Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

In urma celor vazute i-as spune sa se orienteze spre altceva. De ce nu un 2.0TDI 140cp din anul 2008-2009. Cand spun asta ma bazez pe vreo 3 cunostinte cu astfel de motorizari, de noi, care in prezent au ~200k km fara probleme si o utilizare de peste 60% in oras. Si chiar si asa, ti se pare normal ca un TDI PD fie el rulat in mare parte in oras, la 100k km sa pice? Mie nu mi se pare deloc normal, stiu masini mult mai ieftine care au rezistat mult mai mult la utilizare aproape 100% in oras, deci pica treaba ca e oras sau afara. (desi sunt de acord cu tine ca utilizarea in oras uzeaza mai mult masina decat in exterior)

Eu personal sper ca nu am un motor din cele care fac probleme, chiar daca e tot BXE. Vom vedea in viitor, momentan din 76k km am facut cea mai mare parte a kilometrilor in oras.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BXE-uri trebuie tinut in permanenta cont de un lucru: uleiul sa fie mereu pe zona superioara a jojei..Nu atata marca uleiului e atat de importata pe cat este pastrarea nivelului la maximul zonei hasurate de pe joja. Faptul ca BXE-ul are doar 3.8l capacitatea baii de ulei e un dezavantaj care nu e de neglijat...Eu la Leon verificam nivelul uleiului la fiecare 2000-3000km si completam ori de cate ori era necesar astfel incat sa fie mereu sus. Masina aia a fost resoftata de mica si ulterior si mecanic modificata de la 60.000km; in prezent avand 160.000km si fara nici o problema la motor.

Singurul lucru care pe mine m-a deranjat la motorul ala a fost zgomotul...pt mine care fac zilnic naveta motorul ala devenise obositor. Pentru oras l-am considerat a fi un motor ok ca performante...insa pe extraurban, in varianta stock..lenes. Dupa resoftare a fost alta masina, insa pana atunci...modest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai spus "maximul zonei hasurate". Adică nu maximul adânciturii de pe joja, ci a zonei hasurate din acea adâncitura. Al meu e chiar peste maximul zonei hasurate, intre acest reper și maximul zonei adâncite în joja. O singura data de când o am a ajuns pe minimul zonei hasurate, când motorul era destul de nou și manca ulei aproape 1 litru intre schimburi, și am completat după ce s-a aprins martorul în bord. În rest mereu a fost la limita maxima a zonei hasurate de pe joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e la indoitura de sus. Am pus prea mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motor2.gif

 
A.Daca nivelul uleiului este in zona A, uleiul nu trebuie completat;
B.Daca nivelul uleiului este in zona B, uleiul poate fi completat;
C.Daca nivelul uleiului este in zona C, uleiul trebuie completat.

Este suficient daca nivelul este in zona B dupa completare.
Nivelul uleiului nu trebuie sa depaseasca zona A!
 
Vehiculul trebuie parcat pe o suprafata orizontala cand se face verificarea. Dupa oprirea motorului, asteptati cateva minute ca uleiul sa se scurga in baie. 
 
 
De obicei daca nu e coada la benzinarie, dupa ce opresc masina, alimentez 20-30-50 de litri (ceea ce dureaza un timp) verific si nivelul uleiului pt ca am si servetele la indemana la peco. Spor
Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e la jumătatea zonei A de când am schimbat uleiul. Am urmărit o vreme și se pare ca nu e o impresie, aproape la fiecare pornire a motorului după ce a stat minim 40-50min oprit, pe eșapament apare un fum gri..da "un puf" asa și atât. De unde ar putea veni fumul asta? Uneori apare și la prima plecare de pe loc după ce a fost oprit minim 50min. După aia e curat în spate. Ma gândeam la antigel, ulei ars...dar antigelul este la același nivel de pe la 50k km când a fost completat puțin deoarece era puțin sub nivelul minim în vas, iar uleiul de 3000km nu a scăzut nici măcar 1mm pe joja. Concluzia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

surplusul de motorina injectat la pornire, in functie de anumiti parametri.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu da fum la pornirea la rece (nici la cald). Mirosul se imte (de motorina arsa), ca e euro 3. Uleiul e in zona A (sau era, inainte sa se plimbe tata subturat prin tara aproape 1500 km). As face o verificare, dar masina e acum cu botul sus in curte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am tinut blana tot timpul, pana in varful adanciurii de sus. Am fost foarte atent la acest aspect si fac verificari destul de dese ca sa nu scada sub zona de sus. Uleiul se consuma mai repede cand ii dai talpa nu cand mergi subturat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus ulei pana in maxim zona A. In 1400 km a scazut la jumatatea zonei A. Il las sa scada pana la zona B-maxim apoi completez. Masina are 63000 km. Rzzv cati km are a ta? Cand e noua consuma mai mult decat atunci cand ai terminat "rodajul"? Si a mea da acel puf de fum albastru, atunci cand o pornesc dupa o perioada mai indelungata de timp, ma gandeam ca atunci arde uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moroenius: a mea are 76100km. Și eu ma gândeam ca e de la ulei sau antigel ars..dar având în vedere ca nivelul nu scade deloc la niciunul din ele, atunci de unde sa fie? Am observat acel puf de pe la 70k km dar am zis ca e o impresie și m-am gândit mai de curând sa vad dacă apare mereu sau nu. Și da, apare mereu cu motorul relativ rece. Când era noua, pana pe la 35k km cred..consuma cam 1 litru la ~13000km..după revizia pe care am făcut-o pe la 34k km nu a mai scăzut uleiul asa drastic, ba chiar în ultima vreme nu consuma mai mult de 200ml intre schimburi, iar în ultimii 3000km de la revizie nu a mai consumat deloc pana acum. La tine mi se pare cam mult sa fi scăzut deja la jumătatea zonei A în doar 1400km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum masina a mers cu ulei castrol 5w30 ll de la reprezentanta. Acum e primul schimb cu 5w40 ravenol vmo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ceva timp intr-o revista de profil, ce obisnuia pe parcursul a 100.000 Km sa exploateze masina , apoi desfacand-o bucati, a fost un Roomster cu motor 1.9 Pd.

Dupa 100.000 au fost semnalate uzuri ale axelor cu came, insa dupa spusele specialistilor ce au efectuat testul sunt considerate normale la acest tip de motor din cauze prea bine stiute.

 

Adaugati la asta o baie de ulei cu capacitate scazuta unde uleiul se va deteriora mai repede cu un regim sever de exploatare si sa nu va mire daca veti avea pbme mai devreme decat v-ati astepta..

Regim sever de exploatare inseamna drumuri scurte ( vara se recomanda un drum de macar 3-4 km, iarna de 7 Km pt a putea ajunge uleiul la temp optima de fuctionare, pt a se elimina condensul si eu mai spun sa aiba timp si acumulatorul sa se reincarce indeosebi iarna stiindu-se ca sunt necesari cca 7 km pt a reinmagazina curentul de pornire), mers preponderent in oras, mers cu viteze f mari, carat, mers la altitudini mari, etc. In acest regim sever scrie si in carte, uleiul se va schimba la jumatatea intervalului dat.

 

Deci, un interval de 10.000 Km in conditiile de exploatare specifice tarii noastre nu mi se mare unul mic, ba chiar necesar.

Si bineinteles foarte important e folosirea unui ulei f bun calitativ, preferabil full sintetic care va ajuta la pastrarea proprietatilor acestuia indeosebi cand capacitatea baii de ulei e sub 4 L.

 

Si nu subturati inutil motoarele, desi va ajunge ulei peste tot, trebuie sa ajunga si in cantitatea necesara, altfel pelicula de ulei mai ales daca e unul slab/mediu nu va face faca solicitarilor mecanice si de aici uzura excesiva.

 

Uleiul e deajuns sa fie in zona superioara hasurata, insa ideal e sa fie in zona A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul cred ca se vehiculeaza multe presupuneri pe aceasta tema, jumatati de adevar sau neadevaruri, care vor conduce intr-un final la mitul motorului BXE. Neplacut este ca, desi cautam o explicatie logica, inginereasca mostly, aflam pareri chiar si ale unora care n-au exploatat direct aceasta motorizare si care, desigur, ne fac sa ne indepartam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum s-a spus deja, uleiul preferabil sa fie in zona A, la limita inferioara a zonei A care corespunde cu capatul superior al indoiturii de pe joja. Eu completam pana la maximul zonei hasurate pt ca oricum se mai ridica putin dupa ce se scurgea foarte bine. Plus ca la cald se si dilata si e bine totusi sa nu fie chiar la maximul zonei A cand e rece. 

Legat de fumul aparut la pornire, ori motorina injectata in exces la pornire (cum a specificat Andrei) ori ceva funingine ramasa pe evacuare in urma unei talpi mai pronuntate. Cel putin mie imi dadea un astfel de puf dimineata la pronire ori de cate ori in seara precedenta o alergasem mai tare. O alta cauza poate fi si motorina mai slaba care nu are la fel de bine. Oricum, nu e motiv de ingrijorare puf-ul ala decat cand il da de fiecare data indiferent de cum a fost exploatata masina sau de cat de cald/rece e motorul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Predispozitia uzurii axelor cu came la PD nu e un mit, o presupunere.

Tot ce variaza sunt conditiile de exploatare, viciile de fabricare, uleiul folosit, ceea ce fac ca defectul sa se manifeste la km relativ scazuti.

 

Iar faptul ca detin un benzinar nu are treaba cu ce am spus legat de pd.

Au lati prieteni, cumnati, rude masini cu motoare pd in care imi mai bag nasul.

 

Dar repet, dupa 100.000 Km rulaj, test efectuat de o revista de spacialitate, acel Roomster cand a fost desfacut bucati, a fast gasit cu uzura mica ce-i drept la axele cu came. Deci nu e ceva anormal sa se uzeze axele cu came pa un pd, e viciu de constructie, au fost fortati sa faca axele asa din cauza injectoarelor pd.

 

Iar ce am spus legat de ulei, e bine sa se ia in seama. Multi dintre noi adopta un regim sever de exploatare fara sa-si de-a seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa va spun eu ceva ca vad ca se derapeaza cu subiectul asta despre BXE-uri. Din punctul meu de vedere, ca posesor de BXE, ma declar multumit de fiabilitatea motorului si daca m-ar intreba o ruda daca sa-l cumpere sigur as spune ca da. Sunt un posesor inconstient care face reviziile la 15 000 fix si pune ulei Castrol si nici nu completeaza intre schimburi decat daca-si aduce aminte, am schimbat distributia fix la 150 000 cum scrie in carte si singurul lucru pe care l-am facut in plus fata de ce scrie acolo a fost sa schimb uleiul de la cutia de viteze de vreo doua ori in cei 7 ani jumate de cand am masina. Momentan am in jur de 190 000 de km cu ea si am schimbat doar bateria. Sigur, exista trepidatii, motorul e galagios, a trebuit sa schimb ambreiajul la 6 ani pentru ca din 6 patru au fost facuti in bucuresti, are multe defecte motorul asta dar sa fim seriosi ca in romania 200 000 de km nu se fac in 2 ani ca in Germania si utilizatorul normal ajunge sa atinga cei 200 000 de km in 10 ani. Cam cat ati vrea voi sa va tina o masina ca sa ziceti ca a fost fiabila? In viata asta de ce ti-e frica de aia nu scapi si daca o sa fiti disperati cu cel ax cu came la 80 000 de km cu siguranta o sa ajungeti sa-l si schimbati, eu personal am de gand sa fiu inconstient in continuare si sa ma sui nestiutor la volan si sa ma bucur de tractor atat timp cat functioneaza... si cred ca mai are multa viata in el sincer sa fiu.

Salutari.

 

P.S. toata povestea asta mi-aduce aminte de drobul de sare a lui Cranga .. my 2 cents

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am din nou masina. Uite cum arata axa, cuzinetii si mai ales tachetii ... si nu e nici-un drob de sare, este realitatea ...

La axa toate camele arata foarte bine, cu exceptia celei de linga pompa tandem care nu mai are virf - defect de fabricatie la axa, sau mai probabil ...

Cuzinetii, mai ales cei inntermediari lucreaza doar pe o mica parte din suprafata lor - viciu de conceptie a motoarelor, sa lasi suprafata de reazem asa de mica la trei din cinci reazeme

Tachetii - doi au uzura normala, cinci au uzura prea mare, unul e gaurit - inclin sa cred ca ei au fost veriga slaba la motorul meu.

post-58507-0-59536200-1409508584_thumb.j

post-58507-0-35723200-1409508594_thumb.j

post-58507-0-08617500-1409508602_thumb.j

post-58507-0-28216200-1409508624_thumb.j

post-58507-0-34201100-1409508628_thumb.j

post-58507-0-60796500-1409508637_thumb.j

post-58507-0-76005600-1409508647_thumb.j

post-58507-0-29057600-1409508711_thumb.j

post-58507-0-39732600-1409508712_thumb.j

post-58507-0-00501500-1409508714_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e defect de fabricatie la axa, acolo e  ungerea slaba, e capatul traseului de ungere.

la tacheti, vad ca ai avut versiunea veche, tacheti albi.  Dupa cutia de plastic vad ca ai folosit tacheti INA.  I-ai pus pe cei cu design nou, negri? 

 

ce ax cu came si ce cuzineti ai pus ?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect spus pro_niger, daca schimbul s ar face la maxim 10.000 iar uleiul ar fi mentinut la nivel plus un mers putin mai turat(greaseala multora in stilul de condus al motoarelor tdi PD de generatie mai nou=mers subturat"la consum")duce la o ungere insuficienta si de aici uzurile premature.

Seara faina tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat fu distractia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, stiu ca e capat de linie, dar trebuiau orificiile majorate un pic fata de cele din partea cealalta, ca sa obtina debit egal la toate camele. Nu e normala o asemenea uzura la numai o suta de mii. Si ai vazut cama de alaturi ?! parca e noua, are o usoara urma pe virf, stratul cementat este neatins.

 

In privinta pieselor am mers pe mina baietilor din service, in care am incredere, si am pus :

axa cu came - AE

cuzinetii - originali, OEM

tachetii - INA ( negrii, cum ai spus tu )

kitul de distributie - DAYCO

 

Toata distractia, (cu distributie cu tot) a fost 3000 roni.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

axa cu came este AE.  Si aici sunt 2 versiuni :P CAM672 - versiunea de baza si CAM914 - versiunea calita prin inductie ( cam cu 100 lei mai scumpa si teoretic mai rezistenta )

 

Eu am folosit versiunea mai scumpa si tachetii negri.  Prima data am pus cuzinetii noi Glyco ( tot de la Federal Mogul - AE) si in 100 km erau praf. Ramasese doar stratul de cupru din ei, restul se uzase. Asa ca i-am pus tot pe cei originali , de 300.000 km.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, AE . Acum nu stiu de care este, dar m-am uitat in factura si e 677 roni cu tva cu tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca e versiunea simpla. Ramane de vazut cat de fiabile sunt astea aftermarket, poate GabiVVX stie sa ne spuna mai multe despre ele.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!