Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

Mda nasol, va inteleg foarte foarte bine numai ca la mine a fost invers, am luat masina cu soft prost si l-au corectat in bine pana la urma.Mi se pare extraordinar ce se poate face din soft la aceste motoare, adica lipsa de elasticitate de care vorbesti era comortamentul tipic la 1.6 tdi, foarte greoi de condus in oras, trebuia sa-i dau talpa de numa , consuma mult ,nu mergea se comporta mai degraba ca 1.4 mpi. Acuma cu softul nou am senzatia ca , caroseria e usoara , cuplu se manifesta cum trebuie. Nici pe mine nu ma credea nimeni, de altfel cu interventii am reusit sa fac updatul(care efectiv m-a scos din depresie), oare daca ma luam dupa persoane ca Elena33 care incercau sa-mi induca ca visez rezolvam ceva? Nu! Asa in schimb am citit forumurile germane si am aflat de solutie cand a aparut, evident ca astia de la noi habar nu aveau de asa ceva. Eu zic sa faci memoriu la Skoda Cehia, sa nu mai astepti dupa astia din Romania ca habar nu au marea majoritate si te si iau in deradere. Multi din ei nici nu stiu ce-i ala il computer sau internet, folosesc laptopuri sa friga mici pe el, sa nu mai vorbim de update soft . Acolo ai sansa sa dai pe cineva care chiar daca nu te va ajuta imediat, macar te crede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Alexxb, din cate stiu si l a 1.6 tdi a fost un soft intermediar nereusit. Se pare ca la 1.2 tsi sunt doua: 7425 si 8620. Softul initial era bun dar mai putin pornirea la rece. Asteptam mutarea facuta de Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdanpiatra si @nifelheim- parerile dvs le stiu..le stie toata lumea. Dn @Drapar a avut amabilitatea sa-si expuna si dinsul parerea pe privat. Inca nu este complet conturata dar ii multumesc pt. acest lucru.

@alexxb Sa nu incurcam merele cu perele. Daca imi amintesc bine , pe topicul dedicat 1.6 TDI CR ti-am oferit o locatie unde poti face update la calculatorul de motor atunci cind dealerul local nu era suficient de receptiv la dorinta ta . Cit priveste forumurile nemtesti eu cred ca trebuie sa revenim pe plaiurile forumului vwforum pt ca in topicul mai sus mentionat ai gasit suficienta informatie despre motorul tau si ai inceput sa te interesezi de update dupa ce alti utilizatori, care aveau deja update, si-au exprimat parerea (cine cauta o sa constate ca am incurajat postarea feedback din dorinta de a rezolva unele nemultumiri).

Imi cer scuze de oftopic si astept sanctiuni.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este se pare ca era un update intermediar (pe care eu am avut ghinionul sa pic) care facea figuri si era menit sa rezolva problema pornirii sacadate la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Si la 1.2 tsi au vrut sa rezolve pornirile(sau opririle :blah: )la rece. Au reusit FOARTE BINE cu cele 2 softuri 7425 si 8620..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwforum > Tehnic > Skoda > Generalitati Skoda > Ce nu va place la Skoda

Aici sunteti offtopic. Puteti discuta in topicul de mai sus tot ce va doare la Skoda.

LE: imi pare rau ca dictonul "vorba dulce mult aduce" nu mai "face sens" aici.

Asteptam in continuare UPDATE-uri cu privire la evolutia problemelor reclamate sau, eventual, alte probleme aparute intre timp legate de exploatarea acestor agregate.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din start acesti consilieri de service spun ca masina e perfecta si restul sunt inchipuiri.

Asa e, sunt inchipuiri de 15000 de euro !

Ce-si face omul cu mana lui se cheama lucru manual ! Am pus botu la prosteala lor cu noua politica de downsizing.

Pacat ca avem aceste probleme MICI de altfel care strica toata placerea de a avea o masina noua !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Holo, si tu ai probleme? ce varianta de soft ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare: la masinile care vin acum cu 1.2 TSI mai sunt probleme? Ar vrea un verisor sa se bage la motorizarea aceasta in cateva luni. Ce parere aveti, merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

E cam off topic, dar eu unul nu mai recomand.Imi pare rau, dar urmatoarea mea masina nu va mai fi Skoda. :angry: Eu unul cam plang dupa bani.Unii au spus ca depinde de noroc. Da, dar la Dacie. Iar servisarea si grija fata de client e zero.Nu generalizam, dar forumul vorbeste. Si ca sa iti raspund, probabil ca Octaviile 1.2 tsi au tot softul 8620era un coleg din Bacau ce cumparase una si observase deja de noua aburul care iesea din teava de esapament, specific acestui soft.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e la tot grupul VAG problem nu numai la Skoda. Adevarul e ca acuma inteleg dece de Toyota se spune ca sunt fiabile si de VW se spunea ca nu sunt. Da in tot ce e grupul VAG ai confort, performanta, dragoste pentru automobil cand merge. In Toyota nu ai toate astea dar merge constant si plictisitor pana iti vine s-o arunci la gunoi si ea inca va merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam off topic, dar eu unul nu mai recomand.Imi pare rau, dar urmatoarea mea masina nu va mai fi Skoda. :angry: Eu unul cam plang dupa bani.Unii au spus ca depinde de noroc. Da, dar la Dacie. Iar servisarea si grija fata de client e zero.Nu generalizam, dar forumul vorbeste. Si ca sa iti raspund, probabil ca Octaviile 1.2 tsi au tot softul 8620era un coleg din Bacau ce cumparase una si observase deja de noua aburul care iesea din teava de esapament, specific acestui soft.

buna seara,

ce am remarcat la masina mai ciudat:

- aburul, care iesea chiar si dupa ce masina a ajuns la temp de 90 grade

- la prima pornire este nevoie sa tin mai mult cheia, dar dupa ce merg cu ea mai mult porneste la sfert.

in rest, nimic ciudat.

salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Marius, tu esti cu masina virgina, deci fara alte update-uri facute de reprezentanta. banuiesc ca ai si kilometri putini. Citeste postul meu nr 425 si vei regasi acolo exact simptomele tale. In plus eu am mai pus si alte considerente intrucat stiu cum a mers masina inainte de acest dezastruos update 8620. saptamana viitoare vreau sa ma mai programez din nou in service, si apoi incep lupta, cred ca inclusiv cu ARR, OPC, avocat, Skoda Cehia, Porsche Romania,etc. E prea multa bataie de joc, a reprezentantelor fata de clienti, etc. Pana si la Dacia daca ridicai o problema erai sunat, intrebat, se mergea in test, se elibera o foaie de service.Aici nimic, iti iau banii si atat., pa.

Astept sa formam un grup de semnatari a unei petitii catre Skoda Cehia si Porsche Romania. Cu seria de sasiu a masinii, nume, prenume, dealer si eventual nemultimirile legate de functionarea motorului.

Modificat de BLiTZ
sters citat mesaj anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o sugestie pentru cei care au probleme cu pornire si sunt dispusi sa faca niste experiente. In special pentru cei care au abilitati tehnice sau chiar lucreaza la reprezentante.

Pornirea balbaita la rece ( sau intr-o anumita plaja de temperatura ) poate avea multe cauze, insa eu am intalnit-o la o Kia Sportage 2.0 i si la un Opel Calibra 2.0 TSI si cauza a fost una comuna pentru ambele masini . Sonda de temperatura trimitea informatii eronate fiind decalibrata dar functionala ( nu aparea ca circuit intrerupt ) . Astfel , amestecul nu era adecvat temperaturii motorului si calculatorul compensa ridicand si coborand turatia sau mai bine zis imbogatind sau saracind amestecul pentru a aduce motorul intr-o turatie corecta. Un prieten de-al meu ( un bun mesarias ) mi-a inserat pe circuitul sonda-calculator un potentiometru si mi-a zis sa incerc cu diferite variante la prima pornire. Si in cazul meu , la prima pornire pleca greu si nu de putine ori motorul murea. Dupa ce se incalzea cat de cat, pornea la fix si mergea rotund ( probabil ca sondele trimiteau informatii corecte pe alte plaje de temperatura.) La ambele masini , dupa incercari repetate am descoperit o pozitie in care motorul pornea rotund si nu avea fluctuatii. Dupa cateva minute incepea sa faca tarantele deoarece informatia trimisa de sonda era decalata cu plusul dat de potentiometru , insa dupa decuplarea acestuia intra pe grafic normal de amestec.

Eu sunt convins ca nu poate fi din soft. Asta cred ca va poate confirma si un "tunner" , intrucat acesta stie ca poti face ce vrei tu cu un grafic de amestec si daca problema era asa simpla se rezolva de mult timp de catre producator.

Este doar o sugestie si poate fi incercata de oricine este curios. Daca cei de la reprezentanta vad postul , ar putea sa incerce schimbarea sondei cu una noua nouta pentru a vedea daca apar diferente notabile. Dureaza putin schimbul si nu apar semne de folosire pe noua sonda.

