Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

Eu am o Skoda Octavia 2, motor 1.9 TDI BKC. Si la mine se aude un suierat usor cat timp motorul este rece, in mers, in jurul turatiei de 2000 rpm. Dupa ce ajunge apa la 90 de grade, nu se mai aude suieratul respectiv. In rest nu am nici un simptom de la turbina.

Sa inteleg ca suieratul respectiv indica o uzura a turbinei ? Cu timpul se va intensifica suieratul, pana se va strica de tot turbina? Precizez ca dupa spusele unui mecanic, se pare ca am turbina KKK.

Asta pentru ca uleiul nu ajunge sa unga turbina, daca imi aduc bine aminte in manualul masinii este un tabel cu timpii de asteptare/temperatura exterioara dar nimeni nu il respecta Multi dau cheie si pleaca de pe loc imediat fara sa astepte macar 30 de secunde
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea cred ca asta e problema la mine....deoarece la pornire stau aproximativ 5 min cu motorul la relanti, pana inchid garajul si alte chestii. Iar suieratul de care vorbeam se aude si dupa 10 -15 min de mers continuu cu masina, daca apa nu a ajuns inca la 90 de grade. Nu cred ca dupa 10-15 min de mers continuu uleiul inca nu ajunge sa unga turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exclus... uleiul ajunge dupa 5 secunde la turbina, altfel s-au bloca turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Eu am avut acelasi simptom , care semana oarecum cu un chitzcait de soricel, si care se amplifica in momementul in care acceleram motorul ! A fost vorba de fulia de la alternator ( un fel ambreiaj ) ! Daca si la tine este aceiasi problema incearca sa o schimbi de urgenta pentru ca este posibil sa sara de pe ax si poate rupe cureaua, axul si ramai si fara curent si directie !

Cureaua de alternator antreneaza si pompa de servo-directie !

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la masina ta, dar Octavia II nu are pompa de servodirectie ... servodirectia este electro-mecanica. Probabil si la tine este la fel, banuiesc ca sunt acelasi motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aplica prima parte :) ramai fara incarcare... si la un moment si fara asistare la directie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai trebuie sa fie putin dus cu pluta ca auzind un zgomot ciudat si vazand indicatorul cu bateria rosie in bord sa continui sa mergi linistit. Energia inmagazinata in baterie ar trebuie sa fie suficienta cat sa tine servodirectia activa pentru un timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

1.9 TDI 105cp, BXE, nov 2007, 118000km. Multumit de motor. Am schimbat doar consumabile, saptamana viitoare fac distributia, insa de vreun an si jumatate se aud niste batai la ambreiaj, la relanti, tacane. Cand calc ambreiajul nu se mai aud, probabil va trebui sa schimb tot ambreiajul...sau doar volant, habar n-am...cum se schimba? Tot kitul?

Modificat de danel_81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba si separat piesele ambreajului.

Cea mai buna solutie este kit ambreiaj cu volant a simpla.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI 105cp, BXE, nov 2007, 118000km. Multumit de motor. Am schimbat doar consumabile, saptamana viitoare fac distributia, insa de vreun an si jumatate se aud niste batai la ambreiaj, la relanti, tacane. Cand calc ambreiajul nu se mai aud, probabil va trebui sa schimb tot ambreiajul...sau doar volant, habar n-am...cum se schimba? Tot kitul?

La mine a inceput sa se auda pe la vreo 150k-160k nu mai stiu exact. Am schimbat la 190k kit-ul complet pt ca am considerat ca e pierdere de timp si bani sa umblu de doua ori in acelasi loc. Si pt ca am observant ca tu ai tot BXE, ai grija ca uleiul pe joja sa fie mereu peste jumatate, este un motor un pic mai pretentios din cauza faptului ca la un schimb intra doar 3.8l comparative cu celelalte motaoare de 1.9 unde intra 4.2l. In felul asta iti protejezi axele cu came. Drumuri bune!

Salutam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI are un singur ax cu came ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pt ca am observant ca tu ai tot BXE, ai grija ca uleiul pe joja sa fie mereu peste jumatate, este un motor un pic mai pretentios din cauza faptului ca la un schimb intra doar 3.8l comparative cu celelalte motaoare de 1.9 unde intra 4.2l. In felul asta iti protejezi axele cu came. Drumuri bune!

Salutam

Eu am 1.9 TDI BKC la masina din profil si tot 3.8 l de ulei intra la un schimb. Cand am facut schimbul de ulei in vara trecuta mi-a ramas ceva putin dintr-un bidon de 4 litri si nivelul uleiului era la maxim dupa schimb. Deci cred ca observatia de mai sus se aplica si pt BKC, nu? Sau numai BXE-ul are probleme la axa cu came?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate PD-urile sunt foarte pretentioase la ulei (de aia norma e strict reglementata de producator) si e bine sa il mentineti la maxim. Pentru ca injectoarele se folosesc de axa cu came pentru a crea presiune, aceasta e supusa unui stres mult mai mare decat in cazul unui motor non-PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum chiar la maxim nu cred ca e necesar sa fie tot timpul, ca atunci ar fi pus si in manualul masinii ceva atentionare cat de cat...macar sa scrie sa nu coboare uleiul sub jumatatea intervalului de pe joja. In manual este specificat doar sa nu lasi sa coboare sub zona hasurata de pe joja si ca se recomanda ca in sarcini mari nivelul sa fie deasupra zonei hasurate. Eu presupun ca aceasta recomandare e data pentru faptul ca la sarcini mari, motorul poate consuma mai mult ulei si extista pericoul ca nivelul sa scada prea mult.

Cred insa ca observatia colegului @blue_eyed de a nu lasa sa coboare uleiul sub jumatatea intervalului e pertinenta. La mine este peste zona hasurata acum, dar mai are cativa milimetri pana la nivelul maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie pertinenta atata timp cat eu tin la masina mea, masina pe care am cumparat-o cu drag de noua...., pertinenta pt ca poate am tinut cont de parerile unor mecanici mai mult sau mai putin avizati... pertinenta pt ca poate masina mea se apropie de 200k km si nu consuma mai mult de 500ml ulei intre schimburi(15k) respectand ''indicatiile'' astea care nu se regasesc in manual.... nu stiu, poate fi pertinenta ''observatia'' mea... dar multumesc lui Dzeu motorul asta al meu(destul de hulit prin alte topic-uri) inca nu da semen de vreo oboseala fizica. Cred ca suntem pe acest forum ca sa ne ajutam reciproc din experiente propri si nu sa ne dam cu presupusul daca o ''observatie'' este pertinenta sau nu. Cred ca trebuie luate in calcul de fiecare dintre noi, cele expuse de colegii nostril din experiente proprii, nu de cele auzite pe ici pe colo... O parere pertinenta ! Si un ps: nu cunosc detalii despre BKC doar ca acest cod de motor cum este al meu este mai predispus la uzura ax-ului/elor cu came. Salutam

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul @blue_eyed, fara suparare, dar am impresia ca ai inteles gresit ce am vrut sa zic, cand am afirmat ca observatia ta a fost pertinenta :

PERTINÉNT, -Ă, pertinenți, -te, adj. 1. (Livr.) Care se potrivește exact obiectului despre care este vorba, care este adecvat pentru ceea ce vrea să argumenteze; potrivit, nimerit, convenabil; p. ext. care denotă profunzime, competență

Sursa: dexonline

Imi cer scuze daca te-am ofensat cu ceva, dar sper ca e clar acum ca nu asta a fost intentia !

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am ofensat, doar am vrut sa fiu si eu la fel de clar inteles in cea ce am vrut sa spun. Cu respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Minti :D, ai schimbat volant bimasica :blah_:, problema de altfel cunoscuta la motoarele astea.

Eu pot sa sa zic ca am 180 000 de km si nici o problema, am 1.9 TDI BJB. Si la mine a inceput volant sa dea semne, dar mai merge sigur pana la kilometrii care ii ai tu fara nici cea mai mica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: Pai da..

Recunosc, am schimbat-o...si am schimbat si rulment stanga spate..si cam atat!

Insa la motor, dect consumabile si muuuulti km! :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am inteles. Multi sa fie (fara probleme) ... pentru toata lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: Tocmai ce ma laudam de zero interventii motor..

Azi dimineata, batai suspecte la motor -> astept platforma Autec Skoda sa o ridice de la birou.

Posibile probleme:

1. Biela.

2. Supape.

3. Chestii ce tin de chiulasa.

4. Distributie?? (nu cred..insa o suspectez).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!