Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan
 Share

Postare recomandată

Ca sa nu mai ai emotii(tu si Nicu Alifantis,glumeam,fara suparare :) ),scoate inainte din radiator antigelul prin surubul de sub termocupla(e in partea soferului,jos) sa se scurga intr'un recipient,eventual mai ia un recipient(o sticla de 1l taiata pe lungime) pe care o bagi sub termostat( ca mai curge un pic si acolo) si ai salvat antigelul.La punerea inapoi il filtrezi prin tifon sau ciorapi de dama(ce ne'am face noi fara femeile astea :) ) si gata.Asa am procedat eu la schimbarea pompei de apa(acolo a fost alta treaba).Spor la treaba!Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am schimbat anul trecut pentru ca mi se parea ca se incalzeste greu,am un prieten mecanic care e destul de sufletist chiar si cu masinile si care mi-a spus ca termostatul este decalibrat, adica deschide prea repede, sau blocat pe deschis.

Rezultatul nu a fost cel asteptat sa se incalzeasca in 2km de mers la 0 C0, dar totusi un pic mai repede se incalzeste decat cu cel vechi,sau poate mi se pare? pentru ca incalzirea motorului depinde de mai multi factori, cat mergi de turat,circulatia cat e de mare si poate cel mai important daca sunt 0 C0 sau -5 C0,in concluzie trebuie sa admitem ca dieselul se incalzeste mult mai greu ca benzinarul.

Momentan la o temp de 0 C0in 3-4km deja baga caldura apa fiind pe la 60 C0,iar in urmatorii 3km ajunge la 90 C0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum imi este mult mai clara situatia. Am comandat acum 5 minute termostatul nou si ma pun sa-l schimb singur, probabil maine. O sa incerc sa fac si niste poze in timpul operatiei, sa poata vedea si alti colegi interesati locurile "cheie" pe unde trebuie umblat. Pentru a nu pierde lichid de racire asa ma gandeam si eu, sa-l scot pe la robinetul de golire de la radiator. Dupa ce am schimbat termostatul prin vasul de expansiune bag lichidul inapoi in instalatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,baieti! Am avut o problema cu senzorul vechi de temperatura. Nu se ridica acul decat foarte rar, timp de 1-2 secunde si ramanea la minim ,chiar si cand furtunurile erau calde.Acum o luna de zile (aproximativ),am schimbat senzorul cu unul nou ,si nu am avut probleme pana astazi, cand acul a trecut de 90 respectiv 100-110 ,si ramane acolo. Sa fie termostatul sau s-o fi defectat iar senzorul?Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum imi este mult mai clara situatia. Am comandat acum 5 minute termostatul nou si ma pun sa-l schimb singur, probabil maine. O sa incerc sa fac si niste poze in timpul operatiei, sa poata vedea si alti colegi interesati locurile "cheie" pe unde trebuie umblat. Pentru a nu pierde lichid de racire asa ma gandeam si eu, sa-l scot pe la robinetul de golire de la radiator. Dupa ce am schimbat termostatul prin vasul de expansiune bag lichidul inapoi in instalatie?

