Jump to content

Ventilator radiator


ionel79
 Share

Postare recomandată

alexandra2008

Da daca pornesc AC merge amindoua ventilatoare deci ce sa cred ca e ok Sa mai am dubi in cea ce priveste ventilatorul ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e cazul sa iti faci probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iti faci probleme cand nu o sa mai merga unul din ele cand ai AC-ul pornit! este perfect normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

are idee cinva daca se poate face un "transplant" de pale ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele nu se poate scoate. La cele care au piulita merge.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie nu-mi mai merge ventilatoru mic ! 

Cel mare cateodata se mai invarte dupa ce opresc motorul .....

da' clima functioneaza in continuare !

banuiesc ca electromotoru' e de vina !

Modificat de doruuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde.  intai ii scoti mufa si masori daca vine tensiune.  Sau dai curent pe direct la ventilatorul mic, dupa ce desfaci mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare a fi blocat am incercat sa-l invart cu mana si merge cam greu !

Modificat de doruuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are idee cineva cum se poate scoate ventilatoru' mic ? caut si nimic ....

se scot cumva impreuna ? si apoi ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are 3 suruburi, le desfaci si iese .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta stiu ideea e ca nu-mi prea incape mana la cel dinspre compresor (faru' drept)

ma gandeam c-o fi vreun spil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezolvat :

-desprins suportul care tine motorasul (cel care e prins cu holtzsurub cu cap torx) din doua holtzsuruburi (la al treilea a fost destul de dificil de ajuns)

-demontat motorasul cu o cheie tubulara de zece

-scos electroventilatoru decedat (la mine se desprinsese elicea de motor)

-desfacut din mufa

-bagat electroventilatorul nou

-prins mufa

-strans suruburile (pilitele de 10 si apoi holtzsuruburile)

asta e cam tot (cu ceva urme de "taieturi" in tabla.....)

 

Gata

Modificat de doruuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Inainte  de a cumpara unul nou, incerca sa dai mufele cu spray de contact, si pe cea a senzorului de pe radiator si pe cea a releului de pe lonjeron.

 

Daca nu ma insel acest senzor este u n termistor NTC, si daca sunt colegi care stiu ce valoare ar trebui sa arate (la temperatura mediului ambiant) poti face o masuratoare. oricum nu trebuie sa fie 0 cu motorul rece si nici sa tinda catre +infinit.

Astazi am fost la service sa schimb fisele si mecanicul nu prea a avut timp sa ma lamureasca unde e acest G83, era foarte ocupat, a zis ca tre sa se uite in program sa vada unde e si oricum tre sa ma duc cu proxima ocazie sa schimb radiatorul ca picura pe undeva si atunci o sa vedem si cu G83.

Bun, ma duc acasa si... deschid capota si iau cam tot la ce am avut acces pe acolo si am dat pe mufele alea cu spray de contacte metalice de la K**t (sa nu se considere reclama) - am ajuns la o mufa in stanga ceva pe ,, o teava'' ce duce la AC si am dat cu spray si apoi pe o mufa care are un senzor care intra pe lateralul radiatorului ca sa zic asa, forte greu da am scos mufa aia si am dat cu spray. Nu aveam laptopul jos sa vad daca a disparut eroarea cu G83 (nici nu stiu unde e da speram sa fie ala de pa radiator, seamana cu G62 are clema din aia ... stiti la ce ma refer), dar in schimb am avut o mare REVELATIE:

- mi-am adus aminte ca imi zisese un mecanic mai demult ca nu imi merge unul din cele 2 electroventilatoare, asa ca, si in functie de ceea ce am citit aici, am zis hai sa dau drumu la AC si am observat ca unul nu mergea, mi se invartea numai electroventilatorul ala mic, ala mare era mort;

- am luat minunatul spray si am dat pe mijlocul electroventilatorului (pe electromotorul acela practic) si i-am dat pana l-am inundat si a busit spray din el ca sa zic asa si apoi i-am mai dat si un pumn sa fiu sigur si am pornit motorul apoi, nu s-a invartit insa l-am ajutat cu mana si MINUNE, a luat-o...

 

O idee si pentru colegii care sunt in aceeasi situtie, nu stiu cat de durabila o fi treaba insa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cel de-al doilea electroventilator e posibil sa nu porneasca si din cauza lipsei freonului in instalatie. Nu sunt sigur daca se aplica permanent, dar cel putin daca pornesti clima si nu e freon, nu porneste electrooventilatorul. 

 

Cu ce ai scris postul? Mai ai degete? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele ventilatoare sunt in paralel, cand porneste cel mare trebuie sa porneasca si cel mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai expus problema mea pe un topic, referitor la ventilatoare. Intr-adevar, la mine functioneaza ambele ventilatoare atunci cand trebuie sa raceasca motorul, dar daca dau drumul la clima, nu pornesc amandoua. De asta am spus ca nu porneste daca nu e freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai probabil unul din ventilatoare cu treapta 1 defecta si cand pornesti clima merge doar unul. Pe racire(+clima), la temperaturi ridicate ventilatoarele merg amandoua pe treapta 2 si de aceea tu le vezi mergand impreuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dic, nu cred ca este defect pentru ca nici compresorul nu porneste nefiind freon. Adevarat, nici nu am mai incarcat cu freon dat fiind faptul ca am circulat putin cu ea si m-am gandit ca vine frigul si nu e nevoie :) Sau foloseste si pe timp de iarna? :D

Si ca sa nu mai initiez alt topic, chiar daca e vorba de alt subiect, indraznesc sa intreb aici. 

Acum 2 zile, mergand spre Sinaia Forever 2013 pe DN71, urcand serpentinele(in prima parte a lor), in treapta a 3-a am avut o taiere brusca a acceleratiei foarte scurta, maxim 2-3 secunde sa zic. Pur si simplu, masina nu s-a mai accelerat deloc. Sa fi fost un gunoi tras, ce ar fi putut fi? Apoi s-a comportat normal. Nu eram incarcat, decat 2 persoane. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai expus problema mea pe un topic, referitor la ventilatoare. Intr-adevar, la mine functioneaza ambele ventilatoare atunci cand trebuie sa raceasca motorul, dar daca dau drumul la clima, nu pornesc amandoua. De asta am spus ca nu porneste daca nu e freon.

 

Cand spui ca nu pornesc amandoua eu ininteleg ca porneste numai unul.

Daca spuneai ca nu porneste niciunul era cu totul altceva.

 

Problema cealalta nu isi are loc aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu m-am exprimat corect! In fine, nu are importanta. Referitor la problema cealalta am si spus de ce am expus-o aici, dar nu mai conteaza nici asta, nu am mai avut figuri de atunci. Merci oricum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzinare ventilatorul mic nu are decat o treapta de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 1 cu benzinar BFQ are 2 trepte la ambele ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu la toate,. depinde de optionalele de pe masina.

 

   Radiator fan depending upon optional equipment
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
octaviandorin

Salutare. Ma confrunt cu următoarea problema legata de ventilatoare:

La pornirea motorului pleacă ventilatorul mare dar nu si cel mic. Char dacă pornesc AC ventilatorul mic nu pornește. La bord îmi indică o fluctuatie(creste normal si apoi scade la interval de 1-2 secunde) a turației de 200-300 rpm dar fără aer rece. Creste și consumul normal ca și cum ar intra AC.

La un service mi s-a spus ca ar trebui completat si freonul, ceea ce mi se pare normal in condițiile în care am cumparat masina shmde trei ani si ju i-am facut reincarcare cu freon.

Aceste probleme le-am depistat dupa ce in toamna am avut un accident care mi-a strambat lonjeroanele. Din câte am observat nu a fost afectata buna functionare a motorului deoarece acesta pornea si funcționa fara probleme cat a fost avariata.

În plus, de când am luat masina, aceasta avea defect (scos din uz)senzorul de temperatura din interiorul termostatului lichid răcire. De aceea, la pornirea motorului ambele ventilatoare mergeau fara oprire indiferent dacă era sau nu pornit AC. Totusi, temperatura era fix la 90ºC fiindcă termostatul închidea și deschidea normal.

Ce credeti, de unde sa incep cu verificările?

Mulțumesc anticipat pentru orice răspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!