Jump to content

Fum alb la prima pornire - ralanti instabil


obd2
 Share

Postare recomandată

De ceva vreme a aparut si la mine problema cu fumul la pornire la rece...putin albastrui as spune, maxim 5-10 secunde dupa care nu mai scoate fum....putin ulei consuma...undeva pana in 500g la 10000km...masina are 82000km.  Are cineva idee de la ce ar putea fi? sa fie de la ulei? un mecanic mi-a spus ca ar fi de la injectoare, sa schimb oringuri si saibe la injectoare si eventual cablajul. alte pareri sunt binevenite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Posibil sa fie si turbina. Sa scape ulei pe langa ax si sa-l bage in admisie unde se amesteca cu motorina si rezulta fum alb-albastrui. Trebuie verificat daca axul turbinei are joc. E una din variante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi scoate la pornirea la rece vreo 2-3 secunde fum albastrui care miroase ca la camioanele din secolul trecut. Turbina e reconstruita de Cipos inainte de sarbatori. Consum de ulei, nu stiu, in medie cam 500ml intre schimburi - depinde foarte mult si de cat exterior vede si cata talpa . Merge si usor neregulat primele 15-20 de secunde daca plec cu ea fara sa o als macar 1 minut, doua,  sa mearga la ralanti.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ma incerc odata cunostintele voastre despre motoarele astea.  incep povestea, si sper sa ma lamuriti. multumesc!

 

Se da un passat 2008, motor bxe, 1.9 tdi. A iesit o biela prin bloc si baia de ulei. Aici(ma aflu in uk, nu se pricep baietii deloc), mi s-a propus sa schimb motorul. 

ok. am cerut un motor pe 1choise, a fost trimis, pus pe masina...si de 4 luni, nimeni nu ii da de cap. am schimbat tot sub capota, dar tot, cablurile s-au refacut, schimbat injectoare, pompa de motorina din rezervor, volant si kit de ambreiaj, curea de distributie, si tot service-ul complet, ulei , filtre...am zis sa merg pana la cap...si m-a costat cam cat un S class pana acum...adica am bagat in reparatii 4870 lire. Si ce e mai rau, inca nu ii da nimeni de cap. Acum toata lumea s-a uitat catre motor care nu ar fi bxe( si pe vag com apare bkc) insa pe motor nu gasim date despre asta :(. daca motorul ar fi bkc si ecu pentru bxe cred ca nu ar fi ok.) singurul fault: camshaft sensor (inlocuit cu alte 2 noi-degeaba ). daca il tin conectat masina scoate fum ceva mai mult, daca il deconectez scoate mai putin.

masina porneste dupa crankshaft...cam la a 3 cheie. insa pentru 30-40 secunde masina merge balbait si scoate fum alb. motorina nearsa. miroase clar si nu pierd nici ulei nici apa, nici mix intre ele. ar mai fi o treaba cu avansul dar se pare ca nimeni nu il baga in seama. sau nu stiu cum se face. cureaua a fost pusa de 3 insi la rand, axa cu came aliniata cu vibrochenul si pe partea cu cutia. cum fac daca Ecu e pt bxe si motorul bkc?  se poate face ceva?

Acum sper sa fiu luminat aici. Am vag com, deci daca vreti ceva loguri vi le pot da. astept idei.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ar fi un log.

 

Saturday,03,May,2014,20:11:50:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401


Chassis Type: 3C0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 53 56

VIN: WVWZZZ3CZ8E204402   Mileage: 264180km/164153miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
   Part No SW: 03G 906 021 LR    HW: 03G 906 021 AN
   Component: R4 1,9L EDC  000SG  9248  
   Revision: --H08---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 7AF1EC3135C4789

1 Fault Found:
012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
               P3007 - 000 - No Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 264181 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 01:30:49

             Freeze Frame:
                    RPM: 882 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 14.29 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Idle Stabilization: 0.0°KW
                    (no units): 48.0

Readiness: 0 0 0 0 1

este deconectat pt a scoate mai putin fum alb. chiar daca il conectez ecu tot il vede faulty.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 D    HW: 3C0 614 109 D
   Component: J104    C4 440 V2   0003  
   Revision: --020---    Serial number: 00000785284984
   Coding: 0001282
   Shop #: WSC 05311 000 08193
   VCID: 1F47FDA5CEA6FD1

