Jump to content

Retrofit la Generatia a III-a de Playere OEM (RCD310, RCD510, RNS310, RNS510)


doruiacovescu
 Share

Postare recomandată

Decupleaza firele de can din mufa playerului si vezi cum stai cu consumul dupa 10-20 de minute dupa scoaterea cheii din contact.

Se opreste singur dupa scoaterea cheii din contact?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da de oprit se opreste singur cand scot cheia din contact si se aprinde singur cand pun contactul (prima pozitie a cheii).daca sot de ex siguranta de la tabloul de la motor corespunzatoare pt radio/navi nu mai porneste(nu are alimentare).

daca anulez firele de la can nu mai meg comenzile de pe volan, chestie la care nu as renunta.

Modificat de vali123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara

Mi-am achizitionat de curand un RNS 300 MP3 si nu am adaugat antena gps. In urma scanarii cu Vag-Com am descuperit urmatoarea eroare  00862 Antenna for GPS Navigation (R50/R52) . Se poate coda cumva astfel incat sa nu am nevoie de antenna? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu.... oricum, daca nu vrei sa folosesti navigatia - Romania oricum nu are - nu iti trebuie antena. Doar ca vei avea mereu stocata acea eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o intrebare. De ce nu se vad informatiile legate de melodie pe maxidot? trebuie sa setez ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut !

  Nu cred ca postez unde trebuie deci... scuze: tocmai ce mi-am luat un passat b6 3c  bluetdi an fab 06.2010  si am RNS 510 si are instalata harta uropei de Vest... deci Romania ...ioc. Ce butoane trebuie sa apas ptr a vedea ce versiune e si de unde pot sa gasesc si eu Europa de Est mai noua asa (2013) si sa mearga pe navigatie??? 

 

 Mc anticipat si scuze daca nu am postat unde trebuie :D !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar, nu ai postat unde trebuie..........foloseste functia "search" cu incredere si vei gasi cu siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

  Nu cred ca postez unde trebuie deci... scuze: tocmai ce mi-am luat un passat b6 3c  bluetdi an fab 06.2010  si am RNS 510 si are instalata harta uropei de Vest... deci Romania ...ioc. Ce butoane trebuie sa apas ptr a vedea ce versiune e si de unde pot sa gasesc si eu Europa de Est mai noua asa (2013) si sa mearga pe navigatie??? 

 

 Mc anticipat si scuze daca nu am postat unde trebuie :D !!!

 

la un clic distanta: http://vwforum.ro/topic/40393-rns-510/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Referitor la consumul de baterie la navigatiile AM prin schimbarea can gatewai-ului nu mai consuma bateria.Am trecut de la versiunea C la N.Cel putin pt navigatiile CM 7001.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, generatiile mai noi de can (sau update-ul - la modulele care suporta), rezolva aceasta problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este consumata de modulul de can, nu de navigatiea AM sau OEM. Daca izolati sau taiati firele de can din navigatie (AM sau OEM), nu se mai consuma bateria. Dezavantajul este ca navigatia trebuie pornita/oprita de la buton, se pierde afisarea setarilor climei pe ecran (unde este cazul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si modificarea intensitatii iluminarii, la aprinderea pozitiei/farurilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca nu se mai opreste complet navigatia. De asta testul pentru CAN compatibil sau nu, fara diagnoza, era sa vezi cum porneste navigatia: cu "Welcome to Volkswagen" sau in starea in care a fost lasata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este consumata de modulul de can, nu de navigatiea AM sau OEM. Daca izolati sau taiati firele de can din navigatie (AM sau OEM), nu se mai consuma bateria. Dezavantajul este ca navigatia trebuie pornita/oprita de la buton, se pierde afisarea setarilor climei pe ecran (unde este cazul)

Bateria este consumata de navi, si nu de CAN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vinovatul se gaseste usor cu aparatul de masura. Am verificat de multe ori, sunt sigur ca si tu ai facut-o. Tie ti-a dat ca vinovat RNS-ul? Cum ai facut masuratorile?

 

Eu stiam ca nu se mai opreste complet navigatia. De asta testul pentru CAN compatibil sau nu, fara diagnoza, era sa vezi cum porneste navigatia: cu "Welcome to Volkswagen" sau in starea in care a fost lasata.

Functionarea navigatiei nu este conditionata de existenta sau functionarea defectuasa a CAN-ului. RNS-ul se opreste "complet" dupa 10-15 minute de la oprirea de la buton sau de la scoaterea cheii din contact, indiferent de starea can-ului. Cuvantul complet intre "" nu reprezinta chiar complet, pentru ca RNS-ul ramane in stand-by la fel ca un televizor oprit din telecomanda. Consumul este minuscul.

Sigla apare la pornire doar atunci cand RNS-ul este pornit din starea aceatsa de stand by. Daca nu apare sigla, inseamna ca el nu s-a oprit cu adevarat, ai dreptate aici.

Insa el intra in aceasta stare indiferent de can.

Fara diagnoza se poate verifica doar cu aparatul de masura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa scoaterea sigurantei de la RNS, scade curentul consumat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Salut !

    Eu daca vreau sa bag harta de europa de est 2013 (momentan e cu cea de vest cum a venit de afara) trebuie sa fac update de soft sau pot sa instalez hartile direct pe softul cu care este dotata navigatia (RNS 510) ??? (nu stiu ce versiune de soft are ptr ca nu merge combinatia de butoane ,imi trebuie tester :D; masina este din 06.2010)

  

 Multumesc !!!  

Modificat de cr33py
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este necesar sa schimbi firmware-ul daca doresti sa instalezi harti mai noi. Incearca sa incarci un DVD si o sa ai certitudinea daca merge ok sau nu

 

Dupa scoaterea sigurantei de la RNS, scade curentul consumat.

Ce spui este perfect adevarat, dar asta nu inseamna ca RNS-ul este vinovat.

Iar daca masori curentului consumat la bornele bateriei nu vei putea exclude can-ul de pe lista suspectilor.

 

Incearca altfel: scoate siguranta de la RNS si masoara curentul intre cuplele celor 2 picioruse ale sigurantei. Dupa 10-15 minute o sa vezi cum consumul devine nesemnificativ indiferent de generatia can-ului.

 

De asemenea, poti verifica si cu VCDS-ul (ignorand codurile). Intra pe can in MB si vezi acolo starea magistralei. Nu mai stiu din memorie cum ii zice la campul rspectiv, dar e intuitiv. E ultimul camp (ceva cu status) si se vede usor cum intra in sleep dupa cateva secunde de inactivitate. 

 

Explicatia este urmatoarea: deoarece can-ul se ocupa cu comunicatia dintre toate componentele masinii, el nu intra in starea de sleep pana cand nu toate componentele isi anunta disponibilitatea de a intra in sleep. Altfel can-ul ar inchide magistrala de date inainte ca unule module sa fi terminat de transmis date.

Modulele isi anunta disponibilitatea de sleep prin mesajul stand-by readiness. Dupa primirea acestui mesaj de la toate compomentele/modulele, can-ul inchide magistrala de date dearece nu mai este folosita, economisand astfel energia.

Problema cu RNS-ul este ca acesta transmite semnalul stand-by readiness intr-un format (data frame) necunoscut de can, asa ca acesta nu interpreteaza corect mesajul, mentinand magistrala de date deschisa.

Se rezolva prin software:

- prin modificare fw RNS-ului ca acesta sa trimita semnalul in formatul cunoscut de can

- prin update de can, ca acesta sa recunoasca noul format

 

prin modificari hw:

- prin inlocuire de can

- prin taierea/intreruperea firelor de can din mufa rns-ului. CAN-ul nu mai vede rns-ul si nu ma asteapta semnalul de la el

- prin scoaterea sigurantei rns-ului: idem cu anterioarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de Valentin. Modulul can este cel care ramane "agatat" si duce la sipkeurile de consum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de Valentin. Modulul can este cel care ramane "agatat" si duce la sipkeurile de consum. 

 

si nu intra in sleep.... si tot asa o tine.

 

Tot Valentin imi pare ca a mai explicat aceast fenomen, acum ceva timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

na refeream ca si la unitatile AM se rezolva problema nu doar la cele originale gen RNS 510.eu am intrebat in stanga si in dreapta da nimeni nu a stiut sa-mi spuna exact daca se rezolva si la unitatile AM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unitatile AM nu prea au aceasta problema, deoarece putine comunica pe CAN. Acum, nu stiu sa-ti zic daca cele AM care comunica pe CAN, au aceasta problema.

 

Vb cu Akaiu sau Muzica9 - sper sa nu gresesc ID-ul - ei comercializeaza unitati AM compatibile (cred ca mai sunt colegi care se ocupa cu asa ceva). Sunt cei mai in masura sa-ti raspunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali tocmai asta spunea, ca se rezolva si la cele AM, nu numai la cele OEM. :soothe[1]:

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista nici o problema la instalari AM, inca din 2005 de la batrana generatie 1 la interfete Dietz (61010) pana la cea de a 3-a din 2009 (61300) nu au fost probleme pe can si consum . De la aparitie  Blaupunkt philadelphia 835 (conexiune CAN) tot nu am sesizat nimic.

Curent de sleep max 7-8 mA, ceea ce este mult dupa o garantie BOSCH de exemplu 5mA!!!

 

Testat si interfete vechi de la Dietz pe can cu Q in coada, totul ok exceptand  invaliditate pe comenzi volan.

Nici interfata CTUW01 de la Connects@ nu are nici o problema de afisare clima, OPS, functionare steering wheels control, pe orice AM.

 

Precizare:

Am verificat doar unit-uri de la : Kenwood, Clarion, Alpine, Pioneer, Sony,Zenec, Blaupunkt.

Interfete : Connects2, ACVGMBH, 4carmedia

 

Chinezarii cu conectiune CAN nu vand, nu am, nu am testat!

Toate bune!

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!