Jump to content

Achizitie Passat B5/5.5 - sfaturi si recomandari


koko
 Share

Postare recomandată

Asa la vedere pare masina ok. Dar xenon-ul ala e din fabrica romaneasca. Io l-as mai si mustrului pentru "optiunea" asta.

Oricum, masina trebuie vazuta live si condusa. Intr-adevar e generatie veche de automata. Depinde ce-ti doresti si ce-ti permiti. In bugetul tau nici nu te apropii de B6 (si nici nu-ti recomand), asa ca stabileste-ti clar ce vrei de la masina.

Despre cutii automate gasesti topic-uri in aria asta. Studiaza-le putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testeaza bine automata inainte s-o cumperi. Intreaba cand a fost schimbat uleiul cutiei si daca a fost reparata vreodata. Cutia nu trebuie sa smuceasca niciodata, nu trebuie sa cupleze cu soc nici in D nici in R si nici cand scoti din ele. 240.000 km e cam mult pentru modelul asta de cutie fara nicio reparatie. Daca nu stie cand a fost uleiul schimbat sau daca a fost schimbat vreodata eu n-as cumpara, decat daca e f. ieftina. 

Cutia nu se apropie de DSG, consuma in oras cam cu 1-2 litri mai mult/100 km, dar in afara e cam similar. 

Apoi vezi cum merge turbo, daca fluiera, daca curge ulei de ea, cum accelereaza masina. 

Trebuie un test-drive calumea, iti dai seama de multe probleme. 

LE: Revin, vad c-a scris c-a fost schimbat uleiul acum 7000 km, ceea ce e f. dubios sa fie schimbat uleiul si apoi sa fie imediat vanduta. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Tuesday, February 23, 2016 at 3:10 PM, vatavu said:

Ce parere aveti despre masina asta?

https://lajumate.ro/vw-passat-795579.html

Nu prea imi convine faptul ca este automata, generatie veche fata de DSG de pe B6. Cam cat consuma daca e automata?

Mentionez ca bugetul meu de achizitionare un B5.5 1.9 TDI 131 CP este de 20.000 ron, aproximativ 4500 euro. 

Multumesc.

 

 

7 minutes ago, johnylis said:

 

Volkswagen Passat 2002 1,9 TDI 131cp - https://lajumate.ro/volkswagen-passat-2002-19-tdi-131cp-592466.html masina functioneaza foarte bine si arata foarte bine.

Pretul este de masina cu volan dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu aia iti incepi studiile pe forum si sfarsesti la mecanic. Sau invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un lucru e cert - sigur sfarsesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Intr-un final, am achizitionat masina. Am luat o masina cunoscuta, Passat B5.5 Highline 1.9 TDI in 6 trepte, cod motor AVF din 2005. Kilometrii sunt 140.000 100% reali.

 

12928294_984350178268453_2743029929822262154_n.jpg12592281_984350231601781_4344068400729425310_n.jpg

12932614_984350264935111_1207710525513230542_n.jpg

8348_984350248268446_5345248206709540632_n.jpg

Modificat de vatavu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
costyserbanescu

Bună seara, 

Am și eu nevoie de puțin ajutor. Fratele meu dorește sa își achiziționeze un passat b5.5 benzina pe care o sa îl pună pe GPL ( nu doresc comentarii ca nu are bani de benzina sau ca de ce își cumpără Passat dacă vrea sa îl treacă pe GPL) . El o sa meargă 80% cu mașina în București iar restul în afara . As dori sa știu și eu ce probleme și au motoarele pe benzina și la ce am ne așteptăm  după cu.pararea unei asemenea mașini.  Motorul o sa fie ori 1.6 ori 2.0 exclus 1.8T pt ca el nu nu este adeptul vitezei plus ca e student și bugetul pt intretinere e limitat . 

Aștept câteva păreri de la cei care au în posesie aceasta masina . 

O seara buna

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost foarte aproape sa cumpar un Passat B5 FL 1.6 benzina, iti zic sincer ca am facut cea mai buna alegere ca nu l-am cumparat pentru ca este un motor prea mic pentru o asemenea masina si mai ales in Bucuresti o sa il simti la consum. Am vorbit cu cineva inainte si tot la fel mi-a spus ca ii sare consumul foarte mult din cauza ca trage foarte greu pe o asa caroserie. Eu personal as uita de 1.6 pe Passat in secunda 2, daca tot vrei ceva aspirat pe benzina, un 2.0 pare mult mai ok. Eu am un Audi de 2.0 si pentru mine este suficient in oras, chiar daca nu este atat de aglomerat ca in Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Bună ziua tuturor!

Am mai făcut un topic acum ceva timp referitor la faptul că dacă se mai merită să cumperi Bora în 2017. Am făcut calculele atunci și am ajuns la un BMW E90 318i.

Acum este timpul pentru a doua mașină, așa că am revenit la prima dragoste, doar că acum doresc tot o berlină.

Ce îmi puteți spune despre motoarele pe benzină aspirate natural? Cele de 1.6 și 2.0? Un fost coleg de muncă și-a cumpărat un Golf 4 1.6 102cp cu 215.000km și doar 1900 de euro și trebuie să recunosc că e destul de rapidă.

Fiind a doua mașină, și implicit condusă ocazional, dieselul iese din discuție. Mă interesează următoarele lucruri:

1.fiabilitatea - ar fi primul criteriu

2.silențiozitatea - cu tot respectul față de colegii cu diesel, dar nu suport zgomotul de diesel.

3.consumul oarecum - momentan sunt obișnuit cu un consum urban de 9-11%, de pe un BMW tot cu un 2.0 aspirat de 129 de cai.

4.Comfortul - nu vreau ceva sportiv pe cât comfortabil. Nu, nu sunt boșorog.

5.Costurile de întreținere - Mă interesează și costurile anuale de întreținere. Nu aș dori să trec de 1.000 euro/anual pe intreținere (piese și chestii, exclus impozite și carburant)

 

Deci, dragi colegi, se merită un Passat B5.5 în 2017? Se merită motorul de 2.0 de 136 de cai ? ( ar fi mai mult și decât BMW-ul meu din 2007 ).

Țin să precizez faptul că bugetul stă în zona 4-5.000 euro. Nu trebuie să îi cheltui pe toți evident, dar aș dori și ceva opțiuni.

 

Vă mulțumesc foarte mult!

 

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 am avut eu. 

Consuma mai mult decat un 2.0 si e ff puturos. plus ca e cam problematic

Recomand 2.0. 

O sa o folosesti urban? ai nevoie de o masina asa mare?

Modificat de Georgik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru feedback! Îmi puteți spune, vă rog, cam care era consumul urban cu motorul de 1.6?

Pe Golf 4 am înteles că este undeva la 8-10% condus civilizat și 12% condus ca și cum ar fi ultima ei zi (schimbat la 5.000, climă la maxim - consum testat de colegul care și-a achiziționat Golf 4 ), dar evident vorbim și despre o diferență de greutate.

De asemenea, este adevărat faptul că Passatul B5.5 are suspensie față din aluminiu?

 

NU mai cita postul anterior!

Este greu de citi si contrar regulamentului.

Multumesc pentru intelegere.

 

Marian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In jur de 10-12-14%. Depinde de oras. 

Sincer sa nu te gandesti deloc la 1.6, eu am fost destul de dezamagit plus ca unele consuma ff mult ulei.

Referitor la suspensie, bratele sunt din aluminiu. E destul de costisitor sa le schimbi pe toate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă mulțumesc! 12-14% întradevăr sună foarte mult pentru un 1.6. Atunci voi merge pe 2.0. Știți dacă sunt probleme particulare are motorul de 2.0, cod AZM și ALT?

De ALT am mai auzit pe la secțiunea de A4 B6 unde era considerat cam moale comparativ cu 1.8T-ul, dar mai economic și mai fiabil. Am înțeles că sunt motoare destul de rare?

 

 

NU mai cita postul anterior!

Este greu de citi si contrar regulamentului.

Multumesc pentru intelegere.

 

Marian

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare.

Am ocazia sa iau la bani de nimic un Passat B5 din 1998, AFN cu dotari destul de multe pentru vremea lui. Ideea e ca masina a stat 3 ani si chiar si dupa jumatate de an in care nu a fost pornita a pornit la sfert de cheie numai ca atunci cand o turez scoate un fum albastru care intrr timp s-a facut mai mult negricios si a inceput sa il scoata mai mult dupa 3000 ture.

Proprietarul nu stie tare multe despre masina, singurele probleme care le-am observat eu ar fi ca are plin de ulei pe Intercooler si pe capacul culbutori. Vin cu intrebarea daca e grav sau e rezolvabil ? Nu ma pricep la TDI deaceea prefer sa cer aici sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Va salut. Sunte nou pe acest grup asa ca imi cer scuze in caz ca am postat unde nu trebuie. 

 De curand a cumparat taicamiu din Germania un Passat Break din 1997 si ma intreb daca merita sa investesc bani in el. Pana acuma s-au facut niste investit cum ar fi:  distributia completa, frane spate complete, brate complete si macaraua de la geamul soferului.  Are rugina la aripa din partea drapta-fata, dar asta nu ar fi o problema ca am un unchi care e vopsitor si ma poate ajuta. Masina in momentul de fata are 253.000 de km reali. 

  As vrea ca pe viitor sa ii dau un aer mai sport masinii, si de asta am decis sa va intreb pe voi daca merita sa investesc in ea sau nu. 

WhatsApp Image 2020-09-20 at 16.59.05 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-09-20 at 16.59.05.jpeg

WhatsApp Image 2020-09-20 at 16.59.06 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-09-20 at 16.59.06.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
10 minute în urmă, Baiatu a scris:

... imi cer scuze in caz ca am postat unde nu trebuie. 

Ti-am mutat eu aici. 

Mai multa atentie pe viitor, cauta mai atent prin threadurile forumului, pentru ca sigur problema este deja discutata.

 

R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand bun venit.

Daca lipsa AC-ului nu va fi un motiv de abandonare al proiectului, tu poti decide cat de departe vrei sa mergi cu modificarile. Nu ai mentionat ce motorizare are masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merita sau nu, doar tu poti decide asta ; altii si'au facut proiecte de 30k euro dintr'un cazan de 500€..daca ma intrebi pe mine, aceasta masina nu este o baza buna pentru nimic. Motorul, caroseria, lipsa dotarilor, nu o recomanda pt investitii. Eu zic sa iti faci treaba cu ea pt ceea ce ai nevoie, si sa investesti in altceva daca esti pasionat. B5.5 1.9 tdi 131 cp / 1.8T 150cp dotat gasesti la ~ 1500-2000€. Apoi, mai bagi inca pe atat si o aduci intr'o stare buna, iar dupa aceea, incepi sa cheltui bani cu adevarat in a o face speciala :) ( suspensie, roti, retrofituri, modificari performante, culoare, etc ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nefiind macar un motor mai potent, dotarile doar cele standard ce vin cu modelul... eu spun sa o dai la dezmembrari pana mai primesti ceva pe ea.

Acum fara suparare, cum sa dai banii pe asa ceva si sa mai si faci investitia ce ai facut-o in intretinere?

Cum spune Bogdan, pana in 2000E gasesti unul suficient de dotat, chiar B5.5 diesel care necesita investitiile care le-ai facut deja tu. Caz concret aici la mine, B5.5 2003 diesel sedan highline la 1500E, dar evident mai trebuia investit vreo 800 ca sa-l aduci intr-o stare ok. Insa la final te alegi cu o masina.

Ceea ce vrei tu, se justifica doar in cazurile unor masini cu valoare sentimentala si din dorinta de a investi niste bani care oricum stau degeaba. Pardon, "investit" nu e cuvantul potrivit. Mai degraba "cheltuit".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fiu de acord cu coelgii, genul asta de masina mertia reconditionata doar daca are valoare sentimentala. In rest e masina de tras pe ea pana ii cad rotile fara a "investi' un leu in ea. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, am nevoie de puțin ajutor din partea colegilor cu motorizare diesel, în viitorul apropiat o sa îmi cumpăr b 5,5 break 1,9 tdi, dețin actualmente 1,6 benzina de vreo 6 ani și cunosc toate  eventualele problemele ale  acestui model, însă motorizarea diesel este complet necunoscuta pt mine, va fi prima mea mașina diesel..... Întrebările mele ar fi :

-ce părere aveți despre codul motor AVF? 