tot prin vas.Aerisirea o face automat(a mai intrebat cineva odata daca nu trebuie sa faca o aerisire gen ca la Dacie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut astazi un drum mai lung acul sa apropiat destul de mult de 90 de grade dar nu a ajuns la 90 dupa cele explicate mai sus si din cate am inteles si eu banuiesc o problema de termostat blocat pe deschis putin cat sa nu ii dea la motor ocazia sa se incalzeasca la 90 de grade ma duc maine sa caut un termostat pe la magazine Wahler sau Behr-Thomson unul din astea doua pt ca am fost ieri la reprezentanta si 140 RON pt un amarat de termostat mi se par un pret cam exagerat dupa care ma duc la tara sa incerc sa il inlocuiesc cred ca o sa ma chinui putin deoarece nu vreau sa dau jos alternatorul si nici pe dedesupt nu o sa pot lucra, mai cumpar si 2 litri de antigel G12 din cate am citit p aici ca sa am pt completare. Sper sa iasa bine treaba si sa nu fiu dezamagit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai DIY indicat de MasinaPoporului mai sus...nu ai ce sa gresesti.In privinta pretului(nu te ajuta cu nimic),dar sa vezi cum e cand dai 280ron pe un Behr(la un FSI).Oricum gasesti mai ieftin.Spor la mesterit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am ajuns acasa am fost prin oras la magazine sa caut termostatul ala majoritatea erau inchise am gasit un Whaler la 48ron da arata destul de nasol parca era facut din tabla de niste tzigani mi sa parut un stift nu scria nimik p el vreo firma sau ceva doar temperatura 87 grade si atat scria whaler doar pe cutie am stat in dubii daca sa il iau sau nu si am renuntat la el mai ales ca era singurul magazin care lam gasit deschis. Dar marea mea surpriza am avuto cand mam urcat in masina spre casa apa a ajuns la 90 de grade si acolo a ramas pana in parcare unde am stat vreo 10 min cu motorul la ralanti si nu a scazut deloc de la 90 de grade deci tind sa cred ca chestile si povestirile de genul imi sta apa la 90 de grade si afara sunt minus 10 20 30 de grade sunt doar povesti si mituri si ca de fapt eu nu am nimik defect la masina afara acum este 1 grad. A si inca ceva la reprezentanta seat miau aratat un Behr era intro cutie albastra scria Behr cu rosu pe ea pana la urma e Behr-Thomson sau vreo fantoma ceva. Nu stiu de ce dar tind sa cred ca Romania e tara tuturor posibilitatilor cred ca majoritatea pieselor auto comercializate la noi sunt niste falseturi si niste stifturi. Cel de la reprezentanta care mi lau aratat care costa 140 ron era din inox scria Behr-Thomson pe el avea stantata temperatura si un cod e el. Deci in concluzi eavand in vedere ultimele evenimente las masina asa cum e cu termostatul ei ca nu cred ca are vreo problema iar daca chiar o sa trebuiasca sa il schimb o sa apelez doar la reprezentanta dar deocamdata ramane asa sub observatie mitologico basmica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri termostatul. Am apelat la un service pentru ca era prea frig afara si nu aveam nici scule. Singurul service deschis care l-am gasit sambata a fost unu de pe vremea lui ceasca, cu un nene tot de pe atunci. Portarul mi-a spus ca nu se lucreaza sambata, dar cand am intrebat pe nenea cu pricina daca ei schimba termostat, mi-a spus ca ma rezolva imediat. Mai bine faceam rost de o tubulara de 10 cu clichet si il schimbam eu. M-am rugat jumatate de ora de el sa mi-l schimbe. El tot ii dadea inainte ca n-are nimic termostatul, ca am caldura, da nu-mi arata bine acul. Nu stia nici macar sensul de parcurgere al apei prin radiator. Tot eu i-am aratat unde e termostatul, ca nu stia. Culmea e ca a accelerat motorul si pentru prima data in ultimele 2 luni, acul a ajuns la 90 de grade. Asta cu caldura oprita. Cand am pornit caldura a scazut la 70. In fine, i-am zis ca ori vrea sa mi-l schimbe ori plec de acolo. La masina a lucrat afara, deci n-a avut cum sa dea scutul jos ca sa goleasca antigelul vechi prin robinetul de sub radiator. La insistentele mele de a recupera din antigelul vechi, a luat o tava metalica in care era ulei de la vreun schimb probabil, a turnat uleiul intr-un bidon, a curatat tava cu o carpa imbibata toata de ulei, apoi a turnat motorina cu care cred ca degresase altceva, pentru ca era cam neagra. A agitat bine tava pana motorina era complet neagra si cam vascoasa. Apoi cu aceeasi carpa a sters din nou tava pana a facut-o "ca noua". Cand am vazut in ce vrea sa recupereze antigelul, i-am spus ca ma duc pe jos sa cumpar niste antigel si apa distilata. Pana am revenit cu antigelul mesterul mai lucra in paralel la inca 2 masini. A mea era a treia si tot se plimba de la una la alta. Pana la urma mi-a venit si mie randul sa schimbe termostatul. A dat jos doar capacul de la motor si a scos termostatul foarte usor, n-a mai trebuit desfacut nimic. A scapat el cele doua suruburi prin scut, dar le-a recuperat cu o antena cu magnet la capat. A curatat locul unde fusese termostatul vechi, care arata ca un fel de depunere de piatra. Dupa ce a scapat din nou de vreo 2 ori suruburile in scut a reusit sa monteze cu succes termostatul nou. Vechiul termostat arata aproape identic. Singura diferenta era ca termostatul vechi avea stantat pe el sigla de la volkswagen si audi. In urma schimbului am pierdut 3,5 l de antigel. Am completat 2l de antigel si 1,5 l de apa distilata pana s-a aerisit complet. La final am testat antigelul la cald cu densimetrul si a iesit -29 grade. Toata distractia m-a costat 70 lei din care 35 manopera si inca 35 antigelul si apa distilata, plus termostatul Behr 47 lei, care l-am luat cu o zi inainte.

Dupa toate astea, in mers acul sta intepenit la 90 de grade, iar pe loc la relanti si cu caldura pornita la maxim, dupa vreo 5 minute scade la 80. De curs m-am uitat si nu curge pe niciunde dupa inlocuirea termostatului. Lichidul n-a mai scazut din borcan, e putin peste gradatia de maxim cam cu 1 cm.

Acum sunt din nou linistit, dar presimt ca in curand va cadea din nou ceva si iar o iau de la capat :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum se comporta normal. Ma bucur ca a fost asa cum am banuit si ca s-a rezolvat.

P.S. - tare "povestea"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Da imi cer scuze la inceput nu am crezut ca acul trebuie sa stea la 90 de grade chiar daca afara sunt -20 am schimbat si eu termostatul si acum sta la 90 de grade am avut si noroc la motorul AHF meu e foarte usor de schimbat e intre pompa de injectie si alternator si este destul loc acolo, dar eu tot am reusit sa o gafez ,scriu astea ca sa nu mai greseasca si altcineva.

Deci mare atentie la montaj se pune intai garnitura pe suportul termostatului ala de plastic in care intra furtunul dupa care se pune termostatul pe suport si se invarte are doua chestii de plastic care il tin pe suport dupa care cu grija se introduce tot ansamblul la locul lui cu mare grija si cu atentie asa incat garnitura sa intre binisor la locul ei. Eu mam luat dupa unele posturi si am gresit am pus garnitura pe motor si termostatul la fel total gresit ele se pun ambele pe suportul de plastic si se introduc in motor daca nu se procedeaza asa se rup chestiile alea doua de plastic care tin termostatul si garnitura nu etanseaza corect. Eu din fericire am avut noroc am pus termostatul in suport dar garnitura am puso pe motor bineinteles aveam scurgeri si a trebuit sa cumpar alta garnitura si sa o montez corect 3 lei in plus. Am observat o scadere substantiala a consumului 1 litru si ceva la suta de km si geamurile se dezaburesc complet acum da caldura mai tare, motorul merge mai silentios si se incalzeste mai repede. Spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau sa schimb mieruri termostatul si senzorul G2/62. Cand cobor o panta mai lunga (pentru cei din zona...Dealul Feleacului sau Dabagaul) imi scade temperatura la apa in bord destul de bine, chiar cu doua linii, se simte ca aerul nu mai e asa cald, dupa ce in prealabil a ajuns destul de greu la 90 de grade (cel putin vreo 7 km pe temperaturile de acum) si sta la 90 de grade pe drum drept sau in rampa, dar cum cobor sau stau la semafor, scade temperatura. De asemenea am eroare intermitenta la senzorul G2/62, din acesta cauza le-am cumparat pe ambele si intentionez sa le schimb. Termostatul e Behr, scrie made in Germany pe el, dar observ ca are stantat pe el 84 de grade. Nu trebuia sa fie 87 ? Senzorul de temperatura e Febi/Bilstein modelul verde, de asemenea made in Germany. Acum imi fac griji din cauza termostatului, e Ok daca are 84 de grade stantat pe el ?

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am schimbat si eu recent senzorul de temp si atasez doua poze cu amplasarea acestuia pt cei care au motorul AXR :).

Mentionez ca a curs destul de mult antigel in timpul operatiunii (cred ca mai mult de 1L) pana am reusit sa scot vechea garnitura (care nu iese simultan cu sonda) si sa pun noile piese.

Ceea ce ma ingrijoreaza este faptul ca in vasul de expansiune nu am putut sa completez mai mult de 800...900 ml apa+antigel, iar furtunul din partea superioara a radiatorului nu pare presurizat in timpul functionarii motorului, asa cum scria in posturile anterioare. Il pot strange cu mana fara probleme...

Este suficienta aerisirea automata a instalatiei prin vas sau mai sunt si alte etape? N-as vrea sa ard garnitura de chiulasa... :unsure:

PS: Temp indicata pe bord nu depaseste 90°C.

Multumesc.

post-24952-0-18046300-1308347657_thumb.j

post-24952-0-11491900-1308347668_thumb.j

Modificat de Hertz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

sal am si eu un golf 4 1,4 16v axp si de doua saptamani gasesc balta de apa sub masina mentionez ca nu este antigel dar am ud si in locul asta

Vw golf 4 Ahw c9794c5d7fb0bf5d1 0 0 0 0 0

nu stiu ce piesa este . poate ma ajutati si pe mine in aceasta problema.

ata stiu ca a mai curs pe acolo dar a fost vorba doar de un surub nestrans acum ma cam gandesc sa nu fie vreo garnitura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am golf variant cu motor ALH 90 cp si la un drum de 80 km mers normal la temperatura exterioara de 0 grade celsius de pe climatronic, acul din bord sta contant pe prima linie inainte de 90. In masina da caldura normal cu climatronicul pornit. Cred ca iarna trecuta statea constant pe 90 in aceleasi conditii de temperatura exterioara negativa si climatronic pornit. Daca opresc climatronicul temp. ajunge la 90 grade. Ramane termostatul putin deschis sau asa se comporta si la voi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e normal. Trebuie inlocuit termostatul, ca nu iti inchide complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema, am schimbat termostatul cu care temperatura apei ajungea la 90 grade in oras dar foarte greu, si la drum lung daca tineam caldura pornita imi scadea temepratura sub 80 grade iar daca o opream urca iar la 90. L-am pus pe cel nou dar nu depaseste 80-82 de grade nici in oras nici la drum lung, ce e drept temperatura urca mai repede dar nu ajunge acolo unde ar trebui. De cand l-am schimbat am vazut de 2 ori 90 grade doar cand tin masina turata cam pe la 3500-4000 ture dar si atunci mai fluctueaza si a doua oara la un drum ploiesti-bucuresti mall cotroceni tocmai in parcarea supraetajata mi-a aratat 90 gr. Astept un sfat multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune masina pe tester si vezi daca nu ai vreo eroare legata de senzorul G62. :icon_thumleft:

Daca nu sunt erori, inseamna ca tot termostatul e de vina (blocat pe deschis). Cat ai dat pe termostat ? De ce firma e produs ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am si eu o problema la bora 1.6. acul la temperatura se ridica doar in stationare la 90 de grade,iar in mers cadea la prima linie.am schimbat termostatul si acum se ridica pana la 80 grade prin oras iar la drum lung doar pana la 70 de grade,si toate astea mai greu decat inainte. pe tester nu apare nimic la senzorul de temperatura. stie cineva ce ar putea fi? se poate sa fie noul termostat defect sau nu l-a montat corect la service? multumesc

Modificat de razvanut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel, cred ca e vorba de "termostat blocat pe deschis". Nu stiu neaparat cat e din vina termostatului, dar am inteles ca trebuie schimbata si "flansa" lui (acea carcasa de plastic in care intra termostatul). :exclaim:

Sper sa nu gresesc in afirmatiile pe care le-am facut, insa si eu am schimbat termostatul (fara sa schimb si "carcasa" lui) si intampin aceleasi probleme. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat temostat. Functioneaza normal, sta pe 90 constant !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @Hertz, probabil ai rezolvat problema, dar vezi ca poti sa scoti furtunul din partea dreapta superioara pentru a aerisi instalatia. Asa am schimbat eu distributia acum 2 saptamani si odata cu schimbarea pompei de apa, am fost nevoit sa schimb si antigelul, deoarece s-a cam pierdut din el si nu prea am avut incredere sa-l las, deoarece tocmai ce cumparasem masina.

Dupa schimbarea antigelului, masina a fost pornita si din cand in cand turata sa se incalzeasca motorul mai repede pentru a verifica daca pornesc ventilatoarele. Nici vorba, era aer pe instalatie. Am desfacut capacul de la vasul de expansiune, si totodata furtunul din partea dreapta superioara (cred ca este returul). Abia curgea pe futun antigel, pana si-a revenit in cateva secude bune (cu motorul pornit). In fine, l-am introdus la locul lui, am inchis capacul de la vasul de expansiune si tot nu au pornit ventilatoarele. Am facut un drum de 2-3 km pana in oras si odata ajuns la destinatie, am verificat daca ventilatoarele pornisera in acest timp. Intr-adevar era motorul celor doua ventilatoare era putin cald... Fiind destul de frig afara, ma gandesc ca nu a fost nevoie de racire indelungata a motorului :)

Oricum antigelul in borcan mi l-a lasat mecanicul cam cu 1 cm peste nivelul de maxim, dupa care in 2 zile a scazut pana la maxim ;) Deci sunt mai multe modalitati de aerisiere :D

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul care l-am schimbat era firma wahler sau ceva de genul cam 55 lei m-a costat.. nu am avut timp dar sper sa imi fac sa ajung sa pun masina pe tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!