Jump to content
Ignition

Biodiesel

Recommended Posts

gorrocs

Cu siguranta o sa aiba grija baietii de la MF sa-l accizeze pana la nivelul unui litru de motorina normala. Poate sa fie cu 5-7 bani mai ieftin pentru incurajarea vanzarilor dar nu cred. Mai intai sa apara pe piata asta e cel mai important...restul vom vedea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c
inlocuirii benzinei si motorinei utilizate [...] cu biocombustibil

Huh?! Exista "biocombustibil" inlocuitor pentru benzina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreim
Huh?! Exista "biocombustibil" inlocuitor pentru benzina?

Da se numeste bioetanol. Din pacate motorul trebuie modificat pentru folosirea bioetanolului fata de biodiesel unde motorul nu necesita nici o modificare.

Andrei

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice_2k

inca nu mi-e clar... care din masinile noastre vor merge cu acest biodiesel? ce concentratie va avea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Da se numeste bioetanol.

Corect; in afara il mai gasiti sub numele "Biotrol" (de la bio - petrol)

Share this post


Link to post
Share on other sites
KLF
inca nu mi-e clar... care din masinile noastre vor merge cu acest biodiesel? ce concentratie va avea?

Teoretic toate TDI-urile mai noi ar trebui sa functioneze fara modificari cu biodiesel. Este posibil si amestecul biodiesel - diesel normal in diferite proportii. Masinile VAG diesel fabricate din 1996 incoace pot functiona cu acest combustibil, cu conditia ca acesta sa fie fabricat conform normelor DIN 51606:

Criteria Derv (EN590) Biodiesel (DIN51606) Biodiesel (EN14214)

Density @ 15

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Teoretic toate TDI-urile mai noi ar trebui..

Orice Diesel, inclusiv TDI-uri mai vechi sau TD-uri samd. Singura problema cu cele vechi e ca tubulatura de alimentare de la rezervor spre pompa (si inapoi) are segmente care nu prea rezista la BioDiesel necesitand schimbarea cu segmente compatibile (chiar PBN ofera kit de conversie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreim
Orice Diesel, inclusiv TDI-uri mai vechi sau TD-uri samd. Singura problema cu cele vechi e ca tubulatura de alimentare de la rezervor spre pompa (si inapoi) are segmente care nu prea rezista la BioDiesel necesitand schimbarea cu segmente compatibile (chiar PBN ofera kit de conversie).

A nu se confunda cu kit-ul de conversie pentru ulei simplu. Se inlocuiesc conductele de cauciuc cu unele care nu sint atacate de bio-diesel, acesta fiind un dizolvant mult mai puternic decit motorina. Kit-ul de conversie pentru ulei simplu (SVO - straight vegetable oil) presupune modificare sistemului de alimentare inclusiv a injectoarelor deoarece viscozitatea uleiului este foarte mare.

Andrei

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Da, asa.

Doar elementele de cauciuc (conducte in principal).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raf

Ieri am alimentat si am citit pe capacul de la rezervor: "Diesel, Nicht Biodiesel" sau ceva de genul asta. Din cate stiam ar fi trebuit sa mearga si cu bio insa producatorul spune altceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Un comunicat de presa al Comisiei Europene, de azi, referitor la strategia EU pentru bio-combustibili:

"The EU is supporting biofuels with the aim of reducing greenhouse gas emissions, boosting the decarbonisation of transport fuels, diversifying fuel supply sources, offering new income opportunities in rural areas and developing long-term replacements for fossil fuel."

"Commission urges new drive to boost production of biofuels

The European Commission today adopted an ambitious EU Strategy for Biofuels, with a range of potential market-based, legislative and research measures to boost production of fuels from agricultural raw materials. The paper, which builds on the biomass action plan adopted in December 2005, sets out three main aims: to promote biofuels in both the EU and developing countries; to prepare for large-scale use of biofuels by improving their cost-competitiveness and increasing research into ‘second generation’ fuels; to support developing countries where biofuel production could stimulate sustainable economic growth. Increased use of biofuels will bring numerous benefits, by reducing Europe’s dependence on fossil fuel imports, reducing greenhouse gas emissions, providing new outlets for farmers and opening up new economic possibilities in several developing countries."