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 1K0-820-047.lbl
   Part No SW: 1K0 820 047 HM    HW: 1K0 820 047 HM
   Component: Climatic PQ35   142 1111  
   Revision: 00142031    Serial number: 00000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 76E9F80101DC1C9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-30-M.lbl
   Part No SW: 3C0 937 049 AH    HW: 3C0 937 049 AH
   Component: Bordnetz-SG     H54 2202  
   Revision: 00H54000    Serial number: 01000007988640
   Coding: 00800F0700041A00470A00000F000000000859435C000100000000000000
   Shop #: WSC 05124 000 00000
   VCID: 6FE7CD657E862D1

   Subsystem 1 - Part No: 3C2 955 119 B  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 130208 022  0601  
   Coding: 00046997
   Shop #: WSC 05124  

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 5N0-959-655.lbl
   Part No SW: 5N0 959 655 A    HW: 5N0 959 655 A
   Component: J234__006 VW10 HI   1815  
   Revision: 19013000    Serial number: 0039DP3VT2G2  
   Coding: 0012342
   Shop #: WSC 05311 000 08193
   VCID: 3B7F29357A7E811

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel        Labels: 3C0-953-549-SW20.lbl
   Part No SW: 3C0 953 549 AB    HW: 3C0 953 549 AB
   Component: J0527               0020  
   Revision: 00026000    Serial number: 3C5953507AM   
   Coding: 0000003
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 6CDDDA694F90D69

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl
   Part No SW: 3C0 920 960 N    HW: 3C0 920 960 N
   Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 1216  
   Revision: V0002000    Serial number: 00000000000000
   Coding: 0007405
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 2E591061B90C649

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530.lbl
   Part No SW: 3C0 907 530 E    HW: 3C0 907 951
   Component: J533__Gateway   H10 0080  
   Revision:   H10       Serial number: 1200P08226050C
   Coding: F9801F060002021003
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 234FF155E2CED91

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer        Labels: 3C0-959-433-25.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 AB    HW: 3C0 959 433 AB
   Component:    IMMO         043 0383  
   Revision: 00043000    Serial number: VWZCZ000000000
   Shop #: WSC 131071 1023 2097151
   VCID: 6AD1DC714564C89

   Part No: 3C0 905 861 G
   Component:    ELV          027 0380
   3C0905861G     ELV          027 0380   

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver        Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl
   Part No SW: 1K0 959 701 P    HW: 1K0 959 793 L
   Component: J386  TUER-SG FT    1132  
   Revision: 32008001    Serial number: 00000692688218
   Coding: 0000565
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3B7F29357A7E811

1 Fault Found:
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100101
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 204
                    Mileage: 264128 km
                    Time Indication: 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
   Part No: 1K2 909 144 M
   Component: EPS_ZFLS Kl.134 H08 1901  
   Shop #: WSC 02069 000 90108
   VCID: 36693801415C5C9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 3C0-959-433-46.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 AB    HW: 3C0 959 433 AB
   Component:    KSG PQ46 ELV 043 0472  
   Revision: 00043000    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 01910A0801860E763004941570085BCE103CA1
   Shop #: WSC 05311 000 08193
   VCID: 6AD1DC714564C89

   Part No: 1K0 951 605 D
   Component: LIN BACKUP HORN H08 9001

   Part No: 3C0 951 171 C
   Component: Neigungssensor  004 0611

   Part No: 3C0 951 171 C
   Component: Innenraumueberw.004 0611

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass.        Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl
   Part No SW: 1K0 959 702 P    HW: 1K0 959 792 L
   Component: J387  TUER-SG BT    1132  
   Revision: 32008001    Serial number: 00000100188222
   Coding: 0000564
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3C7D2A297F70869

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake        Labels: 5N0-907-801.clb
   Part No SW: 3C0 907 801 J    HW: 3C0 907 801 J
   Component: J540 EPB3  VW-09393 0009  
   Revision:   008       Serial number: 00000000366085
   Coding: 0000057
   Shop #: WSC 05311 000 08193
   VCID: 2953E37D80E2031

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio        Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
   Part No: 1K0 035 186 AD
   Component: Radio GR0       034 0033  
   Revision: 0003404S    Serial number: VWZ2Z2H6120511
   Coding: 0020200
   Shop #: WSC 05314 000 00000
   VCID: 68D5A6795B68FA9

No fault code found.

