Jump to content

Cat "rezista" un motor pe benzina?


nesanatosu
 Share

Postare recomandată

...Audi A4 125 cp ,176 mii consum un litru la 10 mii de k aprox mai duce inca pe atat insa nu mers sportiv

un mers normal cu masina :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Skoda Octavia 1, 190k km, la ultima revizie nu am schimbat decat ulei, filtre, distributie...

Am citit undeva mai sus de engine flush; in ce consta? cum se face?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prea tarziu sa te apuci acum de engine flush. E o zeama care se pune in ulei inainte de a fi scos si mobilizeaza jegul din motor ca sa curga impreuna cu uleiul.

Nu e rau, dar sa il fi pus mai din timp. Acum poate mobiliza vreo bucatica de mizerie care ajuta la etansare/compresie si ajungi la service. Bineinteles, aia ar fi zburat oricum in timp, dar nu e bine sa te scarpini fara sa te manance.

Poti face altceva, totusi. Pui cel mai ieftin ulei care respecta norma, dar numai 3 sferturi din cantitatea recomandata, si completezi cu ulei de transmisie automata. Il rulezi 20-25 km (nu mii!, km simpli) la mers frumos, fara forja, fara trafic, apoi il schimbi si pe asta.

Filtrul e bine sa il schimbi si pe el cand pui uleiul cu ATF, si apoi inca o data, caci deja va fi negru tuci.

Ideea e ca ATF are proprietati detergente mai puternice decat un ulei normal si e ceva mai fluid, cat sa transporte mizeria cand e scos.

Asa am inviat din morti un 1.8T de pe Passatul B5 al unui prieten al lui tata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exercitiu de logica: de ce sa nu pui ATF direct in uleiul din motor care va fi schimbat, si dupa 20-25km il drenezi si pui ulei nou?...

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printre altele pentru ca ai avea ulei peste maxim pe joja si ti-ai beli catalizatorul. Dupa aia pentru ca un ulei care e "la termen" e deja incarcat cu particule in suspensie si nu mai poate cara atat de multe cat duce un ulei nou (chiar si prost).

Dupa gust.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine nu crede, ii pot spune ca am condus personal o dacie cu care am ajuns la 370000 km, fara nici o segmentare. Papa un litru de ulei lunar, dar ce chinuri a indurat masinuta aia de la mine, nu pot sa va spun. La intersecti, unde Passaturile incetineau la 10 km/h eu zburdam cu ea peste liniile de tranvai cu 60 km/h. Am dus-o si la pescuit, unde a trecut toate testele, inclusiv mersul cu viteza pe aratura. Plecat cu scartait de roti la ordinea zilei. Am facut tot ce am putut eu sa o ingrop si a naibi nu vroia sa moara. Era singura mea sansa sa-mi ia seful una noua ;)

Asa ca, nu vad de ce n-ar tine orice benzinar de la VAG macar un 200000, in conditile unui regim de exploatare si intretinere normal.

Modificat de amdo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca nu e specificat daca motorul e VAG sau nu, ma risc si eu...

Am avut in familie un Renault Rapid 1.4 (utilitara, stramosul lui Kangoo) cu 480 k, la bord, majoritatea facuti de tatal meu si mine.

Fara nici o segmentare si cu motorina bagata din greseala de 2 ori. Dar masina a fost bine ingrijita si a avut garaj incalzit...

Papa f putin ulei...deci daca ai grija de un benzinar, duce... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare: cuplul maxim il obtin la 3800 de rotatii, caii putere la 5600 de rotatii, cum poate un motor sa se uzeze la turatii mari?

Asta inseamna ca nu te poti folosii niciodata de puterea masinii. Daca merg subturat nu este bine, daca merg turat se uzeaza motorul,atunci....am impresia ca de la topic la topic va cam contraziceti :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prea tarziu sa te apuci acum de engine flush. E o zeama care se pune in ulei inainte de a fi scos si mobilizeaza jegul din motor ca sa curga impreuna cu uleiul.

Nu e rau, dar sa il fi pus mai din timp. Acum poate mobiliza vreo bucatica de mizerie care ajuta la etansare/compresie si ajungi la service. Bineinteles, aia ar fi zburat oricum in timp, dar nu e bine sa te scarpini fara sa te manance.

Poti face altceva, totusi. Pui cel mai ieftin ulei care respecta norma, dar numai 3 sferturi din cantitatea recomandata, si completezi cu ulei de transmisie automata. Il rulezi 20-25 km (nu mii!, km simpli) la mers frumos, fara forja, fara trafic, apoi il schimbi si pe asta.

Filtrul e bine sa il schimbi si pe el cand pui uleiul cu ATF, si apoi inca o data, caci deja va fi negru tuci.

