Jump to content

unghi la roti


silviustan
 Share

Postare recomandată

fratior, cum se releaza unghiu de fuga la roti sau geometria(daca e aceeasi chestie)exista in RTA niste cifre la capitolu asta :) ,ce insemneaza ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    9

  • tonic

    7

  • RaduI

    5

  • Bobo1300

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu stiu ca se regleaza din capetele de bara

mai mult nu stiu sa-ti zic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai este un reglaj la rotula de sus, unde este un excentric(rotula este presat in el) cu un cap de hexagon destul de mare. stiu ca are un semn pe hexagon, care trebuie sa fie orientat inspre fata masinii(orientativ cind asamblezi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de fuga se regleaza din pivoti, cu excentric la rotule , si din saibe la balamale.

Unghiul de convergenta se regleaza din capetele de bara.

Insa acestea sunt operatii care nu prea merita sa se faca acasa, din lipsa de aparatura, asa ca recomand un stand de directii.

Ideea este sa te duci cu cartea acolo si sa ii arati mesterului care in general nu are habar de directia la broasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io convergentza o fac cu ruleta. Am avut surpriza cand eram la faculta si am fus mashina pe stand la laboratorul de nu-mai-shtiu-ce sa constat ca era perfect asha cum facusem eu cumetode neconventzionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io convergentza o fac cu ruleta. Am avut surpriza cand eram la faculta si am fus mashina pe stand la laboratorul de nu-mai-shtiu-ce sa constat ca era perfect asha cum facusem eu cumetode neconventzionale.

<{POST_SNAPBACK}>

Ma gandisem si eu la asta, dar cum naiba masori ? Am vrut sa masor distanta intre jante , o data in partea dinspre fata si o data spre spate, in plan orizontal, dar n-am putut din cauza capului de sasiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

Ideea este sa te duci cu cartea acolo si sa ii arati mesterului care in general nu are habar de directia la broasca.

<{POST_SNAPBACK}>

cartea iegzista,numa ca acolo este niste cifre care pe mine ma cam bagan'...ceatza :lol: asta era si ideea(cu mersu la service)da nenii aia stie sa lucreze cu cifrele alea?poate-mi mai zice unu ca "e moi barerele ,ca ashitea e masini vechi"cum mi-a zis nea sandu de la cilop(magheru)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dute la altul care se pricepe. cred ca broscuta este cea mai simpla masina, si daca asta nu o stie, atunci acel nea, nu stie meseria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandisem si eu la asta, dar cum naiba masori ? Am vrut sa masor distanta intre jante , o data in partea dinspre fata si o data spre spate, in plan orizontal, dar n-am putut din cauza capului de sasiu

<{POST_SNAPBACK}>

Misule, inca ma roade curiozitatea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

Ar trebui sa verific si eu unghiurile la mine ca sa nu ma trezesc abia cand am cauciucurile tocite.....

Mishu cate beri :) e ora de manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa verific si eu unghiurile la mine ca sa nu ma trezesc abia cand am cauciucurile tocite.....

<{POST_SNAPBACK}>

Hi, hi, hi! Cauciucurile se tocesc in mers! :D :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
Hi, hi, hi! Cauciucurile se tocesc in mers! :D  :wacko:

<{POST_SNAPBACK}>

Pai era vorba peste 15-20 de ani! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva sa zica valoarile unghiurilor de directie de la broscute 1300, si alea reglabile si alea care nu se pot regla. La mine stiu ca se pot regla convergenta(din capeti de bara), unghiul de cadere din hexagoanele alea mari de la pivotul superior. Eventual mai poti regla unghiul de fuga, din fixarea punti fata pe sasiu, punand ceva bucati de tabla intre punte si sasiu, ori intre teava de sus a punti si sasiu, ori intre teava de jos a punti si sasiu, in functie daca vrei sa scazi sau sa cresti unghiul de fuga. Unghiul de inclinare laterala a pivotului nu il poti regla. Vreau sa imi reglez toate unghiurile, dar nu stiu valorile care trebuie sa fie :blink: .

Unghiul de fuga poate ca trebuie sa mi-l reglez ca la mine puntea e modificata. La o punte originala si buna nu are trebuie piscalit la unghiul de fuga :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misule, inca ma roade curiozitatea !

<{POST_SNAPBACK}>

Lipesc capatul ruletei cu scoci de banda de rulare a unei rotzi (agatz si carligelul din cap de un profil al cauc.) iar pe cealalta lipesc o hartie cu o ***. Masor in fatza, imping mashina in spare (grija mare sa nu striv. ruleta!), masor in spate pe sub mashina, fac diferentza, in fatza tre' sa fie mai putzin cu 4 mm. ca sa fie cam 3 mm. la janta. Daca trebuie ceva rreglaje din lung. barelor refaci masuratorile f-sp, event. de 2 ori, ca sa nu dea erori.

