Jump to content

Fum alb la prima pornire - ralanti instabil


obd2
 Share

Postare recomandată

Nivelul lichidului de racire este aproape la maxim.

Masina are 165000 km.Pur si simplu a aparut aceasta problema de cand s-a facut schimbul de ulei + filtre..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un mecanic adevarat si lasa sa verifice filtrul de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Daca treaba cu fumul alb a aparut acum dupa ultima revizie (schimb ulei si filtre) sigur de la filtru de motorina este .

De fapt eu ti-am mai zis si cateva posturi mai sus .

Dute si schimba garniturile de la filtru de motorina (sau filtrul cu totul) ca ala sigur nu lea schimbat (sau nu lea pus cum trebuie) si nu o sa mai fie nici o problema .

O zi buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sal.

Am si eu o problema ciudata,masina scoate un fum gri albastrui nu foarte gros pana se incalzeste motorul la 90 de grade ,dupa care nu scoate strop de fum.Am observat ca are si un miros întepator.Ce pareri aveti?.Am schimbat vibrochenul si cuzinetii înainte sa apara acest fenomen.Masina merge foarte bine ,porneste usor,are putere si sta fix turometru in relanti.Dau o bere mare pt sfaturi bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

POSIBIL

Injection timing, verifica cu vag-comul val 4 din grupul 4 - motor, trebuie sa fie cat mai aproape de 0 insa sunt considerate bune val in plaja -3 : +3! De preferat 0!

Reglajul fin se face din cele 3 suruburi situate pe axa cu came!

Pentru ca deschiderea supapelor sa aiba loc la momentul potrivit, cei doi arbori trebuie sa fie perfect sincronizati, lucru care se realizeaza prin intermediul curelei de distributie! Dupa ce ai schimbat vibrochenul, cei doi arbori nu am mai fost perfect sincronizati, posibil ca asta sa fie problema la tine!

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valaorile sunt aproape de 0(0,3 0,15 0,2)avansul era 0,dar l-am adus la -2 cum era cand am adus masina din germania si tot asa se comporta?Merci de raspuns.

Modificat de Cristian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Daca injectoarele sunt ok incearca sa verifici si intercooler-ul si turbina!

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina lucreaza si ea in parametri,parca are un zgomot (un suierat mai evident in treapta a 2 la 2300-2700),dar pe tester la un test dinamic ofera debitul de aer estimat de calculator.Cum as putea sa o testez altfel?.Din ce am observat fumul il scoate de la 65-90 de grade,nu e foarte evident dar ma enerveaza la culme.Merci de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am urmatoarele probleme la pornire dimineata :

- motorul porneste uneori la o turatie de 1200 rot, si o mentine timp de 2-3 minute, dupa care revine la normal, la 950 constant.

- cand e ceva mai racoare, trebuie sa invarta electromotorul 3-4 sec pana porneste si scoate si ceva fum alb o perioada scurta.

Am facut o diagnoza cu programul Multidiag si am gasit erorile :

Motor : Cod eroare 18062 P1654 003

Citire continut memorie erori unitate control aparate combinate (defect permanent)

Aparate combinate(cuplate) : Cod eroare 00562 027

Temperatura/comutator nivel ulei E266 (defect permanent)

Au vreo legatura cu simptomele masinii ?

Am verificat bujiile (au toate scanteie) si inlocuit filtru motorina (nu prezinta pierderi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Sunt mai nou pe forum si am urmarit cu intres discutiile privind fumul alb la prima pornire. Discutiile sunt ineresant si bine venite. Cu aceiasi problema ma confrunt,si eu dimineata si dupa o stationare de cateva ore patesc acelasi lucru in rest merge impecabil si nici un mecanic nu a putut sa-mi explice fenomenul. Mentionez ca am un Passat B6 1,9 TDI din anul 2007. Daca ma puteti ajuta venind cu mai multe detali privind acest fenomen mi-ar fi de mare ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare. Si eu am problema la pornire la 1.9 TDI BKC de 105 CP. Doar la prima pornire de dimineata, motorul porneste la sfert, dar are un mers neregulat, pt cateva secunde, max 1 min. In tot acest timp scoate un fum innecacios, Nu este fum negru, parca e mai mult spre alb. Mentionez ca nu consuma ulei, antigelul este la maxim. Tind sa cred ca este fum de motorina nearsa. Mentionez ca la mers subturat, las in urma un nor de fum negru. Idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetru sau furtune de pe traseul egr-turbina iesite, crapate, taiate, etc. In prima instanta verifica tot traseul turbo (cauta crapaturi,taieri, intercooler fisurat, etc) . Daca toate astea sunt in regula atunci fa un log in mers sa vedem cum lucreaza debitmetrul si restul componentelor si sa vedem unde e problema. Pana atunci putem doar sa presupunem. Succes

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Pro 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

todoranrazvan11

verificati bujiile ,sigur ii arsa una daca nu doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, de vreo cateva zile la , dimineata la pornire, maisna scoate un fum alb , fara miros intepator , sau altele , fumul este alb nu albastru, sau albăstrui Uneori am impresia ca merge in 3 pistoane , dar după ce o accelerez putin isi revine , asta numai dimineata cand e rece. Astazi , in timp ce mergeam cu dansa, mi-a aparut in bord , stop scris mare pe display , apoi sa verific , nivelul la vasul de expansiune apa. Am verificat , era cam ...deloc, am deschis bușonul si o parte din apa a revenit in borcan... La primul magazin de piese auto am pus apa. Lichidul la apa fusese rectificat catre maxim exact acum 2 saptamani cand am schimbat turbina. In seara asta la semafor , a scos asa de mult fum alb ca am oprit motorul de frica sa nu fii luat foc ceva :))... Din ce am citi pe aici ,eu cred ca problema este exact garnitura de chiulasa. Ma gandesc ca o data ce ii pusesem turbina noua o cam fugarisem si poate acesta ar fi fost motivul. Dar maine cred ca cel mai bine voi merge la un servis, ca .. singur nu stiu daca ma incumet sa o schimb, nu am tork si nici strangerile pe acolo , si decat sa mai schimb inca una mai bine fac la un service. Voi de ce parere sunteti...

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu ceva informatii cu privire la masinuta. Dimineața am sunat la vreo cateva servisuri si am constatat ca o sa ma cam usture problema, undeva la 12 -13 milioane doar manopera, la servisurile din Constanta. Am fost apoi la un alt servis indrumat de unul din adiministratorii acestui forum si am gasit ceva la 7.5 mil , deci aproape jumatate . Am plecat cu baiatul de la service , i-am explicat toata patania de parca el nu o vazuse deja , in spate alba de tot... Si pe drum, a turat masina bine pana dupa 3-4 mii , si spre surprinderea noastra nu a scazut absolut deloc lichidul de racire si nici temperatura nu crescuse la mai mult de 89 sa zic. Dupa o inspectie mai amanuntita am constata ca ar fi un miros de ulei undeva de la turbina , desi masina tragea ca in prima zi fara nici un pic de problema , doar una alba ... furtunele nu erau tari , si nici presiune foarte mare nu era in vasul de expansiune, asta fiind una dintre primele carcateristici ale acestei probleme. Am plecat fericit acasa , ca nu aveam problema cu chiulasa , si m-am pus pe demontat pe la maisina . Am scos furtunul de admisie la turbina , am verificat daca are joc , si nu exista absolut nici un joc diferit fata de ce aveam inainte(acum 2 saptamani am pus un CHRA nou in turbina), dar dupa dansa era ulei , si evident si pe furtunele de admisie , etc. Dar am observat dupa ce am pornit motorul cu furtunele scoase ca iese foarte mult ulei dinspre separatorul de ulei de la capacul culbutorilor. Ieseau picaturi si gaze.Dar tin minte ca inainte nu am avut problema asta. Am scos toate furtunele si intercoolerul, le-am curatat apoi dupa instalare , am scos capacul de la culbutori , si m-am uita ce e inauntru.... nu mare lucru , dar cred ca in interior ar trebui sa fie un separator de ulei , tot o data am gasit o valva de unic sens cam astupaat , adica nu se prea misca , era din otel subtire, cred , eu... Am curatat acea valva , si am si suflat cu aer pe acolo, apoi si prin sepratorul ala de ulei sa ii spun asa, dupa care am instalat inapoi toate componentele astea . Dupa pornire am lasat furtunul acela , iesit afara sa vad daca mai vine ceva ulei , si spre surprinderea mea , ieseau doar gaze , sau sa ziceam mai bine , presiune , dar fara particule de ulei vizibile , ca inainte , cand ma inproscau propriuzis. Dupa toata treaba asta , am bagat forja prin oras , in total vreo 20 de km... si deocamdata, nu a mai iesit nici un fel de fum de nici o culoare . Masina se comporta bine , trage , si parerea mea este ca problema a pornit de la separatorul acela de ulei . Desi nu am sesizat un nivel de ulei care sa fi scazut , mai ales ca acum 2 saptamani am pus ulei , verificat apa si toate cele , pentru ca instalasem turbina aceea noua. Sper ca problema sa nu reapara , oricum nu cred ca turbina sa fi avut scapari de ulei pe partea de admisie , pentru ca am lasat mototul mai mult timp sa mearga cu furtunele de la turbina scoase , cu o carpa dedesubt , si nu a iesit nici o picatura , si nici pe partea de evacuare nu am vazut fum alb , sau de vreo culoare,,, in principiu cred ca problema a aparut de acolo . In privinta disparitiei apei , ma gandesc ca ,,, deoarece masina a stat mai mult timp , si nu a fost folosita incalzirea sa fi intrat aer la caloriferul de incalzire , si zilele trecute cand a fost mai frig si am dezaburit geamurile sa fi intrat apa in el , sa fi avut aer in interior , oricum scapari pot fi si de la pompa de apa , undeva pe la acel semering , care sa curga doar in anumite pozitii. O sa mai verific masina mai des , sa vedem ce se mai intampla.

Sper ca nu v-am obosit , dar forumul asta m-a ajutat si pe mine, si sper sa ii ajut si eu pe altii ...

Numai bine

Modificat de cristy17cam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez un log. inca nu am apucat sa desfac furtune etc la ea. ultimul log cred ca este cel mai relevant

LOG-01-003-010-011.pdf

Modificat de mri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul Laurentiu Utiu ti-a dat deja indicatiile cu ce trebuie facut.

La prima vedere ai ceva probleme in sensul ca valorile pe debitmetru sunt prea mari dar aceasta vine din faptul ca turbina nu functioneaza cum trebuie. Probabil ca ai o neetanseitate pe tubulatura turbo, geometrie variabila care agata,vacuumul de la actuator, sau actuatorul turbo nu merge cum trebuie. Verifica-le pe rand.

Data viitoare pune si tu datele intr-un format mai "comestibil".

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Problema a revenit, scoate fum doar la pornire dimineata, sau daca sta nepornita cel putin 2 ore, chiar nu mai intelg , masina merge perfect, nu conuma ulei, nici apa, nici o eroare pe nici un modul, injecttoarele nu depasesc valoarea de 0.5 sau - 0.5, turbina functioneaza ok. Bujiile nu le-am schimbat de 5 ani, am facut peste 100.000 km , stiu ca la aceasta masina cand nu merge o bujie da eroare, am trecut 4 ierni cu ea si la orice temperatura porneste la prima cheie. A mai patit cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

dupa 2-3 ani de fum la pornire problema s-a rezolvat prin schimbarea de simeringuri supape.

