Jump to content

De unde se regleaza ambreiaju'?


Adi_UZI
 Share

Postare recomandată

Daca insurubezi astfel incat pedala tine mai jos, exista riscul sa nu debraieze calumea si sa caraie cand schmbi in anumite trepte. Daca o faci sa tina prea sus, exista riscul sa ramana debraiat, si astfel sa uzeze discul inutil.

Daca nu apare niciunul din cele 2 fenomene, atunci e bine :coffee_lol:

La mine ar fi nevoie sa tina mai jos, dar mi-e frica, ca pe urma n-o sa debraieze complet.

Deci sa inteleg ca daca vrei sa invarti tija, o prinzi cu patentul. Ca sa prinda mai jos dai in stanga, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie sa prinzi cu patentul, cu mana stanga apesi pedala usor in jos, si in acelasi timp invarti de tija spre portiera(stanga) tija se misca foarte usor, si cand eliberezi pedala se rigidizeaza la loc. Nu am observat nicio problema la debraiere, nici cu motorul pornit, nici cu el oprit, cutia merge si reactioneaza la fel ca inainte, singurul lucru care s-a modificat e locul unde incepe zona activa a ambreiajului, care s-a mutat mai jos, spre podea.

Testati si haideti cu impresii sa vedem daca e benefic ceea ce am facut sau nu prea. Fara teste practice degeaba ne dam cu parerea :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm...Interesant aspect. Mie imi tine la jumate si cred ca mi-ar placea mai jos, dar ca si Cosmin...am o retinere de acelasi gen.

Plus ca apoi poate e mai greu sa iti dai seama cum mai tine ambreiajul propriu zis. Practic poti sa il faci sa nu mai patineze cand e uzat ambreiajul...

Stau sa ma gandesc atunci daca e normal sa umbalam la tija... Oricum gaselnita pare buna si cred ca daca ai ceva probleme cu ambreiajul merita sa incerci diverse reglaje. Dar daca e ok nu cred ca are rost sa risti.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat-o inapoi cum era....Mi-a fost frica...Hellboy :Driver: aia e explicatia de ti-am dat-o pe PM...I-ai dat copy-paste?:lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 4 km cu ambreiajul reglat si imi place cum merge. Totul se comporta absolut normal. Insa venind spre casa, si stand in fata garajului cu motorul la relanti scos din viteza fara amreiaj calcat, obisnuiesc s-o mai turez asa usor, pana in 2000 de ture. Am facut si azi la fel, doar ca am observat un zgomot ciudat care incepe sa se auda la decelerare doar la 2000 de ture in jos si care dispare imediat. zgomotul nu e foarte puternic, are o tenta metalica.

Nu l-am auzit, sau nu stiu daca s-a auzit inainte sa umblu eu la reglatul ambreiajului, desi nu cred ca are legatura, pentru ca nu se aude in mers si nici cu motorul in sarcina, plus ca se aude si scos din viteza, si cu ambreiajul calcat deci decuplat. Sa se fi produs ceva pe acolo in doar 4 kilometrii cat am circulat? Am readus ambreiajul la pozitia initiala rasucindu-l la loc si tot asa face, inclin sa cred ca e vreo curea sau racordul acela flexibil de la evacuare. Sunetul nu se aude dinspre cutie. Cureaua de distributie ii noua, am inscis in cartea service ceva legat de distributie, am descifrat mai greu, masina fiind adusa din Belgia nu e nici germana nici alta limba, probabil vreun dialect vorbit pe acolo, si scrisul e indescifrabil aproape.

Ce parere aveti? Unde sa urmaresc zgomotul? in ce parte a motorului, sau de unde ar putea proveni?

Multumesc

bescu - nu am dat copy-paste la nimic, explicatia am formulat-o pe loc cand am postat, nu mai retin exact ce mi-ai scris in PM :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce ai de gand?? Eu zic sa le lasam asa macar pana incepe sa patineze, si apoi sa umblam la tija. Eu nu ii mai fac nimic. Cand ii vine vremea atunci umblu! Eu zic ca explicatia data de Cosmin este destul de clara, si tind sa cred ca are dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer? uite o sa fac in felul urmator, o sa merg la reprezentanta si o sa intreb. Ma oameni buni am facut treaba asta la ambreiaj. Am gresit sau nu? Daca o persoana avizata imi zice ca am gresit, revin la pozitia initiala a tijei daca nu, o las asa.

Mai ales ca mi-am dat seama ca zgomotul nu vine nici de la ambreiaj nici de la cutie, vine de undeva de la curele, si de la partea de sub capac chiar in fata. Atasez o poza sa se vada mai bine. Joi am drum la reprezentanta. Pana atunci mai cer pareri. Banuiesc sa fie ori racordul flexibil, ori vreo curea.

15072008il0.th.jpg

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e chiar ok faza cu tija..nu va stresati ca nu are ce sa fie rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne dai un argument clar si probat? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi parere o am si eu. Nu are ce sa strice. Pur si simplu nu are ce.

Doar sa nu-ti satisfaca cerintele. Daca muti mai jos punctul unde "prinde", nu are ce rau sa se intample, doar sa nu debraieze calumea si sa caraie cand intra in treapta de viteza. Daca nu face asta, poti merge linistit. Zgomotul ce l-ai auzit, e posibil sa vina de-acolo. Poate nu debraiaza calumea cand calci ambreiajul. Dar daca zici ca nu si-a revenit nici dupa ce ai insurubat inapoi, e clar ca nu-i de-acolo. Si eu am de gand sa fac operatia, doar ca la Passat e mai greu, ca trebuie dat jos plasticul de deasupra pedalelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca zgomotul nu vine de acolo, am atasat mai sus o poza cu locurile de unde se aude, ramane acum sa merg prin eliminare sa vad care ramane. Ambreiajul va ramane reglat jos pana in momentul in care, cum am zis mai sus nu aud o parere avizata care sa-mi spuna contrariul.

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o constatare: zgomotul se aude doar dupa 5-7 minute de functionare a motorului, dupa ce trece de 65-70 de grade, la rece nu se aude absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut faza cu reglatul din tija de o luna. Nu s-a intamplat nimic sesizabil. Nici nu are ce sa se intample. Din tija se regleaza efectiv pedala, nu ambreiajul. Pe de alta parte, la orice masina trebuie sa se poata regla pedala de ambreiaj. Multi nu-si bat capul cu asa ceva si de-aia nu incearca. Mie mi se pare mai comod sa cupleze mai jos si de-aia am cautat de unde se regleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum s-a spus mai sus din tija se regleaza pozitia pedalei in raport cu pedalierul, nu se regleaza felul in care actioneaza asupra ambreiajului. Daca vreti sa reglati ambreiajul se taie tija dintre cilindrul receptor si parghie, se fileteaza capetele unul pe dreapta si unul pe stanga si se cupleaza cu o bucsa mai lunga filetata la fel, un capat pe dreapta si unul pe stanga. Era un topic pe un forum strain dar nu mai stiu unde. Sau mai simplu, un capat nu se fileteaza, la fel si bucsa si i se da voie sa se roteasca pe tija dar sa nu se deplaseze in raport cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa fie bine si sa nu aiba efecte negative pe viitor, ca de prins imi place cum prinde mai jos si asa o sa-l las. Zgomotul care se aude la mine de ceva vreme nu e de la cutie nici de la ambreiaj, probabil rulmentul de la alternator sau cureaua, pe care o sa le verific maine.

Oricum buna ideea cu reglatul pedalei, nu ma puteam obisnui cu ambreiajul asa sus. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi o intrebare daca prinde sus inseamna ca e uzat?

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat. E uzat in momentul cand face zgomote ciudate sau patineaza( in sensul ca motorul se tureaza si nu trage corespunzator)

In general la benzinare am observat ca prinde mai sus, nu e un semn de uzura neaparat. Oricum eu am revenit la pozitia initiala, si ma straduiesc cat mai mult sa ma obisnuiesc deplin cu el asa, chiar daca imi va lua un pic de timp. Am ajuns la concluzia ca e bine sa-l lasi cum a venit din fabrica, totusi proiectantii de acolo, nu au gandit degeaba sunt sigur de treaba asta.

PS: zgomotul provenea de la un surub slabit in compartimentul motor din cauza trepidatiilor, s-a strans la loc si zgomotul a disparut.

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine apare un zgomot in momentul cand apas pedala de la abnreaj, se sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde ce fel de zgomot si din ce zona se aude, cu motorul pornit sau oprit? rece sau cald? da ceva detalii ca sa ne dam seama cat de cat :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine apare un zgomot in momentul cand apas pedala de la abnreaj, se sa fie?

rulmentul de presiune !

sau daca atunci cand apesi ambreiajul si apesi si frana dispare mai poate fi si pompa de vacum !(destul de rara situatia asta )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am umblat ieri la tija si parca imi intra si mai usor in trepte ca inainte,am invartit de ia cam de 40 de ori prinde putin mai jos da nu cu mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu zgomotul ce se aude ,la mine se aude un clik cand apas pedala ,nu cred sa fie rulmentu de presiune acela se aude cand masina este la relanti si cvand cutia este cuplata daca ambreajul este prea strans.Asta este parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 40 zeci de ori ai invartit? :icon_thumright: cam mult, eu am invartit de 5 ori prima data, apoi de inca 5 ori si am si testat punctul de inceput al cursei ambreiajului intre timp. Si mie imi placea ca prindea jos, dar parca il simteam sub tensiune tot timpul, simteam in pedala, si acum l-am reglat la loc.

Nu cred sa aiba vreo influenta asupra schimbatului treptelor, pentru ca tija modifica doar punctul de actiune al pedalei in cilindru (mai jos sau mai sus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca se poate intampla ceva ca am invartit de atatea ori ? Masina se comporta destul de bine . La inceput am invartit si eu cate putin da nu am simtit nimic la pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inceput sa simt dupa ce am rotit de 5 ori, spre portiera din stanga, nu spre dreapta. Nu stiu daca se poate intampla ceva, dar mi se pare cam mult de 40 de ori sa invarti :) incearca sa revii macar partial cu cateva rotiri spre dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!