Jump to content
ByZ

Trepidatii in mers

Recommended Posts

ByZ

Salut,

Am o problema cu Sharanu.

De cateva zile a inceput sa trepideze rau de tot la viteze peste 100 km/h.Prima oara am verificat presiunea la roti sa fie aceeasi,dar degeaba tot la fel face.Volanul vibreaza foarte putin,dar bordul face urat de tot ca si cum as avea roti ovale sau as merge pe un drum cu limitare de viteza.Ce poate sa fie ? Jante strambe?Cauciucuri deformate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Extreme

Incearca sa echilibrezi rotile. Eu asa am patitla Touran mi-au cazut plumbii in beci :)) Dupe echilibrare totul a fost ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
blind

poate ai in careva cauciuc sarma rupta... mergi cu ele la echilibrat, acolo iti va zice care e cea cu problema

Share this post


Link to post
Share on other sites
silv33r

echilibreaza rotile ! sau vezi poate ai vreo galma la cauciuc sau e un cauciuc stramb sau sunt jantele strambe si bat !

dar mai mult ca sigur , trebuie echilibrate !

Edited by silv33r

Share this post


Link to post
Share on other sites
trotinel

Prietene,mergi la service si fa o constatare..eu zic ori cap de planetara,ori intermediaru' ala de la cutie,ori "morcovul",parca asa-i zice..am patit-o.Succesc si sa ne tii la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

incearca sa vezi daca nu ai cumva namol intarit pe interiorul jantelor.Eu am patit treaba asta acum 2 luni.La 120 km/ora credeam ca se rupe bordul si la fel am crezurt ca e cauciuc,plumbi dar pana la urma a fost doar namol.Am curatat rotile la o vulcanizare le-am echilibrat si totul a revenit la normal

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

Prietene,mergi la service si fa o constatare..eu zic ori cap de planetara,ori intermediaru' ala de la cutie,ori "morcovul",parca asa-i zice..am patit-o.Succesc si sa ne tii la curent.

Am fost la 2 service`uri ,2 vulcanizari si un ITP ,5 mecanici 6 pareri diferite :)) .

La o vulcanizare a zis ca daca trepideaza bordul am jantele strambe sau cauciucurile deformate,nu are ce sa`mi faca,dar nici macar nu s-a uitat la ele.

La un service mi`a zis ca is amortizoarele.

La alt service mi`a zis ca is flansele.

Iar la ITP mi`a zis ca am o bucsa la brat dusa si un pivot care e cam cam si e posibil din cauza lor sa faca asa.

Pana la urma m`am dus la o vulcanizare am inversat cauciucurile si le`am echilibrat din nou.

Se pare ca asta a fost rezolvarea,am tinut cont ca majoritatea de pe forum mi`au zis sa echilibrez in plus asta era varianta cea mai ieftina...

Daca ma bagam la amortizoare flanse si cauciucuri faceam gaura in buget...

O sa schimb bucsa la brat si pivotul zilele urmatoare ca sa stiu ca bucsaraia e in regula.

Edited by ByZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudu1307

la fel imi trepida si mie

am desfacut-o si am constat capetele de planetara dinspre cutie cu un joc remarcabil

asa ca le-am schimbat si acum e ok

numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites
racingparts.ro

eu am cam toate jantele strambe pe interior

o sa le indrept apoi reechilibrez

sper sa rezolv

ma gandesc ca poate am discurile ovalizate ..desi sunt noi (lpr +placute noi)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porcius

de la amortizoare n-are cum sa-ti trepideze bordul nici intr-un caz (vorbind de drum bun), echilibrarea sau o alta varianta foarte plauzibila e un cap de planetara (mai ales daca trepidatiile apar peste noapte iar tu stii sigur ca n-ai luat in plin gropi sau alte chestii care sa-ti instrambe jantele). Problema cu planetara ar trebui sa se simta si la viteze mici, eu am patit asa si se simtea de pe la 30 km/h incepea sa danseze masina parca mergeam cu caravana dragostei. Oricum toate bune daca ai rezolvat, bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Iar am trepidatii , dar de data asta cred ca nu mai e aceeasi chestie ca data trecuta (namol pe jante).Azi noapte am facut un drum Craiova-Bucuresti , la dus totul a fost ok dar la intors am inceput sa am niste trpidatii urate dar numai cand acceleram indiferent de viteza , bineiteles ca la viteze mari trepida mai rau asa ca am venit cu 70-80 km/h

De dimineata am fost la un service la un prieten si mi-a zis ca 90% e de la planetara

Curios e ca de dimineata nu mai trepida :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

din cauza caldurii degajate de motor si a fortei centrifuge vaselina se inmoaie si se aseaza pe peretii burdufului si planetara ramane fara vaselina,incepe sa trepideze si chiar sa bata,pune vaselina noua numai sus la cutie nu si la roata si da i bataie

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Multumesc razvi_gyl , o sa incerc sa pun decat vaselina. Ar fi bine sa fie doar atat