Un document instructiv privind aceasta strategie europeana, document ce include si aspecte actuale din tarile membre, precum si un glosar util, se gaseste aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jhonny

Iata o stire calda, care aduce biodieselul mai aproape de noi. :)

"Grupul de firme Racova Com-Agro-Pan, de

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Linkuri utile pentru cei interesati de biodiesel pe “Collaborative Biodiesel Tutorial

Share this post


Link to post
Share on other sites
bj

Vin si eu cu cateva precizari care vad ca nu s-au facut aici:

1. Este in constructie o fabrica de biodiesel si la Lehliu (30km de Buc). Investitia a fost pornita cam acum 1 an, 1 an si jumatate.

2. Din cate am inteles de la un om care lucreaza in domeniul petrolier amestecul de motorina-biodiesel va avea un efect benefic asupra motorului. De ce? Explicatia lui a fost ca scaderea concentratiei de sulf pentru indeplinirea normelor ecologice a dus la scaderea capacitatii de lubrifiere a motorinei. Adaosul de biodiesel se pare ca ar reactiva aceste proprietati pierdute.

P.S. eu stiam ca biodieselul va fi folosit DOAR in combinatie cu motorina normala (cel putin pentru motoarele actuale). E posibil ca biodiesel sa fie denumit amestecul motorina/"motorina de rapita". Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreim
Vin si eu cu cateva precizari care vad ca nu s-au facut aici:

1. Este in constructie o fabrica de biodiesel si la Lehliu (30km de Buc). Investitia a fost pornita cam acum 1 an, 1 an si jumatate.

2. Din cate am inteles de la un om care lucreaza in domeniul petrolier amestecul de motorina-biodiesel va avea un efect benefic asupra motorului. De ce? Explicatia lui a fost ca scaderea concentratiei de sulf pentru indeplinirea normelor ecologice a dus la scaderea capacitatii de lubrifiere a motorinei. Adaosul de biodiesel se pare ca ar reactiva aceste proprietati pierdute.

P.S. eu stiam ca biodieselul va fi folosit DOAR in combinatie cu motorina normala (cel putin pentru motoarele actuale). E posibil ca biodiesel sa fie denumit amestecul motorina/"motorina de rapita". Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

Biodieselul se poate folosi asa cum este fara probleme. Obligativitatile impuse de UE privind existenta unor procente de biodiesel in motorina vinduta la pompa dupa parerea mea sint doar pentru a impulsiona producatorii de combustibili alternativi, biodieselul este mai scump decit motorina si daca nu ar fi obligati porducatorii clasici atunci nu ar adauga deloc biodiesel.

Biodiesel este numit compusul rezultat prin tratarea uleiului de rapita si care este mai bun decit motorina si in ceea ce priveste viata motorului (unge pompa de injectie mai bine decit actuala motorina) si in ceea ce priveste emisiile poluante.

Singura problema a biodieselului este ca nu devine viscos la temperaturi mult mai mari decit motorina si atunci este recomandat ca pe timpul iernii sa folosesti fie aditivi fie in combinatie cu motorina clasica.

Andrei

Share this post


Link to post
Share on other sites
negoctav

Eu am un prieten care este inginer si a terminat agronomia.Lucreaza exact la cercetarea biodieselului si mi-a spus ca in austria biodieselul deja se amesteca cu motorina normala in proportie de 5-10%.Cica ar fi si o lege care impune asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Documentul semnalat in postul #36, referitor la referitor la strategia EU pentru bio-combustibili contine multe precizari utile pentru toti cei interesati.

Glosarul mentionat in ultima fraza din postul #36, glosar extras din documentul UE 2006 “An EU Strategy for Biofuels”, pag 17, precizeaza:

Biofuels Glossary

Biofuel = Liquid or gaseous fuel for transport produced from biomass

Biomass = Biodegradable fraction of products, waste and residues from agriculture

(including vegetal and animal substances), forestry and related industries, as well

as the biodegradable fraction of industrial and municipal waste

Synthetic biofuels = Synthetic hydrocarbons or mixtures of synthetic hydrocarbons produced frombiomass, e.g. SynGas produced from gasification of forestry biomass or

SynDiesel

Liquid biofuels

Bioethanol = Ethanol produced from biomass and/or the biodegradable fraction of waste, for use as biofuel

E5 contains 5% ethanol and 95% petrol

E85 contains 85% ethanol and 15% petrol

Biodiesel = A methyl-ester produced from vegetable oil, animal oil or recycled fats and oils of diesel quality, for use as biofuel (PME, RME, FAME)

B5 is a blend of petroleum-based diesel (95%) and biodiesel (5%)

B30 is a blend of petroleum-based diesel (70%) and biodiesel (30%)

B100 is non-blended biodiesel

Biomethanol = Methanol produced from biomass, for use as biofuel

Bio-ETBE = Ethyl-Tertio-Butyl-Ether produced from bioethanol. ETBE is used as a fuel

additive to increase the octane rating and reduce knocking. The percentage volume of bio-ETBE calculated as biofuel is 47%.

