Jump to content

Cat "rezista" un motor pe benzina?


nesanatosu
 Share

Postare recomandată

Vazut zilele acestea un 1.6 AUS cu 440.000km toarcea tare frumos. Consuma ulei cam 1l intre schimburi si are ambreiajul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de mers pe unde a mers ca sigur a mers mai mult pe autostrazi si nu astea de la noi. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este una de firma si a fost frecata majoritatea timpului in oras:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista asa ceva, iarta-ma ca te contrazic, insa eu ma indoiesc foarte tare ca masina aia umblata prin oras atatia km mai are ambreiaj original.

Esti sigur de masina ca e asa cum ai descris-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Foarte sigur. Masina a avut peste 300.000 in 2007 in germania.(pana atunci nu reiese din cartea de service sa se fiu schimbat ceva, din contra doar la egr s-a umblat, ceva pe la clima si caseta de directie). A fost luata in 2009 cu 78k la bord:). Si de atunci s-a mai facut vreo 70k din cate retin. Ultimii 70k sunt facuti preponderent in oras. Masina in germania de asemenea a fost al unei firme.

PS: Sper sa conving proprietarul sa faca ceva poze cand va schimba ambreiajul ca si eu sunt tare curios ce si cum este. Pe langa asta si sonda lambda cred ca este originala.:)

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda lambda nu cred ca a tinut 300.000km.. cel mai mult am auzit sa tina 170.000km originala si asta in afara, ca la benzina din doua cu apa din romania nu tine mai mult de 100.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confrom cartii service la ei nu s-a schimbat sonda, la noi nici asa. Acum daca cartea de service este manevrata asta nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda atat timp cat benzina e ok (si la noi pot spune ca e acceptabila calitativ) si nu faci drumuri f scurte cu pauza mare intre 2 drumuri in mod constant, te duce mult si bine.

Stiu un golf cu aprox 600.000 km care intre 300 si 400.000 a schimbat sondele. Si ambreiajul tot in jur de 400.000 a fost schimbat.

Cu ambreiajul, eu cred ca la benzinare in jur de 300.000 ar trebui sa tina fara pbme, mai ales datorita cuplului relativ modest.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

300.000km daca tranversezi toata ziua germania dintr-o parte in alta timp de 5 ani

dar in romania acu franezi de o caruta, acu schimbi vitezele sa faci o depasire... acu te opreste politia sa te intrebe de cele 2 triunghiuri regulamentare, desi in toata europa nu-ti cere decat 1 :))

etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina din semnatura are pe bord 172k km (da' e dat inapoi cam 50k) si nu consuma pic de ulei.

il schimb pe la 20k cu spalat motoru' de fiecare data (cumpar cam 2-3 l de cel mai ieftin ulei de pe piata si dupa ce s-a scurs cel vechi il pun pe asta, pornesc motoru si merg putin de tot, cat se umble peste tot, il scrug si p-asta si il pun cel nou).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa zic, eu am vazut golfuri diesel cu ambreiajul original in jurul a 300.000 km, exploatate in ro cel putin jumatate din acesti km si inca nu dadeau semne de patinaj sau alte probleme.

Dar desigur asta nu e o regula generala, sunt f multi factori care influenteaza durata de viata a unei componente, tocmai de aceea nici un producator, nu poate da o un km maxim de exploatare pt o anumita componenta.

Si aici am exemplu sonda lambda, care e garantata 160.000, deci ar trebui sa tina teoretic aceti nr de km indiferent de regimul de exploatare. Acum ca tine mai mult sau mai putin e si in fctie de regimul e exploatare, clima, combustibil, noroc smdp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda Lambda1 mi-a decedat la 173.000 si masina e de la 85.000 de km in Romania. Ambreiajul e ok din punctul meu de vedere, de 63.000 de km la mine si vreo 70% din kilometri rulati in Bucuresti si cred ca mai duce inca pe atat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca la benzina din doua cu apa din romania nu tine mai mult de 100.000km

Prin ardere rezulta apa....asa ca nu vad cum ar afecta apa din benzina sonda lambda :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gti, apa rezulta dupa conversia gazelor in catalizator. Deci ai apa dupa catalizator si nu inainte de acesta.

O apa in benzina nu face nimic bun, nu ai o ardere corecta, risc de depuneri cu scaderea duratei de viata a sondei 1.

Insa nu doar apa din benzina face rau, e deajuns sa folosesti constant combustibil slab calitativ si prost aditivat si tot acolo ajungi.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma unei arderi perfecte, complete, rezulta H2O + CO2.

In urma unei arderi incomplete, rezulta apa, CO2 , CO si alte hidrocarburi.

Deci, inainte de catalizator avem apa si alte gaze. Catalizatorul face conversia gazelor nocive (CO si altele) in apa si CO2 cum ai spus si tu. Daca inainte de catalizator nu ar exista apa, ar insemna ca arderea din cilidri ar fi incompleta in proportie de 99.99%....adica nu ar exista ardere deloc.

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

As vrea sa ma pronunt si eu in privinta acestui subiect!Masina mea deocamdata are doar 65 000km,chiar daca e din 2001.Nici mie nu mi-a venit sa cred la cumparare,dar verificand istorialul la VW s-a confirmat.Am probat acelasi motor cu 350 000Km si nu am sesizat nici o diferenta de putere.Alti proprietari de aceeasi motorizare spun ca pot rezista lejer 400 000km,dat fiind faptul ca e un motor de oarecare performanta,si materialele utilizate sint de calitate.Un exemplu ar fi ca producatorul recomanda schimbarea sondei lambda la 250 000 km.Personal sint in favoarea unui motor aspirat.Cred ca o cilindree mare de asemenea ar fi in avantaj la capitolul rezistenta in fata uneia mai mici de aceeasi putere.Alta idee (poate nu e corecta) e ca multa putere intr-un motor mic(gen sky-jet) nu are durata de viata mare.

Concluzia pe care am tras-o eu este ca economic vorbind este mai rentabil motorul pe benzina,si nu ar trebui sa se sperie lumea de o durata de viata mica la aceste motoare.

Un salut tuturor de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o idee oarecum preconceputa asta cum ca un motor pe benzina rezista mai putin ca unul pe motorina.

Diferenta aceasta exista la motoare exploatate corect datorita faptului ca benzina spala mai bine interiorul cilindrilor si atunci uleiul are ceva mai mult de munca si un ulei necorespunzator ucide motorul fara drept de apel.

E de preferat asa cum ai zis si tu un motor cat mai mare in favoarea unuia mic si cu putere similara. Prin simplul fapt ca are anexe in plus, motorul mai mic va fi mai scump de intretinut. La un rulaj identic in cazul unui motor Vr6 si al unui Tsi, nu stiu daca se echivaleaza banii dati pe benzina in cazul motorului mare si banii dati pe benzina si intretinere in cazul motorului mai mic. Aici depinde mult de noroc in fiecare caz si de piesele schimbate.

Oricum, parerea mea e ca un motor mare nu prea are moarte. La 65.000 de km in cazul tau, considera ca e abia iesit din rodaj!

Se explica numarul de km. Probabil ca masina asta nu a fost de umblat mereu cu ea. N-are rost sa aduc in discutie pretul benzinei pentru ca acesta a crescut in mod nesimtit din 2009-2010 incoace. In orice caz, a fost mult pana a sarit de 4 lei ca pana atunci mie mi s-a parut un pret destul de decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Baieti am gasit o fabie combi,chipurile 160.000 km "reali" cand colo am vazut cartea service avea 240.000 km presupun reali.Ce ziceti merita cumparata?e la 2300 E 1.4 16v proprietaru mi-a spus ca are 90 cp dar nu cred,cel mai probabil 75 cp.Voi ce ziceti il mai duce "balamalele pe acest motor 1.4?


E adusa din Germania

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am mers cu un taxi, golf 5 1,4 si avea 450.000 la bord, dintre care 400.000 facuti ca taxi si de 350.000 fiind si pe gaz.

Proprietarul mi-a spus ca in afara de mici pbme gen bobine si sonda lambda nu i-a facut pbme.

Deci, daca masina a fost intretinuta si servisata cum trebuie eu zic ca mai duce mult si bine.

Iar legat de kilometrii, sa fim seriosi, faci aici in Romania intre 10 si 20,000 fara pbme.

O masina spre exemplu de la inceputul anilor 2000, rulata in Germania, nu are sub 200.000 Km sub nici o forma.

 

Dar verific-o, pune testerul pe ea, verifica-i ceva valori legate de egr, lambda, fa un test in mers insa mergi macar 20-30 km, urc-o pe elevator ia-o la puricat sa vezi daca a fost reparata, mergi la reprezentata poate ii aflii ceva istoric si dupa aceea tragi linie si daca se prezinta bine cumpar-o.

Ia si pe altcineva cat mai priceput cu tine, unde-s doi puterea creste, poate tie iti scapa ceva si lui nu.

In tot acest timp vezi si reactia vanzatorului, daca se stie cu musca pe caciula iti vei dea seama din comportament.

 

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult.Am mai gasit un golf 4 1.6 16v 2002 175.000km adus din Olanda :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4 cu motor 1.4 de 75 de cai la 220.000 km. Folosesc ulei 10w40 si nu completez intre schimburi. doresc sa trec la 5w40 sintetic daca tot sta bine la capitolul consum de ulei. De cand i-am schimbat distributia "trage de rupe" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parol, 230.000 km. 

 

masina o am de 15mii de km si am schimbat de 2x uleiul si filtrele, distributia si urmeaza sa schimb bujiile. ce ma scoate din sarite e sunetul tachetilor care ma sperie sa accelerez. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un golf 4 1.4 16v din 2001.Ce parere aveti? Eu am o fabia :D merita sa o schimb pe golf? golfu are 150.000 km cu carte serivce.Ii mai dau diferenta.Ce parere aveti despre acest motor dpdv mecanic,cere bani?

Performante stiu

Consum 60% stiu...

Multumesc ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!