Jump to content

De unde se regleaza ambreiaju'?


Adi_UZI
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare:

S-a vorbit aici doar de ambreiaj care tine MAI SUS sau MAI JOS.

Pe mine m-ar interesa daca se poate "modifica" rigiditatea pedalei,

in sensul sa nu trebuiasca sa ai muschi la picioare ca sa apesi pe ea.

Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde ce masina ai si daca ai ambreiaj hidraulic din cate stiu eu ar trebuie sa vezi ce trebuie sa adaugi la el pentrui ca e ceva de genul servodirectiei care daca nu mai are ulei de servo iti merge greu volanu, cam asa e si cu ambreiaju. Functioneaza pe acelasi principiu... Daca ai ambreiaj normal vezi ca e pe duca ceva de la el placa de presiune cel mai probabil. Revino si tu cu ceva detalii daca ii gasesti buba.. Bafta.

E a doua oara cand te rog sa nu mai folosesti quote!

Inca de doua ori te-a avertizat si un alt coleg moderator.

Cu prima ocazie vei lua un warning, poate asa vei intelege!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revino si tu cu ceva detalii daca ii gasesti buba. Bafta.

Nu cred că e vorba de o "bubă".

Pedala ţine la fel de "tare" ca la

Modificat de xai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic asa:intre rulmentul de presiune si placa trebuie sa fie un joc de 1,2,3mm,pt ca atunci cand se ridica piciorul de pe pedala rulmentul de presiune sa nu se mai invarta si astfel sa se previna uzura sa prematura.Precizez ca rulmentul de presiune se invarte(la un ambreiaj bine reglat)doar la contactul cu "soarele" placii de presiune(cand se apasa pedala),altfel acest rulment nu este antrenat sau nu sustine nimic.

La golfurile noastre cilindrul receptor are cogeamitea arcul de tensionare a tijei impingatoare pe furca,ceea ce nu mi se pare un lucru corect(am demontat special cilindrul receptor pt a vedea),pt ca nu permite acel joc despre care vorbeam mai sus,pt a conserva viata rulmentului de presiune.

Dar,tinand cont ca nemtii fac rulmenti si placi de presiune de calitate,acestea ajung si pana la 300000 de km.,fara interventii(ma refer la un stil de condus rational).

Deci referitor la ce se regleaza din tija aceea cadmiata:cursa tijei in pompa de ambreiaj,cat apas sus pe pedala exact atat se deplaseaza plunjerul cilindrului receptor,si deci la o desurubare exagerata a tijei riscati sa nu mai intre cutia in viteza.

Cu cat mai mare cursa pedalei cu atat mai mare efortul pe rulmentul de presiune si implicit pe placa; discul va fi supus la autopatinare,rul de pres. la o uzura prematura(apropo de zgomot la apasatul pedalei si tremuratul acesteia).

Eu ca sofer obisnuiesc sa scot din viteza la semafor,in coloana,etc,cu atat mai putin sa stau cu piciorul "uitat"pe pedala.

Parca ma frige piciorul stang cand stiu cata munca si bani trebuie la o schimbare de ambreiaj.

Sper ca m-am facut inteles,astept intrebari si spor la treaba domnilor! :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

docalucian :)

Ma bucur ca cel putin un coleg a inteles pana la urma care este rolul acelei tije (dintre pedala si master cylinder) si ce se intampla daca este infiletata/desfiletata. :P

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=778237

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat acum 1 luna de zile lichidul de frana la un service cu o pompa speciala Am inteles ca trebuie aerisit si ambreajul ceea ce baietii nu cred ca au facut Intrebarea mea este cum se aeriseste ambreajul ? am cautat pe forum si nu am gasit nimic legat de aerisirea ambreajului la golf 4 :Driver: Trebuie aerisite dinou si franele daca aerisesc ambreajul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Aryes13 de link Acolo este prezentat aerisirea ambreajului + frana Intrebarea mea este daca aerisirea franelor a fost facuta pot sa aerisesc numai ambreajul fara sa mai aerisesc si franele? E deajuns sa desfac doar aerisitorul de la ambreiaj si sa astept sa curga lichidul ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
pot sa aerisesc numai ambreajul fara sa mai aerisesc si franele?

Da.

E deajuns sa desfac doar aerisitorul de la ambreiaj si sa astept sa curga lichidul ?

Nu.

Trebuie aerisit la fel ca si franele.

Adica trebuie "facuta" pedala (la ambreiaj), dat drumul la lichid, inchis, iar facuta pedala... etc, etc. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Sper ca nu va suparati ca va intreb legat de un VW Polo cu ambreiaj hidraulic (nu prea sunt multe pe drumuri)

E un Polo din 2001 cu motor AUR, cutie DUV.

In momentul de fata este data jos cutia si vom face schimb de kit ambreiaj.

Ce trebuie facut dupa ce montam totul la loc? (in afara de aerisire...) Am inteles ca nu prea se regleaza ambreajul daca totul e bun, dar ce se intampla cand inlocuiesti piese uzate?

(vom inlocui un disc ambreiaj uzat + o tija din care lipseste cc. 1cm )

Are ceva sistem de autoreglaj ambreajul hidraulic?

Multumesc,

ZsJoska

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

fratilor ambreiajul hidraulic nu se regleaza, cum il ai asa prinde, daca simti miros de ars trebuie schimbat ( placa , rulmentul etc.)

chiar daca prinde mai sus nu insemna neaparat ca e pe duca, sunt masini noi care au ambreiajul "mai sus"

idea e sa nu patineze, testeaza-l la urcare in rampa.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost uimit de faptul ca la un ambreiaj care opereaza pe o distanta mica noi am inlocuit 3 piese uzate si ambreajul s-a reglat de la sine perfect si prinde exact unde prindea si cel vechi. (numai ca merge mult mai usor si prinde totdeuna la un loc)

Am inlocuit

- o tija cu 12mm mai scurt

- un ambreiaj uzat pana la atingere cu fierul

- un rulment de presiune complet distrus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am si eu o problema si nu ii dau de cap ... La golful meu 4 motor asz se intampla destul de des sa nu vrea sa mai iesa din viteza , cand o parchez si dau in fata si in spate de mai multe ori ramane cuplat ambreajul . Cu pedala la fund daca iau piciorul de pe frana incepe usor usor sa plece masina , chestia asta se intampla inainte numai la mers inapoi acum o face si in treapta 1. Trebuie sa trag cu forta de schimbatorul de viteze ca sa o scot din viteza ca nici nu iesa din viteza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce explici se pare ca pedala nu actioneaza destul ambreajul...

Dupa cum am vazut ai ambreiaj hidraulic

Problema cred ca poate sa fie din cauza ca ambreajul are aer - merita incercat o aerisire

Sau nu lucreaza bine cilindrul dinspre pedala de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am postat nu s-a mai intamplat niciodata dar parca blocheaza ambreajul mai brusc ( dintr-o data fata de obicei)... si in ziua aia se bloca la mai tot timpul nu stiu ce sa zic , am sa fac o aerisire cu toate ca furtunul merge in sus de acolo si aerul normal ar trebuii sa iasa prin pompa . Am vag com , ma ajuta cu ceva chestia aia cu " bleeding " din meniu cand baga pompa automat ? nu stiu exact ce face . Si am mai observat ca pedala de frana are un mic prag deci apas fara sa se intample mai nimic si parca deodata trece de ce o agata si franeaza normal , nu atinge in nimic pe acolo . Etrierele nu sunt blocate ca daca franez si e foarte putina panta pleca masina la vale .

Modificat de Alin_Bacau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare domnilor!

Am si eu o nelamurire...stiu ca sunt offtopic, dar nu am gasit ceva similar pe forum si nici topic nou nu pot posta.

M-am uitat de curand sub bord, la pedala de ambreiaj si am vazut ca aceasta are un switch electric, ceva de genul celui de la pedala de frana...mentionez ca nu am tempomat...Va rog sa-mi spuneti si mie ce treaba face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am si eu o intamplare ciudata cu ambreajul, pe drumul curtea de arges - fetesti - bucuresti am observat ca se aude de la motor ca un fel de ventilator asa care cam batea, sunetul ala de elice de ventilator care nu are o rotatie mare si acre loveste ceva, credeam ca e de la ventilatorul de la motor insa am zis hai sa decuplez ambreajul sa apas pe pedala si... stupoare de fiecare data cand apasam pedala sunetul inceta sa se mai auda, apoi cum cuplam incepea din nou.

Tin sa precizez ca NU am simtit nici un miros suspect, masina trage foarte bine, urca in ture si viteza, am mers pe autostrada cu 140-160 si se simtea cum trage cand bagam piciorul in pedala de acceleratie, am urcat si niste pante destul de abrupte cu ea si tragea de mama focului, nu cupleaza in hopuri nu nimic suspect.

Oare de la ce ar putea sa fie chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Ceva informatii noi vis-a-vis de reglaju din tija de sub pedala de ambreiaj? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

M-am tot uitat pe langa cutia de viteze si nu gasesc aerisitor pt ambreiaj...

La masina din semnatura am motor volkswagen AKL SR 1.6 benzina, cutia DLP parca...vreau si eu sa-mi aerisesc ambreiajul dar nu stiu unde sa ma mai uit dupa aerisitor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In compartimentul motor, sub filtrul de aer, mai jos in dreptul pedalei de ambreiaj. trebuie sa fie un surub ca cel de la frane cu un capacel in capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema si nu ii dau de cap ... La golful meu 4 motor asz se intampla destul de des sa nu vrea sa mai iesa din viteza , cand o parchez si dau in fata si in spate de mai multe ori ramane cuplat ambreajul . Cu pedala la fund daca iau piciorul de pe frana incepe usor usor sa plece masina , chestia asta se intampla inainte numai la mers inapoi acum o face si in treapta 1. Trebuie sa trag cu forta de schimbatorul de viteze ca sa o scot din viteza ca nici nu iesa din viteza .

Pentru ca sa o mai lungesti,sa nu umbli imediat la ambreiaj,fa cateva pedale la ambreiaj in gol si cand simti ca s-a intari atunci actioneaza schimbatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am schimbat discul ( acum 2-3 luni ) , placa de presiune si rulmentul de presiune si nu am mai avut probleme pana acum vreo 3 zile cand iar a facut treaba asta cu blocatul in viteza . Am impresia ca e de la pedala , poate nu tine presunea cate odata sau cine stie ce ... dar in rest merge foarte bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va multumesc de sfaturi ..am facut si eu ajustarea din tija si acuma tine mult mai jos ... E foarte simplu de invartit de ea si dupa vreo 8-9 spire acuma tine considerabil mai jos . Thz again :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce sens trebuie invartita tija pt a micsora cursa ambreiajului?

Eu la masina din imagine (motor volkswagen, cutie cod DLP), ambreiajul tine f sus, am invarit de tija aia de la pedala(am infiletat) si nu am sesizat nici o diferenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sry razvan dar eu nu stiu decat la golf cum se face , repet dupa cum am spus ...am infiletat tija vreo 8 curse si tine cu 3-4 cm mai jos . Infiletarea sper inchis cum strangi un surub .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!