Jump to content

Fum alb la prima pornire - ralanti instabil


obd2
 Share

Postare recomandată

De ceva timp am observat ca la prima pornire dupa ce masina a stat cel putin 1 ora, scoate cam 2-3 secunde un fum alb, masina merge ok, porneste la sfert de cheie si iarna si vara. Stie cineva de la ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A inceput sezonul rece. Pe evacuare se face condens . Gazele fierbinti din motor evapora acest condens si de aici si aburul alb. Nu este nici o problema. Pentru a te linisti , verifica nivelul lichidului din vasul de expansiune. Daca este constant si nu scade , inseamna ca nu ai nici un fel de pierderi si poti sta linistit .

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu intodeuna este abur ca sa fi sigur te duci in spate si daca te inteapa la ochi nu e abur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este fum albb , nu are nici o legatura cu aburu .....patesc si eu la a mea balena chestia asta dar nu imi dauseama ce o fi....hmmmm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e abur pentru ca a scos si cand erau 28 de Grade, nu's de la ce poate sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exclud posibilitatea de a fi ulei , cu toate ca uleiul are culoarea putin albastruie.Am vazut fum alb de la ulei .Daca asta ar fi problema s-a discutat in aria B5 tot la motor 1.9tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu problema asta inainte sa schimb turbina, scoate un fum de nu mai vedeai nimc la rece, dupa achimbarea turbinei nu mai scoate fum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi mai multe cauze, in cazul meu a fost egr. Poate fi din amestecul de aer, iceput usor de consum de ulei (e vb. de foarte multi km.), simeringuri supape, e.t.c. In principiu fumul alb abundent si intepator, e strict de motorina, bine mai poate fi si negru care e tot motorina dar e vb. de avans pompa, e.t.c. Aici de e vorba de fum alb, e strict legat de motorina si amestec, vezi pentru inceput valva egr, nu e grav. Nu sunt mecanic dar stiu ce spun. De verificat foarte bine si turbina, daca e doar putin la pornire, stai relax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina a fost curata , nu dadea semne de oboseala, am curatat-o preventiv, era ok turbina nu avea nici un joc si paleti ishi faceau cursa completa, ce am observat pe la EGR cam scuipa ulei printr-un orificiu mic in mijloc, pe tester nu am nici o eroare pe nici un modul. Tot nu prea inteleg de la ce sa fie.

Modificat de obd2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca e de la egr. Nu-ti fa probleme deocamdata, treci peste iarna si mai vezi, sunt doua solutii cu egr, una e schimbatul, alta mai putin ortodoxa. Cred ca nu e cazul sa-ti faci probleme.

ps. eu aveam fum alb mult si la pornire si uneori si in stationare, chiar daca motorul avea temp. optima de functionare (adica era cald).

Parca era vechile masini diesel romanesti, de asta spun sa nu-ti faci grici. Poti investiga mai departe, diagnostic clar nu cred ca o sa-ti dea vreun mecanic decat dupa ce schimbi sau cureti ecr, depinde. Daca e rupta membrana..altul nou daca nu, merge curatata. la ce fum spui ca ai, nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme. Tu decizi, aici e o parere data din experienta, nu un verdict din partea unei persoane avizate (care de multe ori da cu batul in balta si propune schimb de piese be banii clientului, prin eliminare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.

Am si eu o problema la a mea masina(Passat b6 2006) ,m-ai concret la pornirea motorului la rece scoate un fum alb de te ingrozesti + relantiuu este instambil cateva secunde dupa care se regleaza si relantiu si nici fum nu mai scoate.

O fii de la motorina..? Alimentez de la MOL.

Thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si eu o problema la a mea masina(Passat b6 2006) ,m-ai concret la pornirea motorului la rece scoate un fum alb de te ingrozesti + relantiuu este instambil cateva secunde dupa care se regleaza si relantiu si nici fum nu mai scoate.

O fii de la motorina..? Alimentez de la MOL.

Thx

Nivelul la antigel l-ai mai verificat de curand ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e fum mult atunci trebuie sa fie ceva, ulei sau apa. Afla intai ce este si apoi te gandesti care sa fie pb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul e alb ca ceata ?

Ai schimbat cumva filtrul de motorina ?

Daca da e de la el .

Nu etanseaza cum trebuie si se dezamorseaza .

Si nu ma contraziceti ca eu vorbesc din experienta nu din auzite .

Asa am patit la Fordul Transit .

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi EGR, injectoare, avansul static.

Eu cand am avut EGR bolnav scotea fum alb la pornire mai ceva ca o locomotiva, avea si mersul balbait, doar la rece.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la schimbul de ulei am schimbat toate filtrele ,posibil sa fie de la filtru de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine scoate fum alb la rece dar nu e de la filtru. Si inainte sa-l schimb tot asa scotea.Si cu egr anulat tot asa. cauzele pot fi multe.La mine e unul din injectoare ,baga prea multa motorina si nu o poate arde pe toata si scoate fum, insa cand se incalzeste motorul si se mai dilata piesele atunci fumul dispare complet.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si nivelul de antigel.

Din cate stiu, relantiul instabil si fumul alb la rece, sunt semnele unei garnituri de chiulasa.Sau daca gasesti spuma pe buson, dupa un drum mai lung..

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru motorina nearsa scoate gaze si fum negru, in niciun caz alb, eu sunt de parere, ca si antevorbitorii mei ca e de la chiulasa. Ca sa iti dai seama cel mai simplu verifici nivelul antigelului. Daca e scazut inseamna ca a ajuns o parte din el in chiulasa si de acolo fumul alb. Daca nu e de acolo, e de la filtrul de motorina cum a zis colegul adrian.

Modificat de DarkChild
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu speriati omul...turbina si injectoare! turbina sau injectoare defecte = fum negru, supapa egr defecta la fel! fum albastrui atunci cand consuma ulei! alb poate fi garnitura de chiulasa, avans etc! inainte de a porni "la rece" tine de 2-3 ori pe buji vezi ce simptome are.

Modificat de blind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina trage la fel ca inainte sau e mai puturoasa. Daca e mai puturoasa e posibil sa fie de la garnitura de chiulasa. Asa am patit la un golf 3 cu motor de 1,6. Mergea mai rau ca un motor de 1,4. Dupa schimbul garniturii s-a vazut diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere - schimba furnizorul de motorina (incearca Premium de la OMV sau Petrom) - ceva asemanator a patit un coleg care a "alimentat" de la niste amici cu TIR-ul, in motorina respectiva era ceva parafina. Verifica si filtrul de motorina in ce stare este. Eventual daca ai posibilitatea, verifica valorile injectoarelor la rece in campul 013 din grupul engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu ne-ai lamurit cu nivelul lichidului de racire. E bun sau e scazut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar inainte de a asculta toate aceste dignostice la distanta nu credeti cu totii ca ar fi de ajutor daca ploixter ne-ar spune mai multe despre masina/motor ca de exemplu nr de km ultimele reparaturi facute la motor etc etc.

Am vazut ca unul dintre useri a pus sub semnul intrebarii etansietatea filtrului de motorina.

Eu intreb cati dintre voi schimba cele 2 oringuri de la termovalva, de pe returul de carburant ( acel T care vine montat pe filtru) astia de la VW recomanda la fiecare schimbare de filtru ??

Propietarul masinii acuza fum alb si relanti instabil dupa cat am citit.

Fum alb poate avea mai multe cauze, simple sau mai complicate, de exemplu si un avans la injectie prea inaintat poate duce la fum alb...

Relanti instabil poate veni de la o alimentare proasta cu carburant, aer pe instalatie...

Inainte de a schimba filtrele mergea bine motorul?? daca da atunci nu cred ca tre sa dai injectoarele sau sa crapi motorul poate ajunge sa controlezi filtrul si sa controlezi cele 2 oringuri sau chiar sa le schimbi ( termovalva original VW e cam 130 de Ron ?? scump, dar oringurile se vand si separat si sunt sigur mai ieftin)

Succes si scuze de am deranjat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!