Jump to content

Ventilator radiator


ionel79
 Share

Postare recomandată

sunt doua cazuri de nefunctionare  : carbuni blocati in ghiduri sau acele rezistente infasurate se dezlipesc si nu mai fac contact. primul caz e usor de remediat cu putin smirghel se ia din carbuni. Al doilea e mai complicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a defectat anul trecut ventilatorul mare. L-am desfacut si era un carbune rupt, se topise si platoul, deci nu prea mai merita reparat... Am luat unul excelent de la SH, cu 100 lei. Cele aftermarket nu mi-au placut cum arata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, dar si pretul e pe masura - 100 Sh... 150-170 nou (china)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat initial de pe net unul Polcar, care chipurile ar fi fost facut in Polonia. Insa, cand l-am primit si l-am vazut cum arata, fara nicio eticheta de producator, i-am facut vant de urgenta inapoi. Pentru cine e interesat de ventilator SH, va dau un pont: cele de pe masinile cu AC sunt obosite toate, chiar daca dai 100 ron, nu stii cat te tine... Eu am optat pentru unul de pe o masina fara AC, care avea doar un ventilator mare. Este adevarat, este de putere mai mica, insa face fata fara probleme la mine, fiind diesel motorizarea. Mergea A/C-ul decent si fara ventilatorul mare, cand s-a defectat... Rationamentul meu a fost ca aceste ventilatoare de pe masinile fara A/C au poate doar cateva zeci de ore de functionare, dat fiind ca pornesc rar, numai cand se incinge motorul si atunci merg cateva zeci de secunde, max cateva minute. In niciun caz  ore intregi pe zi, cum merg cele de masinile cu A/C si care ajung sa aiba sute, chiar mii de ore de functionare in cel putin 10 ani, cat au masinile de la dezmembrari.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect !. cele cu AC functioneaza mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 02.07.2012 at 21:23, Al Bundy a scris:

Verifica daca la ambele ventilatoare merg atat treapta 1 cat si 2.

am o rugaminte..ma poti ajuta cu urmatoarea pb? cum pot activa cu vag com (lb romana) pornirea ventilatorului la clima si radiator? multumesc in avans.sper sa nu fie deranj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Octavia 1 sau G 4  nu se poate cu VCDS, se verifica manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, ionel.scotianu said:

am o rugaminte..ma poti ajuta cu urmatoarea pb? cum pot activa cu vag com (lb romana) pornirea ventilatorului la clima si radiator? multumesc in avans.sper sa nu fie deranj.

ionel, te rog precizeaza despre ce masina vb - daca e cea din semnatura, nu ai postat unde trebuie - altfel, ai functie de output test, pe 01-Engine - cum e in romana....cauta ceva cu Test, in ecranul principal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare, am.citit paginile dinainte si totuși nunl sunt sigur de o chestie, am.octavia 1-Alh 2007-

Merge clima perfect doar ca ventilatorul din dreptul climei nu am văzut sa pornească atunci când pornesc clima-Nelămurirea mea este acela când ar trebui sa funcționeze? Mulțumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amandoua pornesc in aceelasi timp - asa trebuie, la modelul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu cele spuse de Florin, trebuie sa porneasca amandoua simultan. Probabil e ars sau blocat cel mic, insa nu prea se simte lipsa sa, mai ales la motorizarea diesel. Mie mi s-a ars acum 2 ani cel mare, cand eram in Grecia, si m-am intors fara probleme, cu A/C-ul functionand la parametrii. In timpul mersului, la viteza mare, este cam inutila functionarea acelor electroventilatoare... ele isi au rostul doar la mers prin oras si stationari la semafoare, in rest, merg aiurea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 22 ore, F l o r i n a scris:

amandoua pornesc in aceelasi timp - asa trebuie, la modelul tau.

Am.înțeles...eu credeam.ca cel mic trebuie sa meargă doar când este pornită clima! Decine dus..multumesc frumos colegi..numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut colegii din nou....după 6 ani...am revenit la Skoda 1.6 BFQ. Acum, problema:

Pornesc motorul, in nici 5 min deja ajunge afișajul la 90 grade pe bord și pleacă ambele ventilatoare...prin oraș nu le aud niciodată să se oprească. Dar nici...nu fierbe motorul și nici nu scade sub 90 grade pe bord.

 

Ce sa fie, minunatul G83 despre care mai vorbeam pe aici acum 6 ani sau... Termostatul?

 

Va mulțumesc

Modificat de BigSAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut diagnoza și îmi dadea eroare pe un senzor de temperatura lichid răcire G... Așa că am luat frumos și am scos mufele de la ambii senzori ( acei cu verde care sunt introduși în acele furtune prin care circula lichid pe lângă termostat pe acolo, nu știu exact sa explic și nici nu mai știam care din ele e cu pricina ) și le-am dat cu spray de contacte electrice. Ca sa fiu sigur.... Am dat și pe acel releu de sub lonjeronul stang dar fara sa desfac nimic.... Se pare că acum se opresc ventilatoarele, nu mai merg de nebune non stop până la oprirea motorului.

Sper sa mai ajute și pe alții....

20191005_165514.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

S. o. 1, motor 1.6 75 kw. Cu senzor de temperatura pe radiator si inca 2  la termostat. Ventilatoarele pornesc "pe direct", sigurante ok, tensiuni la releu ok. Eroare p1662 scurt la masa. Ventilatoarele nu pornesc neam. Schimbat releu, aceeasi poveste. Din output test nu se ntampla nimic. 

Care e "logica" pornirii ventilatoarelor?  Ecu trimite + la releu? Sau pune la masa vreun pin? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele sunt comandate de un modul situat pe lonjeronul din dreapta cum te uiţi la maşină din faţă, undeva în spatele farului. Modulul ăsta  comunică cu  ECU, nu ştiu prin ce fel de semnale, cel mai probabil PWM.

Cred că ar trebui să rezolvi eroarea, dacă nu este scurt în cablaj atunci cel mai probabil trebuie înlocuit ventilatorul. Dacă modulul vede scurt la masă nu o să dea tensiune pentru ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era fan 2 in scurt la masa, nu mai mergea pe direct. Modulul de comanda l am schimbat. Aceeasi problema. 

Nu o fi o problema de ecu? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, nvp_playboy said:

Daca era fan 2 in scurt la masa, nu mai mergea pe direct.

Nu neapărat. Un motor cu cărbunii uzaţi poate avea un consum foarte mare la pornire, interpretat ca un scurt de calculator, iar pus pe direct să funcţioneze. 

Conectează-l la baterie înseriat cu o siguranţă de vreo 25-30 A. Dacă se arde siguranţa atunci este defect ventilatorul.

33 minutes ago, nvp_playboy said:

Nu o fi o problema de ecu? 

Nu cred, problema este undeva între modulul de comandă şi ventilator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt la 10 cm distanta unele de altele.... 

Citind pe net, este o problema des intalnita la 1.6, (nu o vad la 1.9 de ex), de asta am spus ca ar fi un "bug" 

Output test e valabil la motorizarea asta? El apare in vag, dar n am probat pe vremea cand mergea. 

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica alimentarea modulului de sub lonjeron.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!