrat acum sunt in regula!numa ceva mechanic poate fi!am schimbat planetara dreapta și tot așa e ,jocuri la direcție nu am nu bate nimic pe ea!Are volanul un trepidat așa scurt ai repetat! mulțumesc!

Edited by Andreivasile

Share this post


Link to post
Share on other sites
duffyduck

Salut! Nu obisnuiesc sa postez,dar,cei mai multi se confrunta cu o "problema" a Sharan-ului care da batai de cap!!!.Rezolvarea consta in schimbarea planetarei "dreapta", sau a capului de planetara "dreapta"(partea de catre cutia de viteze) in cazul in care doar acela are uzura,cat si a tamponului motor partea dreapta(cel compus din 2 bucati),asta in cazul in care nu a fost schimbat,si prezinta slabire,fisuri sau este chiar rupt(cauza intalnita)! Sper ca v-am fost de folos,toate cele bune si afta in rezolvarea problemelor!!!

P.S. Atentie mare la alegerea planetarei sau a capului de planetara(partea de catre cutie),trebuie sa fie cel cu tripoda cu bile pe sfere,nu cel cu bile fixe pe ace!!!!!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dani3lxxl

@duffyduck am schimbat ambele planetare cu tot cu intermediara de pe partea dreapta, si tot am smuncituri la schimbarea treptelor indiferent de treapta, inferioara sau superioara, cutia fiind manuala, ce sa ii mai fac? sa fie problema din cutie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
duffyduck

Te salut! Depinde ce se intelege prin "smucituri",dar daca nu este vb. despre acele "trepidatii" despre care vb. si unii colegi de pe aici,iar motorul tau "toarce" si functioneaza ff bine,verifica si tampoanele motor+cutie.De asemenea trebuie verificata cursa pedalei de ambreiaj(pt smucituri),iar pe partea de vibratii,acestea provin de obicei din roti,butuci descentrati,cardane si planetare descentrate-uzate! Sper ca piesele pe care le-ai amintit mai sus ca fiind schimbate sa fi fost noi si o marca "buna",nu din dezmembrari! Fa o comparatie cu simptomele care le-ai avut inainte de schimbarea acelor piese(daca exista cumva vreo schimbare :)).Bafta!

Edited by duffyduck

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfizz2

Salutare colegi.Revin si eu cu o intrebare legata de al meu Sharan 1.9 tdi cod motor AUY.Am schimbat planetara intermediara+capul care intra in cutie.Dupa aceasta operatiune am observat ca,saltata pe elevator,cand invart de una din roti si cealalta se invarte in acelasi sens,si nu in sensuri diferite cum stiam eu ca ar trebui sa fie.

Daca franez una din roti cu ceva,cea pe care o actionez cu mana se invarte destul de greu.Aveti ceva cunostinta?E normal asa?

Mentionez ca nu face zgomote suspecte cutia.Se comporta normal pe drum...

Nu stiu acele inele de bronz de pe capul ce intra in cutie ce rol au ,

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
transilvanu

Contribui și eu cu o sugestie. Ieri pe autostradă am pățit una similară. Adică la călcarea accelerației, la decelerări și la denivelări am început să am trepidații care nu se simțeau în volan. Azi am urcat sharanul pe o rampă și am dat jos scutul. Am găsit bucșa din jurul rulmentului care ține segmentul intermediar în suport. În consecință planetara a ieșit puțin din cutie, iar atunci când se punea sarcină pe ea prin orice metodă, canelurile mai săreau dând acel uruit. La denivelări presupun că era vorba de oscilații în plan vertical a planetarei, cu lovirea carcasei bucșei. Schimbarea respectivei bucși cu rulment durează, cu mijloace rudimentare (adică fără presă extractoare) cca jumătate de oră - o oră, doar să ai la tine cheie stelată de 12 pentru șuruburile de la flanșe și cheie cu braț luuung, că sunt strânse zdravăn. Pun și câteva imagini cu ce am identificat:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jack03

Salutare la toata lumea.....

Sunt posesorul unui sharan 1.9 tdi 2001 auy 85kw

In urma cu cateva zile in timp ce faceam naveta obisnuita de 50 km catre servici am patit acelasi lucru ca si uni colegi de mai sus la viteza de aproximativ 100km/ora , turata cam la 2000 masina a inceput sa trepideze ca si cum treceam peste limitatoare de viteza , mentionez ca trepideaza doar daca o accelerez (daca nu e accelerata sau e scoasa din viteza nu trepideaza).

Am tras pe dreapta am oprit motorul l-am repornit imediat si nu am mai avut nici un fel de problema (nici la intoarcere). Dupa 2 zile aceeasi problema (cam in acelas loc :) ) aceeasi rezolvare am oprit motorul, am repornit si a mers perfect. Dupa alte 2 zile (azi) la fel.

Ce ar putea fi?

Se poate sa fie ceva senzor..... , nu imi pot explica de ce daca opresc motorul si il repornesc nu mai are nimic(ca si cum se reseteaza ceva)

Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre! 

O zi buna

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Fa o scanare ,vezi ce erori ai stocate pe motor. Posteaza si te ajutam

Share this post


Link to post
Share on other sites
martinel

Salutare tuturor!Sunt proaspat posesor de sharan 1.9 AUY 116 CP, si ma confrut cu o problema la care nu-i dau de capat,si sper sa ma ajutati voi.De cand am luat masina motorul nu tragea cum trebuie si avea trepidatii la accelerare. Am pus VAG-ul:debitmetru,turbina valori aiurea.Am schimbat debitmetrul , am dat jos turbina , am curatat toata admisia,EGR, si le-am montat inapoi (turbina curatata geometria si calibrata la Autonic Cluj ).Putina imbunatatire dar  tot greu se misca in turatii mici pana in 1500 de ture, de acolo se misca mai bine dar apareau trepidatiile  pana in 2500 ture dupa care se mai ameliorau dar persistau.Citind pe aici pe topic-uri am vazut ca unghiul de corectie a avansului trebuie sa fie undeva pe la zero.Al meu varia intre 7,0 si 7,6.L-am adus la valoarea de -0,6 si 0,0.masina se misca vizibil mai bine si in turatii mici (sub 1500 ),si urca mai repede in ture,dar vibratiile au ramas si sau accentuat.Valorile la injectoare sunt bune.Ce as putea sa-i mai fac? Daca a mai avut cineva asemenea probleme,sau stiti de la ce ar putea veni acele trepidatii spune-ti-mi si mie va rog.Trepidatiile apar in toate treptele de viteza intre 1500-2500 ture,si peste 2500 dar mai slabe...Astept cu interes parerile voastre,multumesc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri