Jump to content

Probleme relanti 1.6 16V


tudor_85
 Share

Postare recomandată

Vă salut! Am frunzărit acest topic si am cam aceeasi nelamurire ca și stimații mei colegi. Am un golf 4 variant 1.6 16v AZD. Urcand un sector de drum in serpentine si in lucru, a murit motorul!  Cu alte cuvinte cum opream si trecand in treapta 1,ciuciu. La coborâre mai delicat..intr o curbă era sa ies din decor considerand ca inca mai am frana si directia asistata. La acceleratie te smuceste destul de rau... am incercat sa asimilez comentariile colegilor cu aceleasti simptome. Am facut o diagnoza si mi a aparut asta... Tipul a spus ceva de catalizator sau sonda lambda,dar mai ales mi a spus sa schimb filtrul de benzina si curatat EGR.  Mai mentionez ca tot se aude un țăcănit ca de tacheți undeva in valva aceea de langa rezervorul de lichid parbriz. scuzati vorba lungă si nu "împușcați mesagerul"!?

20190821_203535.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezolva cu EGR-ul

si mai trebuie cititi anumiti parametri pe diagnoza, amestecul de exemplu,  nu se rezuma totul la coduri de eroare...asta ca sa determini cauza amestecului sarac. Poate fi filtru de benzina  da nu numai.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere simptomele eu zic ca totul se trage de la EGR si celelalte erori sunt din cauza EGR-ului. Treaba cu opritul motorului si tremuratul am avut-o si eu si singura rezolvare la mine a fost sa schimb EGR-ul. EGR-ul e electric si avand in vedere ce temperaturi trec prin el se incalzeste rau, asa ca nu e pe viata si cand te lasa se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspunsuri! Nu am gasit momentan niciun mecanic liber in perioada aceasta si este de inteles.  Cu masina s a agravat! tremura toata,mai ales daca pornesc si AC-ul (manual) de abia plec cu viteza intaia de pe loc Omor si ambreiajul...oof!! oricum,va multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai egr ul mort si prima sonda lambda o sa te cam usture la partea dorsala.Poti incerca sa cureti egr ul si apoi sa il alimentezi direct pe baterie sa vezi daca percuteaza cuiul ala din interior care permite trecerea gazelor(pinul 1 si 3 parca era).Filtrul de bezina nu este o avere si trebuie schimbat musai(asta in caz ca nu l ai schimbat deja).Daca egr ul dupa curatare nu percuteaza si este blocat nu ai ce sa i faci nici macar nu se adapteaza si nu are rost sa te chinui cu el...prima sonda lambda la vechimea masinii ar fi deja un consumabil care nu este chiar ieftin.Operatiunile se pot face acasa...in compartimentul motor ai un spatiu generos pentru a lucra , asta in caz ca te si pricepi.Tacanitul ala vine de la canistra de carbon si este ok , deci inca este functionala.As zice sa vezi cum arata si clapeta de acceleratie , sa fie curatata si adaptata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sdR+, Multumesc in primul rand de sfaturi (si tuturor de mai sus) . Am dat jos clapeta de acceleratie, teava aceea,le am curatat cu un spray de carburator si eram in al 9 lea cer! pana sa le pun la locul lor!??

Am vazut intr un tutorial cum ca acele suruburi raman pe compartimentul motor. la mine au iesit cu totul. Mi e totusi teama sa nu fi fortat pasul filetului. e aluminiu acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu ai ce forta acolo...este filet de surub metalic in galerie de plastic!Daca filetul a fost stricat si iese usor deja ar trebui o alta galerie de admisie(nu ai cum face carpeli acolo).Teava de la egr vine prinsa sub clapeta de acceleratie cu doua suruburi care au cap de 10(tubulara) , si o ancora pe langa termostat de 8(tubulara).Cele doua piulite din egr sunt de 13(tubulara) , si acolo ar fi mai dificil ca se mananca filetul si ar trebui dat afara si corpul pe care se aseaza egr ul in cazuri mai grave , si apoi schimbate ''filetele''.Despre ce aluminiu ar fi vorba ca eu nu inteleg?Care aluminiu?

Modificat de sdR+
Ortografia...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat-o. Am pus o contrapiuliță pe surubul ce a iesit si l am pus la loc,le am strans pe toate rasufland usurat. Am pornit o,am dat o tura..degeaba.. E drept,nu mai smuceste in turatii inferioare dar tot tremura de parca merge in 3 pistoane.Mai mult decat atat sta aprins in bord martorul ESP. Mai bine nu mi bagam eu nasul acolo?. Probabil tot pe mana unui mecanic o sa ajunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am o problema cu fluctuatiile la relanti si cu muritul motorului atunci cand oscileaza mai tare turatiile. Masina in cauza este un Golf 4 1.6 16v BCB. Aceste fluctuatii la relanti au aparut dupa ce am schimbat distributia , suportii motor. 

Initial am zis ca e de vina distributia ca nu e bine pusa la punct . Am verificat dupa masina la reprezentanta vw si au zis ca distributia e pusa la punct . Am facut si compresia motorului cil.1 15.8 , cil.2 16.8 , cil.3 16.3 , cil.4 16.7.

Dupa am incercat cu alte bujii , alte bobine , alt senzor map , alta sonda lambda (cea cu 5 pini) , alta clapeta , alt egr si alt senzor map pe masina si fara rezultat . Am schimbat si furtunasul care intra in regulatorul de presiune de la injectoare si la fel . Canistra de carbon e in parametrii . Ma puteti ajuta va rog cu o parere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mod normal ar trebui sa mergi la cel care a făcut distribuția pentru ca ceva a făcut el acolo...din cauza suportilor nu are cum sa fie. Oscilează tare și la rece , imediat cum pornești motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia a fost pusa la punct si reverificata la reprezentanta VW . Cred ca am gasit buba intr-un final . Bateria este destul de slaba iar alternatorul forteaza sa o incarce. (Are starea de sanatate 55% iar starea de incarcare 100%) Am lasat-o 2 ore la incarcat pana starea de sanatate a ajuns la 66% , iar fluctuatiile la relanti au mai scazut. Voi reveni cu un update dupa ce voi schimba bateria.

Modificat de 69Adu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru banal , și totuși ai verificat atatea...la garanția bateriei o sa ți verifice și dacă alternatorul încarcă în parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update : Si cu baterie noua face la fel ... ? Nu mai am nicio idee cum sa rezolv acele fluctuatii la relanti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Eu nu prea stiu motorul de 1,6 MPI, dar la motorul meu de 1,4 treaba ar fi fost clara. 90% cand oscileaza turatiile la ralanti = clapeta de acceleratie murdara.  Se curata apoi se adapteaza. Sunt topic-uri unde-ti zice cum trebuie adaptata clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat si readaptat clapeta + am incercat cu o alta clapeta de la un motor identic si se manifesta identic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Eu as lua toate mufele si firele la mana ca poate vreun fir este ros si face scurt sau intrerupe. In special cele care duc la senzorul de turatie. Cel putin un senzor trebuie sa ai (eu am 2 senzori de turatie, unul la arborele cu came si unul la arborele cotit - odata am patit sa cada periodic tot bordul si sa intri in frana de motor in timpul mersului plus bec rosu de ulei aprins si beep-uri, si totul de la niste fire roase de sub filtrul de aer care duceau la senzorul de turatie de la arborele cotit).

   Am mai auzit la motorul tau de unii care au gasit apa in ECU. La diagnoza nu arata nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicio eroare .. In mers mi a aparut eroarea 17961 Barometric/Mainfold pressures signals 

P1553 35 00 Implausible Corelation Intermitent

In momentul in care a aparut pe vcds nu aveam nimic aprins in bord iar dupa ce am sters o nu a mai reaparut . Am observat ca apare si atunci cand scot mufa de la canistra de carbon ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, am sters toate erorile, am adaptat clapeta de acceleratie si egr-ul si merg doar pe benzina de 300 km, nu am mai comutat-o deloc pe gaz. Vreau sa calibrez instalatia gpl, sa nu mai am acele fluctuatii cu ac-ul pornit. Ultimii 30km, a fost alergata gen 4000-5000, constant. Si dupa ce am ajuns acasa, am pus imediar testerul, sa vad corectiile din grup 32. Merge bine, porneste bine pe benzina dimineata, dar totusi vad ca am amestec super bogat si nu am decat o singura eroare 16804/p0420/00156- catalyst system bank 1 efficiency bellow treshold- intermitent. Precizez ca pe benzina nu am fluctuatii cu ac-ul pornit. O sa merg in continuare dar nu cred ca o sa mai scada si inca o chestie dupa ce opresc motorul si la un minut pun contactul, in grup 32 am 0% cu 0%

