Jump to content

De unde se regleaza ambreiaju'?


Adi_UZI
 Share

Postare recomandată

Bogdan Moraru

Sa traiasca cel care a avut curiozitatea de a vedea ce face tija aia minune. Ideea este ca, dupa 10-12 rotiri cupleaza clar de mai jos, este mai comod, la mine nu mai smuceste si sunt foarte multumit. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am discutat cu un mecanic la mine in oras si mi-a zis ca acel reglaj din tija se face pentru pedala si nu afecteaza cu nimic ambreiajul . Ori o doresti pedala mai jos ori mai sus :) .... Eu unul am intrebat ca sa fiu mai sigur si am invartit de 8 ori tija si am pedala mai jos .... Foarte multumit si nu mai este asa de obositor ambreiajul . Chestia asta e buna pentru incepatori .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine macar ca nu afecteaza ambreiajul, daca doar despre pozitia pedalei e vorba e foarte bine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Am discutat cu un mecanic la mine in oras si mi-a zis ca acel reglaj din tija se face pentru pedala si nu afecteaza cu nimic ambreiajul .

Spune-i te rog frumos ca se inseala amarnic sau a vrut sa rada de tine.

Acest reglaj al pedalei este identic cu ... reglajul ambreiajului la batrana Dacia.

Singura deosebire intre ele este ca transmisia intre pedala de ambreiaj si ambreiaj in sine, la Dacia este pe cablu metalic iar la Vw este hidraulic.

Orice reglaj al acelei tije AFECTEAZA cursa dintre disc si placa de presiune si deci afecteaza intregul sistem de ambreiaj. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm....ciudat !!! Ma intalnesc de curand cu el ! de ras nu e nici vorba . Sper sa fii bine informat .

Modificat de c_gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La Vw ambreiajul este hidraulic .

Transmisia de la pedala de ambreiaj pana la ansamblul placa/disc/rulment se face cu ajutorul unor cilindri(pompe) gen pompa de frana/cilindrii de frana.

In capatul acelei tije exista un cilindru/pompa (master cylinder) care transmite presiunea de lichid unui al doilea cilindru/pompa (slave cylinder) aflat in partea superioara a cutiei de viteze exact langa sistemul de schimbare a vitezelor care la randul lui actioneaza parghia de la rulmentul de presiune .

De la Bentley/Haynes citire : :vaidecapulmeu:

"Clutch is a single-disc type, using a diaphragm spring to engage pressure plate.

Clutch is hydraulically controlled by master cylinder, slave cylinder, release lever and pre-lubricated release bearing.

Clutch master cylinder is supplied fluid from brake master cylinder fluid reservoir."

post-7729-1217101133_thumb.jpg post-7729-1217101142_thumb.jpg

Revin si spun iarasi : Orice reglaj al acelei tije AFECTEAZA cursa dintre disc si placa de presiune si deci afecteaza intregul sistem de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aryes13 - multumim de info, a fost binevenit postul tau :D

Se pare ca ne-am inselat o parte din noi, printre care si eu, in privinta faptului ca modificarea pozitiei tijei prin invartire nu afecteaza intregul angrenaj al ambreiajului. In documentatia prezentata mai sus, nu se ofera si detalii despre pozitia de fabrica a tijei? Daca se vrea revenirea la pozitia initiala, si s-a uitat/neglijat numarul de invartiri facute, nu exista un marcaj ceva, ca sa se poata reveni de unde s-a plecat?

Ma gandesc aici la colegii care probabil au invartit de tija si nu au tinut in minte un numar anume( si pentru curiozitatea mea personala as vrea sa stiu daca se poate determina pozitia initiala)

Ce efecte ar putea avea acest reglaj asupra ambreiajului? Ce elemente anume sunt solicitate mai mult sau se uzeaza prematur?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
In documentatia prezentata mai sus, nu se ofera si detalii despre pozitia de fabrica a tijei?

Din pacate nu.

Daca se vrea revenirea la pozitia initiala, si s-a uitat/neglijat numarul de invartiri facute, nu exista un marcaj ceva, ca sa se poata reveni de unde s-a plecat?

Nu.

Ce elemente anume sunt solicitate mai mult sau se uzeaza prematur?

Rulmentul si placa DACA se regleaza ambreiajul sa tina foarte jos. In rest ... nimic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Mecanicii Bosch intr-adevar sustin ca, atunci cand ambreiajul(pedala de ambreiaj) este reglat sa cupleze mai jos de jumatate din distanta pedala pozitie normala si podea, sunt anumite piese care se uzeaza prematur deoarece debreierea nu este completa. In schimb, daca se regleaza "cuplajul" pana in jumatatea superioara a cursei pedalei nu este niciun fel de problema, chiar recomanda un cuplaj mai scurt deoarece riscul de a toci discul de ambreiaj tinand piciorul mult apasat pe pedala scade.

