Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan

Recommended Posts

Salut! Am si eu o problema la indicatorul de temperatura al lichidului de racire:-ramane blocat la minim si rar se deblocheaza. sa fie senzorul de temperatura?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 757
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    75

  • marius1982.11

    49

  • Al Bundy

    39

  • stefanutz30

    23

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toate masinile din lume au problema asta, asa e normal...racesti un calorifer ventilandu-l , automat el se raceste , incalzeste habitaclu cat poate si automat lichidul din el se raceste...Mai ganditi

verifica intai cablajul de la senzorul G62 - daca este ok, atunci schimba senzorul - cumpara Hella sau OEM - restul nu sunt ok

Sa scoti cu ce ai acoperit ledul ?  

Posted Images

Posibil. Incearca sa scoti mufa din G62 si sa o cureti cu un spray de contacte. Daca nimic nu se schimba, si presupunand ca nu ai probleme in bord, trebuie sa schimbi senzorul G62 ca sa remediezi problema. Chiar daca furtunele si radiatorul sunt calde, tie tot pe minim iti sta ?

Era bun un test cu VagCom-ul pe instruments - sa verifici si ceasul din bord.

Link to post
Share on other sites

Salutare.

Am incercat varianta cu curatatul sarmulitelor din vasul de expansiune si nu e nici o schimbare.Cand pornesc motorul se aprinde becul iar dupa ce se incalzeste e ok.

Link to post
Share on other sites

si eu am aceiasi problema ca **giuliano25**, pe unde pot sa gasesc mufa aceea G62???

Link to post
Share on other sites
Posibil. Incearca sa scoti mufa din G62 si sa o cureti cu un spray de contacte. Daca nimic nu se schimba, si presupunand ca nu ai probleme in bord, trebuie sa schimbi senzorul G62 ca sa remediezi problema. Chiar daca furtunele si radiatorul sunt calde, tie tot pe minim iti sta ?

Era bun un test cu VagCom-ul pe instruments - sa verifici si ceasul din bord.

Salut! Da ,si cu furtunurile calde tot asa sta ,la minim! Am scos mufa si am zgariat acele lamele cu o sarmulita,dupa care l am pus la loc .Surpriza,isi revenise ,dar in mers ,probabil de la trepidatii ,a cazut acul la minim. Cand misc cu mana mufa ,asi revine.. O sa incerc cu un spray de curatat contactele.

Link to post
Share on other sites

Cumpara spray uscat de contacte si baga bine la mufa.

Link to post
Share on other sites

Poate sa fie si senzorul. In momentul cand il misti se poate misca ceva si prin el si sa faca contact.

Link to post
Share on other sites

Relativ....e foarte bine capsat . Eu m-am chinuit acum ceva timp sa desfac unul, sa vad ce are in el....oricum, pana nu incerci sau verifici, nu stii niciodata

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Salut,am o problema la golf 1.9 AXR,imi scade temperatura lichidului de racire cand dau drumu la caldura,termostatul e bun,verificat cu vag com adica temperatura pe bord este la 90 in vag com ajunge si la 96.

Am stat 5 minute la relanti,a ajuns temperatura pe bord la 80 grade in avg com 75.Daca sunt ventilatoarele oprite nu e nici o problema,se incalzeste si ramane la 90,daca dau drumu la caldura scade.Mai are sau a avut cineva problema asta?

Link to post
Share on other sites

Toate masinile din lume au problema asta, asa e normal...racesti un calorifer ventilandu-l , automat el se raceste , incalzeste habitaclu cat poate si automat lichidul din el se raceste...Mai ganditi si voi inainte sa puneti intrebari dinastea de copii sa nu zic altfel

Link to post
Share on other sites

Cu motorul la relanti, cam in cate minute ar trebui sa ajunga temperatura lichidului la 90 de grade? Stiu ca depinde mult de temperatura exterioara, dar macar asa aproximativ. La mine am lasat motorul pornit 15 minute la relanti si nu a trecut acul nici de prima linie. Eu banuiesc termostatul blocat pe deschis. De ceva vreme acul nu mai sta intepenit la 90 cum statea altadata. E undeva intre 70 si 90. Cum pot verifica daca e termostatul blocat? Pot pune mana pe ceva furtune sa-mi dau seama? Motorul e ALH. Am scanat cu VAG-COM si nu am erori la motor.

Link to post
Share on other sites

Tot cu vag comu se poate, cred ca undeva la grupele 130 131 sau 132 se vede termostatul.

sau dat fizic jos.

Link to post
Share on other sites

Gabriel daca si iarna trecuta imi facem la fel crede-ma ca acum nu mai intrebam,e prima oara cand mi se intampla,poate mie nu mi se pare normal,avand in vedere ca inainte am avut benzinar,si cred ca e o diferenta,dar se gaseste unu care intra pe forum doar sa se dea destept nu sa dea un raspuns pertinent.

kitaro cauta un deal mai mare,incalzeste masina inainte,urca dealu si pe urma coboara-l in frana de motor,daca scade acul la temperatura e blocat pe deschis

Edited by marcos28
Link to post
Share on other sites

Nu ma dau destept , ti-am explicat daca crezi ca e un raspuns prost , ala cu dealu e de youtube!

Link to post
Share on other sites

Cu motorul la relanti, cam in cate minute ar trebui sa ajunga temperatura lichidului la 90 de grade?

Cred ca nici dupa 1 ora.

Link to post
Share on other sites

Cu motorul la relanti, cam in cate minute ar trebui sa ajunga temperatura lichidului la 90 de grade? Stiu ca depinde mult de temperatura exterioara, dar macar asa aproximativ. La mine am lasat motorul pornit 15 minute la relanti si nu a trecut acul nici de prima linie. Eu banuiesc termostatul blocat pe deschis. De ceva vreme acul nu mai sta intepenit la 90 cum statea altadata. E undeva intre 70 si 90. Cum pot verifica daca e termostatul blocat? Pot pune mana pe ceva furtune sa-mi dau seama? Motorul e ALH. Am scanat cu VAG-COM si nu am erori la motor.

Asa cum a zis si Al Bundy, la temperaturile astea (mai ales dimineata) diesel-ul nu reuseste sa ajunga la 90 de grade, la relanti.

Poti verifica termostatul punand mana pe furtunul ce intra sus in radator. Daca tu ai pe ceasul de temperatura apa 60-70 de grade, si prin furtunul ala simti ca trece apa calda, atunci termostatul a ramas blocat pe deschis.

Link to post
Share on other sites

Dupa aproximativ 10 minute de mers cu climatronicul oprit, acul a urcat la 70 grade. Am oprit motorul si am verificat furtunele. Furtunul ce duce sus la radiator era fierbinte. Cel de jos care merge la termostat era rece. In partea de sus nu e normal sa se incalzeasca apa? Ca nu are nici un opritor pe furtun. Daca termostatul e blocat pe deschis, nu era normal sa fie caldut si furtunul de jos? Sau radiatorul raceste asa de bine lichidul incat in partea de jos ajunge la temperatura ambientala?

Dupa locul unde este amplasat termostatul eu deduc urmatoarele: daca motorul se incalzeste si lichidul de racire din compartimentul motor ajunge la 87 grade, termostatul se deschide si lichidul deja racit de radiator este introdus pe circuit si pompa de apa il impinge in compartimentul motor. Daca temperatura creste mai mult de 87 de grade (radiatorul nu mai face fata sa raceasca) intra in functiune si ventilatoarele de pe radiator.

Furtunul care intra in partea de sus la radiator nu e normal sa se incalzeasca? Chiar daca termostatul functioneaza bine si e inchis, apa fierbinte din motor e impinsa si spre radiator. Incet, incet ea se amesteca cu apa rece de pe circuitul radiatorului chiar daca nu circula prin radiator.

Alte modalitati de verificare a functionalitatii in parametrii a termostatului nu sunt? Pentru ca n-as da bani pe un termostat nou, antigel si manopera pentru schimbarea acestuia si aerisirea instalatiei si sa constat ca problema sa fie alta.

Link to post
Share on other sites

Eu zic ca e normal sa se incalzeasca pentru ca de acolo pleaca apa si intra in motor.Eu as vota pentru termostat blocat deschis.Altceva nu prea ar mai fi.Doar printr'o presupunerea aeriana:radiator infundat=>temperatura MARE(ceea ce la tine nu e cazul).Sa zicem ca pompa nu isi mai face treaba=>temperatura mare(ceea ce la tine iar nu e cazul).

Link to post
Share on other sites

Kitaro si eu ma comfrunt cu aceeasi problema am un golf 4 tdi AHF din 1999 81kw din ce am inteles eu unele golfuri tdi in functie de motorizare si anul de fabricatie au termostatul pe furtunul de sus acolo unde sunt cele 3 bujii pt incalzirea antigelului iar altele au termostatul pe furtunul de jos undeva langa pompa de apa sub alternator de aceea nici eu nu imi dau seama cum as putea verifica termostatul doar punand mana pe furtun nu imi permit momentan o diagnoza sau vreo cheltuiala inutila vreau doar sa imi dau seama cumva daca e stricat termostatul sau nu poate inteleg si eu de ce nu imi mai sta acul la 90 de grade, cand am cumparat masina acuma vreo 2 ani statea la 90. Eu am cautat in ETKA si acolo spune ca termostatul la masina mea e sub alternator dar nu imi dau seama pe care furtun ar trebui sa pun mana ca vad daca e inchis sau deschis termostatul cu acul sub 90 de grade este cald numai furtunul de sus cel de jos este rece, Care ar fi circuitul normal al apei intra pe sus si iese pe jos din radiator sau invers. Daca poate cineva sa ma lamureasca si sa ma ajute cu problema asta mar scuti de multe cheltuieli inutile si ias fi profund recunoscator.

Link to post
Share on other sites

Conform diagramelor de mai jos, apa calda intra pe sus in radiator si in partea de jos iese racita.

TDI Cooling System Schematic

post-14011-0-71186300-1291932890_thumb.g

1 - Expansion tank

2 - Intake manifold

3 - EGR cooler

4 - Connector

5 - Heater core

6 - Coolant center line

7 - ATF cooler (Vehicles with automatic transmission)

8 - Coolant hose, upper

9 - Coolant hose, lower

10 - Radiator

11 - Oil cooler

12 - Coolant pump/coolant thermostat

13 - Cylinder head/cylinder block

Cooling System Components

post-14011-0-88796300-1291932899_thumb.g

1 - Connector

2 - Coolant hose, upper

3 - To heater core

4 - From heater core

5 - To connector in coolant hose, upper

6 - Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor (G62) Blue in color

7 - Bracket

8 - O-ring

9 - Connector (Always replace)

10 - Bolt: 10 Nm (7 ft lb)

11 - Coolant line

12 - To radiator, upper part

13 - O-ring (Always replace)

14 - To expansion tank, lower part

15 - Bolt - 15 Nm (11 ft lb)

16 - From radiator, lower part

17 - Coolant thermostat

18 - Oil cooler

19 - Coolant or Water-pump

20 - Cooler For EGR

21 - To expansion tank, upper

In mod logic, daca la scanare nu sunt erori la senzorii de temperatura, singurul vonovat de faptul ca apa nu mai ajunge la 90 de grade sau ca se incalzeste foarte greu ar trebui sa fie termostatul. Din cauza blocarii lui pe pozitia deschis, intra apa rece in motor cand nu trebuie. Alta explicatie nu gasesc.

M-am mai gandit la o varianta de testare. Sa obturez cumva furtunul de sus sau de jos de la radiator (sa-l strang cu ceva sau sa-l indoi) pentru a simula termostatul inchis. In felul acesta as elimina din schema radiatorul. Poate sa se intample ceva rau daca fac asta pentru cateva minute? Daca apa ajunge asa la 90 de grade, e clar ca buba e termostatul. In cazul in care metoda asta e fara riscuri si voi recurge la ea, sunt cu ochii pe ceas si cand acul ajunge la 90 am oprit motorul. Ce parere aveti? Sunt dus cu pluta?

Link to post
Share on other sites

Din cate inteleg din schemele alea apa calda intra pe sus iar pe jos iese apa rece deci daca termostatul este inchis furtunul de sus ar trebui sa fie rece la fel si cel de jos asadar la mine cred ca este blocat termostatul pe deschis deoarece imediat dupa ce pornesc masina dimineata furtunul de sus incepe sa se incalzeasca iar daca termostatul ar fi inchis acesta nu ar trebui sa se incalzeasca. Cred ca o sa incerc si eu sa obturez furtunul de sus sa il strang cumva cu o clema sa vad ce se intampla oricum am fost astazi la reprezentanta si miau spus ca un nou termostat e 140 ron. Sper sa nu fac vreo prostie gatuind furtunul ala oricum o sa stau cu ochii pe acul de temperatura. Multumesc pt sfaturi si desene.

Link to post
Share on other sites

Oricum innainte de a porni cu blocarea furtunului respectiv o sa incerc sa o las la relanti ca aseara a stat in parcare la un mall cu prietena in masina eu am fost sa cumpar ceva si am observat ca sa incalzit pana aproape de 90 la jumatatea ultimei diviziuni si in situatia asta sa pun mana pe ambele furtune sa vad daca sunt calde ambele practic ca sa se deschida termostatul apa pe furtunul de jos ar trebui sa ajunga la 87 de grade daca eu am sub 80 de grade si furtunul de jos e cald sau caldut inseamna ca termostatul e blocat pe deschis deci o sa caut altul la reprezentanta mi se pare scump o sa caut un wahler pe la magazine

Link to post
Share on other sites

Nu te juca cu furtunele sa se sparga si sa iti sara pe fata apa fiarta ...nu e de gluma cu as aceva , face presiune acolo si apa nu e calduta.

Link to post
Share on other sites

practic ca sa se deschida termostatul apa pe furtunul de jos ar trebui sa ajunga la 87 de grade

Eu dupa cum am vazut pozitionarea termostatului (cu pastila spre blocul motor) acesta se deschide in momentul in care apa din blocul motor ajunge la 87 de grade, nu cand apa de pe furtunul de retur de la radiator ajunge la 87 de grade. Pe furtunul de jos cred ca apa ajunge la 90 de grade doar vara cand afara sunt 30 de grade si motorul e suprasolicitat (bineinteles cu termostatul deschis). Ideea pozitionarii termostatului acolo cred ca a fost gandita foarte bine. Cand motorul are nevoie ca apa sa fie racita, se deschide termostatul si automat blocul motor este alimentat cu apa rece din radiator. Daca termostatul este inchis, prin radiator nu circula apa, deci nu are cum sa ajunga pe furtunul de jos apa calda.

Dilema mea este de ce daca termostatul este blocat pe deschis, nu ajunge apa calduta la furtunul de jos? Radiatorul raceste asa de bine incat pana ajunge apa pe furtunul de jos, scade temperatura cu 40-50 de grade? Sau termostat blocat pe deschis poate insemna ca e deschis numai putin (nu deschis de tot) si e suficient ca apa din blocul motor sa se raceasca si sa nu mai ajunga la 90 de grade, dar in acelasi timp suficient de inchis incat sa nu circule apa foarte rapid prin el si atunci, neavand debit mare, furtunul de jos de la radiator sa ramana rece. Nu stiu daca m-am facut inteles. Vreau sa spun ca termostatul e blocat exact in pozitia in care nici nu lasa apa din motor sa ajunga la 90 de grade dar nici nu lasa furtunul de jos sa se incalzeasca.

Daca la mine e situatia asta, atunci voi incerca sa schimb singur termostatul. Cumpar un termostat Behr de la un magazin de piese auto cu 47 de lei. La service mi-a spus ca unul OEM de care au ei costa intre 100 si 200 lei. Am vazut ca am de desfacut doar 2 suruburi ca sa scot termostatul. Singurele emotii le am doar cu pierdutul lichidului din instalatie si cu aerisitul dupa ce am schimbat termostatul, dar sper sa ma descurc.

Link to post
Share on other sites

Tu ai tradus foarte bine ce se intampla la tine in motor. Termostatul (in general) cand se blocheaza pe deschis, inseamna ca nu mai are capacitatea sa inchida total circuitul...sau deschide prea devreme. Totul tine de ceara care e in el, si care are functia de a inchide si deschide termostatul.

Daca isi face treba, pe vremea asta, cand acul tau indica 60-70 de grade (adica o temperatura reala de aprox 55-60 de grade), furtunul de jos nu trebuie sa fie caldut. Trebuie sa fie rece.

La tine (ca la majoritatea) datorita temperaturilor scazute si a faptului ca termostatul nu mai inchide total, motorul nu mai poate incalzii(prin transferul de caldura) lichidul de racire pana la temperatura optima de functionare.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept