Jump to content

Achizitie Passat B5/5.5 - sfaturi si recomandari


koko
 Share

Postare recomandată

Eu am Passat-ul de 2 ani si 9 luni iar volanul era impecabil cand am cumparat-o.In acest interval de timp, de cand am eu masina, volanul a prins o tenta de piele putin stearsa (nu exagerat!) datorita faptului ca imi transpira mana, mai ales vara cand este foarte cald.Si am 50.000 de km. facuti de mine.La servici am un Mercedes Benz cumparat de seful meu din Germania la 10.000 de km extra-full.Masina are acum 80.000 iar volanul de piele este absolut ros, si are o piele extrem de dura, nu ca cea de pe volanul Passat-ului care este facut din piele ptr manusi de dama!!!Deci, nu este intotdeauna un punct de reper in privinta numarului mare de kilometri parcursi.

Cred ca tapiteria de pe scaunul soferului spune foarte mult in privinta numarului de kilometri.

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai conteaza si faptul daca masina, pe timpul verii, sta o mare parte din zi in soare, fara parasolar. Scaunele cu tapiserie de piele se uzeaza mai repede la exterior decat cele cu plus sau stofe. De asemenea, cele cu profil sportiv cred ca se "lasa" mai repede decat cele normale.

Am mai observat la scaunele de piele ca (virgula) conteaza foarte mult si felul in care este imbracat soferul. Un prieten cu un Seat Leon ce dispune de tapiserie din piele, care in general e imbracat in blugi (cu capse la spate, fermoare etc) are scaunul mult mai uzat la sofer decat al meu (nu ca m-as imbraca in costum cand conduc masina :D...dar mai alternez materialele :)) ) De asmenea el, iarna, cand conduce, tine geaca pe el, astfel incat aripioarele scaunului arata rau datorita frecarii cu capsele gecii, in special cand coboara (practic se vad zgarieturile). Si greutatea soferului e un factor important in uzura scaunului, pozitia la volan, etc. In concluzie mie mi se pare greu de apreciat uzura masinii dupa anumite elemente de interior. Nu contest, nici dupa exterior/motor nu e usor de apreciat istoricul si kilometrii unei masini.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai normal ca un om care cantareste 60kg uzeaza scaunele mai putin decat cineva care cantareste 12kg. Faza cu capsele si fermoar e perfect adevarata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,sunt nou pe acest forum.

Detin un renault clio2 1.4 16v si am gasit la un prieten un passat 1.8t din 2000 care mai vrea masina mea si 500euro.

Ce imi puteti spune de acest model?

Ce consum are,fiabilitate,pretul pieselor(masina are 170.000km)

Multumesc

Modificat de C o s m i n
mutat in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele 1.8T sunt recunoscute ca fiind fiabile. La 11 ani te poti astepta sa mai pice cate ceva electronic cum ar fi un MAF, o bobina sau niste furtune crapate. Ca la toate Pasaturile, A4 sau A6 directia e destul de scumpa ca e dublu brat. Ai face bine inainte sa i-l iei sa vezi in ce stare e directia sa nu te trezesti ca trebuie sa o schimbi tu. Nu cred ca ai vrea sa dai 2000 de lei pe ea din buzunarul propriu.

In rest, preturi destul de normale la consumabile. Impozitul pe an e cam 160 de lei, iar asigurarea eu am facut anul trecut cu 440 lei/1 an.

La consum o sa ai o mare surpiza fata de 1.4. Iti zic la ce te puti astepta de la el. Oras 10 cand e liber si 14-15 in trafic greu. Conditii normale 11.5-12.5. In afara intre 7 si 9.5 in functie de ce stil de condus ai. Media e undeva la 8.5-11.5, depinde de unde te plimbi mai mult, adica afara sau oras. O surpriza o sa ai si la performante de asemenea fata de 1.4. La performanta vine si consumul. Sti vorba ceea. Nu poti fi si cu... si cu sufletul in rai.

O scanare cu VAG-COM-ul nu ar strica inainte de cumparare.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
cristicristi791

Buna Ziua.Ma gandesc tot mai serios sa-mi cumpar un passat b5.5 din 2003 in 6trepte-131cp(sedan),ma mai gandesc si la un vectra c,dar inclin spre passat

Dispun de 6000euro cash(dar se mai poate depasi cu 300-400euro daca este full)

Ar vrea sa stiu mai multe despre ce implica costurile/reviziile la acest model.Din cate stiu schimbarea distributiei la 60.000km costa in jur de 18mil.

As vrea sa stiu daca este o masina care "fuge" ca tutosi are 131cp tdi..

Confortul masinii//cum trage/cum sta pe sosea /cum se comportta la viteze de peste 120-130km(am s-o folosesc 70%inafara orasului)

si nu in ultimul rand consumul inafara(+120/130km)/in oras iarna/vara

Merira sa cumpar acest model de VW?sau ma sfatuiti sa iau altceva cu 600euro?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu 600 euro poate un Tico :lol:

Cu 6000 - Passat. Sincer, e peste Vectra si ca marca si din punct de vedere al comportamentului la drum.

Motorul de 131 cp e ok. Cauta si poate gasesti un 4Motion....nu o sa iti para rau.

distributia la B5,5 se schimba la 90,000 km nu la 60,000 km - si eu cred ca o poti face cu max 1200 lei (chiar si sub suma asta si nu cu porcarii de componente ci cu Contitech, Hepu, INA). Acum o poti face si cu 3000 lei....daca te chinui :)

Motorul de 131 e mai mancacios (comparativ cu cele de 115 cp, 101 cp) dar si fuge bine. Acum, depinde si de ce masina gasesti.....ca exista o gramada de "chiftele".

Cauta, vezi mai multe masini, nu le cumpara pana nu faci o scanare la ele, o verificare de km, un log in mers - cei 50 lei care dai la test, o sa te scuteasca de multi bani bagati intr-o masina omorata....si sunt multe in starea asta.

Tot asa, urca masina pe un elevator si vezi cum sta pe dedesubt. Vezi sa fie tablele originale pe ea....sa nu aiba multe componente inlocuite - acum nu moare nimeni pt o aripa sau bara schimbate.....dar nu lonjeroane....etc.

Despre consum - in functie de cum mergi cu ea....dar nu sare din grafic, daca masina e in mintile ei.

Daca iti gasesti masina si vrei sa ma intrebi ceva, chiar cand esti langa ea, nu ezita sa ma suni. Te ajut cu mare placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristicristi791

Care sunt avantajele la 4MOTION/fata de varianta normala?

Modificat de cristicristi791
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trage mai bine si ai aderenta mare si pe zapada sau noroi.dar consuma mai mult!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai treaba cu el iarna, stabilitate crescuta in viraje. Diferenta de consum nu e mare iar avantajele sunt nete. Problema e ca nu sunt multe.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristicristi791

Cred ca la o masina din 2003(majoritatea aduse de la nemti) au(sau ar trebui) peste 210-220k km.Pe forumuri majoritatea au 150-160k km.(de ce asa putin?)

Inainte de a cumpara masina am s-o pun pe tester,sa fiu sigur..alte sfaturi/sa fiu atent la ceva la acest model de masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da....nu gasesti peste 180.000 km. Pot sa aibe mult mai mult. Intr-o zi am verificat km reali la un Passat b5.5, din 2004. Omul il cumparase de la un batranel....povestea clasica - pe bord avea 80.000 km. Culmea, masina arata foarte bine...dar nu de 80.000km...motorul parea destul de lasat.

Cand am verificat, cei care au dat km inapoi, nu au modificat si in ECU - masina avea 299.000 km. Acum, nu e mult daca a mers afara.....dar nici putin.

Revenim - verifica

- turbina si tubulatura pana la intercooler - sa nu prezinte pete mari de ulei - semn ca turbina e pe duca;

- ambreajul - sa nu tremure la plecarea de pe loc, dupa ce ai alergat masina prin oras - semn ca volant e pe duca

- atentie la martorii Airbag (chiar daca asta se pacaleste usor, unii nu stiu sa il pacaleasca), ESP si ABS - sa se aprinda cand pui contactul si sa se stinga in 2 secunde - ca sa fii sigur ca nu sunt "stinsi" martorii cu banda izolatoare pusa peste sau scoaterea led-urilor - si sa ascunde defecte.

- valoarea injectoarelor cu motorul cald - peste 80 grade - cat mai apropriata de 0 - de la 1 in sus, inseamna ca au probleme

- istoria service - daca exista - facturi, etc.

- tablele

- capotele sa prezinte masticul pe lateral, unde a fost ambutisata tabla - semn ca sunt cele originale.

- pe sub masina - lonjeroanele.

Acest model de VW este unul destul de fiabil si nu prea are hibe de fabricatie - doar pe la yale, macarale-cleme geamuri, afisaj BC.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristicristi791

am vazut 3-4passat-uri dintre care decat unul a fost mai rasarit din toate punctele de vedere:an 2003, intretinut ,revizii facute,facturi de la consumabile schimbate(avea 210k km),era de acord s-o puna pe tester, etc etc,era in 6 trepte,4motion(asta a fost si singura 4motion,restu erau normale),mi-a placut cam totul la ea,insa cerea 7000euro ultimu pret.

PS:era al doilea proprietar,masina adusa din de (in 2008),la 160k km

Modificat de cristicristi791
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina e curata ...pretul nu e mare..nici mic. E ok. Sincer - 4Motion, 6 trepte sa fie si Variant.... e visul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristicristi791

Si eu ma gandesc la un variant,o sa fie masina de familie,peste 70% am s-o folosesc inafara orasului,fac in jur de 20-22k km/an.

Variant are avantului ca are portbagajul foarte mare,insa clasic este mai placut la design.

In rest cred ca piesele/reviziile etc sunt la fel??

Care sunt principalele probleme la passat la piese(nu vreau sa stea prin service-uri,ca trebuie sa plec dintr-o parte in alta..)

PS:am ratat passatu ala 4motion in 6trepte,s-a vandut cu 7200euro..si mie mi se cerea 7000euro..asta e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am tot uitat pe autovit.ro ieri, Deci eu nu prea recomand passaturile care sunt pe la 6000-6500 euro, nu imi prezinta incredere deloc, mai bine dai inca vreo 500-700 euro in plus ca sa iei unu bun. Adica inca 10% fatza de pretul pietei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar. Pacat ca l-ai pierdut pe ala....

Acum, exista si masini bune la bani putin....dar rar asemenea noroc. Chiar daca cumperi una cu un an mai jos, dar sa se prezinte intr-o stare cat mai buna.

Sa nu cumperi cu tapiterie uzata, plastice deterioarate, elemente de caroserie after-market....etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cumparat pentru o ruda un Passat din 2002 cu motor AVB cu 4550 euro! O masina foarte buna, intretinuta cu un singur proprietar din 2006 cand a intrat in tara! Asa ca, din punctul meu de vedere nu e atat de relevant pretul in alegerea unei masini! Spor la cumparaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un pic relativ, dar cam asta am spus si eu.....mai bine cobor un an, dar sa fie masina intretinuta.

Pana la urma e cert ca un pret mare nu garanteaza cumpararea unei masini impecabile.

Avand in vedere suma de bani...si faptul ca acestia nu cad din cer....nu uita sfatul meu - verificare, test, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva care a intretinut o masina si a bagat bani schimband diverse, cum pot sa spun ca e cazul meu, nu poate vinde masina chiar pe nimic.Eu am dat o suma de bani pe masina, am luat-o si am imbunatatit-o si am bagat in 3 ani vreo 3000 de euro in ea (chit ambreiaj,volant,EGR,distributie,jante si anvelope vara-iarna,etc).Si sa o dau mult sub pretul cu care am luat-o?Pai mai bine o tin si merg cu ea pana-i sar rotile, abia apoi o dau, ca baietii din targ, sa-nceapa sa cada pe rand la cine o lua-o!Cine vrea masina intretinuta (demonstrabil!)trebuie sa se astepte la un pret corect.Si e foarte usor de vazut cine-a intretinut o masina, omu' iti vine cu portbagajul de piese vechi si cu facturile pe fiecare piesa in parte.Eu de la astfel de oameni as cumpara masini!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa o dau mult sub pretul cu care am luat-o?Pai mai bine o tin si merg cu ea pana-i sar rotile, abia apoi o dau

