Jump to content

Zgomot / Bataie in compartimentul motor


b10wbd
 Share

Postare recomandată

"efecte secundare" daca o mai lungesc in starea actuala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rayn

    19

  • dflorin84

    9

  • valeriu s

    8

  • Rethi

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

In afara de vibratii crescute la motor si caroserie...nu cred. Dar cum am zis, daca e chiar volantul, mai poti sa mergi si poate 1 an. Depinde cum mergi, cat de mult.

Trebuie ascultat de cineva care stie despre ce e vorba, sa iti poata spune mai exact daca e volantul.

Spre exemplu mie mi-a facut de la inceputul iernii, si masina inca merge :). Chiar daca face zgomot pe accelerare, nu patineaza ambreiaj, de tras mi se pare ca trage destul de bine, doar acel zgomot si trepidatie la relanti

Modificat de Caal-Shto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultima faza, arcurile care acum freaca pe carcasa volantului vor roade atat de mult din ea, pana cand vor perfora!

Atunci o sa iti dai seama, masina nu o sa mai mearga!

Alte lucruri care se pot strica in acel moment? Nu prea sunt, in cel mai rau caz iti face o urma si pe carcasa cutiei de viteze insa fara urmari grave!

Am vazut un astfel de volant, care a fost dus la extrem, pana nu s-au rupt arcurile din el (un arc a iesit prin carcasa), nu a fost schimbat!

Oricum, nu este recomandat sa mergi cu el pana ajungi la scenariul de mai sus!

post-6376-0-67769400-1304936817_thumb.jp post-6376-0-76959600-1304936933_thumb.jp

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu voi fi obligat sa o fac mai devreme, in toamna voi face operatiunea...

din ce am citit pina acum legat de B6 : injectoare + pompa de motorina si volant formeaza triunghiul bermudelor in care dispar fara urma o gramada de bani din buzunarele posesorilor.

multumesc pentru sfaturi, va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Atunci mai mult ca sigur e vorba de volant. Pentru moment e bine, nu face decat putin. Dar o sa fie din ce in ce mai rau pe masura ce vei aduna km. Sfatul meu e, daca chiar e volant, sa mergi asa. Strangi bani, iar cand zgomotul devine permanent, de te scoate din masina, il schimbi.

Eu am cumparat deja kit LUK si ma pregatesc sa il schimb. NU face urat permanent, dar pe accelerari(indiferent ca sunt lente sau rapide) trepideaza urat de tot volantul, iar la relanti, parca ciocane cine pe sub masina, cei drept inca usor. Asta iarna a facut urat de tot in unele ocazii, iar ca sa nu se mai auda ori tineam ambreiajul calcat la maxim, ori o turam la 1000RPM.

Daca poti sa faci o filmare la prima pornire de dimineata, de preferat langa roata stanga fata si postezi filmuletul aici.

cit a costat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1700 RON kitul LUK + 450 manopera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
nicolae.adryan

la mine se aude un zgomot in compartimentul motor ..cand opresc masina se aude parca sa-r goli ceva acolo suna ca si cum ai turna o sticla de apa intro galeata....gal gal gal si gata si nu face intodeauna...nu-mi pot da seama de la ce este... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua tuturor! Scuze pentru faptul ca nu am revenit cu solutionarea problemei, dar fiind mult plecat din tara, am amanat reparatia o perioada, pana m-am intors. Verdictul final este urmatorul: volantul. Constatarea initiala, chiar daca a fost facuta la service-ul reprezentantei, a fost complet gresita (tachetii nu aveau nimic). Dupa un meci neplacut cu service-ul minune, problema s-a rezolvat intr-un final cu schimbarea componentei defecte - volantul. Acum masina merge impecabil. Pot declara topic inchis, nu inainte de a multumi tuturor care m-au sprijinit cu diverse informatii si/sau sugestii. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Readuc topic-ul la viata deoarece se pare ca nici masina mea n-a fost ocolita de aceasta problema.

Inceputurile:

- Vineri 04/11/2011 dupa un drum Brasov - Bucuresti constat si aud un zgomot ciudat venit de la motor, ca "salt" al motorului.

- La ridicarea capotei, constat ca zgomotul nu este vreun plastic care se "zbate" cum am banuit, iar provenienta lui este greu de depistat deoarece zgomotul parea acoperit de vibratiile motorului + alte zgomote specifice.

