Jump to content

Polishare faruri ?


leu
 Share

Postare recomandată

Ioi, ce misto a iesit!

Cu ce ai aplicat solutia? Cu manuta sau cu preun "utilaj"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mânuţa :D , m-au trecut toate transpiraţiile, a durat cam 40 minute, nu ştiu exact că nu m-am uitat la ceas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minute doar la polish cu solutia respectiva? Daca dau cu un burete rotativ si apa cu bormasina la maxim 700 rpm nu scurtez un pic timpul?

 

Deci imi place la maxim cum a iesit, trebuie sa caut si eu la Bricostore Iasi solutia aia, rezultatul e fantastic. Merge dat si cu lac dupa aia? La doua straturi ma gandesc.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minute a fost cu totul cu mătuire cu 1000, 1500, 2000 (a cincea poză este cu farul după operaţia de mătuire). Foarte probabil să scurtezi timpul cu utilajul şi s-ar putea să iasă şi mai bine.

Cu lac nu ştiu ce să zic, n-aş mai încerca a doua oară (am folosit lac auto la spray ) după cât am muncit să elimin urmele lui. Poate dacă există lac special pentru protecţia farurilor. Dacă ar fi să-ţi recomand, eu ţi-aş recomanda să pui folie specială pentru asta (cred că 3M produce aşa ceva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lacul are nevoie de o suprafata rugoasa ca sa adere, altfel se delamineaza foarte usor. Daca vreti sa experimentati cu lacul, trebuie sa va opriti dupa pasul cu P1500 sau P2000 si sa aplicati un grund incolor pentru plastic si apoi lac (bineinteles degresat bine inainte). Stiu pe cineva care a facut asta, dar cu pistolul de vopsit. Cu spray-ul nu cred ca se intinde prea bine.

Varianta alternativa de lac este cel pentru lemn, uretanic. Prin US au incercat cativa cu rezultatul multumitoate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Azi m-a rugat un coleg să-l ajut la farurile lui la un opel şi cu ocazia asta am mai observat câte ceva.

I-am făcut eu un far (a ieşit mulţumitor în condiţiile în care nu se mai vedeau becurile), i-am zis să se uite cum fac eu şi apoi l-am lăsat să-l facă el pe celălalt şi apoi m-am întors după un timp să văd ce a ieşit. Lui îi ieşiseră ochii :10[1]: , iar farul rectificat arăta de zici că era uns cu slănină. Cu ocazia asta am tras câteva concluzii urmărind ce a greşit el:

- reuşita operaţiunii depinde în mare măsură de felul cum s-a făcut mătuirea. Dacă (în funcţie de cât de rău este zgîriat farul) s-a început cu granulaţii mai mici (1000-1500) trebuie să aveţi grijă să frecaţi bine şi uniform cu smirghel-ul de 2000 astfel încât să eliminaţi complet urmele lăsate de celelate granulaţii. Cel puţin soluţia asta de la ABRO (şi Xerapol-ul din câte am văzut) nu poate să elimine cu succes urmele lăsate de granulaţiile mai mici de 2000.

- lustruirea cu pastă trebuie făcută foarte energic şi cu apăsare destul de mare. Efectiv trebuie să simţi cum se încălzeşte laveta. Deci: ori scule dedicate, ori muşchi :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) misto descrierea, nea' Lupo :)) m-am amuzat copios cu muschii. Ideea e ca ciobiturile nu ies cu nici o solutie, dar restul de urme ies cu ABRO, apoi pui o folie si ai terminat smecheria. Spor la lucrat bicepsul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o improvizatie care sa ma scuteasca de efortul frecarii la mana a farurilor, un fel de masina de polish:

Avem nevoie de

- bormasina cu turatie reglabila, cu mandrina normala,

- suportul cu arici din poza

- suport din pasla ce se prinde pe cel cu arici

- o laveta de microfibra

- un colier de plastic ( cel cu care prindem capacele de janta ca sa nu le fure )

- burete de baie, forma circulara.

 

Am prins suportul cu arici in bormasina, l-am prins pe cel cu pasla, apoi am pus laveta ca o soseta peste pasla aceea si am prins-o cu acel colier pentru a nu zbura cand pornesti bormasina.

Treaba a iesit brici, dar pe viitor voi pune si un burete intre pasla si laveta. Asta pentru a se mula mai bine pe far acea laveta, pasla aceea fiind inflexibila. Spor la mesterit si lustruit!

post-94030-0-81790800-1375814934_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Văd că te-au înduioşat eforturile mele :10[1]: .

Bună ideea :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare!

De unde ati achizitionat pasta ABRO. In Cluj oare unde as putea gasi?

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi la Bricostore, daca mai vad si in alta parte iti zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu este Bricostore in Cluj. O sa ma uit si eu prin magazine sa vad.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

 Am citit si eu topicul. Nu e mai sigur sa schimb farurile sau cel putin sticla la far daca e posibil? De unde stiu ca aceste paste minune vor functiona sau vor avea vreun efect minune asupra sticlei? Am si eu farurile ciupite de pietricele si in acelasi timp matuite, insa nu cred ca exista vreo solutie care sa le readuca la o stare destul buna.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta are soluţii care se încadrează în gama   100%safe (far nou)...........100%fail(smirghel cu granulaţie 60+pastă de dinţi).

În funcţie de:

  • banii de care dispui
  • îndemânarea pe care o ai
  • cum ştii să foloseşti experienţa altora

decizi care este soluţia mai bună pentru tine :icon_thumleft:

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lacul are nevoie de o suprafata rugoasa ca sa adere, altfel se delamineaza foarte usor. Daca vreti sa experimentati cu lacul, trebuie sa va opriti dupa pasul cu P1500 sau P2000 si sa aplicati un grund incolor pentru plastic si apoi lac (bineinteles degresat bine inainte). Stiu pe cineva care a facut asta, dar cu pistolul de vopsit. Cu spray-ul nu cred ca se intinde prea bine.

Varianta alternativa de lac este cel pentru lemn, uretanic. Prin US au incercat cativa cu rezultatul multumitoate.

 

 

Toni are dreptate aici.

 

"Sticla" farului este facuta din policarbonat, iar cea a stopurilor este din acril.

Acrilul este un plastic dur care s-ar sparge de la o pietricica, dar avantajul este ca nu este afectat de razele UV.

Policarbonatul este flexibil dar se descompune de razele UV (se matuieste). De aceea trebuie protejat cu lac.

 

Eu mi-am polishat farurile in noiembrie cu pasta de polish pentru lac si a iesit super.

Acum farul din stanga incepe sa se matuiasca si vreau sa-i aplic asa ceva:

http://www.spraymax.de/index.php?id=360&L=1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am solutia minune, dar am nevoie si de smirghel, intrucat suprafata farului a devenit mai rugoasa. Problema e ca nu am gasit in comert smirghel mai fin de 800 (parca), voi de unde l-ati luat pe cel de 2000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La magazin de vopsele auto găseşti de care vrei, pe la Hornbach parcă am găsit de 1000-1500 dar nu tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Magazinele de vopsele auto au smirghel pana la 3000 sau poti comanda online.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Stie cineva vreo solutie ptr faruri ingalbenite, ca asa le-am mostenit la fabia mea. Am avut xenoane de 6000 de k la care becul lumina albastrui, dar in far lumina combinata cu galbeneala se transforma in verzui ! Dupa o intelegere amniabila cu politia( cu amenda de centura ca sa nu plece cu talonul) am hotarat sa scot xenoanele si sa ma intorc la halogene. Dar ma deranjeaza ca sunt galbene. Daca desfac sticla de pe far cu feon calorimetric si le polisez si pe interior cu Xerapol + toata corvoada cu jminghere or iesi albe? A mai facut cineva asta? Sa incerc cu ABRO din foto? Ca asa se lauda cineva aici ca dupa polisarea cu ABRO i-au ramas farurile albe. Sau este pur si simplu sticla ingalbenita?

post-54361-0-91819600-1423764855_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut pe Passat faruri ingalbenite , am folosit Xerapol si mi-au iesit din nou transparente.Prima data incearca sa le polishezi pe exterior  si vezi cum ies.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de situaţie: dacă plasticul farului are doar un strat îngălbenit o să iasă cu orice pastă de polishare dedicată (Abro, Xerapol); dacă din diferite motive plasticul s-a îngălbenit în profunzime nu prea cred că mai iese cu nimic. În principiu urmează sfatul colegului şi vezi ce iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de ma repeta, le-am mai poliscat acum 3 ani cred. Erau mate si le-am facut clare, dar cu o tenta de galben. Si acum sunt clare, dar ma deranjeaza cand vad alte Fabii cu faruri albe transparent, unde oglinda se vede nichelata de parca e noua. Azi am facut o descoperire lamuritoare. Am bagat in far un fel de betisor de urechi , dar la scara mai mare, prin gaura becului. Am udat putin tamponul cu spirt, l-am stors si am frecat sticla farului pe interior pe o portiune mica, ferind oglinda. Din 2-3 miscari circulare, tamponul de pansament s-a facut NEGRU. Acum stiu de ce au tenta maro( de cacao!). Asta inseamna sa desfac sticla farului cu feon caloric, polishez sticla cu xerapol si cu toata corvoada de jminghere   :banghead:     pe ambele fete. Problema e ce fac cu oglinda daca are si ea praf lipit, ca am citit ca daca o atingi se curata imediat ca un praf alb. Pe ocazii.ro parca am vazut ca se gasesc la 20 de lei bucata, dar se potrivesc pe faruri Hella cum am eu si de care nu ma indur sa le schimb? Or fi de faruri TIC, alea care se sparge nuca de la reglaj daca fortezi reglajul? Dupa ce desfac sticla o sa vad cum se prezinta oglinda si o sa incerc sa le suflu cu aer comprimat si poate le pensulez usor cu o pensula fina, dar intai intr-un colt sa vad daca se strica ceva. Daca a mai facut cineva cineva operatia asta sau daca a inlocuit oglinda farului il rog sa imi dea de veste. Va multumesc anticipat.

Modificat de mihai13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştiu dacă ai ţinut cont până acum, dar de obicei farurile se afumă prin interior dacă atingi becurile cu mâna când le schimbi.

Dacă desfaci sticlele, nu ai de ce să dai cu smirghel pe interior. Şmirghel se foloseşte pentru înlăturarea zgârieturilor, iar de oglinzi nu te atingi sub nici o formă. Nu te baza pe sticlele alea, cît dai atîta fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca ai dreptate, pe interior nu cred ca este atacata sticla. Sticlele pe interior le voi spala si poate putin polish daca vad ceva pe acolo. La 20 de lei vazusem oglinzi, sticle de far nu am gasit decat SH cite una ( una la 50 de lei si una la 70de lei in care primeai un far spart din care recuperai probabil motorasul, oglinda si sticla) si nu mi s-a parut atractiv. Oglinzile daca sunt prafuite se pot sufla usor cu aer comprimat? Nu vreau sa ma laud, dar mi-a placut de mic copil sa surubaresc si astfel nu am ramas cu 2 maini stangi, dar deh, fiecare cu hobbyul lui, nu acuz pe nimeni caruia nu ia placut mecanica si acum cauta ajutor pe aici. Si cred ca trebuie ajutati. Asa cum si eu acum ma lovesc de problema asta cu farurile, ca nu am desfacut un far niciodata. Apoi un ajutor destul de bun inainte sa faci ceva pentru prima data este sa te uiti pe youtube, am gasit acolo chestii foarte interesante. Am descoperit ca exista spray cu oglinda, suprefetele astfel vopsite arata ca o oglinda perfecta. Cineva zicea ca a facut la un Cielo o oglinda de far si dupa 1 an arata ok. A folosit cineva sprayul asta? Ma gandeam sa dau pe oglizile exterioare, dar pe fata, nu pe dos, ca au incalzire. Si apoi lac sau folie, dar intai trebuie probat pe un ciob de sticla. E vreo 23 de lei sprayul asta, iar in Autovit cred ca e si mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!