-cutie în 5 sau 6 trepte? Care este mai fiabila? 

-cum îmi dau seama de starea turbo? 

-referitor strict la break, când se rabateaza scaunele spate, se obține un spațiu perfect plat? Întreb pentru ca plănuiesc și sa dorm în mașină în excursii.... La sedan nu este asa, dacă rabatezi spătarul, exista o diferență de nivel tare neplăcută pt dormitul în mașină..... Mulțumesc anticipat pt răspunsurile voastre. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- sunt ok cele de 131 cp, indiferent de codul motor ; pt o masina asa veche, fiabilitate nu mai este un factor important, totul depinde de cum a fost intretinuta ; 1.9 sunt destul de solide si printre cele mai reusite motoare dpmdv, cu care VAG si`a facut renume.

 

- preferabil in 6, este mai rezistenta daca vrei sa o modifici 

- ca sa iti dai seama daca masina este in regula, se fac loguri in mers cu VCDS`ul pe mai multe canale ( turbina, injectoare, pompa ), iar in functie de valori, iti faci o idee despre starea lor ; daca nu ai asa ceva la dispozitie, inspectezi vizual turbina, cu capota deschisa, sa nu aiba scurgeri de ulei, accelerezi masina, in sarcina ( gen este in a2a si ii dai talpa maxima de la 1700 la 4500 rpm ) sa nu scoata fum, in mers sa nu fluiere cand accelerezi

- nu stiu sa iti raspund, dar la majoritatea masinilor nu se obtine spatiu plat, ci usor inclinat, ceea ce oricum este ok ; am vazut saltele speciale pt pus in masina, care te`ar ajuta cu siguranta sa ai un somn linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles, din păcate nu voi avea vcds la îndemână și nici nu am vreun amic care sa se priceapă la diesel, rămâne sa ma bazez pe ce observ și pe sinceritatea vânzătorului, despre piesele principale pompa, turbo, injectoare ce puteți sa îmi spuneți, se găsesc second la preturi rezonabile? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul se gaseste ; dar nu iti recomand sa iei ceva din dezmembrari ; turbina se reconditioneaza cu ~ 8-900 lei ( + manopera 2-300 lei ), egr`ul se curata in prima faza, injectoarele..nu ar trebui sa ai probleme cu ele, dar daca ai avea, merge intrerupt, scoate fum, tremura, porneste in 3 cilindrii, nu are putere cand accelereaza, ai check engine aprins..pt masini asa vechi diesel, totul este loterie si tine si de noroc ; acum, norocul ti`l mai faci si cu mana ta ; daca te duci sa`ti iei cel mai ieftin cazan ca are in bord 189.000 km in 18 ani si este " full cu numere rosii "...te cam arzi singur ; incearca sa cauti o masina de la proprietar, care a avut`o cat mai mult timp si poate are si niste facturi la ea cum ca a intretinut`o...oricum, kilometrate sunt destul de mult, mai ales daca o sa iei una care a fost importata cumva ; imi aduc aminte cand eu prin 2008 cautam un b5.5 si foarte rar gaseam una sub 200.000 km importate..ca si acum de altfel, daca te uiti chiar si la masini noi, din 2014-2016, majoritatea au 200-250.000 km  ; deci ca si kilometraj real, posibil sa iei un cu 4-500.000+ ; mare atentie cand cauti..ca poate gasesti si masini cat de cat corecte, la preturi usor mai mari. Scump ar fi ambreaijul, ~ 1500 lei cu tot cu volant cu masa dubla cred, + inca 4-500 manopera ; ar mai fi si kit`ul de brate pe fata, de care cred ca stii daca spui ca ai tot b5.5, care pe lemforder cred ca te costa intre 1500-2000 lei fara manopera ; in cazul masinilor vechi, poti ajunge sa bagi si de doua ori pretul de achizitie in reparatii...de aici si pretul lor mic pe piata SH. SUcces

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!