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

e o operatiune simpla si nu ai nimic de pierdut,dupa o sa constati ca planetarele nu au apsolut nimic,dimineata nu ti a mai trepidat pt ca vaselina sa asezat pe planetare din nou

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Azi am fost din nou la service sa pun vaselina ,dar cand a dat jos planetara am constatat ca e buna dar aveam un joc in tija aia care intra in cutie

Am dat-o jos si era si avea dintii aia foarte uzati

Beleaua e ca tija aia cu un rulment pe ea , se gaseste numai pe original si e mai scumpa decat o planetara

Am facut si o poza dar nu a focalizat bine telefonul

post-42937-0-78212300-1308410414_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

mda,parerea mea e ca dintii aia tociti nu pot sa dea decat suturi la plecare si la schimbarea vitezelor,lucru de care tu nu ai pomenit numic, nu si trepidatii

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

nu am suturi la schimbarea vitezelor , de fapt nu mai am nici trepidatii, iar cand trepida o facea numai cand acceleram

Nu stiu ce sa zic , deocamdata am pus-o la loc, am cautat si pe la dezmembrari dar unde am gasit nu voiau sa o vanda separat, decat cu tot cu planetara

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Am o bataie pe dreapta fata, in viraj stanga la 60km/ora face cel mai urat, in rotunde. Si in panta mare face putin. Si la drum intins, indiferent ca e in viteza sau pe liber. Sa fie tot de la plaetara?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupu_al3x

daca face si pe liber, nu e de la planetara

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Altceva nu are ce. Am facut convergenta rotilor si echilibrare si acum la 130 trepideaza volanul. Am fost inapoi si le-a verificat iarsi si a dat 0. Cred ca de la bataie ajunge si la volan si vibreaza.

Stie cineva ce unghi de convergenta trebuie la Sharan 2004? Ca acum merge prea usor volanul la viteje mmari, si se misca singur cand sunt denivelari pe drum. Acum are 1,5 la ambele roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

Din cate stiu daca nu ai unghiu bun trage intr`o parte si sta volanul stramb,daca iti trepideaza ,echilibreaza rotile si vezi sa nu ai strambe jantele,cauciucuri cu galme etc...

La a mea cel putin s-au chinuit o ora sa le echilibreze si nu au reusit,au un kg de plumb.

trebuie roluite...40 lei/janta..

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

S-a rezolvat bataia, care intre timp s-a transformat in uruit. Era de la rulment de la fuzeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Iar am trepidatii , dar de data asta cred ca nu mai e aceeasi chestie ca data trecuta (namol pe jante).Azi noapte am facut un drum Craiova-Bucuresti , la dus totul a fost ok dar la intors am inceput sa am niste trpidatii urate dar numai cand acceleram indiferent de viteza , bineiteles ca la viteze mari trepida mai rau asa ca am venit cu 70-80 km/h

De dimineata am fost la un service la un prieten si mi-a zis ca 90% e de la planetara

Curios e ca de dimineata nu mai trepida huh.gif

Ai mai facut ceva colegule?Exact aceeasi chestie o am si eu.La dus totul ok,la intors cand e masina "incalzita" trepideaza.Mi-e si frica s-o turez sa schimb treptele ca de pe la 2000 rpm face ca naiba.Or fi capetele de planetara ca vorba lui Razvan intermediaru n-ar trebui sa dea trepidatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dore982

la majoritatea sharanurilor problema este capul planetarei partea dinspre cutie,atunci pe accelerare incepe sa trepideze,asa am patit si eu la al meu am schimbat capetele si bataia a disparut, in legatura cu intermediara dinti uzati nu dau trepidatii doar ii auzi la plecat sau in mers la viteza mica cind te joci cu acceleratie cea mai buna rezolvare este sudarea electrica nu mai au moarte dar cind vrei sa le schimbi ai o mica problema tre sa te joci cu flexu. in legatura cu alta problema aparuta la mine,si la care poate a gasit cineva rezolvare ca eu nu am gasit inca si nu mai am nervi,am schimbat tot ce tine de bucse pe fata,brate,stabilizator, bielete antiruliu noi,bucse si rulmenti telescop noi,toate originale vw am dat pe tot in germania 196 euro pe original,problema inainte era ca daca treceam peste o bordura cu fata sau o denivelare imi muta volanu in mina am vreificat fata bucse telescop praf, am pus noi dar problema nu a disparut si bucsele si rulmenti vechi nu erau asa praf cum se vedea de afara.aste o bataie ca si cind telescopul nu sta pe caroserie nu stiu ce sa mai zic,am facut si unghiurile tot e ok nu misca nimic,numai telescoapele si arcurile mai sunt vechi.daca a gasit cineva o rezolvare la asa ceva scrieti va rog ce????

Share this post


Link to post
Share on other sites
me-high

@dore982 : Poate sunt flansele? Nu imi amintesc sa imi miste volanul prea tare inainte as le schimb, dar faceau zgomot puternic si ma simteam ca in ultima rabla cand mergeam pe drumuri cu denivelari, sa nu mai zic de liniile de tramvai sau alte cele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri