Jump to content

Problema usa golf 4


madalin25
 Share

Postare recomandată

marius1982.11

Intrebare: oare ai motorase centrifugale sau cuplaj direct? Au fost schimbate broastele sau sunt cele originale ale masinii?

 

Ca sa inteleg: zici ca din telecomanda cand dai cateodata nu se inchide doar usa soferului?

 

Poti verifica si mufa sau chiar si placa calc de usa. Se declipseaza cele 6 cleme si se detaseaza modulul electronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    20

  • F l o r i n

    20

  • marius1982.11

    13

  • kelu

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

            @dahood

"Safe" inseamna ca nu mai poti deschide usa nici din interior si nici din exterior si reprezinta cea mai urâta situatie in care sa iti ramâna blocata usa, stiu ce vorbesc, am trecut prin asta. Am fost nevoit sa dau tapiteria usii jos din interior, cu usa inchisa si tot asa sa scot geamul usii (usa spate dreapta, Golf 4 Variant) si sa distrug efectiv partea electrica a broastei.

              Am reparat destule broaste la viata mea si niciodata nu am intâlnit probleme decât la broaste, dar asta sigur nu inseamna ca nu se poate intâmpla sa existe probleme si in alta parte, nu numai la broasca.

              Cu toate acestea, din cele descrise de tine mai sus, eu as spune ca tot la broasca ai ceva, ceva ce-ti scapa. Uneori nu e suficient sa doar sa cureti colectorul motorasului, (atentie, trebuie neaparat curatat cu vârful unui cutter spre exemplu, dar cu mare atentie si spatiile dintre cele 3 segmente ale colectorului) fiindca periile colectoare, carbunii in limbaj popular sunt foarte uzati si nu te mai ajuta curatarera lor. Eu dupa ce am capatat experienta, fie am inlocuit capacele motoarelor cu totul (China) fie am inlocuit motorasele cu totul (China), dar aici trebuie sa stii daca ai motorase cu cuplaj centrifugal sau cu cuplaj direct, fiindca nu sunt interschimbabile.

            Pe scurt, uita-te bine la lipituirile mufei pe placa, adesea este destul de greu de observat fisurile si refa lipiturile, inlocuieste switch-ul broastei si verifica inca o data motorasele. Eu intotdeauna doar aceste lucruri le-am facut la broastele reconditionate si problemele s-au rezolvat.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Lipiturile le-am refacut si le-am si verificat continuitatea pe placa. Cat despre motoras, habar n-am de care e. Am incercat sa masor cu multimetrul daca ajunge tensiune in el dar la cate switchuri sunt p-acolo, m-am pierdut in usa inchisa/deschisa incuiata/descuiata.
  • @marius1982.11 deschideam masina din telecomanda si se deschideau toate usile mai putin a soferului. La fel si la inchidere. Total random, cateodata mergea cateodata nu. Dupa care a cedat de tot. Acum o pot inchide/deschide doar cu cheia in yala. La actionarea yalei cu cheia se deschide/inchide toata masina.
  • Am dat  si placa calculatorului de usa jos, vizual pare ok. N-am vefificat lipiturile mufei mari pe placa dar n-am auzit pana acum de probleme p-acolo.

20251101_121502[1].jpg

20251101_171414[1].jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poza de mai sus este chiar a broastei tale, atunci motorasul este cu cuplaj direct. Se gasesc de cumparat pe celebrele site-uri chinezesti, am cumparat si am montat si functioneaza foarte bine. Nu stiu daca imi este permis sau nu sa dau aici ceva link-uri, dar daca doresti neaparat, spune-mi in privat si iti trimit. Daca erai din Bucuresti, poate te ajutam eu, poate reuseam sa rezolvam impreuna. Inteleg ca acum nu mai functioneaza deloc yala. Tensiune la motor vine din placa din broasca ci din calculatorul de usa daca nu ma insel si vine direct pe 2 contacte aflate in una dintre extremitatile mufei.

In alta ordine de idei, parca nu ai pomenit nimic despre switch-ul yalei. Care este starea lui, nu cumva are "motul" de actionare uzat? Functioneaza corect când yala este pe deschis sau inchis? E foarte greu de pus un diagnostic de la distanta. N-as vrea sa gresesc, dar mi-e teama ca problema este mai simpla decât pare in realitate, dar iti scapa tie ceva si atunci rationamentul nu mai este corect. Ma rog, este o simpla presupunere! O zi buna si bafta, sper sa reusesti sa rezolvi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns Remus. Da switch-ul yalei functioneaza bine, l-am masurat si cu multimetrul si imi si indica in bord usa inchisa/deschisa. Mi-am dat seama ca motorasul e alimentat direct din calculatorul de ușă, insa nu stiu conditiile in care e alimentat. Adica usa inchisa/deschisa, yala incuiata/descuiata. Sau nu e conditionat de aspectele astea? Apropos, cum arata un motoras centrifugal? Si eu am senzatia ca imi scapa ceva, d-aia am si cerut ajutor. Clar sunt oameni cu mai multa experienta aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Centrifugal vs normal. Motorasul teoretic e acelasi, cu toate ca eu nu am avut niciodată probleme cu motorasele la cele originale ale masinii(centrifugale) si avut probleme cu toate cele mai noi si mai silentioase. Toate usile au cedat la f scurt timp dupa ce le-am montat.

