Jump to content

Zdruncinatura puternica la pornire


sudberlin
 Share

Postare recomandată

salutare tuturor,

din pacate in ultimul timp am inceput sa am ceva problema la pornire uneori.masina este un vw golf 5 1.9tdi 105 cp manuala.

uneori la pornire se zdruncina foarte tare motorul , parca ar da un soc .........se misca si schimbatorul foarte rau la socul pornirii.chestia este ca nu face mereu....pana acum facea doar la pornirile la "cald" ca sa zic dar azi la pranz fiind pornita pentru primata data dupa noapte a facut la fel.ceva idei pentru a stii de unde sa incep sa caut problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Sudberlin !!!

Am aceeasi problema, la mine innainte tineam sa porneasca 6 secunde si pornea cu zdruncinatura... am resoftato ptr pornire, porneste intr-adevar la prima cheie, dar ma zdruncina rau ca si cum s-ar rupe motorul in doua... sau cutia ar vrea sa se desprinda de motor si de caroserie..... e foarte naspa ... eu inca mai caut solutii....

urmeaza sa mai fac investigatii... si te anunt....

Apropo: daca are cineva idei ..... VA ROG

Merci !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Himera,

la mine in schimb nu am probleme ... o ia la prima cheie dar vibratia este foarte urata.in stilul asta se duc naibi suportii de la motor.

dragi forumisti ...ceva idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca sunt singurul. Nu am acordat importanta probelemei, deoarece mi-a facut de maxim 5 ori de cand s-a modificat pornirea. Aceleasi simptome...in special in schimbatorul de viteze care parca se rupe. Chiar sunt si eu curios, poate are cineva o rezolvare :-?

Modificat de lucian_90tud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa fac resoftarea pentru pornirea la cald imi facea si mie destul de urat la prima pornire, se zguduia si vibra schimbatorul de viteze. Dupa resoftare mai are aceleasi simptome uneori dar la intensitate mai mica. Daca reporniti de mai multe ori o sa observati ca o sa aiba o pornire normala si rapida. De aceea eu cand pornesc bag in viteza si ii dau cheie (nu tin schimbatorul pe liber) , pornirea fiind fara probleme, fara vibratii.

Ca si problema banuiesc suportii de la motor probabil mai uzati. Am mai vazut aceeasi problema si la audi si la skoda. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual verificati si sa nu aveti ceva por pe conducta de alimentare si pompa tandem sa functioneze corect. Daca e putin aer pe instalatie poate sa aiba simptomele descrise de voi la pornire .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este o problema cunoscuta a motorului TDI 1.9.

Gasiti mai multe pagini cu informatii, zic eu, edificatoare aici:link

Se pare ca numai resoftarea ajuta... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !!!

Am facut repornirea la cineva, dupa care am verificat la Turbocip si Voinea, resoftarea a fost facuta ok, dar cand pornesc da sa porneasca se zguduie motorul si cutia da sa se opreasca in acelasi timp ii dau un sprit si porneste..... mi s-a spus ca nu se poate ca spritul meu sa aiba vreun efect, dar daca nu ii dau se ineaca si nu porneste....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nanu nazdravanu

Draga colegule problema pe care o ai tu am avut-o si eu cu golful meu; volant e cea care da simptomele astea;garantat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat volantul si chitul ambreiaj...si nu e de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat volantul si chitul ambreiaj...si nu e de acolo

incearca sa verifici electromotorul.....la mine de la el era....astept vesti de la tine dupa ce`l verifici....sau daca ii dai de cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea (cea din semnatura) se zguduie asa de cand am luat-o (aprox. 1 an de zile). porneste greu si violent (motorul se zgaltaie tare). sincer, nu credeam ca e o problema, ma gandeam ca asa porneste el. acum m-ati cam pus pe ganduri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu aceeasi problema. Insa doar cand pornesc dimineata la rece, se scutura masina de zici ca imediat isi da duhu. Eu am motor de 2.0 SDI...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine face la fel,insa doar la cald,dupa cel putin 100km de functionare.Problema disparuse complet dupa schimbarea bateriei,dar acum observ ca a revenit...se pare ca singura solutie ramane resoftarea parametrilor de pornire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne chiar ma gandeam ca deschid topic pe tema asta..

La al meu tdi de 105 cai manuala nu porneste greu,doar ca da un boom din cand in cand,mai tare sau mai incet,de multe ori deloc..azi in premiera a facut boom la pornire si n-a mai vrut sa porneasca, la urmatoarea cheie a luat-o fara nici un zgomot,la sfert de cheie..ce sa fie ce sa fie..electromotor,baterie?? masina face 3 anisori si are abia 27k km, mers cu ff mare grija cu ea,nu subturata nu nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !!!

Am promis ca vin cu vesti... zilele trecute mi-a murit bateria... am schimbat-o si parca pornea din ce in ce mai bine, dar tot se zdruncina... am refacut electromotorul si porneste la sfert.... deci platoul cu carbuni era dus si cand pornea la cald nu mai facea atingerea si nu dadea minimul de rotatii pentru ca motorul sa porneasca usor.... NU MAI ZGUDUIE FRATILOR.... poate nu este rezolvarea la toti dar la mine asta a fost... apropo bateria mea avea 5 ani iar platoul de carbuni sau cum se mai numeste era dus rau....

Sper ca am putut fi de folos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@himera carbunii, dupa ce criteriu/cod sau cum i-ai cumparat si de unde? Merci :P

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Himera cat a costat toata operatiunea si unde ai facut-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Operatiunea se face la orice service care repara electromotoare si costa cam 130 RON din ce mi-au zis mie...numai bine :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii...la mine s-a rezolvat,era din cauza bateriei, o noapte pe redresor si aia a fost...tot chinuita pe distante scurte,geamuri sus jos mereu samd s-a consumat bateria..am observat ca ridica geamurile mai greu dar nu i-am dat importanta pana la pocneli..se pare ca bateria nu mai avea amperajul necesar sa arunce electromotorul suficient de repede si nu-i dadea motorina ca protectie,de unde si bubuitura la pornire..de cand am incarcat bateria (o saptamana) e alta masina,porneste lin si n-am probleme... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zdruncinatura/vibratiile puternice sunt din cauza unui suport motor atunci face asa atat la pornire cat si la oprire, de zici ca se rupe toata masina.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mircea Victor

Salut tuturor zdruncinatura aceea de care vorbiti voi este cauzata (ca si la mine de altfel) de o bieleta numita si anticuplu sau bieleta de descarcare . Aceasta bieleta are rolul de a prelua socurile la pornire , decelerare puternica , sau accelerare puternica cat si la oprirea motorului si face legatura intre ansamblul motor-cutie de viteze si caroserie fiind asezata in partea inferioara a motorului.

Daca aceea bieleta nu este depistata la timp poate sa deterioreze mai departe tampoanele de motor deoarece acestea preiau sarcina de amortizare singure fara ajutorul bieletei anticuplu.

In speranta ca v-am fost de folos va urez o zi buna si numai bine tuturor !

Am atasat si cateva poze pentru o usoara identificare (se mai gaseste si sub numele de bieleta antibasculare)

post-51074-1283073444_thumb.jpg

post-51074-1283073462_thumb.jpg

post-51074-1283073477_thumb.jpg

post-51074-1283073488_thumb.jpg

Modificat de Mircea Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mircea Victor - nu vreau sa te contrazic, poate in cazul tau asta a fost problema si totodata i-ai gasit remediul, dar la mine n-a fost asta problema. Am schimbat bucsele/tampoanele de la cutie si se intampla SI in zi de azi, nu tot timpul, dar se intampla ca dimineata la prima cheie sa am o zdruncinatura urata!!! N-am fost foarte atent, de obicei alimentez doar de la MOL si cateodata de la Rompetrol.. Mie mi se intampla cam de 2x pe luna. E destul! Parerea mea, repet, parerea mea e ca fiecare dintre noi si in functie de masina/model, sa incerce schimbarea carbunilor si verificarea bateriei!!! Mi se pare o solutie mult mai plauzibila la acest soc. Cum ai descris si tu ''..decelerare puternica , sau accelerare puternica cat si la oprirea motorului si face legatura intre ansamblul motor-cutie de viteze si caroserie fiind asezata in partea inferioara a motorului.'' La noi, cel putin la mine, e simptomul la pornire! Cu siguranta s-ar simti in frana de motor, la decelerare si la accelerare ALTCEVA fata de ce ne plangem noi pe aici. In cazul tau, cand ii dai/dadeai drumul la ambreiaj te sacadeaza, indiferent de cat de usor luai piciorul de pe ambreiaj, in frana de motor..!

Mi-am dat bateria de pe masina unui prieten cu un G4 1.6 16V, a lui era slabita si si-a pus-o la incarcat. Dupa o zi, am luat-o eu pe a lui, de la incarcat si cand i-am dat cheie a aparut zdruncinatura. Era, cred, nu mai tin minte exact, mai mica in amperaj decat a mea.

Revin, o curatare la electromotor nu cred ca dauneaza nimanui, si o verificare a bateriei! :))

Atasez o poza cu ce am schimbat eu : cele 2 bucse indicate cu sageti si piesa nr. 27 SI nici o schimbare/ameliorare a zdruncinaturi!

post-50535-1283180595_thumb.jpg

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
alex_negoescu1986

Buna ziua,

Am citit toate postarile anterioare despre aceasta problema.Am si eu un Golf 5 1,9TDI 105cp si am intampinat aceeasi problema si anume zdruncinitura puternica la pornire cand motorul este cald,insa aceasta nu se face simtita la aceeasi intensitate mereu.Concluzia pe care am tras-o eu citind toate posturile a fost aceea ca, fiecare considera ca aceasta problema se trage din diverse motive si nu am putut sa ajungem la un conses.Intrebarile mele sunt urmatoatele: ati reusit sa eliminati aceasta problema?si daca da...care este cauza acesteia?de unde se trage zdruncinitura?

Multumesc pt raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da la mine spre exemplu acum de cand e mai frig afara nu mai face socul asa puternic la pornire , uneori nu face deloc.IN schimb vara fiecare pornire era insosita de "zdruncinatura".Pana la urma o lasam asa si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!