Jump to content

Noul motor 1.2 TDI - 75CP


en3rgy
 Share

Recommended Posts

Salut. Am remarcat de curand pe site-ul oficial al VW Romania, posibilitatea de a alege un Polo echipat cu motor 1.2 TDI -75CP. In afara datelor oficiale publicate pe site, nu am vazut inca un feed-back al posesorilor acestei motorizari. Trebuie sa recunosc ca suna tentant sa alegi o astfel de motorizare pentru o masina de oras....consum redus, taxe mici... Dar cu totii stim ca, de cele mai multe ori, datele comunicate oficial nu prea se regasesc in exploatarea de zi cu zi. Cred ca multi dintre voi ati luat in calcul aceasta motorizare, mai ales in conditiile in care pretul carburantilor creste aproape in fiecare saptamana si taxele la fel. Astept aici impresiile celor care si-au achizitionat sau care au condus un Polo echipat cu acest motor (consumul real in regim urban si extraurban, performante, costuri, daca puterea motorului este corect proportionata cu greutatea masinii, daca este silentios etc).

Link to comment
Share on other sites

1.2 TDI consuma mai putin (cel putin pe hartie) decat oricare alt diesel "normal" existent pe Polo.

Singurul care e mai econom e varianta Blue Motion (BMT).

E curios ca la Skoda 1.2 TDI exista doar pe modelul Roomster. Pentru Fabia este o varianta 1.6 TDI de 75CP.

Edited by DRAPAR
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca sunt cel mai in masura sa va spun cum sta treaba cu masinuta si motorasul.

Motorizarea este aceeasi(deci un motor ff economic) de la BlueMotion

BlueMotion are:

1. sistemul Start/Stop,

2. BM are pneuri speciale pentru o suprafata de contact redusa

3. aerodinamica schibata a caroseriei

4. suspensii cu 15mm mai joase si mai tari

Eu nu am optat pentru BM datorita punctului 2 si 4(la drumurile noastre m-a la lipsit de 0.5l castigati la 100km).

Impresii dupa 2700km:(25 Octombrie am ridicat-o)

1. Consumul, 3.8%( astazi mers fara menajare 130-140 pe autostrada si 70-100 pe drum national + caldura,dezaburire si aclimatizarea aerului),

in oras imi ia 5,1-5,7%(cica dupa 10.000km o sa se mai lase consumul)

2. Cuplu impresionant pentru acest motoras...180Nm si viteza maxima de 175-180(120-130 la 2200rpm, la care se ajunge ff usor)

3. Ff. bine antifonata, incepi sa auzi motorul dupa 2000 de turatii.

4. Motorasul fiind micut se incalzeste repede deci ai caldura rapid in masina(in maxim 5 minute)si totodata scade consumul ajungand la temperatura optima.

5.Fiind diesel nu are probleme cu tractiunea, cu patru persoane parca masina e mai stabila si iti permiti sa o calci fara menajare.

Apropo am avut de ales intre 1.2TSI care era la acelas pret cu 1.2 TDI.

Nu regret deloc, este o motorizare perfecta pentru aceasta masina nici pe gratis nu mi-as monta un 1.6 sau 1.9 TDI, mai bine imi iau GTI-ul.

Concluzia este ca am sa pastrez mult timp masinuta pana imi iau una electica. :)

PS:Diferenta intre motorul de 1.6 si 1.2 TDI erau de 500 euro, un fleac pe langa cei 14522 de euro.

Link to comment
Share on other sites

Curios e ca motorul de 1,2 TDI 75 CP consuma mai mult decat cel de 1,6 TDI 90 CP , dupa spusele celor de la VW(http://www.volkswagen.ro/files/ro/download/datei/359.pdf)

Pai ce ai vazut tu acolo este o comparatie intre un 1.2 TDI si 1.6 TDI BM, deci 1.2 TDI BM e mai ieftin la consum ca trenul(autonomie de 1363km)

Si ca sa stii :

"Motorul 1.2 TDI este derivat din propulsorul 1.6 TDI, micutul motor in 3 cilindri dezvolta o putere maxima de 75 CP la 4.200 rpm si 180 Nm de cuplu,

disponibil la 2.000 rpm. Cuplat la o cutie manuala cu cinci trepte, Polo BlueMotion accelereaza de la 0-100 km/h in 13,6 secunde si atinge o viteza de top de 173 km/h. Modelul consuma 3,3 l/100 km in regim mixt si are o autonomie de 1.363 km!"

Link to comment
Share on other sites

iulian,fii serios cu punctul 4.ala nu este un argument.

in orice 1,9 si 2,0 ai caldura in masina in 3 minute.si nu din cauza ca se incalzeste motorul!

(scuze de off,dar asta nu e un argument pt acest motor).

Link to comment
Share on other sites

Consumul de pina la 6% in oras cum a fost facut?In conditii de trafic in centrul Bucurestiului sau seara in weekend cu motorul ajuns la 90 de grade dat reset la BC?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eu nu vad nimic neadevarat in consumul lui IulianIS...un 5.1-5.7 URBAN.

Pt cine are 1.4 TDI stie ca dupa ce acest motor a ajuns la temperatura de regim, consumul urban este undeva la 6%. Spre ex astazi, pe o distanta mai scurta (cca 4km), fara a se incalzi, am avut 6,8%. Vara am sub 6% in oras, FARA sa resetez CB.

Asa incat, daca la 1.4 TDI este asa, nu vad de ce 1.2 TDI nu ar putea. (de altfel, la capitolul performante cred cu siguranta ca noul 1.2 TDI bate 1.4 TDI).

Acum insa, am retineri la 2 aspecte:

1. cum de se incalzeste asa repede, pt ca la mine abia dupa 15 min de mers (astazi -4 grade dimineata) a inceput "sa se simta ceva" caldura? Ca sa nu mai spun ca pe la -10 grade afara, astepti ceva pana baga caldura (de obicei ajung la destinatie inainte de a se incalzi). Urasc TDI-ul pt asta.

2. cum se comporta cu 3 cilindri ? nu tremura/ dardaie un pic...adica cine a condus 1.4 TDI stie ce spun. Este al doilea lucru care nu-mi place la 1.4 TDI si sunt curios cum se manifesta la 1.2 TDI. Banuiesc ca si asta este 3/4 din 1.6 TDI.

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

1. Eu activez incalzirea si recircularea ca sa se incalzeasca mai repede. Si incep sa simt ca mi se dezmortesc mainile pe volan cam la 5 minute de mers. Apropo masina se incalzeste mult mai repede cand mergi cu ea decat cand stationezi(ca doar caldura vine de la motor).

2. Mie nu mi se pare ca dardaie(vibreaza), masina este destul de antifonata, daca pornes radio un pic mai tare nu-l mai auzi. Si mi se pare normal ca la cat antifon are pe ea(1132kg neobisnuit pentru o masina asa micuta, Duster are in jur de 1260). Masina vibreaza cand o lasi sa se duca in 800 de turatii sau am observat cand urci un deal subturat, cu a 3-a la 1200-1400rpm.

Sunt ff multumit mai putin cu problema cu pilotul automat care sper sa o remediez dupa prima revizie.

Edited by Aditu
NU MAI DA QUOTE SAU REPLY
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sal! Gr8Andrew are dreptate in ceea ce priveste partea cu incalzirea masinii. Si eu am tot un Polo 1.4 TDI iar in sezonul rece este un adevarat chin...abia dupa 15 min baga o adiere de caldura daca tempartatura de afara este foarte scazuta. Tin minte ca am facut un drum acum vreo doua ierni, cand afara erau -26C (sau cel putin asa imi arata CB la temperatura exterioara) si nici dupa 30 de min de mers nu se incalzise in masina catusi de putin, desi caldura era data la temperatura maxima.

Cat despre consum in cazul meu, imi ia cam 6,5-7% in sezonul cald (destul de rar pornesc AC, pentru ca oricum m-i se pare ca nu prea face fata cand temperatura de afara trece de 30C), iar iarna cam 8-9% (cam 90% din din drumuri le-am facut prin oras, iar de cele mai multe ori prind orele de varf cand aproape peste tot sunt ambuteiaje). Presupun ca o situatie asemenatoare a consumului o vom gasi si la motorul 1.2 TDI. Incep sa cred ca pentru deplasarile prin oras, mai ales pe distante scurte (drumuri de 15-20 de min) este mai rentabila o benzinara cu motor de 1.2, pt ca are aproximativ acelasi consum iar motorul ajunge mult mai repede la temperatura optima de functionare si deci ne vom dezmorti poate in 3 minute in loc de 15 (de cele mai multe incepe sa bage o bruma de caldura abia dupa ce am ajuns la destinatie).

Edited by en3rgy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut, si eu am achizitionat un Polo in Decembrie 2010, si acum am 5200 Km cu el. Am mers cu el si pe autostrada, si in oras, si pe drumuri de munte, si s-a descurcat de minune. Comparativ cu cealalta masina a mea, un Golf III 1.9 TDI, accelereaza muuult mai lent, dar sunt multumit ca e silentios, consuma foarte putin, si e comfortabil.

La Km pe care-i are, motorul e inca "strans" asa ca nu-mi sare de 3500 Rpm, desi zona rosie incepe la 5000 Rpm.

Consum:

- pe autostrada, la 160 Km, la 3100 Rpm, am consum de 6 litri / 100 Km.

- pe drumuri nationale, in afara localitatii, fara accelerari bruste sau depasiri "din scurt", am scos si 4,5 litri / 100 Km, cu viteze intre 70 si 130 Km/h. Consum instantaneu am avut si 3,5 litri / 100 Km daca tineam viteza constanta de 80 Km/h, in viteza a 5-a.

Viteza:

- pana acum am reusit "doar" 170 Km/h, cu 4 persoane in masina si bagaje.

E o masina care m-a impresionat. A, ales modelul acesta pentru felul bestial in care arata, si am ales motorizarea asta pentru ca e cea mai mica din gama, are euro 5, ceea ce mi-a adus 0 (zero) Ron taxa de prima inmatriculare, asigurare foarte mica, taxe tot foarte mici.

Consider ca e "citadina perfecta", o poti parca in oras, oriunde, datorita marimii putin mai reduse (fata de Golf, Megane, etc).

O folosesc chiar si ca masina familiei, pentru vacante si drumuri lungi, si pana acum s-a descurcat bine. Probabil ca dupa ce cresc copiii, va trebui sa-i iau si un portbagaj deasupra plafonului, caci nu incap prea multe bagaje.

Pe scurt, e o masina de 5 stele!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ce impresii mai scrieti cei cu Polo 1.2 TDI ? Si bune, si rele... ;)

Consumurile, reviziile si alte cheltuieli cum sunt ?

Link to comment
Share on other sites

Nu e versus acest topic dar mi-a atras atentia colegul de mai sus cu pretul 1.2TDI echivalent cu 1.2 TSI/105 CP.

Sotia mea are Polo 1.2 TSI/6 trepte si consuma cam 8.5 l/100 in oras si 4.5-5 l/100 in afara ( eu scot 5.5l/100 cand conduc)

Pentru 1-2 litri/100 km eu personal consider TSI-ul o alegere mai buna datorita placerii condusului (bate Passaturile 2.0/140 TDI la acceleratii ... macar pe hartie :blink: ... senzatiile oricum sunt mai puternice deoarece masina e mai mica)

Cred ca, ptr a se vedea o diferenta la consum fata de TSI (mai ales in oras) merita 1.2 TDI cu bluemotion (macar ptr sistemul start-stop) + cruise control ptr o economie mai buna interurban