Gandire tipica de est european. Trebuie sa ti minte un singur lucru, orice ban bagat in masina nu are nici o valoare cand vine vorba de vanzare, deci banii bagati in masina sunt bani pierduti cand vrei sa o vinzi, degaba ai bagat 3000 euro cand tu o sa obtii pe piata un pret mai bun cu maxim 200-300 euro decat valoarea pietei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat-ul are destule bug-uri. Nimic de speriat, dar ca orice masina, trebuie intretinuta corespunzator si nu vei avea surprize.

In primul rand atentie la batai (directia si caseta obisnuiesc sa bata relativ repede si/sau cu un sofer idiot), da jos capacul de pe motor si vezi eventuale pierderi de ulei, axul turbinei se poate verifica relativ usor daca are joc (un mecanic cu ceva experienta ar putea face asta cu usurinta), ambreiajul sa nu trepideze la plecarea de pe loc, consumul instantaneu la ralanti sa fie maxim 0.8-0.9 cu clima oprita (o valoare mare poate insemna injectoare obosite), sa nu aiba fum albastrui la accelerare, sa nu fie elemente de caroserie cu diferente de nuanta, urme de vopsire/porozitate sporita, la o apasare/eliberare caroseria sa nu balanseze (sa nu aiba suspensia obosita), sa nu aiba piese/furtune/elemente modificate/crapate, in principiu sa nu se vada mana de "roman" pe nicaieri.

Sunt multe piese scumpe pe masina, iar daca iei masina cu ele defecte din start, te vei trezi ca bagi o gramada de bani in ea dupa cateva luni.

Bine ar fi sa mergi cu cineva destul de experimentat in Passaturi. Eu la o prima privire asupra Passaturilor de prin piete, as putea chiar prezice istoria lor. Dar cam 70% au nevoie de interventii destul de serioase.

Evident, e preferabil sa iei o masina de la un cunoscut, dar sa cunosti si istoria masinii, nu doar proprietarul. Ca am mai vazut eu destule tzepe luate de la proprietari cunoscuti, care si-au intretinut masina cu un minim de cheltuiala, cat sa nu umble cu ea imprastiata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n, ai spus cam tot ce era de spus, despre Passat - bine spus...70 % au mari probleme....

sunt masini care "manaca" multi km....

misulake are partial dreptate - o masina cu istoric al operatiunilor executate e buna, dar nu garanteaza ca masina e curata. Te uiti, o verifici, o testezi, pui Vag-ul pe ea, un log in mers, o cauti la table si pe sub ea, te uiti la proprietar - si ai sanse sa te alegi cu o masina buna.

Eto - gresesti - cand bagi un ban intr-o masina, nu sunt bani pierduti....pt ca o faci pentru sufletul tau, sa te multumeasca, sa ai tot ce iti trebuie si iti place pe ea. ....a ca ai cele mai mari sanse sa nu ii mai recuperezi niciodata...asta e altceva. Oricum, o masina cu dotari atrage mai multi cumparatori decat una cheala - vb de oameni cat de cat educati in tainele auto, nu de aia care le cumpara sa care cartofi cu ele.

Mai rau e sa cumperi o "chiftea" si sa bagi bani in ea, sa o pastrezi in stare de functionare....

Eu acum ma pregatesc sa pun climatronicul pe masina si geamurile electrice spate. Mi-am facut masina asa cum am vrut eu, cu cat mai multe optionale. Nu o schimb decat cand o sa gasesc un B5,5 cu dotari minim cat are SKF-ul meu. Cand le vad "chele" (cum a fost si al meu), poate sa fie si 2005....ca nici nu ma uit la el, nu ma tenteaza.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am precizat ca banii bagati in masina cu au nici o valoare cand vine vorba de vanzare. Dar satisfactia personala pe parcursul utilizarii ei exista cu siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!