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Jurasik: interesant ce zici, sunt curios ce parerea au colegii de forum mai experimentati (si care intr-un fel sau altul lucreaza si in domeniu). @BLiTZ, @Elena33 va rog daca puteti sa ne spuneti ce parere aveti despre ce scrie @Jurasik.

Si eu banuiam ca ar fi ceva si cu senzor/senzorii de temperatura pentru ca ocazional masinea pornea total aiurea, nu cum pornea de obicei. Acum, cand e cald afara (peste 15-17grade) masina porneste la 1200rpm, sta acolo vreo 20-30s si apoi scade spre 600rpm. Totusi, am patit de vreo 2 ori, ca masina nu a pornit nici la 1200rpm, nici la aprox 1000rpm(cum porneste cand e mai rece afara) ci la aprox 800rpm. Avea un mers neregulat, si dupa ce a cazut la 600rpm, a inceput sa tremure. Ciudat...in ambele situatii, era cald bine afara (peste 20 grade).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta observatia facuta de Jurasik,dar...toti cei care au aceste simptome(si nu sint putini)au acest senzor decalibrat?

Eu cred ca acest senzor de temp. nu este adaptat la soft si trebuie modificat softul(ceea ce s-a incercat) ori alt tip de senzor adaptat la softul acestui motor sau la conditiile de funct. a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmmm, ce sa zic, stati la ma lamuresc si eu intai mai bine :)

Jurasik, te referi la sonda de temperatura lichid racire?

Inca ceva: spuneti-mi unul repejor cam la ce temperaturi exterioare se produce balbaiala de la pornire la prima cheie?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Dupa update-ul cu softul 8620 balbaiala de la pornire a disparut La mine se balbaia la rece si foarte rar, rar de tot la cald( sa zicem cam 1-2 ori s-a intamplat in 6 luni si 10500 KM). In schimb la sosirea frigului se balbaia tot timpul si chiar se oprea daca nu apasai pedala de acceleratie. Dupa resoftare au disparut acele simptome la pornire, dar in schimb au parut altele, cele din postul nr 425. Deci, cred ca nu este din sonda de tempoeratura, acesta nu a fost schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmmm, ce sa zic, stati la ma lamuresc si eu intai mai bine :)Jurasik, te referi la sonda de temperatura lichid racire?Inca ceva: spuneti-mi unul repejor cam la ce temperaturi exterioare se produce balbaiala de la pornire la prima cheie?

@Blitz: "Pragul" este undeva intre 14-16 grade, asa cum a spus si Marius mai devreme.

De regula, peste 15 grade porneste la 1.200-1.300 rpm si scade dupa 20-30 secunde la 600-700 rpm. Sub 15 grade ii trebuie cheie mai lunga, porneste la doar 900-1.000 rpm si scade in timp mai lung la 600-700 rpm.

Interesanta observatia facuta de Jurasik,dar...toti cei care au aceste simptome(si nu sint putini)au acest senzor decalibrat?

Eu cred ca acest senzor de temp. nu este adaptat la soft si trebuie modificat softul(ceea ce s-a incercat) ori alt tip de senzor adaptat la softul acestui motor sau la conditiile de funct. a motorului.

@tvirgil: Si tu ai problemele de care se tot discuta pe-aici ? Cand ai cumparat masina si ce versiune de soft ECU ai ?

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta nu sint probleme cu senzorul de temperatura lichid racire , g62. Afirm acest lucru deoare aceasta manifestare la pornire (diferite turatii functie de temperatura motorului) o au toate masinile cu versiunea 8620 si in plus acest senzor este folosit pe toate motoarele actuale (senzor cu 2 pini culoare conector gri) si nu sint probleme cu ele. Probleme au fost intr-adevar cu senzorii g62 cu 4 pini (includea si senzorul g2) cu conector culoare neagra. Acestia au fost inlocuiti ulterior cu senzori cu 4 pini culoare conector verde , senzori cu care nu au mai fost probleme. Consider ca atita timp cit problema trepidatiilor la pornire a fost eliminata cu softul 8620 detinatorul nu are motive de ingrijorare ca , la 16-17 gr Celsius, motorul porneste si are o turatie de 1300 rot/min iar la temp mai mici are o turatie de numai 1000 rot/ min. Atita timp cit functioneaza stabil in acest regim tranzitoriu (regim stabil este considerat atunci cint temperatura motorului a ajuns la temperatura de regim, 80-100 grade C) nu sint motive de ingrijorare. de asemeni faptul ca elimina abur pe teava de esapament iar nu constituie un motiv de ingrijorare atita timp cit nivelul lichidului de racire ramine constant in timp .