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu am acesasta motorizare pe Skoda Roomster. Masina am cumparat-o in octombrie iar acum am 10.000 km. Motorul este EXTREM de silentios diferenta este uriasa intre CR2 si PD din acest punct de vedere. Este mai silentioasa decat un htp, practic daca nu vezi inscriptia TDI nu iti dai seama ca este diesel (doar atunci cand este motorul rece se simte aude ca un diesel). Consumul dupa primii 10.000 km este de 5,5-6% in oras (daca e nu este aglomerat de ex in BV duminica dimineata chiar si 4,5%), extraurban can 4-4,5% in functie de stilul de condus, incarcatura, cu AC este cam 5%. Foarte util este indicatorul de bord pentru schimbarea vitezelor pt condus economic. Daca incerci sa-l respecti cat mai precis iti vei adapta stilul de condus catre unul economic si poti face economii de 1-2% in plus. Cuplul de 180 Nm se simte si trage extrem de bine la deal.

Link to comment
Share on other sites

oreste1969

Salut, sunt proaspat posesor de Polo varianta highline cu motor de 1,2 TDI, de 75 CP (cred ca sunt printre putinii cu aceasta gama de echipare, deoarece de curand Volkswagen nu mai accepta la echipare highline acest tip de motor!). Masina are in echipare ca optionale sistem climatronic, senzori de parcare, tempomat si geamuri fumurii.

Am mers cu ea pana acum 380 Km din care in afara orasului am mers 150 km. Pot sa va spun ca in Bucuresti in perioada de trafic intens consuma in jur de 8 l/100 km cu climatizarea pornita, iar in afara orasului la o viteza de 130 km pe autostrada, mentinuta cu tempomat consuma 4,6 l/ 100 km. Consumul pe care il da constructorul de 3,8 l/ 100 km se obtine doar daca se merge cu o viteza constanta de 95-100 km/h in treapta a 5-a de viteza si fara sa fie pornita climatizarea!

Ceea ce mi se pare interesant este ca pe acest model s-a introdus sugerarea schimbarii treptelor de viteza, similar ca la varianta bluemotion. Daca schimbi dupa cum iti sugereaza computerul de bord, reusesti sa obtii un consum de combustibil redus.

Masina este foarte silentioasa, este foarte stabila. Demarajul este slabut, dar pentru cineva care nu vrea sa conduca sportiv este ok.

Consumul, din cate am inteles o sa scada dupa 10.000 km, dar eu sunt multumit de ceea ce am obtinut pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Foarte interesanta combinatia! Motivul pentru care nu as alege (inca) TDI pe polo este lipsa cutiei cu 6 rapoarte, intrucat m-ar deranja sa cumpar TDI si sa apara pe generatia facelift. Niste date referitoare la rapoartele de viteza ne puteti oferi? viteza la 2000 rpm in fiecare treapta, pentru a putea compara.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Am un polo model 2009 , cu motorizarea 1.2 -75cp, si mi s-a parut de cand l -am luat (nou) ca porneste mai greu decat sa zic un opel astra 1.7 tdi. Adica astra porneste la sfert si polo la o temperatura de 14 -15 grade , dau la demaror cam 2 sau 2 si 1/2. Actionez demarorul imediat dupa ce s-a sting bujia incandescenta , daca intarzii mai mult se simte ca o ia mai greu dar in general timpul de pornire e cel mentionat mai sus. E ceva normal? sau sa ma duc cu ea la reprezentanta?.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Verifica bateria.

Numai bine,

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsul rapid. O sa verific, desi masina are 4 luni si a venit pe comanda, doar sa fi fost bateria dintr-un stoc vechi ma gandesc,, si sa nu mai furnizeze amperii necesari la pornire. Sa ma uit la ochiul baterie sa fie verde presupun sau sa o si masor invre-un fel?

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

Am verificat bateria (vizorul acela) este transparent /galbui... dupa manual ar insemna ca e nivelul de electrolit scazut. S-o putea completa electrolitul sau trebuie inlocuita? .

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa mai tragi de ea iarna asta, o pui la redresor 24ore si dai cheie, verifica si nivelul lichidului din ea.

Cu mare placere!

PS: -, +; +, -.

Edited by Razvan_SPD
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Alte impresii despre Polo 1.2 TDI?

Au trecut mai bine de 18 luni de la ultimul comentariu si ma gandesc ca posesorii ar mai putea impartasi din experientele avute cu masina, mai ales problemele aparute.

 

Ceea ce ma ingrijoreaza pe mine este fiabilitatea motorului (in prezent ma gandesc sa achizitionez aceasta masina).

In conditiile in care motorina in Romania este de proasta calitate. Deci, ceva probleme la injectoare si pompa?

Imi poate spune cineva cu ce fel de sistem de injectie este echipata aceasta masina?

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Cred ca este Common Rail,sigur este.

Link to comment
Share on other sites

gimsava:

 

După aproape doi ani și 21500 km de utilizare pot să spun că impresiile mele sunt în mare parte pozitive.

 

Impresii:

- motor mic cu taxe mici

- suficient de puternic și de agil chiar dacă are doar 75CP ( dacă nu faci raliu)

- când mergi prin oraș și ai A/C pornit și pornești de pe loc sau ai de urcat rampe abrupte vei avea de multe ori senzația că ceva te ține ( e valabil doar pentru plecare de pe loc sau mers la viteză mică când va trebui turată puțin)

- cea mai neplăcută chestie, deși cred că e o chestie de proiectare a ansamblului cutie motor e faptul că nu poți merge în plaja 30-35 -> 50-65 în aceeași treaptă de viteză. ex dacă mergi cu a 3a cu 55-60 și urci o pantă și ai de încetinit ești obligat ca la 30-35 să îi dai a2a pentru că ajungi la o turație foarte mică în a 2a. Probabil ca 1.6 TDI să fie mai elastic și cutia altfel proiectată și să scapi de acest neajuns ( care totuși e infim)

- consum mic și foarte mic cu condiția să conduci decent. Cu A/C în oraș consumul crește destul de mult.

     consum mediu   :     oras (CJ) cu A/C - 7.6-7.8  fără A/C 6.3-6.5 - eu stau pe deal deci influentează și asta negativ

                                     afara cu A/C - 4.3-4.5  fără A/C 4.0-4.2 - cel mai mic consum pe un drum Cluj - Baia Mare 151 KM = 3.6 L/100Km (vit medie 62)

- sunetul perceput în habitaclu variază în funcție de regimul de mers, consider că izolarea fonică este medie. La viteze mari e destul de gălăgios

 

Probleme.

Nu pot să zic că am avut probleme, doar că în ultima perioadă am observat de câteva ori un comportament ciudat al motorului. Mi se părea că făcea o gălăgie ciudată la viteze mici și la turații până în 2000, iar la relanti stătea la aprox 900-950 rpm în loc de 800 cât e normal. După o repornire mergea normal. Voi continua să monitorizez situația și voi reveni dacă am soluții/explicații.

 

Concluzie.

Am luat mașina cu motorul acesta fără să-l fi condus sau să fi știut ceva despre el și sunt foarte mulțumit de alegere ! Eu cred că e o alegere buna dacă ai nevoie de un motor decent, insă cu performanțe limitate pentru raliu :D .

Edited by acroscad
Link to comment
Share on other sites

acroscad:

 

Mersi pentru review. În doi ani de zile - 21,500 km mi se pare foarte puțin pentru a ne forma o părere despre fiabilitate, dar e bine că în acest timp nu ai avut probleme.

Poate reușim să obținem un review de la cineva care a mers mai mult 50,000 - 60,000 km.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept