Jump to content

Probleme uzuale 2.0 TSI/TFSI


robi_zet
 Share

Postare recomandată

cosminstanciuro

Salutare.

Citind toate cele 7 pagini ale topicului am zis sa postez o intrebare sau mai degraba sa cer un sfat.


Motor in cauza - 2.0 TFSI BWA EA113


Nu exista simptome in ceea ce priveste sunet ciudat la pornire, vibratii, intreruperi sau alte apucaturi de genul.


Constientizez faptul ca testul cel mai bun se face cu un manometru de ulei dar am zis totusi sa intreb daca din experienta altor persoane pot trage o pre-concluzie.


In modulul Instruments - Adv.Meas.Values - exista casuta de Oil Pressure care este acel switch (presupun) 0.9 bar. Intre RPM idle (750) si 1000 , indica informatia Oil Pr.2 <min. Imediat cum este ridicat RPMul , de la 1000, indica Oil Pr.2 OK.
Intrebarea era - E posibil sa fie o marja foarte mica de eroare (a switchului) unde are voie sa transpuna aceasta informatie asa cum o face?

P.S. - Daca are cineva valori de presiune idle , presiune full load (care sa fie OK by default) ar fi genial. Am tot cautat (poate am fost si idiot si nu le-am observat in toate informatiile cautate) dar nu le-am gasit.


Multumesc anticipat.

O zi frumoasa
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu sa avem senzor de presiune a uleiului care sa indice presiunea curenta pe acest motor. Este doar un switch care se inchide intre 1.2-1.6 bar si ramane inchis, ca dovada a faptului ca ai presiune. Chiar si asa nu e suficient, as zice eu.

Uite niste info din manualul de service al motorului:

Checking oil pressure and oil pressure
switch (2-pin oil pressure switch)
Note
Single pin and 2-pin oil pressure switches have been installed.
Check which type of oil pressure switch has been installed.
Checking oil pressure and oil pressure switch (1-pin oil pressure
switch) ⇒ page 119 .
Special tools and workshop equipment required
Oil pressure tester -V.A.G 1342-
♦ Test instrument adapter/DSO (2-pin) -VAS 5256-
♦ Hand-held multimeter -V.A.G 1526D-
• Engine oil level OK.
• Coolant temperature at least 80°C (radiator fan must have run
once)
Note
Functional check and repair of optical and acoustic oil pressure
display: ⇒ Current flow diagrams, Electrical fault finding and Fitting
locations and ⇒ Vehicle diagnosis tester “Selection of functions
and components”.
– Remove oil pressure switch -F1- ⇒ page 118 and screw it into
tester.
– Screw tester into oil filter bracket in place of oil pressure
switch.
– Connect test instrument/DSO adapter (2-pin) -VAS 5256- to
oil pressure switch
– Connect Multimeter -V.A.G 1526D- to test instrument/DSO
adapter (2-pin) -VAS 5256- and check for continuity.
• Oil pressure switch must be open below 1.2 bar.
– If oil pressure switch is closed, renew oil pressure switch.
If oil pressure switch is open:
– Start engine and increase engine speed. At 1.2…1.6.bar, the
oil pressure switch must close, otherwise renew oil pressure
switch.
• At 1.2…1.6 bar, the oil pressure switch must close; otherwise
renew oil pressure switch.
– Increase engine speed further.
• At 2000 rpm and an oil temperature of 80°C, the oil pressure
must be between 2.7…4.5 bar.
• At higher engine speeds, the oil pressure must not exceed 7.0
bar.
If specification is not attained:
– Check strainer in oil suction pipe for contamination/soiling
⇒ Item 10 (page 106) .
Note
Mechanical damage, e.g. to bearings, could also be the cause for
oil pressure being too low.
If no fault is found:
– Renew balancer shaft gear assembly with oil pump
⇒ page 112 .
If the specification is exceeded:
– Check oil channels.
– If necessary, renew oil filter bracket with pressure relief valve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminstanciuro

@adyp2003

 

Multumesc mult pentru informatii.

