Jump to content

Noua Benzina tip E10, 10% etanol


Executron
 Share

Postare recomandată

Salutari

Aparent din 2011 se va comercializa in UE benzina tip E10, care contine etanol in proportie de 10%.

Am atasat un pdf-ul cu motoarele care sunt incompatibile cu aceasta noua benzina.

Daca veti citi veti putea observa ca printre lista motoarelor incompatibile cu noul tip de benzina se numara, din cadrul VW, in special motoarele FSI (primele generatii de motoare cu injectie directa).

Dupa cum puteti vedea am in familie o Skoda Octavia 2 cu motor 1.6FSI (cifra octanica minim recomanda - 98), care zic ca se inscrie perfect in categoria motoarelor care nu "gusta" noul tip de carburant...

Intrebare... Ce ma fac? :lol:

index.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit si eu de noii combustibili...cred ca vor exploda preturile in romania la benzina si la motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit si eu de noii combustibili...cred ca vor exploda preturile in romania la benzina si la motorina

Pretul ca pretul... Platesc si 50% mai mult, dar sa mearga masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca ai tdi...doar unele modele pe benzina vor fi "afectate"...deci nu are de ce sa nu mearga masina ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am mentionat este vorba de masina 2 din semnatura, skoda octavia 2 FSI.

Am cautat frenetic pe net si aparent am avut noroc.

M-au cam trecut caldurile dar cred c-am scapat. Am trecut prin toate motoarele de acolo si motorul cod BLF (85kw) productie noiembrie 2004- 2007 nu se afla in lista de acolo, dupa cum nici passaturile cu acelasi motor nu sunt pe lista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios ce se intampla cu masinile care au motoare incompatibile...sa nu imi zici ca trebuie casate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic directiva EU spune ca pentru acele masini ce nu sunt compatibile, trebuie asigurate combustibil adecvat. Adica va trebui sa cascam ochii la pompa dupa denumire.

Dar cred ca se va vedea si la pretul de la pompa. Benzina cu 10% etanol, va avea un pret mai scazut, caci doar 90% din ea va fi produs de provenienta petroliera, adica accizabil.

Teoretic etanolul din benzina ar trebui sa ramana neaccizat. Dar despre asta nu se vorbeste deci nu stiu daca e garantat ca asa va fi.

In Ungaria in tot mai multe locuri se gaseste E85, adica Etanol 85%. Deci va urma sa creasca si la noi incet procentul.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca nu am curajul sa bag tuica in rezervor :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"The new fuel types "normal E10" and "super E10" are not suitable for vehicles having

first-generation FSI engines. This affects a few Lupo, Polo, Golf, Bora and Touran

models built between 2000 and 2004, and in individual cases to 2006. These vehicles

must be filled with the type "super plus E5."

"The reason for this is that parts which transport fuel, in particular the high-pressure fuel

pumps and fuel rails of these engines, may fail if the new E10 fuel types are used.

However, owners of these vehicles will not be disadvantaged because these cars were

intended to use predominantly super plus fuels. "

Traiasca Alto 101 si Petrom 99+

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg ultimul post, adica desi crapa pompa sau ceva, macar trage foarte bine pana crapa?

si de ce doar alto si top sa traiasca?

a vazut cineva pana acum la peco aceste denumiri E5, E10 si B7? cica deja exista la unele.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam tarziu ne-am dat seama de avantajele etanolului, inapoiatii de mexicani folosesc asa ceva din 1973.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca cei cu MPI au scapat? din ce am citit se refera doar la FSI dar corectati-ma daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe 1.8T merge acest nou combustibil? din cate stiu eu 1.8T-ul are injectie multipunci de generatie mai veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad cu ce ar afecta etanolul pompa sau rampa de injectie, doar nu topeste plasticul... cel mult cred ca se vor coace furtunele, si asta cam la toate e predispozitie, daca stiu bine ca alcoolul (ma rog etanolul) cam papa cauciucele destinate la benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe 1.8T merge acest nou combustibil? din cate stiu eu 1.8T-ul are injectie multipunci de generatie mai veche.

Merge la tine cum spune si acel PDF "Octavia Combi şi HatchBack: toate modelele cu benzină, cu excepţia 1.8T RS (132 kW motor AUG)

PS: nu face referire la motorul meu 1,6 MPI cod motor AVU, stie careva daca va merge si la mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad cu ce ar afecta etanolul pompa sau rampa de injectie, doar nu topeste plasticul... cel mult cred ca se vor coace furtunele, si asta cam la toate e predispozitie, daca stiu bine ca alcoolul (ma rog etanolul) cam papa cauciucele destinate la benzina

Daca doar asta ar fi problema, ar trebui sa apara kituri de adaptare care sa contina toate furtunurile prin care trece combustibilul, astfel rezolvandu-se foarte simplu incompatibilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe 1.8T merge acest nou combustibil? din cate stiu eu 1.8T-ul are injectie multipunci de generatie mai veche.

Merge la tine cum spune si acel PDF "Octavia Combi şi HatchBack: toate modelele cu benzină, cu excepţia 1.8T RS (132 kW motor AUG)

PS: nu face referire la motorul meu 1,6 MPI cod motor AVU, stie careva daca va merge si la mine?

Faza e ca 1.8T RS are codul AUQ nu AUG...deci mister. Tot super-plus e baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam tarziu ne-am dat seama de avantajele etanolului, inapoiatii de mexicani folosesc asa ceva din 1973.

asa se credea ,ca bioetanolul e "green",dar se pare ca nu este...am citit acum cateva luni pe site-ul top gear,au descoperit dupa multi ani ca e chiar destul de daunator

nu mai gasesc articolul din top gear,am gasit asta la o cautare fugitiva pe google

http://greenchemistry.wordpress.com/2007/10/08/harmful-health-effects-of-bioethanol-and-fuel/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe 1.8T merge acest nou combustibil? din cate stiu eu 1.8T-ul are injectie multipunci de generatie mai veche.

Merge la tine cum spune si acel PDF "Octavia Combi şi HatchBack: toate modelele cu benzină, cu excepţia 1.8T RS (132 kW motor AUG)

PS: nu face referire la motorul meu 1,6 MPI cod motor AVU, stie careva daca va merge si la mine?

Faza e ca 1.8T RS are codul AUQ nu AUG...deci mister. Tot super-plus e baza.

Mai ciudat este ca la Seat cica e ok pe toate motoarele pe benzina, deci si 1.8T AUQ, pe cand in document se pune o restrictie pe un anumit 1.8T (fie el AUQ sau AGU, ca AUG oricum nu exista :P) desi ele sunt perfect identice din cate stiam noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad cu ce ar afecta etanolul pompa sau rampa de injectie, doar nu topeste plasticul... cel mult cred ca se vor coace furtunele, si asta cam la toate e predispozitie, daca stiu bine ca alcoolul (ma rog etanolul) cam papa cauciucele destinate la benzina

Daca doar asta ar fi problema, ar trebui sa apara kituri de adaptare care sa contina toate furtunurile prin care trece combustibilul, astfel rezolvandu-se foarte simplu incompatibilitatea.

nu sunt sigur daca procesul de combustie nu va fi afectat putin... sa nu comenteze sondele lambda... ca altfel nu cred ca alte componente ale motorului vor fi afectate gen injectoare...

cred ca valoarea calorica a benzinei se va schimba, si asta e declansatorul expandarii gazelor in cilindrii deci puterea

cred ca nu vom simti diferenta din moment ce deja exista 5%, ce nu stiu eu e de cand? asa au fost gandite motoarele noaste pentru 5% etanol?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi, citeam intr-un articol ca performantele motorului scad considerabil.

Pretul noului tip de carburant va fi mai scazut dar consumul va fi mai mai ridicat.(chiar dublat in unele cazuri)

"Pentru a evita toate problemele legate de benzina E10, instalaţi un filtru de separare a apei pe traseul de alimentare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modificarile care apar in citatul dat de tine sunt valabile si pt motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca sufla prea tare fanfara sa ne panicam toti.

Lasati-o mai moale... si veti putea dormi mai linistiti.

De panicat va fi voie doar in cazul in care se ajunge la stricari pe banda a masinilor. Eu personal nu cred sa se intample asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai bine ma panichez inainte sa se strice, decat dupa.

Nu stiu, eu ziceam ce am citit.Vom vedea atunci.

@paul.todea Citatul este valabil pentru benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!