Mai e o diferentza intre bratzele de susp. sus-jos cu fuzeta demontata, la 1200. Aia o masor folosind un fir cu Pb, cu mashina pusa pe teren perf. oriz, si din carte afli cum si cate shaibe de reglaj pui. Regl. asta e similar cu cel care la 1300 se face din excentricul ala de sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipesc capatul ruletei cu scoci de banda de rulare a unei rotzi (agatz si carligelul din cap de un profil al cauc.) iar pe cealalta lipesc o hartie cu o ***. Masor in fatza, imping mashina in spate (grija mare sa nu striv. ruleta!), masor in spate pe sub mashina, fac diferentza,

<{POST_SNAPBACK}>

Corect. Dar trebuie masurat intre capatele diametrelor orizontale ale rotii, nu ? Ori , in pozitia 2, la mijloc e capatul sasiului .... cum sa masori prin el ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dedesubt, sub shasiu. Eu asha fac si la broasca, shoi la Trabi (acolo am DIvergentza) si am verificat, iese bine. Mii de km. am mers si am uzura unif. la cauciucuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dedesubt, sub shasiu. Eu asha fac si la broasca, shoi la Trabi (acolo am DIvergentza) si am verificat, iese bine. Mii de km. am mers si am uzura unif. la cauciucuri.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu de uzura imi fac eu probleme, broscoiu e usor pe fata, ci de vibratii in directie ... aveam rotile prea convergente si intra directia in oscilatie de la 50km/h in sus, acu banuiesc ca sunt divergente, nu mai oscileaza dar o ia ba stanga ba dreapta. Le-am mai adunat un pic si s-a mai atenuat asta, vreau insa sa o fac ca la carte. La atelier nu ma duc ca sa-i invat pe aia cum se regleaza la broscoi si sa le mai dau si bani :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti....eu am facut ieri unghiul de fuga si cadere la broscuta mea la un atelier auto.Merge broscuta acum de nu-mi vine sa cred.Asa ca merita sa faceti si voi mai bine la un atelier auto decat din oki

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK cu atelierul, dar eu zic sa demontatzi totul inainte, sa eliminatzi toate jocurile din articulatzii si sa destzepenitzi/curatzatzi/ungetzi filetele si eventual sa mergetzi cu rezervoru' scos si gazul intr-un PET, ca sa nu va taxeze aia la service pt. toate problemele.

Oricum eu raman la ideea ca e sfant ce-si face omul cu mana lui :rolleyes: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum eu raman la ideea ca e sfant ce-si face omul cu mana lui :D  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Cu conditia sa-l duca si capul. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi s-a intamplat sa mi se corodeze camasa de la amortizoru stanga fatza ... si sa treaca arcu de colacu care-l tine in partea de jos ... fapt pentru care m-am dus la un atelier pe langa mine unde a fost sudata o bucata de teava si improvizat un nou colac(ca nu stiu altcumva cum sa-i zic) dupa care a mers ...

dupa montare imi tragea volanu destul de tare spre dreapta, fapt pentru care m-am dus la nea Sima sa imi mai faca niste reglaje ... adica sa-mi mai puna o garnitura sa nu se mai auda niste zgomote ciudate si reglaj la cutia de directie ...

dupa acst eveniment am primit o recomandare ca ar fi bine sa ii fac si geometria la roti ... am fost bine merci la un alt service care facea astfel de chestii unde am primit raspuns ... ca nu poate daca am amortizor din asta bagat in camasa si ca la asa masini trebuie ceva facut cu presa (n-am retinut ce)... iar acum imi mai trage putin dreapta da nu f tare ...

ce as putea sa fac ... ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sanchi.... adica vezi nene ca s-a varsat emulsia'n propulsie :D ... Ce dracu', am McP. si la Ford si la 1302, ce-are suspensia cu directzia? Convergentza se face la fel, restul de la model la model, daca e reglabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi s-a intamplat sa mi se corodeze camasa de la amortizoru stanga fatza ... si sa treaca arcu de colacu care-l tine in partea de jos ... fapt pentru care m-am dus la un atelier pe langa mine unde a fost sudata o bucata de teava si improvizat un nou colac(ca nu stiu altcumva cum sa-i zic) dupa care a mers ...

dupa montare imi tragea volanu destul de tare spre dreapta, fapt pentru care m-am dus la nea Sima sa imi mai faca niste reglaje ... adica sa-mi mai puna o garnitura sa nu se mai auda niste zgomote ciudate si reglaj la cutia de directie ...

dupa acst eveniment am primit o recomandare ca ar fi bine sa ii fac si geometria la roti ... am fost bine merci la un alt service care facea astfel de chestii unde am primit  raspuns ... ca nu poate daca am amortizor din asta bagat in camasa si ca la asa masini trebuie ceva facut cu presa (n-am retinut ce)...  iar acum imi mai trage putin dreapta da nu f tare ...

ce as putea sa fac ... ? :D

<{POST_SNAPBACK}>

iti trebuie o presa de arcuri ca sa demontezi ansamblul arc/amortizor; reglajul directiei se face din suruburile cu excentric de pe interiorul bieletelor suspensiei precum si din tijele capetelor de bara - aici e cam nashpa ca toate chestiile astea sunt de regula ancrasate de rugina si ies...cu flexul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!