Jump to content

Remaparea motorului de 1,2 HTP 70HP sau tuning (mai popular spus)


Sorin Petrescu
 Share

Postare recomandată

Sorin Petrescu

Salut,

In urma cu cateva saptamani "amicul" meu de la TCM Turbo m-a anuntat ca in sfarsit are softul ptr Fabiuta mea de 1,2 HTP care are calculator Siemens 9.1 (parca).

Remaparea consta in resoftarea masinii in urma careia am urmatoarele avantaje:

- o crestere de putere de 10 caluti (practic AC-ul pornit nu se va mai simti in pedala de acceleratie).

- o crestere de cuplu de 10-25Nm (nu prea spectaculoasa)

- Consum scazut cu cel putin 1 litru daca merg sportiv si cu 2 litri daca schimb in 3000 RPM (deci nu chiar un mers batranesc ci mai degraba un mers normal)

Pretul este de maxim 5-6 milioane....deci rezonabil.

"Amicul" meu mi-a zis ca nu vor exista probleme dar avand in vedere ca ff curand eu nu voi mai locui in tara si masina asta o iau cu mine, mi-e cam frica sa o "tunez".

Masina are 13000 de km si intentionez sa o tin cel putin 1an sau 2 maxim ( in care preconizez ca voi mai face cam 20-30 de mii de km).

Aici in RO, ma pot duce oricand la el sa scot tunningul sau in caz de problema se gasesc piese mai ieftine sau mecanici buni la un pret decent.

In afara, va trebui sa merg la reprezentate iar acolo costa enorm.

As avea nevoie de ajutorul vostru cu sfaturi si in special cu dezavantajele unei astfel de resoftari? Stie cineva daca se intampla ceva cu ambreiajul / injectoare / calculatorul masini etc etc?

As vrea sa va rog ca sfaturile/comentariile sa fie on topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la consumul scazut, in special in modurile si cantitatile mentionate de tine, nu e valabil, zic ca este chiar exagerare.

Citeste si prin aria de Tuning de pe forum si vezi acolo ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul ma indoiesc serios ca poate sa scada atat de mult, cred ca ai inteles tu gresit, poate 0.1 pana la 0.2l/100km. In rest n-o sa ai probleme de fiabilitate, cresterea de putere e foarte mica si cu siguranta ii pot face fata toate componentele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

Nu stiu cat de SF e povestea cu consumul dar eu am avut Passat-ul remapat tot de TCM si consumul mi-a scazut cu 1,3 litri.

Inainte de tuning aveam consum de 6,8 %. Dupa tuning in orice fel de conditii de mers in afara consumul a fost de 5.5 (100 -110 in Bulgaria apoi numai 160-170 prin grecia cu 4 persoane si bagaje full).

Pe de alta parte vara nu-i ca iarna si deci diesel-ul nu e benzina :P.

Mi-e greu sa cred totusi ca "amicul" meu m-ar minti atat de frumos.

Cine stie...poate scade macar cu 1 litru. Tot e bine la ce consum imens am eu cu Fabiuta.

Modificat de Sorin Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu compara remararea unui motor turbo-diesel cu un motor aspirat.

Un raspuns ti-am dat pe forumul prieten :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

mersi bebeko...apreciez raspunsul tau :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, ma cam indoiesc ca dupa remapare vei avea un plus de 10 CP la o masina care are 70 din fabrica si o capacitate cilindrica de doar 1200 cmc. Similar si in cazul cuplului.

Din cate stiu, ridicarea puterii si a cuplului presupune ridicarea turatiei de cuplu si putere maxima, deci e posibil ca dupa operatiune masina sa fie foarte incomoda de condus in oras, pentru ca va trebui turata mai mult, iar pe sosea va fi si mai rau, in depasiri va trebui sa retrogradezi 2 trepte sigur daca vrei o depasire cat de cat sigura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...marind astfel consumul, ca sa continui post-ul lui cristian.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, uitasem consumul. Cine viseaza la mai multi cai, cuplu mai mare si consum mai mic la un motoras amarat se inseala amarnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

Salut,

eu nu visez...doar am scris ce mi-a spus "amicul" meu. Tocmai daia am si cerut pareare colegilor "skodisti".

Imi permit sa scriu aici ce mi-as spus bebeko pe un alt forum.

El are acleasi motor si calculator Siemens si culmea a facut remapare tot la TCM.

Mi-a zis asa:

1. cai putere doar 10% deci 7-8. Ac-ul aproape ca nu se mai simte la plecarea de pe loc (masina nu mai da in nas). Asta e cel mai spectaculos lucru in urma remaparii.

2. cuplu crescut cu doar 15Nm

3. la un condus mai sportiv ( a se intelege cu accelerari bruste ), consumul NU scade si nici NU are cum sa scada ! La un mers economic, linistit, am sesizat intradevar o scadere a consumului de aproximativ 1- 1,5 l/100 km.

bebeko zice ca a facut 5000 de km cu acest mic tuning si ca ar mai avea un prieten care a facut 20.000 de km fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am vrut sa ma intelegi gresit, dar la un motor atat de mic si aspirat (fara turbo), la fel cum nu se poate duce prea sus puterea si cuplul, nu cred sa fie posibil sa scada atat de mult consumul.

Intradevar se poate ajunge la a scadere a consumului prin faptul ca se uniformizeaza curba de cuplu, nu doar se mareste cuplul maxim cu aprox 15 Nm. Ce inseamna ca vei avea cuplu mai mare la turatii mai joase decat inainte, deci nu va fi necesar sa retrogradezi trepte de multe ori ca inainte. Aceasta duce implicit la un consum mai mic.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

Exact acelasi lucru l-a zis si bebeko..."cuplul maxim se situeaza pe o plaja mai mare de turatii si ceva mai jos fata de motorul stoc."

Per ansamblu, in urma informatiilor primite sunt undeva la 90% convins sa fac aceasta remapare.

Stiu ca parerile sunt fff impartite...dar as vrea totusi sa le "aud" / vad referitor la dezavantaje?

Pot avea probleme ulterioare cu injectoarele, cu ambreiajul sau cu altceva?

Intreb, ptr ca la Passat am bubuit turbina. "Amicul" meu m-a avertizat inainte de tuning ca am niste valori anormale la turbina si sa ma duc sa o curat.

Si totusi, in nebunia mea...nu l-am ascultat si am remapat masina . Dupa tuning valorile anormale au crescut si eu am tot amanat si intr-un final dupa vreo 7000-9000 de km turbina a cedat.

Masina avea 115.000 de km la momentul tuningului...deci turbina nu mai era "virgina" de mult :D

Desi recunosc ca e in totalitatea vina mea cu ce am patit la Passat, acu suflu si in iaurt. Skoda este aproape noua (are doar 13.000 de km). Cred ca ma omoara nevasta-mea daca pateste ceva masinuta ei.

Modificat de Sorin Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aici nu mai ai turbina....

Daca cade ceva din cauza softului, ma gandesc ca acopera garantia verbala a celor de la TCM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, chill! :D fa-i soft linistit, nu crapa nimic, dar coboara-ti un pic asteptarile. Consumul daca scade, va fi cu valori modice, iar AC-ul tot o sa-l simti, se simte pana si la GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

cu sau fara garantie verbala ideea era ca un in 2 luni voi pleca din Romania (sper eu ptr totdeauna).

Daca pateste ceva masina in afara ma va costa enorm de mult si sincer nu-mi permit.

drakool21 tu ai diesel...am avut si eu...stiu ce vrei sa spui...dar tu nu-ti poti imagina la 70 de cai ce senzatie tampita ai cand lasi masina sa curba pana la semafor si din cauza AC-ului nu reusesti sa ajungi. E ca si cum ai ciupi un pic frana. La plecare nu mai zis...daca nu ai grija sa o tii din ambreiaj rad si "femeile" de tine...

Simteam AC-ul si la passat care avea 131 CP cu 320 NM constant (cu spike-uri si de 350NM in functie de turatie).

Sunt convins ca se va simti in continuare AC-ul pe Fabia...dar macar sa se mai atenueze ...si as fi multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi cititi ce scrieti? Cum sa ai mai mult cuplu la turatii mai joase? Asta nu se intampla nici la TDI, nu mai vorbim de benzinar aspirat. Va dau un exemplu clasic, 2 motoare de aceeasi capacitate cilindrica, 1.4 16v 75 CP si 1.4 16v 100 CP. Motorul e acelasi ca si conceptie, 16 supape, insa sunt sigur ca sunt diferente la componente. Diferenta de cuplu e doar de 1 NM, in cazul motorului de 75 CP se obtine la 3800 RPM, iar la cel de 100 CP se obtine la 4500 RPM. Puterea maxima se obtine la 5000 RPM, in cazul celui de 75 CP si la 6000 RPM, in cazul celui de 100 CP. Sunt foarte curios cum arata curba de cuplu la un asemenea motor remapat, asa cum ziceti voi, si daca chiar are 10 CP si 15 NM in plus, ma indoiesc.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa lamurim din start un aspect: cine nu a facut macar un test-drive cu motorul resoftat sa vada o comparatie cu motorul stoc, vorbeste doar din ... teorie. Practica in schimb sta putin altfel.

Initial, la HTP cuplul maxim se situa undeva pe la 3500 RPM. Acum se situeaza clar pe la 2800-2900 RPM si se simte ca este constant, nu doar un varf si pe urma gata.

AC se simte, normal si dupa remapare, dar masina nu mai are tendinta de a se opri in treapta 1.

Consumul scade sigur, nu spectaculos dar repet doar la un mers linistit ( masurat pe CB ). Ca un exemplu, consumul instantaneu la 90 km/h era inainte de resoftare undeva pe la 4,7-4,8 l/100km iar dupa resoftare este undeva pe la 4,3-4,4 l/100km. De altfel, cine vrea o resoftare nu cred ca urmareste scaderea consumului.

Cresterea de CP si Nm este undeva la maxim 10%, adica maxim 7-8 CP si 14-15 Nm. Nu este o crestere spectaculoasa, dar ... se simte mai ales cand ai nevoie :)

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer ma indoiesc de veridicitatea datelor spuse de tine. Ai facut un dyno ca sa sustii ce afirmi? In conditiile in care la un TDI, sa zicem 1.9 105 CP, obtii cam 20-25 CP in plus prin remapare, sa zicem 20%, iar cuplul maxim creste, insa si turatia de cuplu maxim creste, ca si cea de putere maxima, tu scoti din 1.2 HTP 10% din putere si cuplu in plus, la turatii mai mici? E drept, nu am condus ca sa-mi dau cu parerea, insa teoretic e putin probabil, iar practic nu am vazut ceva care sa-mi dovedeasca asta. Sunt de acord, un soft nou poate modifica modul in care se distribuie cuplul, poate face motorul sa mearga mai bine, insa ce povestesti tu e mult mai mult decat atat.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca nu e chiar atat de incredibil. Mie mi s-a parut singura "exagerare" consumul scazut de 2 litrii. Adica sa zicem in loc de 5.5 sa scoti 3.5 benzina :lol: ?

:blah_: Teoretic si eu la motorizarea din semnatura am resoftare. Practic e greu sa-ti dai seama ca nu este ceva foarte usor de observat. Dar masina trage mai bine de la aprox 2800-3000 rpm decat inainte. Stock as avea cuplul maxim pe la 3800.

Consumul: Inainte am resusit cel mai putin 5.4%. Recent am resuit si 4.8 :icon_thumright:

Azi pe 170 km, in care era si 1 ora stat la rand intr-un ambuteiaj, cu AC 50%, temperatura de afara 25-30 grade, am resuit fix 6% indicat de BC.

Cand consider ca va merita sa fac si un Dyno pentru acest micut motor, o voi face ca sa ma conving. Interesant este ca si pe deal urca la fel (defapt diferenta este foarte mica) cu si fra AC. Inainte nu era asa. La 90 km/h am instant intre 3.4 si 5.5 in functie de drum. Dar imi este cam greu sa o tin doar la 90 kmh.

Dar sa revenim la motorasul de 1.2 HTP. Scadere de max 1 litru la mers domol mi se pare credibil.

La 1.9 TDI 105 CP cu soft stage 1 se face 140 CP si +65 Nm aproximativ.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

Salut jagoman,

Inca odata repet ca informatiile date de mine la inceputul postului nu sunt corecte.

Bebeko m-a lamurit, el avand acelasi motor si remaparea facuta chiar la TCM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar eu in ultima mea postare am scris "mi s-a parut" adica m-am referit la inceputul topicului cu nuanta ca s-a lamurit treaba.

Sper sa nu ma fi inteles gresit. Eu unul, daca nu trebuie sa tragi de bani ca sa faci aceasta resoftare, as face in locul tau. Apoi sa nu dai cu pietre daca totusi faci si cade ceva.

Totusi o resoftare "normala" fara exagerari este, cel putin asa mi se pare, chiar o optimizare a motorului. Adica optimizarea performantei si a consumului cu care se atinge aceasta performanta.

Nu dati cu pietre e parerea mea.

Sa ne dai de veste daca o faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

O voi face sigur...cred ca in septembrie dupa ce iau si eu salariul :)

Momentan am o alta nebunie in cap...respectiv tempomat/pilot automat.

Se pare ca la mine (am dotarea elegance si CB) imi trebuie doar maneta.

Manopera ma costa 150 de ron. O sa ma ajute Al Bundy de pe forum.

Nu stiu inca cat costa exact maneta (in jur de 75 de euro la rep) dar tre sa sun sa stiu exact pretu si cat dureaza sa mi-o aduca.

Sincer eu m-am obisnuit fff mult cu pilotu si mi-e foarte greu fara el asa ca prima investitie (luna asta sper eu) va fi in pilot.

Modificat de Sorin Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu jagoman - in urma resoftarii se obtine o optimizare a motorului.

Nu am facut si sincer nu sunt curios de rezultatele unui dyno-test. Rezultatele resoftarii le vad/simt in fiecare zi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial, la HTP cuplul maxim se situa undeva pe la 3500 RPM.

Gresit. Cuplul maxim este la 3000 rpm din fabrica.

Nu se poate vorbi de cuplu la benzinar de 1,2...e motor de ture clar...

Si acolo papa mincare, asta e.

Oricum pus pe o caroserie de dacie logan face 0-100km/h mai bun decit 1,4 reno.

Si consumul implicit va fi mai mic.

Skoditele noastre au caroserii grele dar solide, asta e si avantaj si dezavantaj. Dar prefer asa decit conserva...

Daca vreti 10% putere in plus luati-va un filtru de aer MANN si schimbati-l la 5000 de km.

Face toti banii si costa de 10x mai putin :)

Un tuning adevarat inseamna turbina+soft la motorul nostru. Nu exista asa ceva pe la noi si costa f mult in comparatie cu cistigul scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi asum greseala - cuplul maxim la 3000 RPM.

Cu filtrul MANN/orice alta firma este imposibil sa scoti o crestere de putere de 10% la motoare mult mai mari, nici vorba de HTP. La fel sta situatia si in cazul unei tobe sport ( intreg traseul ).

Singura sursa de crestere a puterii este doar resoftarea. Asta desigur cu un buget redus. Daca vrei sa arunci banii atunci se poate si o turbina/compresor/etc.

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!