Jump to content

Problema climatronic sau aeroterma


Cornel.B
 Share

Postare recomandată

Din pacate, asa este la voi......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am clima simpla pe golful meu, ce trebuie sa schimb pentru a avea climatronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un topic intreg in care se discuta despre asta, nu l-ai gasit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am pornit masina azi-noapte,dau drumu la climatronic ...pauza...nu mergea aeroterma deloc...in fine azi dimineata cand s-a dezghetat masina de la soare,am pornit-o si am observat ca palpaia climatronicu de cateva ori....am dus-o la service,ii da bordu jos acum,astept sa vad cauza.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poti ajuta sa gasesc acest topic? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot sa schimb clima simpla cu una automata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimband cam tot ce tine de instalatia de climatizare,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Craciun fericita tuturor!!

Zilele astea am avut putin timp sa studiez pe net problema cu turbina aerotermei de la seat ibiza si printe altele am gasit un tutorial cu explicarea codurilor de eroare, cum sa le citesti daca nu ai interfata obd/can si cum sa rezolvi problema fara sa dai tot bordul jos. 

http://harmandomar.blogspot.ro/2011/04/error-4f9-00-quitar-la-turbina-sin.html#more  aici gasiti tot ce aveti nevoie ce vreau  eu sa intreb daca stie cineva de unde se pot procura perii pentru motorul turbinei, intrucat ma agndesc sa schimb periile deoarece este o operatiune costisitoare si nu o poti face in fiecare zi merita pe langa curatire, gresare si schimbarea periilor.

Stie cineva un cod pentru perii sau de unde se pot procura?

Modificat de Florin Angeru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba schimbi periile, daca merge greu in bucse faci operatiunea degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

Aceeasi problema cu schimbatul ventilatorului am avut-o si eu. Am fost la reprezentanta cu masina si am asistat la schimbarea piesei. respectivul NU A DAT BORDUL JOS. A desfacut surubaraia din dreapta bordului, a dat cutia aia de torpedou jos si a fortat traversa aia de metal. cred ca a desfacut un surub de la ea ca ventilatorul a alunecat pe sub ea. Toata interventia a durat jumatate de ora cel mult. Acum merge ca nou

Modificat de Ruag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Am reusit ieri sa rezolv problema cu climatronicul la ibiza mea :).  Am facut un filmulet ca sa vedeti cum se manifesta

Pentru rezolvarea problemei a trebuit sa urmez pasii:

1. se demonteaza panoul lateral al bordului, tot torpedoul si filtrul de particule;

2. se demonteaza cadrul metalic din fata aerotermei care este prins in partea de sus cu doua suruburi cap hexagonal de 10. Dupa scoaterea suruburilor se scoate cadrul prin torpedo basculandu-l;

3. se scoate bucata de material de antifonare care acopera aeroterma. Atentie ca in partea de sus in stanga si in dreapta spre capete este prins cu doua coliere de tip zip ce trebuie taiate;

4. deconectati toti conectori cu atentie si indepartati cablurile;

5. cu un bit torx T15 sau o tubulara de 5 indepartati cele patru suruburi de la aeroterma, rasuciti putin de ea spre dreapta apoi glisati-o in jos. pentru a va face loc de glisare va trebui sa trageti putin in exterior de panoul de bord.

 

Procedura este de dificultate medie 5 din 10 in schimb necesita atentie si multa rabdare, mie mi-a luat aproximativ 3 ore. Suruburile de la cadrul metalic se desurubeaza destul de greu intrucat locul unde intra cheia este foarte limitat si nu poti sa rasucesti de cat o jumatate de tura pe o paret a cheiei si inca o jumatate pe cealalta parte asa ca va trebui sa aveti nervi de otel, tragi o jumate de tura apoi rasucesti cheia si iar o jumate de tura ... si tot asa.

Motorul cu blower este prins de carcasa de plastic cu patru pufere de cauciuc ce se fixeaza in carcasa cu un cioc ce trebui impins cu surubelnita in timp ce trageti de motor. Atentie sa nu trageti prea tare de motor ca sa nu zmulgeti conectorul de alimentare.

Conectorul de alimentare are doua urechiuse ce trebuie presate in interior cu doua surubelnita in linie mai micute si apoi trageti de el pentru a-l scoate.

Pentru curatire eu am folosit o perie cu par aspru, servetele si aspirator iar pentru gresare si degripare WD45.

