Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

Scuze..A se citi kickdown=talpa în posturile mele anterioare. Iar cu ambreiajul..nu patinează deloc..dar volant mai trancane când o apuca. Probabil i se apropie sfârșitul..

Iar cu faptul ca peste 3000rpm doar face zgomot nu e chiar asa, mai ales cu softul de la tcm. Și cred ca se desfunda mai bine asa decât în mers constant la 2500-3000rpm. La talpa de la 1800 la 4000rpm scoate fum bine, ceea ce eu asociez cu faptul ca arunca funinginea adunata după mulți km făcuți în oraș în aglomerație.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis ca dupa 4000rpm face mai mult zgomot, nu dupa 300rpm :). Dupa 3000rpm chiar trage foarte bine BXE-ul cu soft, insa de la 4000 incolo deja e in coborare  :D. 

Ar fi culmea sa-ti patineze deja ambreiajul la nr asta de km, si tocmai ca sa-l pastrezi in conditii optime ziceam sa eviti plecarile astea in 4000rpm din treapta 1..ca la plecare el e cel mai solicitat..mai ales daca ai si soft

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, adevărul e undeva la mijloc. Într-adevăr ai spus ca îl duc degeaba la 4000. Da, de la 4000 în sus e degeaba accelerarea, și rar ajung la 4200-4300rpm în depășiri mai în scurt fiind presat de timp, dar în general la ~3900-4000 schimb viteza în momentele de accelerare brusca. Oricum mulțumesc pt sfaturi. Deocamdată sunt mulțumit, mașina merge frumos exceptând momentele de trepidatie mai mare la ralanti și trancanitul de la volant. Totuși în funcție de poziția în care se afla volant, bate diferit. Uneori tace cu totul și motorul merge și mult mai rotund, fără oscilații de turație. Zgomotul descris mai înainte intre 2500-3500rpm a dispărut aproape complet.. În schimb la ralanti cu ambreiajul călcat motorul suna altfel fata de atunci când nu e călcat ambreiajul. Adică e un zgomot ca de tacheti.. Dar foarte foarte fin și parca as face corelarea cu uleiul VPD pus acum ~3000km. Dacă nu stau cu ambreiajul călcat nu se aude nimic dubios. Oricum nu cred ca e o problema neapărat asta..

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt viteza maxima, da, ii trebuie peste 4000rpm, nu si pt cuplu :D. In fine cred ca schimbi putin cam sus daca zici ca in permanenta schimbi in 3900-4000rpm in conditiile in care masina e si resoftata. Volant cand incepe sa aiba oarece uzura asa face, in functie de pozitia in care o prinzi in momentul opririi poate sa bata sau nu sau sa oscileze turatia in stationare, si este normal sa sune altfel motorul cand ai ambreiajul calcat, fara sa aiba legatura cu uleiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream ca suna altfel decât suna înainte tot cu ambreiajul călcat, dar e ceva infim după cum am spus, greu sesizabil. Nu am spus ca schimb la 3900-4000 tot timpul!!! Ce om normal face asta? De fapt e cam imposibil sa mergi asa pe strada, având în vedere faptul ca merg cam 90% în oraș. Evident ca în 90% din cazuri schimb intre 2000-2500rpm deși e puțin subturat pe treapta superioara, dar nu îmi place sa urle aiurea motorul. Iar în afara orașului încerc sa merg peste 1900rpm tot timpul..în oraș e greu de exemplu cu a doua în aglomerație sa mergi cu >2000rpm, și nici cu a1a la 2500-3000rpm sa mergi constant în coloana nu mi se pare ok.

Și încă o chestie, când o prind în momente bune merge foarte rotund motorul la ralanti și fără oscilații și sta în jur de 860rpm turația cred, dar când oscilează sta în 900rpm și nu merge asa rotund.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina: Octavia 2, din iulie 2008, 1.9TDI, motor BXE.
Rulaj 106 mii km, reviziile la 15mii, pastrat uleiul Castrol, cu care a venit din fabrica, schimbat la toate reviziile toate filtrele. Afara la asfalt mers cu turatia intre 2500-3000 rot/min, deci o exploatare normala, fara excese de nici-un fel. Joi o duc la service . De ce ?!

View My Video
View My Video
View My Video

Voi schimba axa cu came si tachetii, deoarece o cama, cea de linga pompa tandem este barbierita aproape de tot (am fost la Avia, au demontat capacul si am vazut-o cu ochii mei, si am mai mers o luna de cind am sesizat primul zgomot anormal, pina acum, cind face urit de tot ). O sa-i fac poze axei sa o vedeti si voi. Cauza pentru care s-a ajuns aici, eu spun ca e defect de fabricatie la axa sau tachet sau viciu ascuns, boala, la motoarele BXE. Zic unii, si inclin sa ii cred ca si uleiul Castrol isi are partea lui de vina, deloc neglijabila. Oricum, la 106 mii nu era normal sa patesc asta. Deci bila mare, neagra privind fiabilitatea BXE-ului meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urat. Sa inteleg ca nu a avut nicio simptoma in timp? Pur si simplu a inceput sa faca urat si aia a fost.. ? Daca imi aduc aminte bine acum cateva luni parca, spuneai pe un topic de pe forumul Skoda ca speri sa nu patesti ce au patit alti colegi de forum cu ale lor BXE-uri. Din pacate ai fost printre ghinionisti... Te rog sa revii cu mai multe detalii, inclusiv preturile pe care le vei plati pentru toata reparatia. Masina este cumparata de noua parca, nu?

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucian.1950: E trist ca ti se intampla asta, iar in momentele astea de suparare si frustrare e normal sa incercam sa gasim cauze... Eu unul n-am menajat BXE-ul meu, am peste 180 TKm, ba chiar l-am dus pe autostrazi afara, uneori, la 2XX km/h, dar n-am avut niciodata incredere in Castrol. Nu stiu de ce, nu vreau sa zic cu pacat.

 

Poate pentru ca era prea zgomotos tractorasul meu cu el, poate pentru ca fiind cel mai cautat este si cel mai piratat.     Nu stiu, dar maxim 10.000 km scrie pe schimburile mele, niciodata mai mult si oricum alt ulei decat mult-laudatul Castrol (n-am sa-i dau numele tocmai pentru a nu provoca vreun flame).

 

Daca ai putea sa o aduci la Constanta, te-am ajuta mai ieftin, oricum da-ne de veste de te putem ajuta in vreun fel.

Ma iau mici fiori...

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja al doilea dupa Claudiusnc, dar el a patit-o la 200.000 km

Deci revenim la discutia veche: ulei schimbat inainte de 10.000 + calitate cat mai buna la ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus cam 300 ml de sprint 2t in rezervor, facut plinul pana in gura, in cativa km deja parca era alta viata, era mai silentios si mai vioi. Uleiul din motor e Ravenol VMO, va fi schimbat pana in 10k km. Din cate am mai auzit de la prieteni care au motor de 1,9 tdi (plimbat ieri cu un A4 de 1,9 tdi si 101 cai cu vreo 300k km), daca ii pui ulei bun si-l schimbi la termen si nu subturezi in draci, minim 500k km nu ai de ce umbla la el (poate doar sa reglezi bolturile de la injectoare, la cate 50k km). In general, lumea e multumita de PD-uri, chiar daca sunt un pic mai zgomotoase (tine si de antifonare, ce e drept).

Toata chestia e in intretinere si absenta subturarii, parerea mea. Tata a condus aproape 1500 km cam subturat (ca cica are grija de ea) si parca era oarecum lesinat motorul, i-am dat cca 20 km cu 2800-3000 rpm si parca azi era iar cum il stiam (de motor zic).

 

Grija cu intretinerea, in orice caz. Motoarele noi sunt mai rafinate, mai sportive, dar eu parca nu m-as desparti de batranul meu 1,9 tdi PD, chiar cu micile lui neajunsuri. Si in orice caz, un motor mai mare mi se pare mai fiabil, nu trebuie sa-l nenorocesti ca sa ai ceva zvac si nici nu sughite daca incarci masina mai la limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, masina am luat-o de noua si da, nu am avut nici-un semn ca s-ar intimpla ceva pina acum o luna, cind de doua ori intr-o saptamina a facut un zgomot ciudat la pornire, timp de trei-patru secunde, dupa care isi revenea. In simbata urmatoare am dat scutul jos, crezind ca loveste la pornire, cind trepideaza un pic mai mult, dar a facut acelasi zgomot si cu scutul jos. Miercuri am fost la Avia si i-am rugat sa desfaca capacul sa vad ce se intimpla ( desi la ei a pornit normal - legea lui Murfy).

Cind am vazut ce e acolo si mi-au facut pretul cei de la Avia, am facut maruntel printre dinti si i-am rugat sa-l lase asa cum e si sa inchida la loc motorul.

Am facut rost de bani si am aranjat cu un service, pe care il lauda baietii de pe forumuri si joi le duc masina, pe linga axa,tacheti, cuzineti si simering axa, piesele din capul injectoarelor (le schimba preventiv - si au dreptate ), mai schimba si distributia cu pompa de apa cu tot ( si cureaua si pinionul axei aratau foarte bine, dar sint aproape de 120mii si ar fi pacat sa nu o fac ) - deci cu piese si manopera ma costa 3000 roni ( am verificat preturile de pe piata si sint rezonabile, mai ales fata de cei 8000 avansati de Avia pentru aceleasi operatii). Tavi, cind am inceput sa-i spun de masina, dupa ce am zis BXE si Castrol mi-a spus ,,axa cu came si tachetii, nu ?!" - si nu e singurul care e contra uleiului asta.  

Oricum, acum mi-a mai trecut supararea si astept ziua de joi...

Va multumesc pentru intentii, de aceea va trec in rindul prietenilor...sa auzim numai de bine !

 

Andrei, sint de acord si voi schimba uleiul, dar la cele zece mii ma mai gindesc, mi se pare prea putin totusi, desi s-ar putea sa ai dreptate.

Eu inclin sa cred ca e vorba de un defect de fabricatie, combinat cu uleiul slab (eu unul nu bag mina in foc ca uleiul din bidoane este totdeauna suta la suta ce scrie pe eticheta...)

 

Lucian, orice ai pune in motorina, nu ajunge in circuit si nu influenteaza in nici-un fel ungerea motorului, deci 2T-ul nu are nici-o legatura cu cazul. Cit priveste mersul subturat, motorul ar trebui din proiectare sa asigure presiunea si mai ales debitul de ulei necesar pentru ungerea tuturor pieselor, la orice turatie. Dar se pare ca la BXE este pe undeva o veriga slaba... Oricum, la mine nu a fost vorba nici de sub nici de supra turare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luciane, ce ai zis acolo (mai putin distributia) ma paste si pe mine, am doua came cam duse pe evacuare (Eexcalade a constatat asta cand a schimbat bolturile si suruburile de la injectoare- le excludem si pe alea). Ulei de care punea reprezentanta de la Brasov, schimbat la 15k- asta e reteta succesului! Mi-e ciuda ca masina nu a fost tratata cu ulei mai bun, dar nu am ce face, de acum pupa doar Ravenol (sau ceva mai bun).

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este un defect de fabricatie la dimensiunea camelor in primul rand (prea inguste) si la sistemul de ungere - ultima cama , cea de langa pompa tandem nu prea se unge . 

Axa cu came in sine nu are probleme. 

Insa defectele de mai sus, combinate cu ulei mai slab si cu intervalul prea lung de schimb, duc la aparitia problemei. Pe langa faptul ca ajunge ulei putin la camele alea, sa mai fie si 50% uzat ca sa zic asa, iti dai seama ca numai bine nu este acolo

 

Asta e premisa pentru care merg pe schimb de ulei pana in 10.000 km.  Ulei putin la came, dar macar sa fie in toate mintile (cum zicea un coleg aici pe forum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine is camele de la cyl 1 si 4. Cea de langa pompa tandem e mai afectata decat cea dinspre fulie. A zis Catalin ca ma mai tine 50- maxim 100k km. Dupa care, vorba aia: baga bani, baga bani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am schimbat axa si tachetii la ATD-ul din 2001.Axa cu came si tachetii sunt aceleasi ca la BXE.  La 300.000 km ultima cama, cea de langa pompa tandem era rotunda, nu ovala si tachetul spart.

pana la 250.000 nu stiu ce ulei s-a pus in masina, insa a fost bun, daca a tinut atata.

Insa marea problema la BXE, de care mi-e frica si mie si pe care am intalnit-o de ingrijorator de multe ori, doar la BXE, este biela gripata pe arbore si bloc motor spart......

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Lucian 1950 : daca pot sa-ti mai alin supararea , cred ca esti al 10-lea BXE !!!  :tuktuk:  Stii de 1 an jumate de cand numaram BXE-urile cazute si credeam ca al tau fiind mai intretinut si menajat o sa tina mai mult . Dar tot raul spre bine , daca il si resoftezi imi dai cu fum ...  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce aveti cu Castrol, dar inclin sa cred ca problema la axul cu came nu e de la calitatea uleiului Castrol. Eu am facut reviziile numai din 15 in 15 K si nu mai am mult pana la 240 000 de km fara ca nici macar o problema la motor, sa nu mai zic ca nu troscane si nici nu bate nimic. Uleiul de cand e masina noua a fost doar Castrol 5W40. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot cu Castrol si am in jur de 190 000 fara probleme. Ce-i drept in ultimii 3 ani am stat in Madrid, si am facut reviziile aici.

 

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avet impresia ca la mine se aude ceva de la axa?! Nu, fratilor, dar cand am schimbat bolturile si suruburile de la injectoare, Eexcalade a verificat si axa, care numai perfect nu arata la cele doua came. Restul erau PERFECTE. Desfaceti capacul de la motor si inspectati axa, o sa aveti surprize. Si NU placute. Motoarele cu PD au aceasta problema comuna, chiar si la cele cu doua axe cu came. De unde stiu? Mi-a spus Eexcalade, am petrecut cateva ore bune impreuna lucrand la motor. Si credeti-ma, daca nu imi spunea de faza cu bolturile, nu desfaceam motorul. A avut dreptate, dupa reparatie motorul trage altfel, consuma mai putin si am facut si constatarea la axa cu came (vestile nu au fost chiar bune, dar ce sa-i faci...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian M, totusi la BJB-ul tau nu sunt consecinte asa urate ca la BXE-ul lui lucian.1950, masina ta are peste 200k km, daca merge fara reparatii 250k km, este totusi mai mult decat dublu unui BXE corect utilizat si intretinut. Nu e normal ce se intampla cu motoarele astea si nimeni nu recunoaste nimic. Una e sa pice motorul la 106k km, si alta e la 250k km (poate chiar mai mult, din ce inteleg nu ai masina de noua si nu stiu cat de sigur esti de km pe care ii are la bord la cate manarii se fac).

@adrian001 - in cazul tau la fel, nu e vorba de BXE masina fiind din 2004.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are km reali, masina e de noua in Ro. Deci sa inteleg ca BJB e un motor bunicel?! Are 207,5 k km si inca is multumit de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si al meu e tot BJB. Cat timp totul merge bine nu o sa imi bat capul cu el, doar revizii din 15 000 in 15 000 si ceva verificari cu VAG-ul pe care le mai fac eu din cand in cand. Cand o sa pice o sa fiti primii care aflati, oricum masina nu o s-o vand pentru ca nu are rost, inca isi face treaba cu brio.  

 

Asa arata la mine graficul (MAF and Turbo) la BJB-ul meu la care nu s-a umblat nicioadata in toti acesti 235 000 km. 

 

LOG 1.9TDI BJB.xls

 

Si compensarea pe injectoare: 

 

post-39995-0-34761600-1409050089_thumb.j

 

PS: Evident ca axul cu came este supus unui stres mare fiind cel care creeaza presiunea in injectoare, dar asta nu inseamna ca trebuie sa pice la 100 000 km. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aveti cum sa generalizati ca e de la ulei sau de la schimb. 

 

A mea are 270 000km si revizia facuta doar in regim LL -30 000km cu castrol 5w30 in De.  Cred ca uzura pronuntata apare mai mult din cauza stilului de condus, porniri agresive de pe loc, dat cheie si mers cu masina inainte sa circule putin ulei printre componente, etc. Probabil masina celui cu 100 000km a fost supusa unui stres mai mare, gen multe porniri opriri in oras, sau circulat iarna pe distante scurte, sunt cazuri in care nici macar nu iti schimba tot ce spun cei de la repreentanta la o revizie (nu din auzite ci am experimentat-o eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, la 100k km nu are voie sa pice, nici macar un motor de dacie 1310 nu pica la 100k km daca e intretinut corect.

Lucian M, se pare ca BJB cel putin in comparatie cu BXE sunt mai ok.

@deenman, repet, e vorba de BXE. Si tu nu ai BXE, masina fiind din 2004, deci nu e relevant pentru discutia noastra. Si nu, masina lui lucian.1950 nu a fost supusa unor rele tratamente, deci nu are motiv sa pice asa repede motorul. Porniri dese in oras? Pai si ce sa facem? Sa cumparam o masina si sa o folosim doar cand iesim din oras, in rest ne deplasam cu taxi-ul? Nu aici e problema, e drept ca uzura e mai mare circuland in oras, dar la nr asta de km nu are voie sa pice indiferent de exploatare. Il las pe el totusi sa detalieze modul in care a folosit masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu doar iti subliniam faptul ca voi incepeti sa va mirati ca ii cade la 100 000km si altuia ii cade la 250 000km , difera regimul de mers si soferul, una e sa mergi 90% din km afara, sau pe autostrada in regim constant la 2200-2500rpm si alta e sa o freci toata ziua cu porniri de pe loc si mers bara la bara. Tocmai de asta am specificat ca poate a mers predominant in oras, pt oras nu iti cumperi diesel, in special PD :)). In fine, defectele de fabricatie sau punctele unei masini le descoperi abia dupa ani de la lansarea modelului asa ca daca iti cumperi o masina de noua ai toate sansele sa ii descoperi defectele intarziat asta daca tii masina mult, sau dupa un anumit nr de km.  Putina lume stie ca motoarele PD incep sa crape dupa un anumit timp, daca le-ai zice asta cand le vinzi masina in targul auto, crezi ca lumea s-ar mai uitat la PD? fie ele bkc/bkd/bxe/bjb? 

 

Sau hai sa o punem altfel, daca ai fi cu o ruda in targ si respectivul ar vrea sa cumpere un /leon/altea/jetta/golf 5/O2 cu motor BXE ce i-ai spune?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!