End   ---------------------------------------------------------------------

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi simptome le am si eu la Sharan AUY, la pornirea la rece relantiul este instabil, oscileaza in "valuri", scoate fum alb, daca ridici putin turatiile dispare. La fel se intampla si cu motorul cald cind folosesc clima si motorul e la relanti. Daca ma poate ajuta cineva cu o idee despre cam ce ar putea fi. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua!                                                                                                                                                                                                                                                                   Am un passat 19 tdi motor bxe, an 2008, 105000km. apox.  De ceva timp scoate fum albastrui spre alb la pornire dimineata  sau la pornirea urmatoare ,daca motorul a stat mai mult timp .Consuma si cam 1,5l ulei la 10000km. Unde in as putea sa verific ce are la un pret rezonabil ,eu fiind in Bucuresti  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna! Salutari tuturor, sunt nou pe forum, tot asa am si eu o problema cu fumul alb si motorul parca e de tractor.

La prima cheie pana ce fumez o tigara sa zicem 5 min dupa aceea merge ok .Ma tot chinui ca sa rezolv problema asta de cand am luat masina de acum 3 ani, e un passat 2.0 BKP 2007, dupa ce am luat-o am plecat cu masina in Spania si de atunci imi mananca banii, am schimbat pompa de ulei ,pompa de motorina ,EGR, un injector nr 3.. am venit in Romania si tot nu am rezolvat problema cu fumul alb si sunetul de tractor, am dat jos turbo am mers cu el in Satu Mare l-au curatat si reglat si tot asa se comporta. Am mers la reprezentanta  si mi-au zis ca trebuie schimbate celelalte injectoare, am intrat intr-un program si le-au schimbat gratis. Filtre cele mai bune pun de la purflux ,ulei 5w 30.

Va rog daca ma puteti ajuta ce as mai putea face ca sa scap de problema asta. 

VA MULTUMESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te deranjeaza ca scoate putin fum si ca e galagios la rece? Asa face si la mine, la pornire in sezonul rece da 1-2 secunde fum usor albastrui(turbina e noua, nu am scapari de ulei) si primele minute e foarte zgomotos. Dar o als sa mearga la ralanti cam 5 minute si apoi, dupa in ca cateva minute de mers toarce ca o pisicuta. In concluzie, daca masina merge cum trebuie, nu te scarpina unde nu te mananca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    mersi mult  mi-a fost de mare ajutor raspunsul tau nu am mai stiut ce sa mai fac  alti spuneau sa o vand alti sa iau alt motor alti sa schimb chiulasa  masina merge ok numai prima cheie da o sa stau cum am stat si pana acuma 5 min  pana ce se incalzeste          

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut!

 

Am si eu o problema cu mersul neregulat la relanti cand este rece + fum alb pana se incalzeste la 90 de grade, dupa ce se incalzeste are un miros intepator de motorina nearsa aproximativ 30 de minute dupa care merge perfect. Mentionez ca avansul este la 0 grade, am inlocuit oringuri injectoare, injectoarele functioneaza in parametri, turbina ok, nu consuma ulei sau antigel, inlocuit recent kit distributie, simeringuri axe cu came, chiulasa + garnitura chiulasa, cuzineti, garnitura pompa tandem, ulei + toate filtrele.

Posibil ca la montaj sa se fi ciupit unul di o-ringurile injectoarelor, sau avansul sa nu fie ok pe 0?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand la tine avansul trebuie sa fie in jurul valorii de -2,5º, in al doilea rand ar trebui sa postezi niste poze/print screen cu, grupurile de valori 004/013/015 atat la rece(dupa prima pornire)cat si la cald, asta ca sa vedem cum se comporta injectoarele.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu problema asta cu fumul la pornire, si papa ceva ulei...cam 2 litri intre schimburi. Un sef de service de la AVIA Motors, mia spus ca la kilometrii care ii are 190.000, reali ) este normal sa scoata fum la pornire, pentru ca generatia asta de injectoare are ungere prin ulei ( practic acelasi ulei din motora ) si consumul de ulei este normal ( in cartea masinii scrie ca in functie de nr de km si stilul de condus, consumul de ulei poate ajunge pana la 1L / 1000km ) . Totusi, pe mine ma deranjeaza fumul asta, aveti idee cum pot scapa de el ?

Multumesc si numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul ti-a citat consumul din manualul de utilizare, dar motoarele astea nu folosesc ungere prin amestec...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omu mi-a spus in felul urmator....ca generatia asta de motoare, atat 1.9tdi cat si cel de 2 L ....pana la astea noi cu comonrail, folosesc ungerea injectoarelor cu ulei si dupa o anumita uzura ( a zis nr de km, dar presupun ca se ref. la uzura ) mai ajung cantitati mici ( de ordinul unui vapor daca ii pot spune asa ) iar la pornire se arde cantitatea aceea mica de ulei, de aici rezulta fumul alb la pornire. Cat despre consumul de ulei am citit personal in cartea ei, si scrie clar ca e normal sa consume ulei si poate ajunge pana la 1l/1000km . Acum...yo nu ma pricep ft bn, si acelasi raspuns l-am primit si de la mecanicul la service care il frecventez . Luna urmatoare vreau sa imi fac revizia la Brady si sa le cer si lor parerea si sa vad daca gasesc o solutie, nu foarte costisitoare :) , pt a scapa de fumu ala....consumul de ulei nu ma sperie, cu toate ca am prieteni cu acelasi motor si nu papa ulei, dar din mom ce scrie in cartea ei ca e nornal sa consume ( eu in mare parte merg si mai turat cu ea ) m-am linistit :). Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate motoarele pompe dusse mananca ulei - dar in cantitati acceptabile... ei se acopera cu acest raport... iti inchipui ca 1L/1000 km... inseamna 10L/10.000km... sau 15L/15.000 km - depinde de fiecare la cat se face schimbul... deci, cu acest raport, ai cumpara ulei en gross... cu portbagajul.

 

oricum, consumul tau e destul de mare - verifica intai jocul axial de la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite un citat dintr un manual de repratii:

Fumul alb apare in situatia in care particulele de motorina nearse sau arse partial au avut la dispozitie un timp mai mare de condensare (motorul fiind rece si functionarea avand loc la sarcini si turatii scazute) formand astfel particule cu diametrul de 1mm.

O alta cauza a fumului alb este cauzata de patrunderea apei in camera de ardere impreuna cu carburantulsau din sistemul de racire prin garnitura de chiulasa defecta.

Trebuie mentionat faptul ca fumul alb apare la motoarele in anotimpul rece la motoarele in buna stare de functionare in perioada de incalzire datorita condensarii vaporilor de apa din gazele de evacuare in tubulatura de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce consta verificarea aceasta, a jocului axial la turbina? Ma intereseaza, mai concret, ce manopera presupune treaba asta, ca sa stiu daca ma incumet sa o fac la un service autorizat sau nu, evident, din cauza costurilor :)

Multumesc

In ce consta, mai concret, manopera de verificare a jocului axial la turbina? Ma intereseaza, ca sa stiu daca ma incumet sa fac treaba asta la un service autorizat vw, sau nu din cauza costurilor, evident.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jos tubul de plastic de admisie de la turbina si verifici ce joc ai - asta deoarece ai un consum mare de ulei, intre schimburi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

      Cauzele fumului alb la pornire dimineata sau dupa cateva ore daca sta nepornita provine de la simeringurile de supapa care trebuie schimbate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

De ce esti asa convins de treaba asta ? Nu intreb pentru ca iti pun la indoiala sugestia, insa nu doresc sa scimb simeringurile supape  ( din cate am vazut este costisitoare manopera, pentru ca trebuie data jos chiulasa pentru a fi facuta operatiunea corect ) si sa nu fie asta problema .

 

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TVZ

Ai citit 2/3 posturi la ce am scris ???

O diagnoza la prima pornire sa vezi cum se comporta injectoarele/avansul la rece ai facut ???

Iti lipseste apa din vasul de expansiune??

Toti ne plangem, dar nu facem nimic, nici macar o diagnoza/masuratori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu am facut pentru ca nu am cu ce si nu ma pricep deloc, iar apa din vas nu a scazut de cand o am ( aproximativ 15k km  ) .

Ca sa fac un test ( asa cum spui tu la prima pornire ) ar insemna sa vina cineva cu tot ce trebuie unde am eu masina, nu?

Din pacate nu am cele necesare, nu ma pricep la astfel de treburi si nu am vreun apropiat care sa o fac :)

Pe aceasta cale...ma poate ajuta cineva cu aceasta treaba ?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca esti din Buc. sunt destui colegi la care poti apela(cauta in aria prestari servcii de pe forum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceiasi problema si m-am amagit cu tot felul de sugestii/sfaturi si pana la urma tot la semeringuri am ajuns. Ma bazez pe lucruri concrete nu pe vorbe. Am scris in paginile anterioare ce solutie a gasit mecanicul fara sa demonteze chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!