 

Sincer sa fiu nu  cred ca toata treaba asta o sa tina mai mult de un an intrucat motorul era plin de rugina, praf gros pietrificat si alte oratanii :)) iar paletele blowerului super incarcate. Pe palete am observat dou greutati micute pentru centrarea blowerului care oricum dupa atata praf si alte alea nu mai este centrat.

Operatiunea merita facuta daca nu ai de unde sa achizitionezi in momentul respectiv alta aeroterma sau nu ai bani dar acum ca stiu despre ce este vorba eu recomanda o aeroterma noua de la VALEO care ajunge undeva la 210 - 250 lei. (recomandare facuta si de Al Bundy)

 

Mare atentie, intrucat veti lucra cu conectorul airbagului pasager dreapta este recomandat sa deconectati borna de - de la bateri sau sa nu bagati cheia in contact pana nu finalizati totul. Eu m-am grabit sa fac proba aerotermei si nu am conectat conectorul airbagului pasager dreapta, drept urmare am ramas cu martorul de airbag aprins in bord tot timpul :(. Va trebui sa resetez eroarea dar momentan nu stiu cum. Am interfata VAGcom dar nu vreau sa fac resetare de capul meu, daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator :).

 

Sarbatori fericite tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intri pe modulul de airbag (15 parca), dai citire erori (02 parca), o sa aiba o eroare de contact deschis, intermitent (ceva de genul acesta), si jos in dreapta ferestrei de citire erori ai si erase fault code. SI GATA!

 

La multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult vitezoMAN, cand revin in Bucuresti pe 6 - 7 ma apuc de treaba  :) pana atunci suport martorul aprins in bord :)).

 

La multi ani tuturor!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor si La multi ani !

am si eu o eroare de ceva vreme a climatronicului de pe un seat ibiza mkIV - 2008 (1.4 86cp).

Eroarea este 4F9 02. Am cautat semnificatia ei pe net si se pare ca aceasta indica o valoare prea mica pentru motorul aerotermei. Motorul merge in toate treptele, dar asta vara nu pornea racirea decat dupa vreo 10-15 min de la pornire si doar dupa ce motorul aerotermei era turat de vreo 2 ori automat de climatronic. Pana nu facea chestia asta nu baga aer rece. Am resetat eroarea dar reapare automat la urmatorul contact?

aveti idee ce ar putea fi? cum as putea gasi o schema electrica a instalatiei de climatronic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la clectorul motorului. Incearca o curatare a lui, dar vezi, ca e chinuiala sa-l dai jos fara sa dai bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai vrut sa scrii colector ? ai mai intalnit problema asta pe undeva ? merci de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si bun gasit tuturor. Informatiile gasite aici sunt foarte utile. Va retin atentia cu aceeasi problema a nefunctionarii motorasului de la climatronic. Am un Seat Cordoba din 2004, 1.9 tdi singura diferenta este ca e cu volan pe dreapta. Intrebarea era daca codul "6Q2 819 015 G" este bun pentru a achizitiona alt motoras. Am gasit unul si nu stiu daca se potriveste. Inca nu am demontat motorasul sa pot lua seria de pe el. Precizez pentru profesionistii de aici ca nr. de inmatriculare este NX 04 LYV iar seria VSSZZZ6LZ4R207228. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul tau pare a fi pt un ventilator la o masina cu volan pe dreapta (asa apare la mine in ETKA).

Pt volan pe stanga incepea cu 6Q1.

Modificat de vitezoMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Multumesc vitezoman. Sa inteleg ca e bun deoarece eu am masina cu volan pe dreapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu merge link. Masina nu este in Braila deoarece eu locuiesc in U.K , am locuit toata viata in Braila dar...m-am mutat,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet. Asa apare la mine in ETKA. Este cod de ventilator pt masina cu volan pe dreapta. Ce nu vad (nu stiu) daca sunt diferente intre ventilatoarele pt masini cu clima, aer climatic sau doar caldura!

 

Rectific!

Codul tau este pt masina FARA aer conditionat.

Pt aer climatic (aer conditionat reglabil manual) trebuie 6Q2 820 015H.

Pt clima trebuie 6Q2 820 015 G.

Modificat de vitezoMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult. O sa caut altul cu codul pe care mi l-ai dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare tuturor, am si eu o problema cu aeroterma la un seat leon din 2007, climatronic, mi-a intrat gheata la aeroterma si mi-a rupt vreo 2 pale, intrebarea mea e daca se gasesc doar palele acelea de plastic de cumparat sau are cineva de pe la vreuna stricata. multumesc anticipat pentru raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!