PS: Asta spune Bosch Brasov :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne trebuie mai multe pareri cum este cea a lui @Bogdan Moraru . Mie mecanicul mi-a explicat , dar poate nu stia mai multe detalii tehnice . Oricum tind sa cred ca nu este indeajuns de experimentat . Voi incerca sa gasesc mai multe informatii despre acest amanunt si sa le postez .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, este primul meu post pe acest forum. Chiar daca sunt membru de cateva saptamani.Sunt proaspat posesor (data achizitionarii este aceeasi cu data inscrierii pe forum) al unui golf 4 1.6 16v.

Am aceeasi problema legata de ambreiaj, cupleaza sus.

Vad ca a trecut ceva timp de la lutimul reply, Sunt curios a mai aflat cineva daca acel reglaj afecteaza ambreiajul in mod negativ.

Nu ma pot obisnui cu pozitia de cuplare, cel mai enrvant este ca trebuie sa ridic si calcaiul de pe podea cand eliberez ambreiajul si daca nu mai am punct de aspijin automat nici precizie.

Ca solutie schimb viteza pe la 2000 de ture ca sa nu se simta acel zvac (care-l simti cand ridici prea repede piciorul de pe ambreiaj). Plecarile din panta sunt un calvar... si se soldeaza ori cu moartea motorului oricum plecari in turatii de 4000+ . Nu pot sa spun ca sunt un sofer experimentat am prea putini kilometri la activ, am mai condus inainte Loganul tatalui meu si ambreiajul era ok.

Cei care inca mai au aceasta problema au reusit sa se obisnuiasca cu ea? Daca raspunsul este afirmativ m-as consola si as avea rabdare sa ma obisnuiesc si eu.

Fiind primul post mai doresc sa mentionez sa sunt foarte incantat de aceasta comunitate iar, informatiile gasite aici mi-au fost pana acum foarte utile si voi incerca si eu sa contribui cand voi avea mai multa exerienta legata de acesta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este sa nu umbli la ambreiaj si sa il lasi asa. Te vei obisnui dupa un timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oma - nu umbla la ambreiaj ( eu am reglat tija aia si dupa cateva sute de kilometrii am adus-o la pozitia initiala)

Eu te pot asigura 100% ca te vei obisnui cu ambreiajul in timp, nu dupa 1000 de km, nici dupa 3000, dar dupa 5000 garantez eu treaba asta ( vorbesc din experianta) si vei vedea ca nici nu mai smuceste si cupleaza foarte bine, cand incepi sa ridici piciorul sa ai acceleratia calcata un pic, nu-ti va mai smuci daca-i prinzi punctul cheie.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum puteti invarti de tija pana vi se acreste ca nu reglati nici o lungime. pur si simplu se invarte libera nu infileteaza desfileteaza nimic. credeti ca fara o contra piulita lasau un liber reglaj fara blocare? dar vad ca unii au stat pe burta destul sa infileteze la tija aia la sfaturile altora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CT-19-TDY - nu stiu ce fel de reglaj e acolo si nu cunosc natura mecanismului, dar pot sa te asigur ca invartirea tijei are efect asupra cursei. Eu am invartit si am simtit diferenta, de asta pot sa te asigur :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am citit acest topic si parerea mea este ca daca ambreiajul tine sus, placa de presiune este uzata si in curind o sa va dati seama ca ambreiajul patineaza. Am avut o experinta similara la alte doua masini pe care le-am detinut: un cielo si un ford focus care aveau aceiasi manifestare: ambreiajul tinea sus. Ei bine nu am scapat de aceasta problema pina nu am schimbat tot ansamblu ambreiaj. Parerea mea este ca infiletarea acestei tije nu rezolva problema ci grabeste momentul in care ambreiajul va ceda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ioanh - un ambreiaj care prinde mai sus, nu totdeauna este unul uzat. Asta ar insemna ca toate golfurile benzinare pe care le-am condus pana acum (ale prietenilor) au avut ambreiaj uzat :icon_thumright: la toate prinde mai sus, mai ales la benzinare. Nu cred ca putem vorbi in toate cazurile de ambreiaj uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut daca este hidraulik nu se poate regla,faptul ca tine prea sus este o dovada a uzurii discului de ambreiaj.

am si eu o intrebare pt cunoscatori,eu nu prea sunt in materie cu masinile din punct de vedere tehnic si am o problema la golf 4 1.6, in treapta a doua cand dau drumul la ambreiaj se aude un carait groaznic ca si cum niste angrenaje nu ar calca bn, specific numai in treapta a doua imi face si nu mereu, care ar fi problema ca nu mai stiu ce sa fac, sa stiu la ce ma astept, masina e adusa din franta si are 129kkmm si nu am mers decat o luna cu ea. multumesc

Posibil sincron viteza a ll-a distrus,eventual dantura de la pinionul ptr viteza all-a .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut nici eu nu am foarte multa experienta cu golful pe care il am de putin timp 3 luni ~ am avut rabdare sa citesc tot topicul si pot sa va zic un lucru cu placa + disc + rulment + tot ce mai trebuie pe acolo schimbate tot tine sus fata de vechea dacie si partea cu tija aia chiar modifica distanta rulment - placa. am intrebat un mecanic de la reprezentanta si a zis ca nu se regleaza OFICIAL dar NEOFICIAL sa trec pe la el ca se pot face niste ajustari... asa ca l-am cautat si mi-a modificat cursa la tija (infiletat - desfiletat) mentionez ca pedala mea era mai sus decat cea de frana si acum sunt aproape la acelasi nivel merge super si sincer sa fiu m-a costat o bere :icon_cool: eu zic sa nu trageti concluzii gresite vis a vis de ambreiaj uzat sau mai stiu eu ce cat despre uzura prematura a zis ca nu poate fi vorba decat daca il regleaza foarte jos.

Ps.: acum tine aproximativ in plaja imediata a primei jumatati a cursei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e clar, din acea tija se regleaza pozitia pedalei nu si cursa cilindrului sau mai stiu eu ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu m am jucat putin cu tija respectiva,dar la mine patineaza o idee ambreiajul.pot sa spun ca tine putin mai jos si parca nu mai patineaza.

am invartit doar de 10 ori inspre stanga..

trebuie sa mai fac niste km a vad cum se manifesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Faza asat cu "te vei obisnui in timp"nu tine .

Eu am Golful de 4 luni si nu m-am obisnuit cu aceste probleme specifice unei masini mai vechi cu 100.000 km,asa ca -am pus de vanzare si o scad pretul pana il voi vinde anul sta ca nu mai suport aceste"nimicuri"care te streaseaza la volan.

Probail ca voi reveni la ce am avut inainte si vi renunta la masinile germane,ma deranjaza ca asta a mea a fost intreinuta la Midocar si Bosch service si pot spune ca e cam ...varza sau poate sunt eu prea perfectionist.

Clar trebuie o masina cu putini Km si sa o ingrijesi tu in timp, ca fiecare are alte idei despre ce inseamna intretinerea unei masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot respectul. dar nu cred ca e cazul sa punem la indoiala calitatea germana, sau sa o facem responsabila pentru problemele ce le avem la masinile noastre care unele mai sunt si second hand, trecute prin mana altui proprietar inainte care cine stie cum s-a comportat cu masina.

Nu prea cred ca vei gasi o calitate mai buna la alte marci de provenienta europeana sau de peste ocean, se fac compromisuri destule si acolo.

Sunt intru totul de acord cu ultimul rand din postul tau :Driver: insa nu putem impaca si capra si varza totdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: (ca tot ce e mai sus)

Tinand cont ca s-au clarificat niste aspecte pe aici v-as recomanda calduros sa verificati masinile inainte de a vi le cumpara si a arunca cu pietre ..ca-s proaste, ca-s cutiile varza, etc.

Pentru cine zicea ca trebuie sa ridice calcaiul din podea pentru a cupla ambreiajul cred ca ori poarta 26 la picior ori ambreiajul cupleaza in vazduh si pedala se ridica in cer dupa cuplare. Si chiar daca ridici cu calcaiul trebuie sa ai precizie (unii instructori chiar ii pun pe invatacei sa ridice ambreiajul fara sprijin - calcai- tocmai pentru a capata acea finete/precizie la cuplare). Daca e necesar sa ridici in 4000 rpm pentru a pleca de pe loc ... :icon_thumright: bravo! IT'S WRONG!

Ia-o usor si cu rabdare, toate se invata :study: (daca vrei).

Pentru anumite aspecte, scuze, nu ma pot abtine!

Modificat de catalin_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari la toti

Poate cineva sa ma ajute referitor la aerisirea ambreajului pt un Golf 4 16 V an 2003 cod motor BCA?

M-ar interesa daca aveti scheme,poze despre cum se face...

De asemenea daca stie cineva pe net ceva site-uri pt tipul de lichid de frana si ambreiaj folosit pe masina,sincer la momentul asta nu stiu ce lichid de frana sa cumpar...

Multumesc mult..

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!