Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

Aha. Pai ai citit postul indicat de mine? Se poate verifica usor: deschizi capota, localizezi vasul de expansiune si vezi conductele ce trec pe langa el. E si o poza in postul in cauza. Atentie insa, furtunul in cauza NU ia contact tot timpul cu vasul.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat Octavia Combi Drive 1,2 tsi...

Termen de asteptare... sfarsitul lui august 2011...

Sper ca pana atunci sa se rezolve problemele cu soft-ul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, sunt topic-uri dedicate discutiilor despre termenul de livrare (unele mai lungi iar altele mai scurte). Nu are rost sa dezbatem problema pe fiecare motorizare in parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Pai ai citit postul indicat de mine? Se poate verifica usor: deschizi capota, localizezi vasul de expansiune si vezi conductele ce trec pe langa el. E si o poza in postul in cauza. Atentie insa, furtunul in cauza NU ia contact tot timpul cu vasul.

La mine parca ar sta in contact permanent cu vasul, are din fabrica o dublura pe acel furtun.Nu am sesizar zgomote in felul descris de voi. Totusi am legat cu un "soricel de plastic" furtunul respectiv de alt furtun, din zona apropiata, fara sa mai aiba contact cu vasul de expansiune. Nici o diferenta. Voi reveni la starea initiala. Voi ce solutie ati ales??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Foarte interesant. Saptamana trecuta m-a rugat un amic sa ma uit putin fabia lui cu 1.2 TSi inainte de a se duce la service. Cam acelasi zgomot ca si la octi. NU l-am auzit dar din descriere parea sa semene cu ce am dezbatut noi aici. Ridic capota si ... surpriza: pe acel furtun era montat un manson de cauciuc, din fabrica. Numai ca mansonul NU parea sa stea la locul care trebuia. L-am repozitionat si l-am rugat sa ma sune daca mai apare zgomotul. NU m-a mai sunat, deci am zis eu ca ar fi ok.

Fabia era destul de noua, vreo 2-3000km, de unde trag eu concluzia ca cei de la fabrica au aflat ce-i cu zgomotul ala si-au luat masuri, altfel nu explic prezenta acelui manson.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parere personala: dupa incalzirea vremii scaderea de putere nu mai este asa de vizibila, masina mergand mai bine.Nu precum inainte de softul initial, dar mai bine.Dar dupa racirea vremii din ultima perioada functionarea deficitara a masinii a revenit. Deci temperatura exterioara mare(peste 10 -12 grade), masina functioneaza acceptabil, temperatura exteriara mai scazuta- se simte vizibil lipsa de putere si scoate mai mult fum, abur..

Nu stiu ce parametru in softul unui motor este temperatura exterioara, deoarece aceste functionari aleatorii sunt inclusiv dupa ajungerea motorului la temperatura de lucru( 90 de grade). Ce spuneti????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, nu-ti mai bate capul cu soft-urile Skoda !

Cred ca Skoda a facut testele si reglajele pentru motorul asta in laborator ! La 20 grade C si cu benzina super filtrata :D

A mea merge bine (zic eu) la temperaturi exterioare de peste 15-17 grade, dar face "mofturi" la benzine. Mai nou, am constatat ca-i place Efix 95... Macar e mai ieftina decat benzinele cu CO98+ :))

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cam 8 luni numai cu efix 95. Acum am trecut din nou la Petrom de 95 si nu prea este nici o diferenta. Iar vizavi de bataia de cap cu soft-ul, ce sa fac, sa merg cu masina doar cand este cald afara pentru a fi multumit?????? Simply Clever! :biggrin:

Modificat de BLiTZ
sters quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As avea o rugaminte pentru Elena33. Daca se poate sa postezi pe threadul asta cand stii de aparitia unei noi versiuni de software pentru 1.2tsi 105 la octavia (si eventual ce schimbari aduce - pe cat e posibil)

Multumesc.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, nu-ti mai bate capul cu soft-urile Skoda !

Cred ca Skoda a facut testele si reglajele pentru motorul asta in laborator ! La 20 grade C si cu benzina super filtrata :D

O remarca rautacioasa dupa parerea mea. Ce DRAPAR, cand aveai fabia mergea bine in toate conditiile, nu? Tragea lafel si iarna si vara si consuma lafel si iarna si vara?