IMG-20250719-WA0011.jpg

IMG-20250719-WA0010.jpg

Dar eu am intrebat in ideea ca cel putin la mine modulul nou, cel cu 1c0 al masinii donatoare nu a vrut sa funcționeze corect cu cele centrifugale asa ca am schimbat si broastele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa iti fac o poza a unui motoras centrifugal, am unul acasa, insa asta doar asa , for fun, nu te ajuta cu nimic.

Sa sa vezi daca motorasul este sau nu alimentat, ar trebui sa montezi complet broasca, ca si cum ar fi pregatita sa o pui la loc in usa si cumva sa legi provizoriu 2 fire fie la firele ce vin in mufa, fie de cele doua lamele in care se infige motorasul si sa le tragi afara cuplate la un voltmetru, sau la un bec 12 V,de putere mica. Apoi cuplezi yala la mufa masinii, desigur cu celelate toate modulele pe care le-ai demontat, puse la locul lor.

Pentru ca motorasul sa fie actionat, este obligatoriu ca broasca sa fie in pozitia "usa inchisa", altfel nu este actionat. Asta este o masura de siguranta, adica daca usa soferului este dechisa nu se pot inchide usile din cheie. Daca oricare dintre celelate usi este deschisa, se poate inchide masina din cheie, si apoi sa inchizi mecanic usa.

Revenind, usa soferului trebuie "vazuta" inchisa,  altfel inchiderea nu functioneaza. Pentru asta, cu o surubelnita, impingi "limba" broastei, din partea mecanica, pe pozitia inchis, vezi ca trebuie impins bine, sa nu ramâna in pozitia intermediara. Pentru conditii ideale, inchizi si celelalte usi. Apoi actionezi din telecomanda inchiderea si vezi ce se intâmpla. Pentru pozitia "safe" asa cum se inchide masina normal, motorul este actionat de 2 ori la un interval foarte scurt intre cele 2 actionari. Daca inchizi din telecomanda apasând scurt de doua ori butonul de inchidere broasca doar se va incuia, adica nu poate fi dechisa din exterior, insa poate fi dechisa din interior, tragând de 2 ori de pârghia de deschidere, prima data se salta tumburusul de pe usa si a doua oara se deschide.

Mai poti verifica doar motorasul alimentându-l la 12 V si tot asa poti verifica yala montata complet si corect (asa se presupune) alimentând scurt motorasul direct pe cele 2 terminale din mufa. E nevoie de un alimentator mai puternic, cca. 12 V si 1A, altfel nu are putere sa actioneze motorasul. Daca gresesti polaritatea, nu se intâmpla nimic, doar ca broasca nu functioneaza si atunci schimbi polaritatea. Presupunând ca ai nimerit polaritatea corecta ai urmatoarele situatii:

 

1. alimetezi scurt o data, broasca se inchide, dar nu pe safe. Verifici ca nu se deschide de afara, dar se dechide din interior, tragând de 2 ori pârghia de dechidere,

2. alimentezi scurt de doua ori la ori la rând, broasca se inchide in safe, nu se dechide nici de afara nici din interior.

inversezi polaritatea si ai

3. alimentezi scurt o data, yala trece din safe (presupunând ca din safe incepi verificarea) in pozitia inchis, vezi pct 1.,

4. alimentezi scurt de doua ori la ori la rând, broasca se dechide complet, adica iese tumburusul usii.

 

Mai multe nu stiu sa iti spun si nici nu stiu cum as putea sa iti spun. Oricum ca sa intelegi bine cele de mai sus, trebuie sa intelegi si sa stii bine cum functioneaza mecanic toate piesele din interiorul partii electrice a broastei.

 

Bafta!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult. Deocamdata e pus totul la loc pt ca am nevoie de masina. Am intrebat de cum arata motorasul centrifugal pt ca mai am o broasca p-acasa care arata diferit fata de ce aveam pe masina. Adica centrifugal conform spuselor tale. Probabil in weekend, daca vremea imi permite, o desfac din nou si verific tot inca o data cu atentie tot ce mi-ai sugerat.

Mersi inca o data pt timp si informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorasul din cealalta broasca este centrifugal si vrei sa il muti in broasca de pe masina, sa tii cont de faptul ca trebuie mutat impreuna cu piesa conjugata, adica cu tija filetata care are roata mare dintata in capat si cu culisa pe care aceasta o actioneaza. In plus, aici mai sunt foarte sigur, fiindca iti povestesc din memeorie si sper sa nu ma insel, piesa conjugata, este diferita stânga/dreapta, de aceea ar fi bine ca broasca din casa sa fie de pe aceeasi parte. Daca nu sunt de pe aceeasi parte sa verifici sensul in care se deplaseaza culisa când rotesti roata mare dintata alba intr-un sens sau altul, sa fie acelasi ca la broasca de pe masina.

Motorasele nu sunt interschimbabile fiindca rotile dintate de pe axul lor nu au acelasi diametru si implicit numar de dinti ceea ce face ca nici roata conjugata sa nu fie la fel la o broasca cu motor centrifugal cu una cu motor cu actionare directa. Cele cu motor centrifugal au fost folosite in perioada de inceput a fabricatiei, apoi probabil pentru reducerea costurilor au renuntat la acel cuplaj centrifugal si au montat pinionul direct pe ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!