Ideea e ca ATF are proprietati detergente mai puternice decat un ulei normal si e ceva mai fluid, cat sa transporte mizeria cand e scos.

Asa am inviat din morti un 1.8T de pe Passatul B5 al unui prieten al lui tata.

Confirm cele spuse.

Un prieten a pus flush la un motor de bmw 1.6, carburator, 200.000 km. rulaj. Motorul mergea perfect inainte. Dupa ce a folosit flush, presiunea de ulei se ridica f. greu, se stingea martorul dupa 6 sec. de la pornire. In scurt timp o supapa nu mai etansa corect si ancrasa bujia.

In concluzie flush-ul nu e recomandabil pt. motoare cu "rulaj mare."

Modificat de themircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare: cuplul maxim il obtin la 3800 de rotatii, caii putere la 5600 de rotatii, cum poate un motor sa se uzeze la turatii mari?

Asta inseamna ca nu te poti folosii niciodata de puterea masinii. Daca merg subturat nu este bine, daca merg turat se uzeaza motorul,atunci....am impresia ca de la topic la topic va cam contraziceti :)

Daca mergi subturat nu e bine pt motor si consum. Dar ca sa mergi turat depinde ce intelegi. Eu unul inteleg peste 4500 Rpm care la masina din semnatura inseamna peste 140-150 ceea ce nu mergi toata ziua

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce trebuie folosit motorul la capacitate maxima. Daca ai un motor de 100 de CP e suficient. Daca ai unul de 200 CP, chiar trebuie neaparat sa folosesti intreaga herghelie? E ca si cum ai avea un difuzor de 10W pe care ai asculta muzica numai la 10W.

Modificat de amdo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Eu sunt nou pe aici dar...cu permisiunea voastra...imi spun opinia: orice motor poate depasi "linistit" 400-500k km fara interventii majore daca este intretinut cu grija. Asta inseamna folosirea unui ulei adecvat (cu vascozitatea si aditivarea prevazuta de producator ...dar cu update facut la noua generatie) si cu un regim de lucru corect. Se stie ca 90% din uzura unui motor apare la pornire,in consecinta ulei bine aditivat si utilizare in "curba optima".

VIDII spunea ceva de cuplu/turatie si putere/turatie care ambele sunt corelate de/cu turatia. Comform graficului de baza al oricarui motor,acolo unde se intretaie cele trei curbe:cuplu,putere,consum se gaseste punctul optim. In speta, la benzinare el se afla in jur de 2800-3000 ture(in general si fara a calcula pe cele speciale,sport,curse...).

Pentru a avea un motor pt multa vreme:

1. Ulei cu api sj(minim zic eu) si daca permite - sintetic

2. Schimbat vitezele in jur de 3000-3500 ture dupa care rulat in jur de 3000(nu luam in calcul momentele "speciale"

3. revizii la vreme si consumabile fara rabat la calitate.

4. Antigel fara silicati si intotdeauna cu termostatul pe masina

in principiu mai sunt destui factori,dar pe acestia ii consider relevanti. Cu buna stiinta,nu am luat in calcul combustibilul intrucat acesta este cea mai mare variabila chiar pentru producatori, dar pentru noi....(aici doar dumnezeu ne poate ajuta)

Sper sa nu va fi plictisit,dar asta este opinia unuia care a reusit sa duca 3 benzinare peste 310k km si 1 peste 267k km , care nu consumau nimic altceva decat benzina si nu aveau alte probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un amanunt care prelungeste viata motorului si :icon_thumright: a masinii implicit e..garajul.

Imho e un factor f important...observat benzinar tinut in garaj, dupa care lasat afara cateva ierni, ca nu mai avea loc de altele...pornea motorasul saracu dar fortat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate m-am exprimat gresit, la 4500Rpm pot sa am si 80 kmh nu neaparat 140-150, eu schimb intre 3000-4500(multi prieteni imi spun ca motorul se duce mai repede daca este turat), am 105Cp imi ajung, dar m-am referit la faptul ca acestia se obtin la o turatie mare.

Deci, daca merg (constant) cu 4500Rpm motorul se uzeaza mai repede decat daca a-si merge cu 3000Rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pentru ca efectueaza cu 50% mai multe rotatii pentru acelasi rezultat. Dar uzura mecanica nu mai e asa importanta dincolo de pornire, asa ca nu se va vedea o diferenta semnificativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal is nou pe forum ji imi pare rau daca gresec(ma refer la reguli..daca le incalc).....in fine...ca veni vb de dacii ji cat tzine un motor de dacie:in nici un caz 400k: :( .....dacii frantzuzesti...ma rog cu motoru ala mama lui de la renault 810-99 mergeau pana in 200k cu uleuri bune ji cu revizii la timp....cum au inceput romanii sa le faca au redus viatza la jumate mai exact 100k cele mai bune.....iar daciile de dupa '90....D-zeu cu mila....70k in cel mai bun caz....bine fiecare cum vrea sa merga cu motoru....ca daciile "noi" la 70k.....Amin.....cu motoru....din punctu meu de vedere....ca altzi merg cu ele pana se gripeaza,sau numai au segmentzi sa porneasca.De ex dacia mea mostenire de familie....mai exact renault 12 ts....ashea scrie pe certif original... ca in 96 a fost inmatric din nou.....a mers taicamiu cu ea 180k....dupa care a pos un set de 1400....care a mers ji ala vreo 120k....dar dupa 90 deja la 4-5 reparatzie la motor...gata mai mult de 70-80k nu mai merge motoru de dacie...nu mai sunt piese de caliatate....de ex cilindrii is din fonta tratata 2mm in adincime cu Carbon...ce duritate au??....27-28 unit Hb fatza de 35 cat aveau daciile din 70-74...cea ce implica numai din pct asta de vedere o injumatatziere a vietzii unui motor....eeee ma rog is multe de spus..cam asta ii cel mai imp....la un motor de dacie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oh man... chiar sunt curios ce scrii acolo. Ne traduci si noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Actualmente 250000km fara nici o pproblema la motor si fara consum ulei.

Conditii>ulei aral pana l-am luat eu de la fostul proprietar 10-40, mobil1 0-40 pun eu. Spalat motor interior la fiecare schimb si schimbat ulei la 4000km. mers in regim de 2500-3500rpm

Inainte ca rusii :huh:

salut

din cite am citit nu e bine sa schimbi uleiul nici prea devreme nici prea tirziu din cauza ca aditivi din ulei nu apuca sa isi faca datoria un interval de schimb de 7000-8000 cred ca e cel mai corect(in ROMANIA) mai ales ca fol sintetic mobil1 0w40 care e un ulei foarte bun SI ALTI IL FOL.LONG LIFE ADICA 20000-25000KM SAU REVIZIE LA 2 ANI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e intretinut (ma refer la service-uri facute corect si periodic) si folosit in regim normal poate fuctiona mult si bine. 200-300-400 mii km.

cu cat e mai simplu (adica fata turbo si smecherii) cu atat ar trebui sa fie mai durabil in timp. cineva zicea la TV odata despre motoare... "cu cat sunt facute mai simplu, cu atata e sansa mult mai mica sa se defecteze ceva. si invers".

am auzit ca si 1.8T ar fi foarte fiabile si reusite. 5 ani a fost in "Ward's 10 Best Engines". e ceva! acuma timpul decide! :icon_bounce:

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am o bora 1.4 16 v benzina masina am cumparat-o de la un tip care a facut toate la zi numai la reprezentanta, eu am cumparat-o la 117k km si acuma am 200k si vreau sa va spun ca merge foarte bine motorul adik eu unul nu simt nici o diferenta de cand am cumparat-0 si pana acum, si sant genul care mai dau si 5500 de ture destul de des si la fiecare schimb de ulei masina nu consuma nici un gram. Ideea este ca motorul duce destul de mult ideea este cum il intretii si cum il obisnuiesti, la masina toate piesele sant numai ce scrie in carte si cum scrie in carte nu am facut rabat niciodata la nimic indiferent cat costa. Sper sa fie bine si de acuma incolo si am sa va spun parerea mea cand ajung la 500k km.

Drumuri usoare si fara incidente de nici un fel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am vazut la un amic un 740i cu 500000km la care motorul mergea exceptional era adus din spania cind l-a pornit nu stiam daca merge.iar altul a avut un 325i cu 1000000km cind a desfacut motorul surpriza nu avea uzura.325i tot adus de afara si neinmatriculabil.bine intretinute rezista si mai depinde de cine sint fabricate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

este o parere preconceputa a romanilor"priceputi" ca un motor benzina nu tine mult, sau nu tine cat un diesel, asta ca sa isi justifice alegerea lor economica disel.... tin suficient ,cat sa nu repari la el chiar daca ai 300000km pe bord. intrebati de curiozitate taximetristi care au solentza cati km au cu ele si daca au facut ceva la motor... si asta la un motor frantuzesc....uitati daciile vechi carora le faceai segmentare la 400000, sant alte materiale si alte tehnologii acum... parerea mea, care este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am Passat b5 3BG, 1997, 1,6, 101 cai, Benzina.

Masina are in prezent 366.566 Km parcursi, cu o reconditionare totala la 265.000 de km, reconditionare facuta in germania la un service autorizat vw.

Nu am nici un fel de problema cu masina, arata si merge perfect, consum 7,5 - 8. Singurul incovenient e ca ii cam place uleiul. La 1000 -1500 de km papa 1 litru de ulei.

post-51322-1263462270_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!