- Sambata 05/11/2011 la reintoarcere de la Bucuresti, constat ca zgomotul se accentuasera, devenint din "zbatere" intr-o mica bataie (exact ca si cum ar da cineva non-stop cu ciocanu' intr-un fier)

Verificari si Teste:

- Cum nu aveam nici un martor in bord, pe seara i-am facut o diagnoza scurta la care nu a reiesit nimic, nicio eroare!

- Am facut si o logare in mers sa vedem care-i stuatia cu injectoarele (care functionau normal), EGR-ul (la fel, mergea brici), turbina (la fel)

- Verificat nivelu' de lichide si toate erau ok.

- Mai pe scurt, masina trage, nu scoate fum, nu papa ulei, nu papa antigel, nu tremura, dar zgomotu' tot acolo e.

- Luni 07/11/2011 dimineata, cand vreau sa plec de la munca spre casa constat ca zgomotul deja prinsese si mai multa intensitate, devenind o bataie permanenta si simtindu-se inclusiv in interior (ceea ce cu 2 zile in urma nu era cazu')

- Constat si un mic zgomot intre 2200rpm si 2600rpm in treptele 1,2 si 3.

- Again, niciun martor, nicio eroare, nici un lichid lipsa, doar o bataie constanta iar pt moment pare a fii venind din partea dreapta a motorului (partea stanga cum te uiti la el) langa vasul cu antigel)

- Spre seara deja zgomotu' se dublase, iar in fiecare treapta de viteaza in care eram, daca treceam de 1800rpm, zgomotul se transforma intr-un "tras cu tunul";

- Efectiv deja se ingrosase-ra si nu mai conta ca schimbam jos sau sus sau viteza in care eram, pur si simplu parca trageam salve de tun cand mergeam.

Verdict:

- Astazi 08/11/2011, m-am prezentat la service-ul Delcar Skoda din Brasov, iar dupa o verificare atenta, verdictul este: una din axele cu came bate in capul unui tachet iar zgomotul era preluat de evacuare, de-aici si "salvele de tun";

- Din ce-am inteles, axa cu came si tacheti s-au tocit, margea la una din ele este acum ascutita si nu rotunda, iar valvele nu se deschid cand trebuie, nu se inchid cand trebuie.

Oricum cica nu sunt eu de vina, nu conteaza stilu de mers, motorina, uleiul, filtrele, tratamente, etc. si amd., cand te lasa, te lasa.

Deci, axa cu came (una din ele), 8 tacheti, 10 cuzineti, un semering la axa cu came, o garnitura la pompa de vacum, 8 suruburi tacheti, 10 suruburi cuzineti = 4254 RON !!!!!!!!

1 treime din motor e PA !!!!!!!!!!!!!

Eu ii dau FOC !!!!!!!!

Iar cum mecanicilor le place sa fie ironici, cica "Bine ca ati scapat asa si nu a afectat si chiulasa sau altceva mai costisitor";

Ha, ha, ha....

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cati km are masina?

se pare ca nu e nici, mult laudatul, 1.9 tdi asa fiabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprox. 111.000km (ultime 72.000 sunt doar ai mei)

Si totusi, n-am primit azi un raspuns clar cu cauzele care au dus ca tachetul si axa cu came sa se duca....

Eu nu pot sa concep cum ceva poate sa se strice, de la sine, mai ales la motor....

Daca imi bateam joc de ea, poate mai ziceam... e "razbunare"....

Stau si ma gandesc, daca nu cumva oare cei 39.000km facuti de fosta proprietara (o doamna, care nu le avea cu soferia prea tare) sa fii contribuit sau sa fii "declansat" erodarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cu tot cu manopera sa fie suma asta desi mi se pare mult.

Am facut un calcul pe un magazin auto online si am iesit la cca 2200 RON fara garnitura pompa vacuum si fara suruburi. Hai sa zicem ca mai sunt si alea vreo 200-300 RON deci ajungem la 2500 RON. Diferenta este mare pana la 4200 RON. Sa fie manopera 1700 RON?

Si la mine se aude un zgomot ca un tzacanit cu o frecventa constanta, cel mai tare se aude in jur de 2000 RPM. Pe de alta parte am cam 14.000 km de la ultima revizie si aseara am vazut ca uleiul arata foarte aiurea si este incarcat cu particule. Poate ca la mine se va remedia prin schimbarea uleiului mai ales ca trec pe un ulei mai gros, de la 5W30 la 5W40 si schimb si Mobil cu Liqui Moly.

La mine am observat doar o urma pe portiunile ovale, acolo unde calca rola de la tachet. Oricum este o diferenta doar vizuala fiindca nu se simte la deget. La tine cum arata axa cu came? Nu ma refer la partea ascutita de care ai mentionat, ci in restul axei cu came. Poate pui si tu o poza cu ea dupa ce o schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca masina are doar 111.000? Suna a problema a unui motor cu o uzura masiva..Ma cam ingrozesc sumele astea...

Modificat de danmatyas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca masina are doar 111.000? Suna a problema a unui motor cu o uzura masiva..Ma cam ingrozesc sumele astea...

Colega, eu sper ca glumesti cu intrebarea... Cum adica is sigur daca masina are 111.000 km ?!

Masina am luato in 2008, cand avea doar 39.000km, care erau REALI, verificati si ras verificati (ca pe vremea aia, eram de 4 ori mai panicat pe chestia asta decat acum).

Ce probleme grave ?

Pai sa nu apara ele sau sa nu se "manifeste" ele in 3 ani si 72.000km ?!

I don't belive that!

Crede-ma ca nici mie nu-mi convine si inca n-am primit raspunsuri clar la intrebarile "De la ce s-a stricat ?" sau "Care-i cauza ?" ....

@mars01: 4245 RON sunt doar piesele.... pret cu tot cu TVA....

Inca n-am primit proforma pt manopera ca le-am zis eu "puneti frana si nu comandati inca pana maine";

In poza de mai jos, se poate vedea exact preturile cu TVA (ca proformele de la reprezentante sunt alan-dala... cand sunt cu TVA, cand nu):

post-28301-0-37778200-1320784533_thumb.j

Stiu ca pe magazinele online sunt la jumate, de acolo voi lua si piese, dar momentan vreau sa mai cer si alte pareri cu privire la acest aspect.

Sa vedem ce zice si TESS Brasov.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,poate ca nu este ceva grav fiind ceva normal dar astazi dupa ce am oprit motorul masinii imediat a inceput ceva sa mearga (un sunet identic ca cel de aeroterma)numai ca venea din partea dreapta unde este bidonasul de antigel,durand cam 15-20 de secunde!am lasat masina 2 ore dupa care am plecat din nou iar la final sa constat aceeasi chestie cu sunetul!!!nu mi sa mai intamplat si de aceea m-a pus pe ganduri putin,in bord nu arata nimic ,totul merge perfect,mentionez ca afara ereau 2-3 grade fiind pe seara si aveam clima la 27, oprita de fiecare data cu 5 minute inainte sa opresc motorul!!!!sa fie ceva de la electro valve?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ceva cautari pe net am descoperit ca acest sunet intr-adevar s-ar datora valvei N75 care da rateu/eroare si trebuie schimbata!ma rog,asta am gasit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa te interesezi cat ar fi un motor..nu stiu daca nu ai iesi mai ieftin:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma ca nici mie nu-mi convine si inca n-am primit raspunsuri clar la intrebarile "De la ce s-a stricat ?" sau "Care-i cauza ?" ....

Imi pare foarte rau de ceea ce ti s-a intamplat. Stiu ca nu asta vrei sa auzi, dar se pare ca aceste fenomene nu sunt chiar atat de rare la PD-uri. Tot aici pe forum i s-a intamplat unui coleg (sau colege) care avea un 2.0 BMP, de asemenea forumurile straine discuta demult despre aceste probleme.

Cauzele cred ca includ un defect de fabricatie coroborat cu un ulei mai slab

Cateva linkuri pentru documentare, poate te ajuta:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=300710

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=330074

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=276830

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=335216

Multa bafta sa scapi cat mai repede si ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca masina are doar 111.000? Suna a problema a unui motor cu o uzura masiva..Ma cam ingrozesc sumele astea...

Colega, eu sper ca glumesti cu intrebarea... Cum adica is sigur daca masina are 111.000 km ?!

Masina am luato in 2008, cand avea doar 39.000km, care erau REALI, verificati si ras verificati (ca pe vremea aia, eram de 4 ori mai panicat pe chestia asta decat acum).

Ce probleme grave ?

Pai sa nu apara ele sau sa nu se "manifeste" ele in 3 ani si 72.000km ?!

I don't belive that!

Crede-ma ca nici mie nu-mi convine si inca n-am primit raspunsuri clar la intrebarile "De la ce s-a stricat ?" sau "Care-i cauza ?" ....

@mars01: 4245 RON sunt doar piesele.... pret cu tot cu TVA....

Inca n-am primit proforma pt manopera ca le-am zis eu "puneti frana si nu comandati inca pana maine";

In poza de mai jos, se poate vedea exact preturile cu TVA (ca proformele de la reprezentante sunt alan-dala... cand sunt cu TVA, cand nu):

post-28301-0-37778200-1320784533_thumb.j

Stiu ca pe magazinele online sunt la jumate, de acolo voi lua si piese, dar momentan vreau sa mai cer si alte pareri cu privire la acest aspect.

Sa vedem ce zice si TESS Brasov.

Imi pare rau pentru ceea ce ti sa intamplat,mai ales ca ai investit o gramada de bani pe optionale si acum nenorocirea asta care "suge buzunarul"plus dezamagirea acumulata,in general ceea ce omoara axele cu came sunt uleiurile de motor,schimband marca de fiecare data,nu zic de tine aici,sunt adeptul unui singur ulei acela care sa pus de la inceput!ma rog nu cred ca este o cauza precisa si pur si simplu a cedat,pentru ca este posibil asa ceva,nu este un fenomen aparut pentru prima data!este un potential pericol pentru toate masinile de la 70.000km in sus.

Modificat de Pararazi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata !!!I It's working back again!!

Ba chiar se aude mai frumos motorul, mai linistit si merge mai rotund motorul acum... inclusiv vibratiile lui de la relanti s-au diminuat considerabil!

Sau o fii doar efectul placebo.

Oricum operatiunea a durat 7 ore.... :vaidecapulmeu:

Si daca nu s-au demontat la suruburi si componente de ma plictiseam eu...

Acum inteleg si eu munca unui mecanic cateodata :mellow:

@Valentin: Multumesc frumos de topic-uri si incurajari !

@Pararazi: Ca vreau, ca nu vreau, tura asta am schimbat marca de ulei ca nu se stie daca nu aia a fost cauza.

Revin cu detalii, precizari, completari si poze mai incolo ca acum ma duc sa ma plimb un pic si sa mai asez piesele (mini-rodaj)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata !!!I It's working back again!!

Ba chiar se aude mai frumos motorul, mai linistit si merge mai rotund motorul acum... inclusiv vibratiile lui de la relanti s-au diminuat considerabil!

Sau o fii doar efectul placebo.

Oricum operatiunea a durat 7 ore.... :vaidecapulmeu:

Si daca nu s-au demontat la suruburi si componente de ma plictiseam eu...

Acum inteleg si eu munca unui mecanic cateodata :mellow:

@Valentin: Multumesc frumos de topic-uri si incurajari !

@Pararazi: Ca vreau, ca nu vreau, tura asta am schimbat marca de ulei ca nu se stie daca nu aia a fost cauza.

Revin cu detalii, precizari, completari si poze mai incolo ca acum ma duc sa ma plimb un pic si sa mai asez piesele (mini-rodaj)

Ma bucur ca ai rezolvat :icon_thumleft: ,vazand ca ai schimbat uleiul de acum inainte foloseste doar aceea marca si gata ,sa fi sigur,asta e valabil pentru toti!!!!eu pe 25 am programare sa fac service-ul masini la VW,sper sa nu am surprize costisitoare :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Scuzati raspunsul intarziat, dar dupa cum am zis, a trebuit sa execut un mini-rodaj :)

Deci, avem urmatoarele categorii:

1. Constatare dupa demontare:

post-28301-0-32273700-1322476603_thumb.j post-28301-0-30672300-1322476604_thumb.j post-28301-0-07301800-1322476606_thumb.j post-28301-0-08985500-1322476607_thumb.j post-28301-0-01932700-1322476608_thumb.j post-28301-0-87998700-1322476608_thumb.j post-28301-0-75864200-1322476609_thumb.j

Se poate observa in pozele de mai sus halu' in care a ajuns tachetul! Sa nu mai vorbim despre felu' cum arata cama care "i-a batut in cap"

Concluzile trase asupra cauzei in care el (tachetul) a ajuns asa este materialu' mai prost din care a fost construit, combinat cu un schimb de ulei prost - contrafacut

Eu unu nu sunt convins ca uleiul (fie el si contrafacut sa zicem) ar fi fost in totalitate de vina, pt altfel toti tacheti trebuiau sa arate asa.

Mai plauzibil este faptul ca unul din canalele de ungere ale lagarelor nu s-a infundat si n-a mai uns pe-acolo.

Oricum pt linistea mea sufleteasca, am schimbat marca de ulei, trecand de la Castrol la Liqui Moly.

Colegul packard + alti cu care am discutat pe aceasta tema au confirmat ca riscul unui ulei contrafacut este prezent cel mai tare la marca Castrol!

Oricum norocul meu este ca am sesizat la timp problema si n-am continuat sa merg asa, agravant si mai rau situatia.

Riscul sa fii continuat sa merg asa, era ca pisonul sa sparga si respectivul mijloc al tachetului si astfel m-as fii trezit si cu o supapa si un piston facute zob.

2. Piesele:

Desi am fost sfauit sa achizitionez piese originale, din pacate pretul exorbitant m-a facut sa ma orientez si catre alti producatori.

Totusi sunt anumite piese (cum ar fi cuzineti) care numai pe OEM vin, pt acest motoarele BKC, BLS si BXE, deoarece principiul lui este un pic diferit, iar axa nu sta direct pe chiulasa.

Acest lucru a fost si norocu' meu, pt ca chiulasa nu a avut de suferit!

Pe langa piesele defecte catre trebuiau inlocuite, am schimbat si distributia (incluzand pompa de apa), mai devreme cu 10.000km decat planuiam.

Pt preturi la toate piesele + manopera le puteti vedea accesand link-ul urmator!

3. Precizari:

Pt cine va intampina astfel de probleme, trebuie mentionat ca sunt cateva amanunte importante importante:

  • La montarea pieselor la loc trebuie folosit o cheie dinamometrica! Mai jos aveti un tabel cu fortele de strangere

post-28301-0-96312200-1322476728_thumb.j

  • Daca optati sa achitionati piesele AM, recomandat ar fi sa achizitionati axa si tacheti de la acelasi producator! In cazul meu eu am ales firma Federal-Mogul - AE o firma englezeasca

post-28301-0-81959500-1322477032_thumb.j post-28301-0-69318200-1322477033_thumb.j post-28301-0-16306400-1322477035_thumb.j post-28301-0-13172000-1322477036_thumb.j

  • De asemenea, un alt aspect important de tinut cont cand cumparati tacheti este, sa fie amorsati (pusi in ulei si tinuti asa). Mecanicul care a executat lucrarea a apreciat acest lucru, ca deobicei ei vin ne-amorsati (si aici ma refer inclusiv la cei OEM).
  • Inainte de demontarea lagarelor de sustinere a camei, este recomandat numerotarea lor.

post-28301-0-99302500-1322477386_thumb.j

  • Ultimul aspect (si cel mai important dupa parerea mea) este, ca inainte de montarea noi axe cu came, sa se desfunde si sa se curante toate canele de ungere + cele pt suruburi.

Dupa montarea tuturor pieselor, masina mea a pronit si a mers 5 - 7 min. la relanti pt a sesiza daca cumva apar scurgeri de ulei si eventualele zgomote. Plus de asta, fiind bocna motorul de mai bine de 5 zile, trebuia sa se incalzeasca cumva motorul pt a putea efectua schimbul de ulei.

Carevasazica, moment astept sa implinesc cei 1500km de rodaj care mi-am propus sa-i fac.

Mecanicul a spus ca 1000 sunt suficienti, dar avand in vedere ca nu voi face drumuri lungi, prefer sa fie 1500 pt linistea mea.

Drumuri bune va doresc, si fara incidente!

:Driver: safe

P.S.: @danmatyas: mai sus gasesti raspunsul la intrebari

@Pararazi: Pai daca toate o sa mearga ok, si fara surprize, de-acum inainte numa Liqui Moly o sa pun in motor! Si la viitoarea masina (care tot diesel o sa fie) tot Liqui Moly voi alege.

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut un mecanic priceput, asa da impresia..

Ma indoiesc sa fie de vina Castrol-ul pentru astea..

Rodaj usor! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,am un zgomot ce vine din dreapta motorului un tacanit(tac tac tac) si se aude doar la cald iar cand apas pedala de ambreiaj nu se mai aude ,iar cateodata cand opresc motorul se aude putin zgomot dar nu de fiecare data ,aceasta problema o am de vreun an si jumatate aproape si se aude cam la fel.Cineva mi-a spus ca poate fi rulmentul de presine de la ambreiaj sau poate fi volant????sunt curios daca a mai avut cineva problema aceasta de atat timp fara sa se amplifice tacanitul sau alte problema?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!