Jump to content

T5 - Probleme intalnite la R5 TDI 2500cmc AXD si AXE


soila
 Share

Postare recomandată

Va salut colegi ! Sunt nou pe acest forum.Am si eu mai multe probleme cu t5-ul meu.Prima ce ma doare cel mai tare.La drum lung in conditiile in care am 140/h de ex si bag o idee mai fortat piciorul in ea imi da o eroare in bord "scarica gas officina"(pt. ca meniul e in italiana asa l-am setat eu - in engleza cred ca s-ar traduce "discharge gas") si deodata incepe sa nu mai traga la fel ca inainte.Adica o simti imediat ca ii lipseste forta, probabil aer.Am curatat egr, am schimbat senzor tubulatura aer, nimic.Simptomul e acelasi.Merg cu ea cu piciorul apasat putin mai mult pe pedala dar fara sa ajung la blana, si dupa 10, 20, 30, 50 de km, depinde de cum vrea ea, isi revine.Ma opresc pun contact si eroare dispare.De 3 ori am venit din cursa cu ea de 3 ori am pus-o pe tester-"supraincarcare cu aer", naiba s-o ia.O anulez si povestea se repeta la alt drum de Italia.Mentionez ca masina o am de 2 luni si acest simptom a fost la prima cursa cand dupa ce am dormit cu motorul pornit vreo 4 ore, imediat mi-a dat aceasta eroare.A 2 problema ce iar ma deranjeaza este ca acul de temperatura apa in bord nu sta la 90°.Am schimbat termostat pe original, nimic sta 2 mm mai in stanga de unde ar fi drept la 90°.Am pus-o pe tester si deja cand acul e langa 90° ea temp motorului de-abia are 71 si incepe sa cresca pana la maxim 87,3.Nu trece de atat, nu vrea.Nu stiu daca o fi bine sau rau, insa cert e ca nu creste temp. constant ci de ex de la 71,2 creste la 73,5, de obicei din grad in grad.Ramane sa schimb si sonda de apa, sa vedem.Am fost si la electronisti la noi la Galati si au zis ca nu sunt decalibrate ceasurile pt ca, cand iau contactul acele se duc pe zero.Stie cineva despre aceste 2 probleme ? Deocamdata le zic pe astea...mai sunt si altele dar astea imi stau mie pe creier.Multumesc anticipat celor ce mi-ar da niste sugestii la aceste 2 probleme !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima problema e omniprezenta si tine de geometria variabila a turbinei, ciudat ca tie iti apare acum la rece, mie numai vara imi face asta la temperaturi de peste 30 grade, daca o forjez, ramane fara putere, trebuie sa scot contactul si sa-l pun inapoi in mers :)

 

iar a doua problema e senzorul de temperatura a apei, sincer nu stiu unde e la motoarele astea, dar am avut la fel la golf, se misca acul cum vroia el, l-am schimbat si s-a rezolvat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imediat ce am plecat de pe loc in Ungaria (in ianuarie) dupa ce am stat cu ea 4 ore pornita mi-a dat aceasta eroare.In prima faza m-am gandit sa nu se infunde atat de repede catalizatorul, pe urma am zis ca egr-ului  i se blocheaza acea tija, nu stiu,,,,.Cert e ca la mecanici cand am schimbat termostatul a trebuit sa dam jos acel cot ce pleaca din filtru de aer in turbina, si am pus mana pe axul turbinei.Jocul e de aproape 5 mm poate chiar mai mult fara sa exagerez.Ca sa nu mai zic ca la acest joc imi arunca ulei.Momentan sunt in Italia dar luni cand ajung dau turbina jos si o trimit la reconditionat.soila crezi ca daca reconditionand-o voi mai avea aceasta problema sa aiba momente in care sa nu traga cum trebuie ? Da-o naibii de geometrie, nemtii astia is nebuni ? Sunt posesor si de un Audi A4 combi 2004 1,9 tdi 131 cp, insa sa fiu al naibii am omorat-o, am 650000 km facuti cu ea luata aproape de noua si nu am schimbat decat un compresor de ac si o caseta de directie.Fuge si acum cu 230 pe autostrada, si un motor de 2.5 de 175 cp nu fuge din cauza geometriei.Mi-am dorit prea mult aceasta masina sa ma dezamageasca de la inceput.Vreau s-o iubesc cum iubesc si audile, dar ieri venind de la Brescia spre Venetia aveam vre 15km/h si am zis s-o calc putin, si deodata s-a simtit ca s-a spart ceva si nu a mai vrut sa mai mearga.Fum negru in spate si mai mult de 1500 ture nu vroia.Am oprit, ii sarise tubul ce vine din interculer in egr.Zic bai ce dracu mah ! sar furtunurile astea ca proastele pe sub capota....Inca un lucru as vrea sa va intreb pe posesorii de acest model.Voua in a 5 treapta va intra in viteza o idee mai greu ? adica trebuie sa impingeti putin mai tare schimbatorul si vi-l arunca putin inapoi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geometria variabila la acest tip de motor nu se afla in paletii care se invart, asa am zis si eu

 

m-a contrazis un mecanic priceput in motoarele astea, care mi-a explicat ca exista niste paleti ficsi, aia se deschid/inchid in functie de gazele scoase de motor, si aia ar fi plini de calamina si alte mizerii...

 

eu pana acum in 370k nu am avut probleme cu egr-ul, intercoolerul.. etc, totusi am curatat traseele asta vara cand am demontat tot sa schimb bujiile

 

la vara am zis ca schimb axul cu, came, tachetii si poate geometria variabila, sincer totul e original si in atatia km parca nu mai are cei 174cp, au murit vreo cativa de la turbina uzata, ax came la fel uzat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corpul turbinei nu l-am schimbat, ci piesele din interior... a fost o confuzie, eu credeam ca geometria variabila face parte din acele piese, ulterior am aflat ca se afla in corpul turbinei si e separata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UUUUFFF

 

am fost in probe cu ea cam 250 Km si de dimineata cind am verificat aveam ulei de 1 cm in vas......... e prea mult. Mecanicul imi spune ca e posibil ca radiatorulul sa fie ars iarasi........... cica as avea o presiune prea mare la ulei.........

Cica nu e nici garnitura de la chiulasa ptr ca apa din vasul de expansiune nu fierbe .

Acum masina e iar in service si schimb iar radiatorul  dupa care voi baga o solutie de curatare pe instalatie....... sa vad ce se intimpla. Sper sa finalizez am de plecat in cursa cu ea si ma tine pe loc.............UFFF Uf

Modificat de maryag_20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am  schimbat iar radiatorul, am spalat cu radiator flush instalatia  a iesit o groaza de ulei,   acum am pus si un filtru la returul de la radiator pentru a evita sa mai bag ulei pe instalatie si evident sa deteriorez furtunele iarasi.

am condus un pic cu ea  ( vreo 20 km prin oras) si vad ca nu mai am ulei in vas.......ma gindesc eu poate e retinut de filtru........Sau nu???

 

Voi ce ziceti e buna idea????

Modificat de maryag_20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun pt moment cred,cat faci probe dar asa in timp e ceva in plus care cedeaza;ce fel de filtru ei pus?special care retine uleiul sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Caraulan

Gata am  schimbat iar radiatorul, am spalat cu radiator flush instalatia  a iesit o groaza de ulei,   acum am pus si un filtru la returul de la radiator pentru a evita sa mai bag ulei pe instalatie si evident sa deteriorez furtunele iarasi.

am condus un pic cu ea  ( vreo 20 km prin oras) si vad ca nu mai am ulei in vas.......ma gindesc eu poate e retinut de filtru........Sau nu???

 

Voi ce ziceti e buna idea????

 

Salut!!!

 

E buna ideea ta, doar pt moment, uleiul care se aduna in filtrul instalat de tine este din motor , deci la un moment dat va trebui sa completezi cu ulei. Eu am aceiasi problema ca si tine, astept sa se mai incalzeasca si duc masina la service pt schimbarea garniturii de chiulasa. Doar asta a mai ramas sa schimb.

Daca pleci la drum lung sa ai la tine cam 2 litri de ulei de motor din acelasi tip cu care ai facut schimbul zilele trecute.

 

In rest sa auzim numai de VW.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

 

 Tin sa va informez ca  am facut cursa de Danemarca...........Multumesc lu Dumnezeu am ajuns in tara si la 300 km inainte de a ajunge acasa mi a cazut motorul........adica apa ajunge si la 130.........Am venit pe platforma ultimii 300 km.

 

Nici nu stiu ce sa mai inteleg acum........la sevice in Dk mi-au spus ca daca e schimbata pompa de apa, radiatorul  de la racitor iar eu tot am ulei in apa at ar trebui intrat la motor si verificat tot nu doar chiulasa...e drept eu cind deschideam la  ulei aveam si niste gaze ....

Stiti ceva  pe unde pot gasi  chiulasa ????? sau aveti vreo alta idee ce ar putea fi?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garnitura la chiulasa nu exista... se pune un silicon special de la vw.. stiu ca e scump.. bine ma gandesc ca se poate pune si altceva

 

oricum tu trebuie sa desfaci motorul.. cu siguranta a ramas motorul fara apa vreodata in istoria sa.. si acum tragi ponoasele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit

voiam sa va anunt de faptul ca mecanicul meu a desfacut motorul si la garnitura de chiulasa ar fi gasit ceva care clar dadea voie la apa sa fiearba insa el zice ca  nu ii este clara pr cu uleiul in vas de expansiune si in instalatie , de aceea  a decis sa trimitem chiulasa la o firma in TG Mures la verificat..........va intreb aici: stiti ceva de firma asta?????

Modificat de maryag_20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firma din TG Mures verifica chiulasa cu ultra sunete sa vada daca nu e fisurata,e firma serioasa si eu am trimis la ei dar de 1,9 passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da mi au spus ca  am chiulasa fisurata in 2 locuri si unul explica  faptul ca ajungea ulei in vasul de expansiune............ pa costa 1850 ron fara tva dar imi dau si garantie 1 an.

am gasit  la reghin chiulasa cu 750 euro second cu garantie 3 luni  si nu stiu ce sa fac acum clar tre sa mai cheltui ceva cind imi vine chiulasa de la Tg mures deoarece am trimis o fara injectoare iar acum va trebui sa  schim oringurile si alte chestii la injectoare  , ma gindesc ca tot pe acolo ma ajunge sa o repar pe asta...........

 

Are cineva o poza cu o chiulasa desfacuta????????????? mi ar fi de ajutor  sa dau la un shop in Germania si sa fiu sigur ca as cumpara chiulasa de care am nevoie am senzatia ca aia nu m au inteles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai detaliat te poate ajuta un coleg cu ELSA

 

trimite-i un mesaj lui GABIVXX, te ajuta :)

 

 

si distributia:

 

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...


 

        Salut! are cineva schema cu punerea la punct a distributie la acest tip de motor 2.5 axe an 2004 t5 multivan? Ma intereseaza in special la arbore intrucat la montarea chiuloasei s-au dat doi dinti inapoi de la distributia de la arbore fata de pozitia initiala. sau cum se poate verifica daca este bine pusa la punct, niste semne pe volant ceva.  Ideea e ca dupa montare chiuloasei este un pic mai accelerata, acul in relanti sta la 800/rpm fata de 700/rpm initial.

       A doua problema este sonda de apa. Am schimbat-o de trei  ori pana acum in interval de 2 sapt si face la fel ca si inainte, ramane aprins mai mult indicatorul de la bujii din bord,cade acul la 50, are un usor tremurat, acul de la rpm ramane in prima faza la 1100 rpm apoi scade usor osciland pana la 700/rpm iar pe tester(un kts bosch) temp motor 76 grade iar la sonda indica -37 grade valorile osciland incontinuu. voltajul la sonda oscileaza de la 1 la 5V. poate fi de vina calculatorul masinii sau o
problema la fire?

     Va multumesc anticipat pentru sfaturi.



 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distributia o ai mai sus postata de mine (poza) m-am tot uitat in manualul T5 si nu vad nimic legat de pus la punct... acel timing case (carcasa cu pinioane) pentru distributie vine presetata, o fi vreo metoda stiuta doar de cei de la VW

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, oricum masina merge deci nu imi fac griji prea mari,doar cu sonda de apa e o problema si nu ii dam de cap. ms soila, poate a mai auzit cineva o problema similara si imi spune s-a rezolvat,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa verifici cablul sau mufa de la sonda, daca tot e noua sonda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat firele si mufa,par in regula, are momente scurte cand indica apa iar intr-un asemenea moment am scos mufa de la sonda, au pornit ventilatoarele iar acul din bord teoretic trebuia sa cada la minim intrucat nu mai avea comanda de la senzorul de apa dar el a ramas la 90 grade. cred ca mai are o sonda pe undeva. O sa caut pe autodata. Pana atunci problema ramane deschisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna baieti,

Cred ca ma las invinsa si renunt la T5 ul meu :somnmare: .

Pr era de fapt chiulasa....fisurata in 2 locuri initial iar ulterior pe treseul de ulei sau cam asa ceva .

Nu am reusit sa o inmatriculez iar taxa e de 10077 euro asa ca ............ daca cineva  are vreo ideea e bine venit........... eu ma gindesc sa o  vind pentru piese de schimb sau sa ii cumpar chiulasa si sa o vind  afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maryag_20, fiind t5 shuttle masina, nu merge inmatriculata ca autoutilitara (N1)? stiu sigur ca la autoutilitare taxa e mica . la un ford transit cu motor 2.4 timbrul de mediu  a fost  380 euro, inmatriculata saptamana aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e autoturism pana in 8+1 si 3.5 tone, numai daca scrie pe certificatul nemtesc ca e autoutilitara poate sa faca ceva

 

s-au mai facut din astea.. cu mult inainte sa intram in UE, ii dadeai 100 marci la neamt si ti-o trecea autoutilitara, veneai in romania si plateai vama mai putina, neamtul isi recupera si cei 16% tva ca o vindea in afara spatiului comunitar

 

in romania plateai putin, te duceai la firme din astea care detareaza si il faceai autoturism.. era ceva de munca, dar plateai muuult mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!