Da, nu este un switch sa arate efectiv presiunea. Iti confirma doar daca e intr-o plaja de valori.

 

A venit frigul si nu am apucat sa desfac tot ce e necesar pentru a ajunge la senzor (Initial am crezut ca pot ajunge la el si fara admisie data jos).

Am urmarit un pic mai in detaliu ce am scris in postul de mai sus.

 

Raman la afirmatia ca nu apar sunete la rece,intreruperi etc.

Am mers cu VCDS ul pus sa vad mai bine cum se comporta.

 

Switch ul este cu valoare de OK la pornire la rece.

Pana ajunge coolant ul la temperatura de 80+ grade, switch ul arata valoarea OK , atat in idle (750) cat si in ture. - Teoretic vreau sa cred ca inca nu e "fluidizat" uleiul complet.

Dupa ce ajunge la temperatura optima, "e calda" , switch ul arata OK in orice turatie, mai putin in plaja 750 (idle) si 800 rpm. Fiind vorba de 50 rpm, m-am gandit sa intreb daca e posibil sa fie o marja foarte mica unde sa nu ii placa ceva. 

Este 5W30 si ma gandeam la teoria sa nu cumva sa fie foarte apos cand se incinge si sa nu ii placa fix in bucatica de 750 - 800 rpm.

 

O sa fac tot posibilul sa pun un manometru sa pot trage o concluzie mai ok.

 

Mersi mult.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca poti ajunge la senzor pe sub, sigur nu trebuie data jos admisia pt asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cosminstanciuro

@catalinmiti

Ai avut dreptate. A fost accesibil prin lateral, dupa ce am desfacut cateva cablaje din partea frontala. Oricum, abia reusesti sa il vezi la cum e bagat.

@adyp2003

Am reusit sa masor cu manometru si m-am linistit pe jumatate. 

In ceea ce priveste comportamentul switch ului in VCDS, procedeaza la fel. Cand se incinge uleiul bine, la relantiu in Instruments imi afiseaza Not OK.

In ceea ce priveste masuratoarea am urmatoarele rezultate (vorbim de motor cald pentru ca la rece este totul in regula) :

- Idle - 1.1 - 1.2 bar

- 2000 RPM - 4.5 bar sustinuti (nu scade)

 

Zic pe jumatate, pentru ca m-am linistit stiind ca in mers motorul nu duce lipsa de presiune. Tot sunt un pic in ceata cu ce se intampla la relantiu in momentul in care uleiul este incins.

E clar ca ceva nu ii place de imi da NOT OK-ul in VCDS. 

Sa fie 5W30 ul? Prea "apa" cand ajunge la temperatura de functionare?

 

O zi frumoasa si mersi pentru informatii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pe bord primesti avertizare? Sau doar cu VCDS ai facut descoperirea asta? Oricum, sa stii ca uleiul cu cat este mai rece, ai presiunea la ulei mai mare. Ar fi bine sa demontezi pompa de ulei si sa vezi daca au joc arborii balansori- ar putea fi o sursa pe unde poti pierde din presiunea la ulei. Personal, as trece repede pe 5w40 pana la noi investigatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminstanciuro

Nu. Nu apare nimic in bord, altfel eram deja mult mai ingrijorat. E o descoperire facuta cu VCDS.

In prima instanta asta era si gandul meu, sa trec pe un 5W40 si sa vad daca se schimba ceva in ceea ce priveste parametrul din VCDS.

Am tot citit de cazuri si de simptome, unul gasit, fiind intr-un clip de pe YouTube dar despre care nu am vazut multi oameni vorbind.

 

Pasii urmati la care ma gandeam si eu astia ar fi fost - Trecut pe un 5W40 (vazut ce se intampla). Dat baia jos si vazut ce e pe acolo.

 

Mersi frumos.

 

 

Untitled-12.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminstanciuro

Făcut ieri schimbul cu 5W40. 