 

Costurile au fost urmatoarele:

 

- Garnitura chiulasa 240Ron

- Garnitura Pompa Tandem 20Ron

- Garnitura Admisie 10Ron

- Garnitura Evacuare 25Ron

- Garnitura Capac - 43Ron

- Tachetii -  380ron   / 8 Buc

- Simeringuri Supape  20Ron / 8Buc

- Sprey Curatare 30Ron / 2buc

- Ulei Vapsoil 5W30 VW -  55 ron

 

Recomandat sa se mai schimbe cu aceasta operatiune (eu le-am schimbat la cererea mecanicului):

 

- Kit distribuie OEM VW - 530Ron

- Pompa Apa Hepu - 280ron

- Curatare Turbina

- Curatare EGR

- Antigel Hepu G12PLUS 65lei/ 2Bidoane 1.5L

 

Manopera 700Ron (include schimbare simeringuri, curatare turbo, curatare EGR si Schimbare Distributie)

Manopera este 500Ron daca schimbati decat simeringurile de la supape.

Modificat de obd2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi mai multe cauze, in cazul meu a fost egr. Poate fi din amestecul de aer, iceput usor de consum de ulei (e vb. de foarte multi km.), simeringuri supape, e.t.c. In principiu fumul alb abundent si intepator, e strict de motorina, bine mai poate fi si negru care e tot motorina dar e vb. de avans pompa, e.t.c. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Una din cauzele fumului alb la pornire dimineata, sau dupa cateva ore daca sta nepornita provine de la simeringurile de supapa care trebuie schimbate. Eu le-am schimbat si am si rezolvat problema. Mecanicul a gasit o metoda ingenioasa de a nu da jos chiulasa si a functionat perfect astfel, am economisit timp si bani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut,va rog frumos,am si eu o problema ,daca ma puteti ajuta.am un bassat b 6 model 2007 1.9 tdi.zilele trecute am pornit sa merg la munca,,am pornit motorul ,am lasat 20 de minute la relantiu si lam oprit apoi.toate bune si frumoase.,dupa 5 minute o pornesc iar,si dupa vreo 10 secunde iasa um fum mai alb de sub capota.apoi sa observ ca fumul iese de sub motor si bate in jos.e posibil sa fie  de la turbo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva e de la webasto? Fumul respectiv avea miros de motorina nearsa?

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

aceleasi probleme cu fum alb si mers neregulat  al motorului. nu pierd apa, nu creste nivelul uleiului...   am facut cateva loguri pe 013  poate stie careva ceva despre aceste valori. + ca am camshaft position sensor fault. luminati-ma si pe mine, ca pe aici nu sunt multi asa cunoscatori. multumesc!

 

Address 01: Engine  (03G 906 021 LR)

 

10:22:42 Group 001: Injection Quantity

  819 /min  Engine Speed (G28)

  6.6 mg/str  Injection Quantity

  7.7°KW  Injection Duration (specified)

  45.9°C  Coolant Temperature (G62)

 

10:22:42 Group 002: Idle Speed

  819 /min  Engine Speed (G28)

  0.0 %  Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)

   0 01  0  Operation Status

  45.9°C  Coolant Temperature (G62)

 

10:22:42 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)

  1.53 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 1

  -2.00 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 2

  -1.39 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 3

  1.86 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 4

Thursday,20,February,2014,19:51:04:32264

VCDS Version: Release 11.11.3

Data version: 20120401

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BKC.lbl

Control Module Part Number: 03G 906 021 LR    HW: 03G 906 021 AN

  Component and/or Version: R4 1,9L EDC  000SG  9248

           Software Coding: 0000071

            Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

                      VCID: 7AF1EC3135C4789

1 Fault Found:

012295 - Camshaft Position Sensor (G40)

               P3007 - 000 - No Signal - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00110000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 16

                    Mileage: 263230 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2000.00.00

                    Time: 01:18:01

 

             Freeze Frame:

                    RPM: 273 /min

                    Speed: 0.0 km/h

                    Load: 0.0 %

                    Voltage: 10.64 V

                    Bin. Bits: 11000111

                    Idle Stabilization: 0.0°KW

                    (no units): 32.0

 

Readiness: 0 0 0 0 1

Thursday,20,February,2014,19:55:23:32264

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!