Legat de pierderea de elasticitate a motorului, in anumite contiditii de temperatura ext, reclamata de citiva utilizatori, aceasta este relativa si nu am vazut a fi reclamata decit pe forum. In activitatea mea nu am intilnit asfel de plingeri din partea clientilor. Si masinile noastre de firma cu acest motor beneficiaza de acest update iar cei care le utilizeaza nu au observat asfel de manifestarii. Cred ca aici tine si de treapta de viteza selectata functie de turatia motorului. Acest motor raspunde promt la accelerare daca turatia lui se afla intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima. Cu cit turatia motorului este mai mica fata de turatia de cuplu maxim cu atit prestatia lui este mai jalnica in accelerari fortate.

Sa nu credeti ca incerc prin posturile mele sa va conving pe voi, cei vesnic nemultumiti, de faptul ca acest motor este excelent. Sint constienta ca nu o sa reusesc acest lucru niciodata. Totusi ma intriga faptul ca si alti utilizatori citesc acest topic (poate chiar vor sa-si cumpere o masina cu acest motor) si citind numai posturile voastre isi fac o imagine negativa care, dupa parerea mea, nu corespunde realitatii. Intr-adevar, nu detin o asfel de masina cu motor 1,2 TSI dar am facut o multime de teste cu acest motor si va asigur ca (,) comportarea acestuia ma multumeste pe deplin. Chiar daca sint o "fana" diesel, daca ar fi sa cumpar o masina noua as alege cu siguranta una cu motor 1.2 TSI.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt in asteptarea unei masini cu asemenea motorizare si am foarte mare incredere ca, orice probleme s-ar ivi, trebuie, si vor fi, rezolvate. Am facut drive-test si sunt super multumit de motorizare...

De altfel, sunt patit cu masina din semnatura, una dintre primele de acest fel venite in Romania la inceputul anului 2006.

Odata cu sezonul rece de la sfarsitul anului 2006 aceleasi probleme cu tremuratul turatiei la relanti si uneori decesul subit am motorului....

Problema s-a rezolvat cu un nou soft....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

1. Elena, bucuros as da si eu masina pentru teste. Ce spui de softul vechi, cel cu tremuraturile la rece?? Daca ai fi condus o masina cu softul initial din Iunie 2010 ai fi vazut probabil la ce ma refer cand spun de lipsa de elasticitate a motorului. Cei care le cumpara acum cu softul 8620 pus de fabrica nu stiu care este adevarata fata al acestui 1.2 TSI, il iau de nou, si cred ca asa trebuie sa fie. Atunci il consideram un motor superb, eram supermultumit, nu prea te rugai de masina ca acum( singurele necazuri erau balbaiala aceea la pornire la frig). daca nu schimbai viteze la timp si o calcai se ducea pusca, nu te rugai de ea, nu era zgomotoasa, nu tremura, . Regret mult softarea facuta.Am crezut ca softul nou va fi mult mai bun, la renumele firmei.

2. daca tot ai amintit de aburul respectiv, cand am luat masina am facut personal plinul rezervorului -pana la nivelul maxim-de antigel cu G12+ parca, si nivelul a scazut putin in 13000 km. Voi urmari si acest aspect, e demn de luat in seama. Stii ceva si nu vrei sa spui, de ne-ai trimis la consumul de antigel???

3. Aburul ala nu e doar abur. Am funingine pe spoiler, la un motor pe benzina, Euro 5. In doar doua saptamani de la spalarea masinii si kilometri destul de putini.

Si repet, nu suntem vesnic nemultumiti, doar nemultumiti.Crede-ma ca nu am timp de stat pe forum sau in service. timpul liber mai degraba l-as petrece cu familia. Pana la resoftare, adica prin Februarie 2011 nu cred ca mai vazut scriind pe forum. Acum in schimb nu trece zi fara sa caut noutati, sper ca vor veni si cele bune.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am la firma o masina 1.2 TSI si intr-adevar avea mici probleme la pornire la temperaturi scazute, dar s-au remediat cu update. Niciodata nu s-a oprit motorul la pornire. Insa e adevarat ca porneam si dupa 10 secunde plecam. Pana la urma nu e Dacie sa o incalzesc... Cat despre lipsa elasticitate, abur-funingine.... nici pomeneala. Chiar mi se pare ca trage mai corect motorul...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Cand ai facut update-ul? Esti printre putinii multumiti.FERICITULE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca prin ianuarie s-a facut update-ul. Ideea este ca nici nu sunt asa de carcotas :) nu stau sa analizez fiecare zgomot, fiecare trepidatie. Poate secretul sta in faptul ca masina nu este deloc menajata. Parerea mea si nu numai, este ca motorasul asta isi face treaba chiar bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!