Procedează la fel când se încinge uleiul

- Instruments Oil pressure < min

- Nu aprinde martorul in bord

- Doar intre 750 și 800 RPM

Colegi care pot verifica cu VCDS pe modulul Instruments daca pățesc la fel când este uleiul incins ,se găsesc? As fi tare curios daca mai este cineva fix cu același comportament.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce temperatura are uleiul la tine cand este incins?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminstanciuro

Neavand afișată temperatura uleiului am corelat fluidizarea completa a acestuia cu temperatura parametrului Coolant - când ajunge această la 91-93

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cosminstanciuro

Investigând problema mai în amănunt am decis sa abandonez toate temerile mele (pentru moment cel puțin).

In toate informațiile căutate, citite, păreri adunate de la diferite persoane, printre care și colegi de pe forum, am tras câteva așa zise concluzii (poate unele greșite) și am rămas totuși și cu câteva nelămuriri (poate in ceea ce privește această parte, reușesc unii colegi mai experimentați sa ne furnizeze păreri) - 

- In ceea ce privește în VCDS - Instruments - Adv.Meas. - Oil Pressure - se pare că nu am găsit persoane care sa se uite aici și să poată explica cum interpretează VCDS ul valorile posibile (OK respectiv <min)

- Tot in canalul de mai sus ,nelămurirea a rămas cu privire la afișarea in VCDS a parametrului Oil.Presssure (0.9bar) - când switch-ul are plaja de 1.2 - 1.6 bar

- In ceea ce priveste datul băii de ulei jos - baie curata fara depuneri, sorb curat, uitat și în sus in motor, curat de asemenea. Aici concluzia trasa fiind legata doar de aproape inexistentul joc al balansierilor (comparativ cu ce cazul am văzut și căutat pe tot internetul), uzura mecanica (aceștia fiind pusi fix pe materialul modulului, "mancand" din material in timp).

Daca din 3 motoare 2.0 TFSI EA113 (114K ;120K; 260K) , toate arata Oil.Press <min , incep sa cred că așa fac toate.

Daca are cineva o teorie (sau mai multe) , as vrea cu interes sa o aud. 

Mulțumesc frumos.

O seara frumoasa ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca te-ai gandit la asta, dar de ce nu masori efectiv presiunea uleului cu un manometru dedicat pentru asa ceva ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A masurat, scrie si mai sus. A pus si rezultatele masuratorii acolo. 

A masurat, scrie si mai sus. A pus si rezultatele masuratorii acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, acum am vazut, dar nu vad nimic legat de verifciare senzorului de presiune ulei. @cosminstanciuro Ai verificat senzorul de presiune ulei sau l-ai inlocuit cu altu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am o problema la masina din semnatura, in cea ce priveste noxele. Am vrut sa fac un test inainate de a merge la RAR. Concluzia testului a fost ca, cantitatea de oxigen e prea mare si la fel si masuratoarea lambda. Testul este cel din imagine. Cel care a facut testul a zis ca sigur e de la toba, ca intra pe undeva oxigen mai mult. Am fost am verficat toba pare totul ok. Mentionez ca masina are probleme la consumul de ulei (cc 1l /800 km, folosesc uleiul de la VW 5w-30 long life, dar asta e alt topic) , insa cel care a facut testul a zis ca nu vede sa fie problema de aici pt ca hidrocarburile sunt f ok ca valori in emisie. Nu am erori la diagnoza. Intrebare e daca stie cineva de unde sa incep investigatiile? Cu ce valori am obtinut nu pot trece RAR-ul.

Multumesc,

49939033_578901629238436_1981864426256465920_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, pot avea influenta debitmetrul- care poate fi ori pozitionat aiurea in cazul unei admisii aftermarket, ori defect, ori softul faca este ceva custom, ori aer fals tras pe undeva. Daca presupunem functionarea corecta a lambda si bancului de testare. Poate gresesc, dar ar trebui sa stim cat de stock este masina masurata, prima data. 

Check engine il ai aprins de al AFR cam mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Masina este luata din Germania, are istoric complet cu toate reviziile facute la reprezentanta..si din ce am vazut nici o reparatie majora facuta..deci ar trebui sa fie destul de stock (daca am inteles eu bine ce inseamna stock, adica cat mai aproape de cum a fost data din fabrica). As exclude un schimb de admisie. Resoftare nu pare sa aiba. Deci toate astea pe baza a ce cred avand istoricul. Sa traga aer fals...cam pe unde ar exista sansa asta? Adica poate e o pista de investgat :).

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg...masina are vreo eroare pe engine la scanare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are erori. Valoarea lambda pe tester pare ok. Cel de la testare noxelor a facut o chestie, a infundat evacuarea cu o carpa si a masurat iar, si valorile ieseau bine. El a zis ca sigur e de la etansarea evacuarii. Dar..doar ce am verificat evacuarea (vizual cu lampa) si nu pare sa "sufle" pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Racordul flexibil poate fi un vinovat mai des intalnit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminstanciuro

@adrian001 Am eliminat posibilitatea de a fi senzorul de vina, in momentul in care am masurat si presiunea cu manometru. Plus ca aveam un anumit sentiment cand stiam de acest "simptom" la mine si cu totul alte sentimente cand am vazut 4 din 4 motoare - 2.0 TFSI EA113 - facand la fel, unul chiar cu 114K. (Nu cred ca reusesc in 2019 sa gasesc un 2.0 TFSI EA113 cu <50K ca sa ma roada curiozitatea si la ala :P)

Am elucidat si misterul cu 0.9bar trecuti in VCDS langa parametrul Oil.Press.

Acum imi mai raman teoretic 2 solutii - una clar nu este posibila (gasit acelasi motor cu <50K sa vad daca face la fel) - iar a doua ar fi sa imi fac nebunia si sa incerc sa vad treptat de la ce ar putea sa fie. Momentan m-am linistit, desi tot ma roade un pic asa sa le iau prin eliminare,  @catalinmiti stie :)))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
On 09.11.2017 at 12:04, armandot55 a scris:

Prima poza e cu pinionul care s-a făcut praf... Și următoarele poze sunt cu pompa cu pinionul de upgrade și balansorii anulați.In timp din cauza uzurii balansorii își fac joc și încep sa scape presiune pe acolo și sa ai presiune din ce în ce mai mica.  Mai multe detalii pe PM sa nu se considere reclama la cine le-am făcut. Oricum este un upgrade care după părerea mea trebuie obligatoriu făcut mai ales la TFSI urile modificate. 

IMG_20171018_155518.jpg

received_1653118434719817.jpeg

received_1653118148053179.jpeg

received_1653118431386484.jpeg

Salutare,

Lagat de modificarea pompei, au aparut ceva probleme in urma utilizarii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb, deoarece la un Golf VI R20, in urma verificarilor, nu am reusit sa depistez de ce da uneori lipsa presiune de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
opleistul23

Ce parere aveti de valorile acestea, trebuie inlocuita distributia ? Are un sunet ciudat, dar am si eroarea urmatoare legata de admisie

1.8 tfsi Caba din 2008, generatia 1

Screenshot_20220504-112904_Gallery.jpg

Screenshot_20220504-114445_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut! Readuc acest tipic in discutie după 2 ani🙃. Am un passat b6 2.0 FSI si ma tot gandesc sa schimb tachetul de la pompa de înalte. A mai făcut cineva personal operațiunea asta? Din ce mă gândesc eu, trebuie data admisia jos. Dacă tot ajung acolo, am văzut prin topic ca sunt colegi ce au curățat admisia si supapele: la admisie sa zicem ca m-as descurca daca o dau jos, dar cum ati curatat supapele? 

Multumesc anticipat si imi cer scuze ca am redeschis un topic asa vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!