Jump to content

Camshaft Timing (torsion value)la motoare PD tdi


fflorynn
 Share

Postare recomandată

Trebuie sa duc masina in service saptamana viitoare pentru reparatii la caseta de directie si voi pune mecanicii atunci sa il regleze, nu m-as baga singur sa fac operatiunea, desi am inteles ca nu e greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Update: am reusit intr-un final sa reglez avansul, l-am adus la 0.00, fluctueaza cu -0.60, dar sta mai mult pe 0.

Schimbari:

  • porneste la fel la cald (la rece inca nu am incercat);
  • consumul a scazut de la 0.8l/h la 0.6l/h. 
  • pare ca trage la fel
  • a crescut corectia pe injectoare dupa cum urmeaza:

Inainte:

  -0.54 mg/str  Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.12 mg/str  Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.05 mg/str  Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.33 mg/str  Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H

Dupa:

  -0.78 mg/str  Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.21 mg/str  Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.28 mg/str  Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.21 mg/str  Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H

Nu sunt mari corectiile, dar e normal sa creasca?

Ibiza 1.9 tdi, AXR, 101cp.

Modificat de Vad_Sunete
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare,

Fain thread, am aflat cate ceva nou si util. :)

Am un 1.9 TDI BLS (DPF) 2007, si curand tb sa schimb distributia (e schimbata de cca 55.000 km).

Ce valori am acum (cu motorul cald, dupa un drum lung, valori la relanti): Torsion value -2.9, Injection timing: ATDC 1.9; Corectii injectoare intre -0.3 si 0.3 pe oricare.

Masina merge bine, consum 0.5-0.6 relanti, si in fc de stil de condus in afara intre 5.0-6.5%

Torsion value e in parametri, si pe VAG imi zice ca ar tb sa fie intre -6.0 si + 6.0.

Cum urmeaza sa schimb distributia, as vrea sa ma asigur ca o sa fie in valori optime dupa. Inteleg ca torsion ar fi ideal intre -2.0 si -2.5?

Ar avea rost sa ma duc catre torsion 0 sau pozitiv?

Pentru un grafic interesant: https://www.youtube.com/watch?v=7zET8soUlow

 

 

Seara faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

samy - intre -1.5 si -2.5 este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare! 

De o luna detin un passat b6 bmr 170 cp . Am doua probleme care ma framanta, si anume un tremurat la rece ,si pe masura ce motorul se incalzeste , acesta se diminueaza dar tot este sesizabil , si al doilea ar fi faptul ca masina porneste greu ,bateria fiind noua. Cand a nins doua zile , in zona mea a nins destul de binisor , fiind cod portocaliu ,masina a stat ''sub'' zapada o zi nepornita , iar la aproximativ 0 grade , abia a pornit. Citind acest forum , am scos masina la o plimbare mai in forta , sa pot vedea valorile avansului si iq. 

Din ce am citit , inteleg ca nu este in regula motorul meu cu valorile actuale , dar va rog frumos daca va uitati pe poze , sa.mi spuneti ce sa modific si in ce valori trebuie sa stau, avand in vedere ca pozele au fost facute la cald *89 de grade. Multumesc si scuze de calitatea pozelor. O seara frumoasa!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Modificat de Enache Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul tau torsion value trebuie sa fie intre -1,5 si -2,5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos, iar la iq , este ok 4.1? Sau trebuie sa fie mai mare..masina imi trepideaza 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Stiu ca trebuie sa fie intre -1.5 si -2.5, dar cu ce afecteaza daca il las zero cum este acum ?

Momentan porneste instant si rece si cald, consum relanti 0.4-0.7 in functie de consumatori (0.4 fara)

2.0 BKD

 

 

2.jpg

3.jpg

1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina merge si se comporta bine, nu merita sa modifici ceva . Parere personala , nu sunt cunoscator , ma raportez la ce am invatat de pe forum:d... revenind la bmr.ul meu, ma puteti lamuri de ce pe cb consumul instant fara consumatori este 0.5l/h , iar in grupul 15 casuta 3 , imi arata 1.47 l/h.. este normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Motor 2.0 TDI AZV, Touran 2004

Recent mi-a fost schimbata distributia si am observat ca torsion value este 0 iar cantitatea injectata la relanti este 3.8-4.4mg/str. Din cate am citit pe topic-uri e cam mica acea cantitate  injectata. Motorul are niste trepidatii usoare la relanti cand este cald. Am vrut sa maresc din axa spate cantitatea injectata dar suruburile de reglaj sunt la maxim in acele gauri ovale si nu o pot muta mai in fata, adica sa mai cresc putin cantitatea. Banuiesc ca acea axa este cu un dinte deplasata. Normal ar trebui ca reglajul sa fie la mijloc pentru o cantitate injectata de 4.5-5 dar nu e si e dat la maxim acel reglaj. La axa fata reglajul e pe mijloc, cum trebuie. Torsion value cat ar trebui sa fie pentru acest motor? Dar turatia normala la relanti? Am tot cautat dar nu am gasit nimic concret. 

Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa aduci cantitatea injectata in jur de 5,la cald, fara consumatori.Trebuie sa repozitionezi fulia din spate in asa fel incat suruburile sa fie pe mijloc ca sa-ti permita reglajul

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. La asta ma gandeam si eu. Pentru asta trebuie sa o mut un dinte mai in fata practic? Trebuie data cureaua jos iar, sau merge numai slabind cureaua, fixez axa din fata si sa repozitionez fulia? Torsion e bine pe 0 la motorul asta? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate numai slabi cureaua,trebuie scoasa-pusa fulia pe mijloc-si strans la loc intinzatorul....nu o sa intre dinamometrica sa mai strangi la cuplu

inainte de asta calezi vilbrochenul si axele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e ionut10a. Oricum ma duc tot la service-ul care mi-a schimbat distributia si le zic ce trebuie sa faca, nu ma bag eu ca imi trebuie scule si timp. Numai de asta intreb aici ca sa stiu de la oameni cu experienta in motoarele astea pentru ca in general la service-uri oamenii de pe acolo nu stiu prea multe. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ...senzorul g81 cel de temperatura  motorina nu regleaza avansul  si cantitatea de motorina injectata?

 

Stie cineva  de unde citeste  vcds-ul  valoarea atdc -btdc din ecu sau din unu din senzori motati pe axa sau pe volant?bineinteles ca din ecu dar e vreun senzor care ii da valorile? la avans stiu cel de pe axe dar inceputul injectiei de unde?  

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu radeti de mine dar va zic de ce ....am facut niste teste cu masina in relanti masuratoarea a inceput cand motorul avea 90 grade  si mi se pare ceva ciudat am lasat masina pornita in relanti  cam 40 minute si am urmarit cu vcds-ul parametrii pe avans si inceputul de injectie.. momentan am avansul la 0 si inceputul de injectie la 5 grade atdc apa la 90 de grade fara sa turez motorul tot in relanti am vazut ca mi se modifica inceputul de injectie scadea la 4 grade atdc si totodata scadea si avansul se ducea la -0.35 statea asa cateva minute dupa care iar se ducea la 5 grade atdc si avansul 0 si tot asa se modificau cand si cand ba cresteau valorie ba scadeau fara sa ating pedala de acceleratie  cand scadeau valorile motorul era mai silentios se auzea mai bine  nu pot sa imi imaginez de ce.. ceva e bulit vreun senzor ceva de se modifica valorile stiu ca trebuie sa stea fixe in relanti nu sa se modifice doar cand accelerezi se modifica ma gandesc sa nu am probleme cu senzorul de pe arbore ca in ultima vreme mi sa oprit motorul in mers de 4 ori fara nici o eroare fara nimic pur si simplu se oprea dupa care pornea foarte usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

2.0 TDI BMM 140Cp, inainte de schimbarea distributiei aveam consumul la relantiu de 0.5 (aveam si o bujie arsa desi nu conteaza, le-am schimbat odata cu distributia) iar dupa ce am schimbat distributia am consum de 0.6. Acum de vreo 2 zile a crescut la 0.7. cu motoriul oprit torsion value este de 0.0, iar cu motorul cald vad ca este de -2.0 ; -1.5. Cand pun sageata pe casuta cu torsion value imi spune ca trebuie sa fie intre -6.0 si + 6.0. E bine sa aiba motorul meu valoarea de -2.0 , -1.5 ?

1.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul oprit e normal sa iti arate 0...in rest e bun avansul la -2,,,,-1,5...cat despre consum,sa faci masuratorile cu apa la 90 de grade si fara consumatori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand am facut poza aia apa era la 90 grade, radioul era oprit, aveam pornite doar farurile faza scurta si aveam consum la relantiu de 0.6. Deci m-am linistit cu avansul , ma incadrez in valorile normale. O sa mai verific cand pun vcds-ul cantitatea de motorina injectata pe rotatie sa fie intre 4.8 si 5.2 mg/str si fara consumatori.

In ce grup la measuring blocks vad consumul la relantiu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe 15,cantitate injectata e pe canalul 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare, la un AJM cum ar trebui reglat torsion value pentru puterea cea mai buna ? nu ma intereseaza consumul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!