Jump to content

Biodiesel


Ignition
 Share

Postare recomandată

cristianionut

Masura cu introducerea in motorina de biodiesel este facuta comform directivelor europene prin care fiecare tara membra a uniunii europene a semnat un plan de reducere a emisiilor.La nivel global este vorba de faimosul protocol de la Kioto ( unde americani nu au vrut sa-l semneze).

O firma precum Rompetrol nu are nici un interes sa schimbe peste noapte capacitatile de rafinare si sa treaca catre Biodiesel.

Dar discutiile despre eficienta Biodiesel sunt similare cu cele referitoare la GPL.

Ideea e ca mari producatori de produse petroliere nu vor incuraja sa mediatizeze Biodieselul.Oricum asociatia producatorilor de biodiesel din Romania face mari presiuni asupra introducerii lui, la Ministerul Mediului si asupra subventionarii producatorilor de biodiesel.

In franta am vazut statii tip peco cu alimentare Biodisel.Alimentau producatorii agricoli de acolo Biodiesel 100 % dar foloseau si un mic procent aditiv.Iarna nu utilizau Biodiesel deoarece aveau probleme la pornire.Oricum in afara de culoare restul de indicii de calitate erau similari cu ai motorinei, deci nu tentative de Biodiesel din Romania produs empiric unde uleiul din tigaie devine biodiesel. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am documentat pe net despre folosirea de BioDiesel in PD E4. Concluzia e ca nu BioDieselul dauneaza motorului PD (de fapt sistemului de alimentare), ci combustibilul de proasta calitate in general, fie ca e vorba de contaminare mecanica sau chimica, fie de cifra cetanica prea mica.

Doar ca in putine tari productia de BioDiesel e legiferata asa de bine incat sa te poti asigura ca calitatea combustibilului satisface pretentiile PD-ului. De asta, VAG interzice folosirea de BD.

Am gasit pe net pe diverse forumuri, proprietari de Touareg V10 TDI mergand pe BD 100% sau B99 (99%BD), fara probleme de zeci de mii de mile. Consensul general e ca singura problema e calitatea BD-ului, care trebuie sa vina dintr-o sursa de incredere.

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
M-am documentat pe net despre folosirea de BioDiesel in PD E4. Concluzia e ca nu BioDieselul dauneaza motorului PD (de fapt sistemului de alimentare), ci combustibilul de proasta calitate in general, fie ca e vorba de contaminare mecanica sau chimica, fie de cifra cetanica prea mica.

;) ;)

citat de pe TDI-Probleme.de :

9.1.5 Motorschaden durch Biodiesel

Beim Betrieb mit Biodiesel kann es durch dessen h

post-7729-1181921989_thumb.jpg

post-7729-1181922011_thumb.jpg

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe capacul de la motorina si in carte - scrie mare: "no biodiesel" - boon

da ia uite ce gasesc la vw pe site:

"Toate motoarele TDI de la Volkswagen sunt compatibile cu bio-diesel

UE si-a propus ca pana in anul 2005 sa se realizeze o reducere cu 180 milioane tone a volumului de emisii de CO2. Partial, acest lucru poate fi atins si prin cresterea cotei de piata a biocarburantilor la 5% din consumul total de carburanti. Nivelul de emisii in cazul folosirii acestor carburanti este cu cel putin 30% mai mic fata de carburantii obisnuiti.

Ce modele Volkswagen sunt compatibile cu bio-diesel?

Multi producatori nu dau unda verde utilizarii de RME (ester metilic de rapita) pe post de carburant. Urmatorul tabel indica faptul ca toate motoarele high-tech Diesel mai noi sunt compatibile cu bio-diesel.

Lupo - toate modelele SDI si TDI

Polo - toate modelele SDI si TDI

Golf - incepand cu Golf 3 (din anul de fabricatie 1996)

Vento - incepand din anul de fabricatie 1996

Bora - toate modelele SDI si TDI

Passat - incepand din anul de fabricatie 1996

Passat - toate modelele TDI

Sharan - incepand din anul de fabricatie 1997

Transporter, bus - incepand din anul de fabricatie 1996, incepand cu litera de cod V a motorului

LT - de la inceputul productiei, incepand cu litera T a motorului

Caddy - incepand din anul de fabricatie 1997, incepand cu litera de cod V a motorului

Ce este bio-diesel ?

Esterul metilic vegetal (PME) numit si bio-diesel este obtinut din produse agricole traditionale - plante oleaginoase precum rapita. PME are proprietati deosebit de asemanatoare clasicului diesel si poate fi amestecat cu acesta in orice proportie. Din acest motiv nu este nevoie ca pentru utilizarea de PME sa se efectueze modificari majore ale constructiei motorului autovehiculului. In solutie, PME prezinta caracteristici putin mai agresive fata de materialele plastice si lacuri. Din acest motiv, pentru autovehiculele alimentate cu PME se vor folosi materiale de calitate superioara."

voi ce intelegeti? ca eu nu mai inteleg nimic.... :rolleyes:

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aryes, asta-i speriatoare. VAG permite oficial folosirea BD in toate TD pana la E4. IAr pentru retragerea permisiunii la E4, de la purtatorul de cuvant Audi:

Als Grund f

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la o VW Bora 2002 1.9 tdi 130 cp ASZ se poate folosi motorina biodiesel in conditile in care pe capacu rezervorului scrie "no biodiesel" ??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e intrebarea pe care odezbatem aici, si dupa cum vezi nu avem un consens...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare parte sunt interese economice legate de neutilizarea biodieselului. Din punct de vedere al lubrifierii, dimpotriva e mai bun. Motorul e mult mai tacut de asemenea. Eu bag ulei, nici macar bio diesel. Eu bag direct ulei vegetal si motorina amestecate. Daca folosesti masina foarte des e ok. SINGURA problema ar putea exista la pornire iarna la folosirea biodieselului ( de un anumit fel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca Patriciu & CO. castiga mai bine prelucrand petrol de la arabi, decat ulei de la tarani, probabil ca ratele de profit sunt mai mari.

Dar eu unul as prefere sa platesc taranii din tara decat pe Hugo Chavez pt. motorina mea.

Si cand ma gandesc ca toata motorina pe care o consm eu intr-un an (cca. 1000L) s-ar putea produce ditr-un hectar de rapita... trageti voi concluzia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Maine o sa incerc sa fac rost de un raport de incercare de biodiesel si unul de motorina, sa va dati cu parerea despre diferente. Sunt foarte multe date acolo, problema e daca le putem "descifra" pe toate. Dar fac tot posibilul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gasit? Is curios...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam biodieselul............................

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca nu m-am facut inteles. Poza aceea e raportul de incercare la biodiesel (sper sa se inteleaga ceva) iar documentul in excel este pentru benzine si motorine normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar se vede foarte rau la biodiesel, nu poti sa faci ceva sa se vada mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce as putea sa ii fac. O am in format "TIF" si asa nu ma lasa sa o uploadez. Si cand o modific in "GIF" ii cam scade calitatea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut comparatia, dupa ce am primit emaylu`,mersi, si am obs ca sint aproape la fel, doar ca biodieselul e mai coroziv putin, unge mai bine, cifra cetanica si indicele aproape la fel, putin mai viscos(lasa ca o sa-l folosim vara). In rest mi se pare OK. Traim in Romania, si de la ce scrie pe hirtie si pina la combustibilul din pompa e diferenta mare. Poate incep sa isi revina la normal lucrurile si in tara asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarumana, oviwpf!

Observ cu usurare Glicerol liber 0.0% (asta-i tare pacatos). Ulei neprocesat cca. 6%, e OK, altii merg cu ulei crud 100% (dar nu in PD).

Acid linoleic liber 4.7%... asta nu stiu daca-i bine sau nu?? Ceva mai multa apa, dar cred ca la pompa oricum ajunge mult mai multa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

un prieten de-a meu care momentan lucreaza in spania are o duba opel (vivaro) cu care face foarte multi km, si spune ca la fiecare plin baga 5 litri de ulei alimentar, ulei clasic cumparat din supermarketuri. Motivul nu este economia de bani, ci ungerea pompei... zice el ca motorina nu unge suficient pompa, si ca e indicat sa bagi 5 litri de ulei la un plin, ca nu se intampla nimic rau, masina trage la fel, ba chiar consuma mai putin, pe deasupra iti asigura o ungere corecta la pompa, deci numai avantaje.

mi-a dat de gandit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da filtru de motorina si injectoarele ce zic?

In SUA merg unii cu ulei vegetal si schimba in prostie filtre de motorina.

Oricum sunt atatea TDI-uri cu peste 250.000mile care nu au avut facute asemenea artificii, de ce sa te complici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Deci care e concluzia finala pana la urma, e bun sau nu bio diesel pt motoare cu norma de poluare e3 in sus si care nu au restrictii gen (no biodiesel)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!