Incepusem discutia mai sus undeva si va spuneam ca saptamanile trecute cand a venit caldura mi-a scazut si mie consumul cu cca. 1% si masina parca-i mai "usoara" (sper ca intelegeti ce vreau sa zic).

Este absolut normal sa existe diferente de functionare functie de temperatura de afara, nu crezi? Acum, cat de mari sunt diferentele sau daca apar probleme in anumite conditii asta e altceva, desigur, DAR diferente au fost si vor fi atat timp cat vor exista motoare cu ardere interna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[

Este absolut normal sa existe diferente de functionare functie de temperatura de afara, nu crezi? Acum, cat de mari sunt diferentele sau daca apar probleme in anumite conditii asta e altceva, desigur, DAR diferente au fost si vor fi atat timp cat vor exista motoare cu ardere interna.

Da, dar nu asa vizibil, mai ales dupa atingerea temperaturii de functionare si la un motor pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi observatie si la mine ca la bogdan.cat a fost cald am mers pe autostrada cu 200 pe bord si am ramas mirat( ca in vremurile bune. nu va supararati dar pt mine viteza a ramas un punct de referinta). wk trcut pe vremea aia nasoala la 8 grade abia am dus-o la 180 pe aceeasi autostrada, aceeasi benzina.

sa ne mutam in tarile calde?

Modificat de nifelheim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar este o problema de soft, la temperaturi scazute motorul functioneaza ciudat, sa nu spun rau, datorita faptului ca setarile facute nu tin cont de temperatura exterioara. Si inclusiv cu softul 8620 pe care eu il am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai normal motorul merge mult mai bine cand e frig afara si el e la temperatura de regim. De ce ?, pentru ca densitatea aerului creste cu scaderea temeperaturii => in acelasi volum la temperaturi mai mici se afla o masa mai mare de oxigen, deci explozie mai puternica (daca este injectata cantitatea corespunzatoare de combustibil). Cam asta e roulul intercooler-ului, sa cresca masa de oxigen pe unitatea de volum prin scaderea temperaturii aerului admis. Acum lasand teoria la o parte, eu la 1.9 TDI nu observ diferente intre iarna/vara in ceea ce priveste performantele motorului si cum eu nu prea merg pe distante scurte consumul e identic si iarna si vara pentru mine (aprox 4,5 - 4,7 l/100km) ...

PS: Mai demult, pe la munte dupa o ploaie a venit un aer racoros (aprox 4 - 5 grade) si mi se parea ca masina "rupe" asfaltul ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai normal motorul merge mult mai bine cand e frig afara si el e la temperatura de regim. De ce ?, pentru ca densitatea aerului creste cu scaderea temeperaturii => in acelasi volum la temperaturi mai mici se afla o masa mai mare de oxigen, deci explozie mai puternica (daca este injectata cantitatea corespunzatoare de combustibil). Cam asta e roulul intercooler-ului, sa cresca masa de oxigen pe unitatea de volum prin scaderea temperaturii aerului admis. Acum lasand teoria la o parte, eu la 1.9 TDI nu observ diferente intre iarna/vara in ceea ce priveste performantele motorului si cum eu nu prea merg pe distante scurte consumul e identic si iarna si vara pentru mine (aprox 4,5 - 4,7 l/100km) ...

PS: Mai demult, pe la munte dupa o ploaie a venit un aer racoros (aprox 4 - 5 grade) si mi se parea ca masina "rupe" asfaltul ...

Daca citeai filozof ramaneai. Am spus si eu si inca 2 utilizatori de Octavia 1.2 tsi ca masinile noastre functioneaza mai rau cand este rece afara si mai bine cand este cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ti-am dat argumente de ce un motor cu un soft "normal" trebuie sa merga exact invers decat ale voastre, adica cand e rece mai bine decat cand e cald (ma refer la temp. exterioara nu la temp. motorului) pentru ca am vazut ca mai pe sus se contura ideea ca e normal ca un motor sa merga mai bine cand e cald afara decat cand e rece ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ti-am dat argumente de ce un motor cu un soft "normal" trebuie sa merga exact invers decat ale voastre, adica cand e rece mai bine decat cand e cald (ma refer la temp. exterioara nu la temp. motorului) pentru ca am vazut ca mai pe sus se contura ideea ca e normal ca un motor sa merga mai bine cand e cald afara decat cand e rece ...

Poate am inteles eu gresit!Concluzia ca la 1,2 tsi e exact invers la rece, functionare defectuoasa. Astazi am mers mult prin ploaie si temperaturi de 3.5-4 grade C. Scoate o mandrete de abur(fum alb) resoftata mea masina, o placere sa te uiti inapoi cand pornesti cu treapta 1 sau dai in marche-arriere. Dar oricum TOTUL este normal. :ceuameni: cehii astia( si reprezentantii lor in Romania).

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa spun ceva ce poate nu este pe placul posesorilor de 1.2 TSI . Nu cred ca un nou soft va rezolva problemele. Argumentez asta prin faptul ca este facil sa modifici un program. Nu ar fi stat pana acum cu hiba asta sa isi faca o asemenea reclama daca totul tinea de un soft. Daca asta era problema se rezolva dinainte sa apara. Nici calitatea benzinei nu cred ca este "vinovatul". Nu avem benzina ca in Austria , dar nu avem o benzina asa rea. Ganditi-va totusi ca alte masini facute de alti producatori merg bine-mersi cu acest carburant si mai scot si norme de poluare euro5 pe teava fara a fi afectate de "calitatea" indoielnica a benzinei Romanesti.

Cred ca defectiunea poate fi pusa pe seama unor materiale necorespunzatoare folosite la sistemul de alimentare sau la sondele care trimit informatii despre temperatura. Poate fi ceva care, in plaja de temperatura exterioara ce genereaza problemele , isi modifica dimensiunile ...sau pur si simplu motorul este strans de gat pentru a ramane in normele de poluare si tehnologia mult laudata TSI nu reuseste cu nici o optimizare sa faca asta.

Nu cred ca se va rezolva cu resoftari. Ganditi-va ca o multime de tunneri modifica cum vor ei amestecurile in functie de plajele de turatie si temperatura exterioara. Chiar credeti ca nu gasea cineva "panaceul" pana acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la 1.6 tdi aveam ul lag imens de turbo sub 2000 de ture. Era si pentru mine inexplicabil cum poti scoate asa motor pe usa fabricii si mai ales ca trebuia sa inlocuiasca 1.9 tdi care era un motor foarte cautat si popular. In fond sunt si alte firme care au diesel 1.6 si merge excelent. De abia de doua saptamani a aparut un update care a corectat problema. Se pare ca ei au lasat sa functioneze la parametrii suboptimali un motor jumatate de an. Aceeasi chestiune se poate corecta prin soft si la 1.2 TSI nu va dece nu s-ar corecta. Pe forumurile germane cineva spunea ca tot la VW ceva motor dupa un update ii crescuse la fel rapsunsul la pedala si cand a facut un test DYno ii crescusera caii cu 7. De fapt persoana respectiva era de parere ca din cauza normelor de poluare mototarele sun gatuite si sunt foarte greu de imbinat performanta cu consum mic. Realitatea este ca motoarele cu , combustie interna tot mai greu fac fata acestor norme noi. Si updatul facut de mine ar spune ca, corecteaza probleme legate de managementul filtrului de particole. CIne stie cum l-au modificat sa nu ai suga asa din puterea motorului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexxB, si eu explicam acelasi lucru cu vreo 2-3 pagini in urma. Vedem, poate rezolva si aici cu un soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa spun ceva ce poate nu este pe placul posesorilor de 1.2 TSI . Nu cred ca un nou soft va rezolva problemele. Argumentez asta prin faptul ca este facil sa modifici un program. Nu ar fi stat pana acum cu hiba asta sa isi faca o asemenea reclama daca totul tinea de un soft. Daca asta era problema se rezolva dinainte sa apara. Nici calitatea benzinei nu cred ca este "vinovatul". Nu avem benzina ca in Austria , dar nu avem o benzina asa rea. Ganditi-va totusi ca alte masini facute de alti producatori merg bine-mersi cu acest carburant si mai scot si norme de poluare euro5 pe teava fara a fi afectate de "calitatea" indoielnica a benzinei Romanesti.

Cred ca defectiunea poate fi pusa pe seama unor materiale necorespunzatoare folosite la sistemul de alimentare sau la sondele care trimit informatii despre temperatura. Poate fi ceva care, in plaja de temperatura exterioara ce genereaza problemele , isi modifica dimensiunile ...sau pur si simplu motorul este strans de gat pentru a ramane in normele de poluare si tehnologia mult laudata TSI nu reuseste cu nici o optimizare sa faca asta.

Nu cred ca se va rezolva cu resoftari. Ganditi-va ca o multime de tunneri modifica cum vor ei amestecurile in functie de plajele de turatie si temperatura exterioara. Chiar credeti ca nu gasea cineva "panaceul" pana acum ?

Inainte de update eram foarte multumit de functionarea motorului, chiar si iarna. Singura nemultumire era ca iarna , la prima pornire,motorul tremura si se oprea daca cumva coboram din masina sa curat zapada. Daca tineam acceleratia putin apasata dupa pornire,cca 30 de secunde de regula isi revenea. Deci ar fi trebuit intai sa curat zapada si apoi sa pornesc masina fara ca acceleratia sa ramana nesupravegheata. :winter: Se mai poate reveni oare la vechiul soft??? sincer l-as prefera.Am crezut ca o firma de renumele Skodei va face ceva mai bun, nu mai rau.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan , in mod normal poti reveni la orice soft cu conditia ca cineva ( dealerul in acest caz ) sa il mai aiba . Este pur si simplu o rescriere a unei unitati de memorie.

http://briskoda.net/forums/topic/161301-12-tsi-cold-engine-rattles/

http://briskoda.net/forums/topic/152102-engine-problems-yeti-12-tsi/

http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-yeti-forum/53264-probleme-mit-yeti-1-2-tsi/

Desi unele posturi se refera la Yeti , motorizarile sunt aceleasi. Daca nici Nemtii si Finlandezii nu mai au benzina buna ... Uitati-va la locatiile userilor care semnaleaza problema.

Asta ar fi dovada ca nu benzina este vinovata. Desi ne-ar place sa credem asta . Asta ar insemna ca problema nu-i a masinii .

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan , in mod normal poti reveni la orice soft cu conditia ca cineva ( dealerul in acest caz ) sa il mai aiba . Este pur si simplu o rescriere a unei unitati de memorie.

Ultima versiune (8620) care s-a instalat la masina mea a fost descarcata din serverul fabricii (care permite doar descarcarea celei mai noi versiuni existente) si mi s-a spus ca nu exista posibilitatea de roll-back la versiunea anterioara.

Teoretic, orice versiune mai noua ar trebui sa aduca imbunatatiri fata de o versiune anterioara, dar practic nu e 100% sigur.

Asa cum a zis Blitz, nu avem ce face decat sa asteptam gasirea versiunii ideale desi aceasta reglare si punere la punct a motorului pe rabdarea si nervii clientilor e deranjanta si dezamagitoare.

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan , in mod normal poti reveni la orice soft cu conditia ca cineva ( dealerul in acest caz ) sa il mai aiba . Este pur si simplu o rescriere a unei unitati de memorie.

Ultima versiune (8620) care s-a instalat la masina mea a fost descarcata din serverul fabricii (care permite doar descarcarea celei mai noi versiuni existente) si mi s-a spus ca nu exista posibilitatea de roll-back la versiunea anterioara.

Teoretic, orice versiune mai noua ar trebui sa aduca imbunatatiri fata de o versiune anterioara, dar practic nu e 100% sigur.

Asa cum a zis Blitz, nu avem ce face decat sa asteptam gasirea versiunii ideale desi aceasta reglare si punere la punct a motorului pe rabdarea si nervii clientilor e deranjanta si dezamagitoare.

Da, asa mi s-a spus si mie la unul din dealeri. Altul in schimb mi-a spus ca se poate reveni la cea initiala! Priceputi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si normal eu jumatate de an m-am dus cu un motor in carje. Ma gandeam sa vand masina, mi se parea ca am dat 20000 euro( marog 17500 cu rabla si reduceri) pe un motor ca 1.4 mpi. Noroc cu updatul acesta acuma sunt super multumit. Marti am revizia si voi preciza sa nu se atinga de computerul de bord nu cumva sa mai apara ceva update si sa le vina ideea sa-l upgradeze si sa scada iarasi puterea. Acuma inteleg dece toyota are asa renume de fiabilitate, nu sunt cele mai cele masini dar nu ai probleme cu ele sute de mii de km. Cand am luat golful 4 tot de nou 1.6 mpi in 2004 am tinut-o cam pana in 100000 de km si numai probleme pe parte electrica am avut, bah intra intr-un fel de limp mode, ba nu mergea nu stiu ce , ba nu pornea....

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!