Screenshot_20191019-072351_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie de la bujii acest amestec, ca am avut niste bujii bosch cu iridiu la 35 lei bucata si acum 2000km s-au dus si am revenit tot la vechile bujii cu 3 electrozi ngk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am și eu probleme cu relantiul mașinii . După ce se încălzește motorul relantiul nu mai este constant . Atunci când accelerez și apoi ridic piciorul de pe acceleratie turația scade pana la 500 Rot/min și uneori se oprește motorul, pornirea fiind foarte grea .Am schimbat Egr nou clapet acceleratie nou am rectificat chiulasa , am cumpărat senzor nou pentru galeria de admisie . Nu am rezolvat nimic . Menționez ca mașina funcționează și pe gaz dar indiferent de tipul de combustibil problema persista . Mulțumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi NUMAI pe benzină și vezi... Macar vreo 3 4 zile... 

Dacă își revine e de la GPL... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare. Am un golf 4 1.4 2003 BCA si nu am mai mers de jumatate de an - 1 an cu el. L-am pornit dupa aceasta perioada si am observat ca la relanti are o usoara intrerupere. Am schimbat uleiul, am schimbat si un tampon, cap de bara, ma rog unele piese apoi am facut unghiul de fuga si am observat  ca se scurgea putin ulei. Am sudat baia deoarece era putin crapata apoi am facut presiunea si e constanta, am facut si compresia si nu trage aer fals, se opreste imediat cand pun mana pe clapeta, am schimbat iarasi uleiul deoarece am dat baia jos sa o sudez si am si curatat-o si tot asa face. Am curatat si EGR-ul si l-am calibrat cu VCom. In rest are putere, nu se aude nimic, merge foarte bine, dar doar are aceaste intreruperi la relanti si cand e rece si cand e calda. Ce ar putea fi? Bateria si bujiile le-am schimbat inainte sa o "abandonez" si le-am scos si le-am curatat. Credeti ca s-o fi pus calamina pe tacheti sau supape si mai trebuie mers cu ea pana se curata? Sau o fi de la fise? 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am sau mai bine zis  am avut probleme cu relanti instabil dupa incalzirea motorului, cateodata si misfire pe cilindrul 3, nu ii dadeam de cap, iar zilele trecute am hotarat sa schimb senzorul de temperatura al lichidului de racire, dupa ce am gasit pe youtube un clip al unui tip care avea aceleasi simptome la un Opel Astra, cauza fiind acest senzor. Dupa schimbare am observat ca oscilatiile au disparut 99%, se mai misca putin acul, dar aproape insesizabil, deci pare sa fie de aici problema, nu din bobine, EGR sau clapeta, dupa cum multi ziceau.

Am zis sa postez asta poate ajuta pe cineva cu aceeasi problema, este un prim pas, mai ales ca este o piesa relativ ieftina si usor de schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
FlorentinPavel

 Motor BCB, am pus degeaba EGR nou.

Fluctueaza doar la cald, la relanti dupa decelerare, atat cu EGR-ul vechi, cat si cu cel nou.

Cu mufa scoasa la EGR nu mai face, masina merge normal.

Cu ac-ul pornit merge normal.

Interventii:

3 testere inutile, unul in reprezentanta, fara erori.

Bujii noi

Baterie noua

Filtru benzina nou

Curatat/recalibrat clapeta

Etansat esapament

Curatat senzor MAP

Curatat sita butelie carbon

Curatat toate mufele.

Este defect si EGR-ul nou?

Cumpar altul?

Modificat de FlorentinPavel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VolkswagenManagement
On 10.07.2020 at 15:46, FlorentinPavel a scris:

 Motor BCB, am pus degeaba EGR nou.

Fluctueaza doar la cald, la relanti dupa decelerare, atat cu EGR-ul vechi, cat si cu cel nou.

Cu mufa scoasa la EGR nu mai face, masina merge normal.

Cu ac-ul pornit merge normal.

Interventii:

3 testere inutile, unul in reprezentanta, fara erori.

Bujii noi

Baterie noua

Filtru benzina nou

Curatat/recalibrat clapeta

Etansat esapament

Curatat senzor MAP

Curatat sita butelie carbon

Curatat toate mufele.

Este defect si EGR-ul nou?

Cumpar altul?

Salut,nu ai explicat problema pe care o intampini deloc. Cum adica iti fluctueaza la ralanti, nu ai spus in ce turatii sta motorul la ralanti si intre cat si cat fluctueaza.. se tureaza singur?

Explica si tu ce problema ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!