Bio-MTBE = Methyl-Tertio-Butyl-Ether produced from biomethanol. MTBE is used as a fuel additive to increase the octane rating and reduce knocking. The percentage volume of bio-MTBE calculated as biofuel is 36%.

BtL = Biomass to liquid

Pure vegetable oil = Oil produced from oil plants through pressing, extraction or comparable procedures, crude or refined but chemically unmodified, which can be used as biofuel when compatible with the type of engine involved and the corresponding emission requirements.

Gaseous biofuels

Bio-DME = Dimethylether produced from biomass, for use as biofuel

Biogas = A fuel gas produced from biomass and/or the biodegradable fraction of waste,

which can be purified to natural gas quality for use as biofuel or woodgas.

Biohydrogen = Hydrogen produced from biomass and/or the biodegradable fraction of waste for use as biofuel.

Other renewable fuels

Renewable fuels other than biofuels which originate from renewable energy sources as defined in Directive 2001/77/EC and are used for transport purposes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Remi

Salut!

Eu amestec in rezervor 70% motorina si 30% ulei vegetal uzat si filtrat. Am facut o mica modificare, in sensul ca am adaugat un mic filtru de carburant inaintea celui original. Cei drept, masina mea are injectie indirecta, se pare ca accepta mai bine uleiul decat un TDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Super! Cum e consumul si cat costa uleiul uzat? Il obtii gratis?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Remi

Salut!

Consumul parca a mai scazut putin (vreo 0.2l/100km).

Uleiul il iau gratis din restaurantele fast food gen Mc Donald.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rudolf

Acum 2 saptamani a venit tractat la mine un passat PD. Masina era alimentata cu biodiesel, (dar nu stiu in ce proportie) si proprietarul a circulat de mai mult timp cu astfel de combustibil. S-a intamplat ca in decurs de trei zile motorul sa functioneze pe zi ce trecea tot mai prost, ajungand sa porneasca numai tractat dupa 100-200m, dar si dupa aceea avea un mers neregulat. Daca il opreai chiar si la cald numai pornea. Dupa trei zile de masuratori rezultatul: 4 injectoare PD schimbate, dupa care a pornit la sfert de cheie !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreim
Acum 2 saptamani a venit tractat la mine un passat PD. Masina era alimentata cu biodiesel, (dar nu stiu in ce proportie) si proprietarul a circulat de mai mult timp cu astfel de combustibil. S-a intamplat ca in decurs de trei zile motorul sa functioneze pe zi ce trecea tot mai prost, ajungand sa porneasca numai tractat dupa 100-200m, dar si dupa aceea avea un mers neregulat. Daca il opreai chiar si la cald numai pornea. Dupa trei zile de masuratori rezultatul: 4 injectoare PD schimbate, dupa care a pornit la sfert de cheie !!!

Esti sigur ca mergea cu biodiesel? De unde il cumpara? Nu am auzit sa existe la noi in benzinarii biodiesel.

Mare atentie la termeni pentru ca uleiul amestecat cu motorina nu este acelasi lucru cu biodieselul.

Ceea ce povestesti tu este normal pentru o functionare doar cu ulei fara o modificare a masinii (cel putin din ce am citit eu).

Andrei

Share this post


Link to post
Share on other sites
rudolf

Dupa spusele clientului, el cumpara bio-ul de la o firma din Baia Mare, dar cum nu ma intereseaza nu l-am intrebat amanunte. Parca acea firma proceseaza acest combustibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
at_b

Daca nu gresesc foarte tare, la iesire principala din Campina, ceva mai sus pe drum inainte de dn1, cum iesi din oras, pe partea dreapta, e o statie de alimentare pe partea dreapta, care are combustibili rafo si pe una din pompe am vazut si biodiesel, nu mai stiu preturile. sper sa nu gresesc cu indicatiile, oricum o sa ma duc in vro saptamana pe acolo, sa nu uit sa ma uit. De asemenea am mai vazut pe mai multe camioane mai mari, scris pe rezervor mare : biodiesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Remi

Cred ca nu am fost suficient de clar la intrebarea lui andREI in legatura cu consumul. Consumul pe care-l realizez in conditile de 75% autostrada si 25% oras cu 70% motorina si 30% ulei este de 5.9l/100km. Mult, putin, nu stiu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri